No SSO cookie

Istoria Holden 1930-2000

voteaza
(0/ 0)
Istoria Holden 1930-2000
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

James Alexander Holden a emigrat in Australia de Sud din Anglia, iar in 1856 a creat J.A. Holden&Co, un mic atelier in Adelaide. Firma s-a dezvoltat sub diferite parteneriate, iar in 1908, ca Holden si Frost, s-a reprofilat pentru a face reparatii minore pentru tapiterie, panouri laterale si cortine pentru masini. In 1913, firma a inceput sa produca atasuri pentru motocilete. J.J. Holden a fondat o noua companie in 1919, Holden's Motor Body Builders Ltd (HMBB). Aceasta facea caroserii pentru sasiul de la diferse alte companii producatoare, dar in mod special de la Chevrolet. In 1931, General Motors a cumparat afacerea si a creat General Motors–Holden's Ltd. In 1998, a fost redenumita Holden Ltd, iar in mai 2005 a devenit cunoscuta ca GM Holden Ltd.

 
 

Dupa incheierea celui de-la doilea Razboi Mondial, guvernul asutralian a facut cativa pasi pentru incurajarea industriei auto australiene si a convins General Motors sa construiasca o masina numai pentru Australia. Modelul Holden 48/215, prezentat in 1948, era un vehicul de marime medie, cu un motor de 2.15 litri si 335.3 cm si avea la baza un design propus pentru un Chevrolet 1949, care fusese respins pentru ca era prea mic pentru scopul propus. Nu era sofisticat din punct de vedere mecanic sau statistic, ci simplu si mult mai puternic decat competitorii sai si oferea o performanta rezonabila si economie de combsutibil, totul intr-un pachet accesibil. Se adapta mai bine conditiilor din Australia decat concurentii sai si, ajutata de barierele tarifare, a devenit repede cea mai bine vanduta masina australiana.

1960

In ciuda venirii competitorilor in 1960, productia locala de masini Holden de 6 si 8 cilindri a ramas in topul vanzarilor Australiei pentru cea mare parte parte a acelei perioade. Sedanul Kingswood (utilitar sau camion pickup) a fost exportat si asamblat peste hotare, inlcuzand Noua Zeelanda, Africa de Sud (unde a fost asamblat sub numele de Chevrolet Kommando), Indonezia, Trinidad si Tobago. Holden a oferit si o alta serie de vehicule accesibile, unele produse pe piata locala, cu anumite parti provenind din imperiul General Motors, precum Chevrolet, Opel, Isuzu si Suzuki.

1970

Alta componenta notabila a ofertei Holden a fost Torana, de marime medie si bazata intial pe British Vauxhall Viva. Numele venea din termenul aborigen care insemna “a zbura”. Seria ToranaLH/LX, care consta intr-un hatchback cu 3 usi si intr-un sedan cu 4 usi (intre 1974 si 1978)  a fost neobisnuita pentru ca a fost oferita cu 4 cilindri (1.9 L), 6 cilindri (2.8L) sau 8 cilindri (4.2 L). Modelul cu 4 cilindri, mai tarziu numit Sunbird, a fost  foarte lent, versiunea de 8 cilindri, alarmant de rapida, iar modelul cu 6 cilindri a fost mai popular. Torana a fost inlocuita de Camira in 1982, care a fost masina de clasa medie a GM, J-Car. Caroseria Camirei wagon a fost exportata in UK pentru Cavalier VauxHALL.

1980

Intre sfarsitul anilor 1980 si mijlocul anilor 1990, guvernul australian a introdus un plan pentru restructurarea industriei locale de motoare, care implica faptul ca producatorii locali trebuiau sa conlucreze, numit Button Plan, dupa numele Ministrului de Industrie si Schimb, John Button. Holden a vandut  Nissan Pulsar ca Holden Astra (sa nu fie confundat cu modelul Opel cu acelasi nume) si a folosit motorul de 3 litri si 6 cilindri RB de la Nissan's Skyline pentru VL Commodore (1986-1988). In 1988, atunci cand a intrat in vigoare un parteneriat cu Toyota pentru Australia, a fost creata compania United Australian Automobile Industries (UAAI). In 1989, Holden a inceput sa vanda versiuni reasamblate Toyota Corolla si Camry, ca Nova si Apollo, in timp ce Toyota vindea Commodore ca Toyota Lexcen, numita dupa designerul american al iahtului America Cup. Acest procedeu de reasamblare s-a dovedit a fi nepopular printre consumatori, desi rivalul Ford avusese oarecum succes cu aceasta tehnica; modelele Laser si Telstar, care au fost vesiuni deghizate ale Mazda, din Japonia (ramura japoneza detinuta de Toyo Kogyo si Ford, in timp ce Mazda este in America sub patronatul Ford), 323 si 626.

1990

In 1995 UAAI a fost dizvolvata si Holden a fost capabila sa ofere produse de la GM, mai degraba decat de la alti producatori din Australia. Intre 1996 si 1997, Holden a modelele Nova si Apollo, bazate pe Toyota, cu Astra si Vectra, importate de la Opel, din Europa. Opel Corsa a fost vandut in Australia ca Holden Barina, inlocuind un alt model cu acelasi nume, introdus initial in 1989 si bazat pe Suzuki Swift. Vectra a fost asamblat rapid local si exportat catre tarile vecine, dar a inregistrat o adevarata lovitura odata cu criza economica in Asia, in 1997. In consecinta, a fost importat din Europa.

2000

Desi modele care aveau ca sursa Opel au avut un succes destul de mare, Holden privea acum catre de abia achizitionatul Daewoo (al GM) din Coreea, pentru inlocuiri. Holden deja stabilise legaturi cu cercetarile si designul Daewoo, care au dus la aparitia modelului Statesman. Holden Barina va fi baza pentru Daewoo Kalos si Astra Classic va fi inlocuit de Holden Viva, bazat pe modelul Daewoo Lacetti. Datorita tarifelor si ratelor de schimb, modele diferite ale Vectra au fost mai scumpe decat voluminosul Commodore din Australia si Noua Zeelanda si modelul european a fost inlocuit cu o noua versiune, Daewoo Tosca, in 2006. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0950 :: 17.79MB