E foarte important sa intretii transmisia, deoarece uleiul de transmisie este unul dintre cele mai importante lichide ale autovehiculului. Acest lichid lubrifiant are efect de racire, iar textura sa vascoasa ofera putere transmisiei. Lichidul de transmisie favorizeaza miscarea diferitelor parti ale motorului, fiind esentiala pentru functionarea supapei si lubrifierea angrenajului.
Uneltele necesare: palnie cu gat lung, lanterna, ochelari de protectie, carpa de curatat,
Pasul 1. Verifica datele corecte. Parcheaza autovehiculul pe o suprafata plana, pentru a obtine informatiile corecte. Lasa motorul pornit, deoarece ai nevoie ca acesta sa fie cald cand verifici datele. Verifica acul si asteapta sa ocupe pozitia obisnuita din timpul condusului, intre 180 si 215 grade. Nu opri motorul in timpul acestui proces.
Pasul 2. Gaseste indicatorul de nivel. Gaseste indicatorul de nivel. De obicei are o culoare deschisa si la cele mai multe autovehicule e pozitionat in partea din dreptul soferului a motorului. Nu il confundati cu indicatorul de nivel pentru ulei. In toate cazurile, acest indicator de nivel va fi mai scurt decat indicatorul de nivel folosit in cazul uleiului.
Pasul 3. Foloseste ochelari de protectie. Poarta ochelari de protectie si foloseste lanterna pentru a scoate indicatorul de nivel. Sterge-l de fluid folosind o carpa. Inlocuieste indicatorul de nivel si mai scoate-l o data. Verifica datele din nou si compara-l cu varianta precedenta, cand motorul era cald.
Pasul 4. Adauga lichid. Adauga cantitati mici de lichid de transmisie daca nivelul este redus. Foloseste palnia cu gat lung pentru a nu imprastia imprejur. Toarna-l prin canalul pentru indicatorul de nivel. Verifica nivelul, folosind indicatorul de nivel dupa fiecare cantitate adaugata. E foarte imortant sa nu torni prea mult lichid in transmisie.Cu toate ca multe modele noi nu necesita schimbarea lichidului de transmisie, modelele mai vechi au nevoie de aceasta schimbare la fiecare 39000 km.
Pasul 5. Controleaza culoarea si starea lichidului. Controleaza culoarea lichidului ce ar trebui sa fie roz spre rosu transparent. Daca lichidul de transmisie este maro, acesta trebuie inlocuit cat mai repede. Controleaza starea lichidului frecand o cantitate mica intre degete.
Starea ideala va fi fina la atingere. Daca lichidul prezinta bucati de diferite materiale sau are un miros nepotrivit, de ars, starea sa prezinta probleme grave. In toate aceste cazuri, lichidul de transmisie trebuie schimbat.
Cu toate ca schimbarea in sine trebuie facuta de profesionisti, momentul cand acest lucru devine necesar poate fi stabilit foarte simplu acasa.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!