Problemele radiatorului pot fi prevenite atata timp cat se da atentia cuvenita curatarii si ingrijirii acestei componente esentiale a sistemului de racire. Ai in vedere ca uzura si imbatranirea contribuie foarte mult la eficienta functionarii radiatorului. Sistemul de racire al masinii este astfel realizat incat sa mentina o temperatura optima a motorului deoarece ca urmare a procesului de combustie se produce foarte multa caldura. Problemele comune ce afecteaza radiatorul trebuie rezolvate imediat, pentru a impiedica afectarea motorului. Cele mai comune probleme ce pot aparea la radiator sunt urmatoarele:
1. Supraincalzirea radiatorului
Cand o masina se supraincalzeste, radiatorul este primul care trebuie verificat pentru a determina posibilele probleme. Supraincalzirea poate fi cauzata de: nivelul scazut al lichidului de racire sau lipsa acestuia, functionarea defectuoasa a ventilatorului, furtunuri fisurate care determina pierdere de lichid, un radiator defect, avariat sau murdar.
2. Acumularea de rugina
Pentru a preveni acumularea ruginei in radiator, foloseste un lichid de racire de o calitate superioara sau antigel amestecat cu o cantitate potrivita de apa distilata. Nu folosi niciodata apa de la robinet pentru reumplerea radiatorului sau a rezervorului acestuia. Partile metalice ale sistemului de racire sunt realizate din aluminiu si vor fi avantajate daca se foloseste apa distilata si lichid de racire. Spala radiatorul cel putin o data pe an pentru a preveni acumularea ruginii deoarece aceasta afecteaza eficienta radiatorului ducand astfel la supraincalzirea motorului.
3. Pierderi de lichid
Pierderile de lichid sunt cauzate de cele mai multe ori de imbatranirea componentelor si de aceea acestea trebuie reparate sau inlocuite imediat. Accidentele pot duce si ele la afectarea radiatorului, de aceea acesta trebuie verificat cu atentie in caz ca a avut loc un astfel de accident rutier. Pietrele care sar de pe carosabil pot si ele lovi radiatorul si pot duce la aparitia unor pierderi de lichid si, ca urmare, la supraincalzirea motorului. Daca apar semne de pierderi de lichid din radiator, problema trebuie reparata imediat. Daca pierderea continua, atunci trebuie inlocuit radiatorul cu totul pentru a preveni in acest mod viitoare probleme. Trebuie avuta in vedere folosirea tipului potrivit de lichid de racire si apa pentru radiator.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!