No SSO cookie

Generalitati despre compresoarele de supraalimentare

voteaza
(0/ 0)
Generalitati despre compresoarele de supraalimentare
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In lumea curselor auto, nimic nu exemplifica mai bine cuvantul "putere” decat un compressor de supraalimentare, care iese prin capota masinii. Acestea sunt folosite inca de dinaintea aparitiei motorului auto si au fost folosite si in industria miniera, ajutand la ventilatie, ca abia mai apoi sa fie adoptate de cei care participa la cursele de mare viteza. Compresoarele de supraalimentare maresc caii putere prin faptul ca ajuta motorul sa primeasca mai mult aer, ceea ce duce la o combustie mai puternica in cilindrii si, implicit, mai multa putere.

 
 

Densitatea aerului

Prima caracteristica a compresorului de supraalimentare este ca poate mari densitatea de aer care intra in cilindrii motorului. Din moment ce aerul mai dens detine un volum mai intens de oxigen intr-o cantitate mai mica, poate scoate o energie mai mare prin combustie. Compresoarele actoneaza precum pompele, compresand aerul atras in compresor prin cei doi rotori, actiune care mareste densitatea aerului, directionandu-l spre motor. Cand o cantitate anume de combustibil este adaugata aerului compresat, amestecul va crea o explozie mai puternica cand se aprinde in cilindrii, producand mai multa putere.

Presiunea

Compresoarele maresc cantitatea de cai putere ai motorului prin faptul ca actioneaza precum o pompa, compresand aerul, ca mai apoi sa ii forteze intrarea in motor. Din moment ce acest aer este fortat sa patrunda in motor, intra mai repede decat poate folosi motorul. Acest lucru face ca aerul sa se retraga in colector, creand presiune, ceea ce forteaza ca aerul mai dens sa patrunda in cilindrii. De aceea compresorul de supraalimentare este cunoscut ca fiind o forma de admisie fortata, ceea ce inseamna ca aerul este fortat sa patrunda.

Rularea

Compresoarele de supraalimentare sunt actionate de arborele cotit. O curea mare ruleaza pe o roata de transmisie, conectata in partea din fata a compresorului, ruland peste alte roti de transmisie, ca mai apoi sa fie conectata de o alta roata de transmisie, montata pe arborele cotit. Deoarece compresoarele sunt conectate de arborele cotit, marirea vitezei compresorului duce la o marire a vitezei motorului, care duce la o mai mare cantitate de aer fortat sa patrunda in motor, ducand la o marire sesizabila a cailor putere.

Caii putere

Deoarece compresoarele sunt actionate de arborele cotit al motorului, marirea puterii se resimte imediat asupra motorului. Caii putere si cuplul de torsiune isi maresc capacitatea, datorata in totalitate maririi rotatiilor pe minut (rpm) ale motorului. Un compresor de supraalimentare furnizeaza motorului cu un procent de 30-50 %, in plus de cai putere fata de capacitatea normala a motorului.

Limita

Compresoarele actioneaza prin compresarea aerului si, ca rezultat al acestei compresii, produc caldura.  Deoarece compresoarele depind de aerul compresat, astfel incat acesta sa fie intr-o cantitate mai mica, dar sa produca o putere mai mare, caldura are un impact negativ asupra lor. Caldura cauzeaza expansiunea aerului si, mult mai important, duce la o „explozie” in cilindrii motorului, deoarece amestecul de aer si combustibil duce la o temperatura mult mai ridicata a combustiei cilindrilor. Acest lucru limiteaza cantitatea de aer pe care compresoarele o pot forta sa patrunda in motor, inainte de a se acumula o caldura prea ridicata, cauzand, in aceasta situatie, o deteriorare masiva a motorului, ducand chiar la explozia acestuia. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0814 :: 17.79MB