No SSO cookie

3 probleme comune ale radiatorului si cum pot fi ele evitate

voteaza
(0/ 0)
3 probleme comune ale radiatorului si cum pot fi ele evitate
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

 
 

Problemele radiatorului pot fi prevenite atata timp cat se da atentia cuvenita curatarii si ingrijirii acestei componente esentiale a sistemului de racire. Ai in vedere ca uzura si imbatranirea contribuie foarte mult la eficienta functionarii radiatorului. Sistemul de racire al masinii este astfel realizat incat sa mentina o temperatura optima a motorului deoarece ca urmare a procesului de combustie se produce foarte multa caldura. Problemele comune ce afecteaza radiatorul trebuie rezolvate imediat, pentru a impiedica afectarea motorului. Cele mai comune probleme ce pot aparea la radiator sunt urmatoarele:

1. Supraincalzirea radiatorului
Cand o masina se supraincalzeste, radiatorul este primul care trebuie verificat pentru a determina posibilele probleme. Supraincalzirea poate fi cauzata de: nivelul scazut al lichidului de racire sau lipsa acestuia, functionarea defectuoasa a ventilatorului, furtunuri fisurate care determina pierdere de lichid, un radiator defect, avariat sau murdar.

In cazul supraincalzirii motorului, trebuie sa parchezi masina intr-o zona sigura, sa ridici capota si sa permiti ventilarea motorului. Verifica daca ventilatoarele functioneaza si vezi daca sunt scurgeri de la furtunuri. O scurgere de lichid verzuie sau albastruie poate sugera existenta unui furtun rupt sau uzat. Daca nu vezi scurgeri nicaieri, verifica nivelul lichidului din rezervorul sau. NU DESCHIDE CAPACUL RADIATORULUI. Daca este nevoie, umple rezervorul cu apa sau lichid de racire. Daca motorul continua sa se supraincalzeasca, suna la cel mai apropiat service sau cheama un mecanic auto.

2. Acumularea de rugina
Radiatorul este confectionat din metal si de aceea este susceptibil la formarea de rugina. Radiatoarele moderne au partea superioara din plastic, aceasta fiind cea care rugineste de regula cel mai mult, insa si celelalte parti sunt expuse la umezeala. Cu motorul rece, ridica capota si deschide capacul radiatorului. Verifica nivelul lichidului de racire si culoarea acestuia. Daca este maronie inseamna ca s-a format multa rugina in interiorul sistemului de racire si se cere spalarea acestuia. Verifica daca exista rugina pe capac si in zona din jurul acestuia. Daca este prezenta rugina in mod excesiv, se recomanda controlul de catre un specialist.

Pentru a preveni acumularea ruginei in radiator, foloseste un lichid de racire de o calitate superioara sau antigel amestecat cu o cantitate potrivita de apa distilata. Nu folosi niciodata apa de la robinet pentru reumplerea radiatorului sau a rezervorului acestuia. Partile metalice ale sistemului de racire sunt realizate din aluminiu si vor fi avantajate daca se foloseste apa distilata si lichid de racire. Spala radiatorul cel putin o data pe an pentru a preveni acumularea ruginii deoarece aceasta afecteaza eficienta radiatorului ducand astfel la supraincalzirea motorului.

3. Pierderi de lichid 
Pierderile de lichid sunt cauzate de cele mai multe ori de imbatranirea componentelor si de aceea acestea trebuie reparate sau inlocuite imediat. Accidentele pot duce si ele la afectarea radiatorului, de aceea acesta trebuie verificat cu atentie in caz ca a avut loc un astfel de accident rutier. Pietrele care sar de pe carosabil pot si ele lovi radiatorul si pot duce la aparitia unor pierderi de lichid si, ca urmare, la supraincalzirea motorului. Daca apar semne de pierderi de lichid din radiator, problema trebuie reparata imediat. Daca pierderea continua, atunci trebuie inlocuit radiatorul cu totul pentru a preveni in acest mod viitoare probleme. Trebuie avuta in vedere folosirea tipului potrivit de lichid de racire si apa pentru radiator.

Este foarte bine sa fie verificata starea radiatorului de cate ori este posibil sau cel putin o data pe saptamana. Este necesara verificare a nivelului lichidului de racire inainte de o calatorie lunga si, de asemenea, este bine sa aveti la voi cel putin un litru cu apa distilata si lichid de racire in caz ca apare o urgenta in timpul calatoriei.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0840 :: 17.79MB