Patru decenii mai tarziu, producatorii au inceput sa introduca noi componente care sa onoreze masinile clasice, fara ca acestea sa-si piarda din valoare. In 1993, Chevrolet a reproiectat Camaro-ul, pentru a intra in ceea ce Edmunds a definit ca fiind primul an al generatiei a 4-a. Caroseria a luat o forma diferita, dar care pastra trasaturile masinilor ,,muscle'' din generatiile anterioare. Imediat dupa aceea, Ford a reintrodus Mustang-ul, Dodge a venit cu Charger iar Pontiac cu noul GTO in 2007.
Doua puncte de vedere
A personaliza sau a nu personaliza o masina ,,muscle''. Desi exista dovezi care sa sustina ambele puncte de vedere, majoritatea pasionatilor sunt de acord ca o restaurare totala fara a schimba vehiculul este de preferat. Cand doresti sa pastrezi valoarea unei masini ,,muscle'' clasice, ,,este bine sa restaurezi sau sa repari caroseria fara sa faci personalizari” conform CarsDirect.
Jeff Smith de la Car Craft Magazine s-a documentat cu privire la niste cazuri in care masinile ,,muscle” personalizate au fost vandute la preturi foarte bune unor colectionari. El considera ca asta se datoreaza valorii percepute de ,,noii veniti pe piata masinilor muscle” care ,,doresc acele masini pe care le aveau sau si-au dorit sa le aiba cand au fost tineri”.
Clonele
O masina ,,muscle'' care are mai multe componente personalizate poate fi definita ca fiind o clona, din moment ce multi proprietari inteleg riscul unei astfel de investitii. Multe masini ,,muscle'' au aceeasi caroserie cu modelele ,,surori”. Un exemplu este GTO-ul, care era Pontiac Tempest si care are aceeasi caroserie cu LeMans-ul. GTO-ul a fost creeat atunci cand pe caroseria Tempest-ului a fost montat pachetul de performanta GTO. Azi, o clona este creata folosind un Tempest sau LeMans vechi, schimband motorul cu unul de GTO, adaugand upgrade-uri la unele componente, indepartand placutele de identificare vechi si inlocuindu-le cu unele de GTO. Clona va arata si se va comporta la fel ca originalul dar nu trebuie prezentata niciodata ca fiind un GTO.
Vopsitul
O vopsire personalizata poate fie sa creasca, fie sa scada valoarea masinii ,,muscle'' clasice. Desi culorile originale sunt de dorit, o culoare exotica care face ca masina sa fie unica poate sa-i creasca valoarea. In fiecare din aceste cazuri, calitatea procesului de vopsire este cheia. Dava Young de la Mopar Muscle Magazine subliniaza ca trebuie acordata atentie detaliilor prin revopsirea ,,marginilor usilor, interiorului portbagajului si a zonei motorului, pentru ca acestea sa arate bine impreuna cu exteriorul masinii”.
Motoare personalizate
Motorul este o alta componenta care este bine sa fie cat mai asemanatoare cu originalul. Numerele VIN care se potrivesc sunt ceva importat pentru potentialii cumparatori, asa ca e bine sa rezisti tentatiei de a monta un motor mai mare sau diferit ca model. Performante mai bune si cai putere in plus se pot obtine prin achizitia de upgrade-uri premium la componente care pot fi usor schimbate, daca masina trebuie ulterior vanduta. CarsDirect subliniaza ca ,,In majoritatea cazurilor, masinile „muscle” clasice sunt considerate a fi mai valoroase daca procentajul de piese originale din ele este ridicat''.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!