Dupa incheierea celui de-la doilea Razboi Mondial, guvernul asutralian a facut cativa pasi pentru incurajarea industriei auto australiene si a convins General Motors sa construiasca o masina numai pentru Australia. Modelul Holden 48/215, prezentat in 1948, era un vehicul de marime medie, cu un motor de 2.15 litri si 335.3 cm si avea la baza un design propus pentru un Chevrolet 1949, care fusese respins pentru ca era prea mic pentru scopul propus. Nu era sofisticat din punct de vedere mecanic sau statistic, ci simplu si mult mai puternic decat competitorii sai si oferea o performanta rezonabila si economie de combsutibil, totul intr-un pachet accesibil. Se adapta mai bine conditiilor din Australia decat concurentii sai si, ajutata de barierele tarifare, a devenit repede cea mai bine vanduta masina australiana.
1960
In ciuda venirii competitorilor in 1960, productia locala de masini Holden de 6 si 8 cilindri a ramas in topul vanzarilor Australiei pentru cea mare parte parte a acelei perioade. Sedanul Kingswood (utilitar sau camion pickup) a fost exportat si asamblat peste hotare, inlcuzand Noua Zeelanda, Africa de Sud (unde a fost asamblat sub numele de Chevrolet Kommando), Indonezia, Trinidad si Tobago. Holden a oferit si o alta serie de vehicule accesibile, unele produse pe piata locala, cu anumite parti provenind din imperiul General Motors, precum Chevrolet, Opel, Isuzu si Suzuki.
1970
Alta componenta notabila a ofertei Holden a fost Torana, de marime medie si bazata intial pe British Vauxhall Viva. Numele venea din termenul aborigen care insemna “a zbura”. Seria ToranaLH/LX, care consta intr-un hatchback cu 3 usi si intr-un sedan cu 4 usi (intre 1974 si 1978) a fost neobisnuita pentru ca a fost oferita cu 4 cilindri (1.9 L), 6 cilindri (2.8L) sau 8 cilindri (4.2 L). Modelul cu 4 cilindri, mai tarziu numit Sunbird, a fost foarte lent, versiunea de 8 cilindri, alarmant de rapida, iar modelul cu 6 cilindri a fost mai popular. Torana a fost inlocuita de Camira in 1982, care a fost masina de clasa medie a GM, J-Car. Caroseria Camirei wagon a fost exportata in UK pentru Cavalier VauxHALL.
1980
Intre sfarsitul anilor 1980 si mijlocul anilor 1990, guvernul australian a introdus un plan pentru restructurarea industriei locale de motoare, care implica faptul ca producatorii locali trebuiau sa conlucreze, numit Button Plan, dupa numele Ministrului de Industrie si Schimb, John Button. Holden a vandut Nissan Pulsar ca Holden Astra (sa nu fie confundat cu modelul Opel cu acelasi nume) si a folosit motorul de 3 litri si 6 cilindri RB de la Nissan's Skyline pentru VL Commodore (1986-1988). In 1988, atunci cand a intrat in vigoare un parteneriat cu Toyota pentru Australia, a fost creata compania United Australian Automobile Industries (UAAI). In 1989, Holden a inceput sa vanda versiuni reasamblate Toyota Corolla si Camry, ca Nova si Apollo, in timp ce Toyota vindea Commodore ca Toyota Lexcen, numita dupa designerul american al iahtului America Cup. Acest procedeu de reasamblare s-a dovedit a fi nepopular printre consumatori, desi rivalul Ford avusese oarecum succes cu aceasta tehnica; modelele Laser si Telstar, care au fost vesiuni deghizate ale Mazda, din Japonia (ramura japoneza detinuta de Toyo Kogyo si Ford, in timp ce Mazda este in America sub patronatul Ford), 323 si 626.
1990
In 1995 UAAI a fost dizvolvata si Holden a fost capabila sa ofere produse de la GM, mai degraba decat de la alti producatori din Australia. Intre 1996 si 1997, Holden a modelele Nova si Apollo, bazate pe Toyota, cu Astra si Vectra, importate de la Opel, din Europa. Opel Corsa a fost vandut in Australia ca Holden Barina, inlocuind un alt model cu acelasi nume, introdus initial in 1989 si bazat pe Suzuki Swift. Vectra a fost asamblat rapid local si exportat catre tarile vecine, dar a inregistrat o adevarata lovitura odata cu criza economica in Asia, in 1997. In consecinta, a fost importat din Europa.
2000
Desi modele care aveau ca sursa Opel au avut un succes destul de mare, Holden privea acum catre de abia achizitionatul Daewoo (al GM) din Coreea, pentru inlocuiri. Holden deja stabilise legaturi cu cercetarile si designul Daewoo, care au dus la aparitia modelului Statesman. Holden Barina va fi baza pentru Daewoo Kalos si Astra Classic va fi inlocuit de Holden Viva, bazat pe modelul Daewoo Lacetti. Datorita tarifelor si ratelor de schimb, modele diferite ale Vectra au fost mai scumpe decat voluminosul Commodore din Australia si Noua Zeelanda si modelul european a fost inlocuit cu o noua versiune, Daewoo Tosca, in 2006.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!