No SSO cookie

3 probleme comune ale radiatorului si cum pot fi ele evitate

voteaza
(0/ 0)
3 probleme comune ale radiatorului si cum pot fi ele evitate
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 

Problemele radiatorului pot fi prevenite atata timp cat se da atentia cuvenita curatarii si ingrijirii acestei componente esentiale a sistemului de racire. Ai in vedere ca uzura si imbatranirea contribuie foarte mult la eficienta functionarii radiatorului. Sistemul de racire al masinii este astfel realizat incat sa mentina o temperatura optima a motorului deoarece ca urmare a procesului de combustie se produce foarte multa caldura. Problemele comune ce afecteaza radiatorul trebuie rezolvate imediat, pentru a impiedica afectarea motorului. Cele mai comune probleme ce pot aparea la radiator sunt urmatoarele:

1. Supraincalzirea radiatorului
Cand o masina se supraincalzeste, radiatorul este primul care trebuie verificat pentru a determina posibilele probleme. Supraincalzirea poate fi cauzata de: nivelul scazut al lichidului de racire sau lipsa acestuia, functionarea defectuoasa a ventilatorului, furtunuri fisurate care determina pierdere de lichid, un radiator defect, avariat sau murdar.

In cazul supraincalzirii motorului, trebuie sa parchezi masina intr-o zona sigura, sa ridici capota si sa permiti ventilarea motorului. Verifica daca ventilatoarele functioneaza si vezi daca sunt scurgeri de la furtunuri. O scurgere de lichid verzuie sau albastruie poate sugera existenta unui furtun rupt sau uzat. Daca nu vezi scurgeri nicaieri, verifica nivelul lichidului din rezervorul sau. NU DESCHIDE CAPACUL RADIATORULUI. Daca este nevoie, umple rezervorul cu apa sau lichid de racire. Daca motorul continua sa se supraincalzeasca, suna la cel mai apropiat service sau cheama un mecanic auto.

2. Acumularea de rugina
Radiatorul este confectionat din metal si de aceea este susceptibil la formarea de rugina. Radiatoarele moderne au partea superioara din plastic, aceasta fiind cea care rugineste de regula cel mai mult, insa si celelalte parti sunt expuse la umezeala. Cu motorul rece, ridica capota si deschide capacul radiatorului. Verifica nivelul lichidului de racire si culoarea acestuia. Daca este maronie inseamna ca s-a format multa rugina in interiorul sistemului de racire si se cere spalarea acestuia. Verifica daca exista rugina pe capac si in zona din jurul acestuia. Daca este prezenta rugina in mod excesiv, se recomanda controlul de catre un specialist.

Pentru a preveni acumularea ruginei in radiator, foloseste un lichid de racire de o calitate superioara sau antigel amestecat cu o cantitate potrivita de apa distilata. Nu folosi niciodata apa de la robinet pentru reumplerea radiatorului sau a rezervorului acestuia. Partile metalice ale sistemului de racire sunt realizate din aluminiu si vor fi avantajate daca se foloseste apa distilata si lichid de racire. Spala radiatorul cel putin o data pe an pentru a preveni acumularea ruginii deoarece aceasta afecteaza eficienta radiatorului ducand astfel la supraincalzirea motorului.

3. Pierderi de lichid 
Pierderile de lichid sunt cauzate de cele mai multe ori de imbatranirea componentelor si de aceea acestea trebuie reparate sau inlocuite imediat. Accidentele pot duce si ele la afectarea radiatorului, de aceea acesta trebuie verificat cu atentie in caz ca a avut loc un astfel de accident rutier. Pietrele care sar de pe carosabil pot si ele lovi radiatorul si pot duce la aparitia unor pierderi de lichid si, ca urmare, la supraincalzirea motorului. Daca apar semne de pierderi de lichid din radiator, problema trebuie reparata imediat. Daca pierderea continua, atunci trebuie inlocuit radiatorul cu totul pentru a preveni in acest mod viitoare probleme. Trebuie avuta in vedere folosirea tipului potrivit de lichid de racire si apa pentru radiator.

Este foarte bine sa fie verificata starea radiatorului de cate ori este posibil sau cel putin o data pe saptamana. Este necesara verificare a nivelului lichidului de racire inainte de o calatorie lunga si, de asemenea, este bine sa aveti la voi cel putin un litru cu apa distilata si lichid de racire in caz ca apare o urgenta in timpul calatoriei.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1067 :: 17.87MB