1910
In 1914, Dodge Brothers si-au creat propria companie auto, pe care au numit-o Dodge Brothers Motor Vehicle Company. Primele modele aveau cateva similitudini cu Ford Model T, si, datorita modificarilor – printre care manivela de pornire mai degraba electrica - masina a devenit foarte populara printre oamenii din clasa medie. Noile modele Dodge au fost un succes comercial.
In 1917 fratii Dodge au inceput sa construiasca si motoare de camioane, la inceput pentru armata Statelor Unite, in timpul primului razboi mondial, apoi si pentru uz comercial, dupa ce s-a terminat razboiul.
1920
In 1925, Dodge Brothers Company a fost cumparata de Dillon, Read & Company pentru 146 de milioane $ si se spune ca a fost cea mai mare tranzactie din acea perioada. Dillon Red a vandut, la randul sau, Dodge catre Corporatia Chrysler pe 31 iulie 1928.
1960
Chrysler a fost preluata de British Rootes Group si Simca, din Franta, iar rezultatul a fost stabilirea Chrysler in Europa la sfarsitul anilor 1960. Brandul Dodge a fost folosit pentru vehiculele usoare care erau inainte fabricate sub marca Commer, o filiala a Rootes, si pe versiunea monovolum si pick-up ale Simca 1100. Cea mai cunoscuta dintre acestea a fost Dodge serie 50, folosita foarte mult de catre marile companii si industria militara si foarte rar vazuta in afara Regatului Unit. Dupa colapsul din Europa al companiei Chrysle in 1977, fabrica Doge si anumite drepturi de a folosi numele au fost cumparate de Renault, care a dus o campanie de rebranding pentru monovolume si pentru camioane in 1980, ajungand in final sa renunte total la nume si sa foloseasca fabrica pentru producerea mototarelor.
2000
Dodge este in prezent parte a companiei Daimler Chrysler. Din 2005, brandul Dodge a inceput sa fie cunsocut in principal pentru camioanele sale, care cumuleaza 78% din vanzari. Dodge intentioneaza sa schimbe acest lucru prin introducerea noii Dodge Charger.
Marca Dodge va fi promovata si in Europa. In prezent, Viper este singurul vehicul marca Dodge de pe piata, dar Daimler Chrysler va incepe o promovare mai puternica pentru modelele Caliber si Nitro, cu o imagine masculina.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!