No SSO cookie

Informatii despre masinile vechi

voteaza
(0/ 0)
Informatii despre masinile vechi
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masinile au existat in imaginatia inventatorilor cu mult inainte ca acestia sa stie cum sa le construiasca. Chiar si dupa ce aceste masinarii nefinisate au devenit realitate, erau inca departe de a fi practice sau functionale. Pe masura ce tehnologia si inovatiile au avansat, masinile au inceput sa fie produse in masa si vandute oamenilor de rand. Primele automobile au schimbat rapid structura si cultura intregii lumi.

 
 
Primele modele

In 1335, un inventator Italian pe nume Guido da Vigevano a schitat un vehicul actionat de vant. Schita prevedea mori de vant legate de mecanisme de actionare si mecanisme de actionare legate apoi de roti. Mai tarziu, Leonardo da Vinci a inventat o tricicleta actionata mecanic. Se presupune ca in 1678 un preot catolic, numit parintele Ferdinand Verbiest, a proiectat un vehicul pe aburi pentru un imparat chinez. Desi nu exista dovezi concrete ca masina a fost intr-adevar construita, este posibil sa fi fost bazata pe notitele lui Verbiest si pe materialele nefinisate pe care le avea la dispozitie.

Inovatie majora

La sfarsitul anilor 1800, Siegfried Marcus din Germania a realizat o inovatie majora in domeniul automobilelor. El a creat asa-numitul Strassenwagen, un vehicul cu motor in patru timpi, care genera un cal putere. Avea roti de lemn, jante de fier, un sasiu de lemn, un ambreiaj, un diferential si aprindere prin magneto de joasa tensiune. Unul dintre aceste vehicule poate fi admirat astazi la Muzeul Tehnic din Viena si poate fi condus in continuare, pe baza propriei puteri.

Productia in masa

Dupa cateva incercari esuate, Ransom Olds a creat prima masina de productie din Statele Unite. Era cunoscuta sub denumirea de „Curved Dash Oldsmobile” si s-au vandut 425 de unitati in 1901 si inca 5000 de unitati pana in 1904. Succesul acestui vehicul cu 3 cai putere a atras imediat atentia antreprenorilor din intreaga tara si a dus la deschiderea a 241 de fabrici de automobile intre 1904 si 1908. „Curved Dash Oldsmobile” este inca pretuit de colectionarii de masini.

Masinile electrice

In aceeasi epoca, masinile electrice au cunoscut o scurta perioada de glorie. In 1900, aproximativ o treime din masinile din New York City, Boston si Chicago erau electrice. Thomas Edison a incercat sa creeze o baterie cu durata lunga, ce putea fi folosita la automobile. Cercetarile lui au ajutat la dezvoltarea tehnologiei care sta la baza bateriilor alcaline. Dupa o decada de incercari nereusite, el si-a abandonat in cele din urma planurile pentru o masina electrica.

Compania Ford Motor

Compania Ford Motor si-a vandut prima masina in 1903 si inca 1700 de vehicule in primul an de activitate. Dupa ce Henry Ford a inventat Model T, industria auto a inceput sa evolueze rapid. El a prezentat-o drept masina americanului de rand si a vandut-o la un pret in ton cu aceasta idee. Angajatii sai aveau un salariu bun si, in consecinta, isi puteau permite o masina, determinand astfel cresterea salariilor si vanzarilor auto. Se spune ca Henry Ford i-a eliberat pe oamenii de rand de constrangerile geografice. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.9189 :: 18.68MB