No SSO cookie

Cine a inventat semiremorca?

voteaza
(0/ 0)
Cine a inventat semiremorca?
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 

Alexander Winton a inventat semiremorca in 1898 si a vandut primul model fabricat de semiremorca in 1899. Acest concept se afla printre mai mult de 150 de schite de automobile si motoare pe care le-a depus pentru patentare. Scotianul si-a inceput cariera fabricand biciclete in Cleveland si a trecut la constructia de “trasuri fara cai” in 1896. A vandut prima masina din 1898, ceea ce l-a condus la conceptul de semiremorca pentru livrarea vehiculelor pe care le producea.

Contextul

Winton si-a promovat propriul model de automobil printr-un turneu prin tara, provocandu-i pe altii la curse de masini. Aceasta strategie de marketing a functionat bine si, pana la finele anului 1898, compania Winton Motor Carriage vanduse deja 22 de automobile si inca 100 in anul urmator. Nu toti clientii locuiau in Cleveland sau in apropiere, astfel ca livrarea vehiculelor era o problema. Cum sa livrezi masina clientului fara a afecta kilometrajul? A rezolvat problema cu un nou concept pe care l-a numit "automobil cu semiremorca" - care putea transporta un vehicul nou pe platforma. In 1899, Winton Motor Carriage a inceput fabricarea semiremorcii, atat pentru propria companie, cat si pentru ceilalti producatori de masini.

Inventia

Conceptul era bazat pe un automobil cu ampatament scurt modificat, avand atasat un carucior de transport. Platforma se sprijinea pe partea superioara a motorului si pe o pereche de roti in capatul celalalt. Pe platforma exista spatiu pentru un singur automobil. Inainte de atasarea caruciorului la vehiculul de transport, automobilul destinat livrarii era urcat pe platforma caruciorului si legat. Celalalt capat al platformei era apoi atasat de partea superioara a portbagajului vehiculului de transport.

Expansiunea

Winton s-a axat in principal pe designul motoarelor si nu a continuat dezvoltarea designului primei sale semiremorci. George Cassens a atins urmatorul nivel in construirea semiremorcilor de transport auto, in anii ’20. Ca vanzator de masini ce trebuia sa livreze masinile cumparate de clienti, el se baza foarte mult pe semiremorci. La inceputul anilor ’30, cand producatorii de masini au incercat sa transporte automobilele noi direct la cumparatori, el si-a dat seama ca pentru producatorii de masini costurile de livrare reprezentau o piedica. El s-a oferit sa transporte masinile de la fabrica la cumparatori. A conceput o semiremorca cu loc pentru 4 masini, trasa de o camioneta Dodge de 2 tone, in valoare de $1,850.

Initiative paralele

Trebuie sa recunoastem si meritele lui August Charles Fruehauf, un fierar din Detroit, care a construit in 1914 un carucior pentru o persoana care vroia sa-si transporte barca, si pe care l-a numit in mod oficial “semiremorca”. El a construit mai multe astfel de carucioare si pentru alte intrebuintari, cum ar fi transportarea lemnului. In 1918 a infiintat compania Fruehauf Trailer.

Adaptari pentru Model T

John C. Endebrock avea experienta in construirea de trasuri si si-a folosit cunostintele pentru a crea “trailmobilul”, un suport de fier montat pe roti si arcuri, ce putea fi atasat la Ford Model T. Acest design din 1918 a fost conceput in asa fel incat o singura persoana sa poata lega cu usurinta remorca de masina. In cazul modelelor anterioare, era nevoie de 3 persoane pentru a lega suportul de masina.

Mostenirea

Pe parcursul unui secol, designul cu 4 roti al lui Winton a evoluat intr-o semiremorca cu 18 roti si 3 osii. Astazi, semiremorcile transporta anual in SUA peste 670,000 de tone de produse, livrate de 3.5 milioane de soferi. Asta reprezinta 70% din transportul total de marfuri din Statele Unite. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0756 :: 17.78MB