No SSO cookie

Elementele de siguranţă ale viitorului Volvo XC90

voteaza
(0/ 0)
Elementele de siguranţă ale viitorului Volvo XC90
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Prima mașină din lume cu frânare automată la viraj, în fața unui vehicul în mișcare din sens opus şi prima soluție auto dedicată părăsirii accidentale a carosabilului

 
 

Noul Volvo XC90 – ce va fi prezentat presei în august – va oferi pachetul standard de dotări de securitate cel mai complet și cel mai sofisticat din punct de vedere tehnologic disponibil în întreaga industrie auto. Noile tehnologii fac compania să se apropie cu pași mari de viziunea sa în care, până în 2020, nimeni să nu își piardă viața sau să fie rănit grav într-o mașină Volvo nouă.
Pachetul standard de dotări de securitate al noului SUV premium 4x4 cu șapte locuri va include două tehnologii de securitate în premieră mondială: un pachet de protecție contra ieșirii accidentale de pe carosabil și funcția de frânare automată la intersecție. Aceste inovații vor face parte dintr-un pachet de dotări de securitate care vor transforma noul XC90 într-una dintre cele mai sigure mașini create vreodată.
“Abordăm siguranța la volan la fel ca și acum 87 de ani: plecând de la situații din viața de zi cu zi,” afirmă Dr Peter Mertens, Vice Președinte Senior Cercetare și Dezvoltare de la Volvo Car Group. “Studiem datele. Analizăm cifrele. Inventăm. Rezultatul este una dintre cele mai sigure mașini din lume.”

Protecția împotriva ieșirii de pe carosabil
Părăsirea carosabilului este un tip de accident des întâlnit, având diverse cauze, precum neatenția șoferului, oboseala sau condițiile meteo nefavorabile. În Statele Unite de exemplu, jumătate din decesele datorate traficului sunt datorate părăsirii carosabilului, pe când în Suedia, accidentele cu un singur automobil implică o treime din toate accidentele însoțite de decese și răniri grave în care sunt implicate mașini pentru pasageri.
Ca o soluție pentru aceste situații, Volvo Cars a dezvoltat Safe Positioning.
Dotarea Safe Positioning semnifică faptul că, în cazul în care vehiculul părăsește carosabilul, noul Volvo XC90 detectează ce se întâmplă și centurile de siguranță din față se strâng pentru a menține ocupanții pe locul lor. Centurile rămân blocate, atât timp cât mașina este în mișcare.
Pentru a preveni traumatismele coloanei vertebrale, scaunele sunt echipate cu amortizoare între scaun și cadrul său, acestea absorbind forțele verticale ce pot apărea atunci când vehiculul aterizează în câmp. Soluția găsită permite reducerea accelerației verticale resimțite de ocupantul scaunului cu până la o treime. Acest lucru previne rănirea coloanei, consecință gravă și relativ frecventă a acestui tip de situație.
De asemenea, XC90 este echipat cu tehnologii care ajută șoferul să evite scenariile ce implică părăsirea carosabilului:
Lane Keeping Aid (asistența la păstrarea benzii) angajează mai mult cuplu pe direcția asistată dacă mașina este pe cale să părăsească banda de mers neintenționat, în timp ce Driver Alert Control (sistem de alertare a şoferului), o altă dotare standard, detectează și avertizează șoferii obosiți sau neatenți. Funcția Rest Stop Guidance (ghidare spre zona de staționare), ce direcționează șoferul spre cea mai apropiată parcare sau zonă de staționare.

Frânare automată la intersecții
XC90 este primul autovehicul din lume dotat cu tehnologii care permit frânarea automată în cazul în care șoferul virează în fața unei mașini în mișcare. Aceasta este o situație des întâlnită în intersecțiile aglomerate citadine precum și pe autostrăzi, unde vitezele sunt limitate la valori mai mari. Noul Volvo XC90 detectează o potențială coliziune și frânează automat pentru a evita accidentul sau pentru a diminua consecințele acestuia.

 

O gamă largă de dotări de securitate pentru noul XC90

Noul XC90 este dotat cu o paletă largă de alte inovații în materie de siguranță. Acestea includ următoarele:

Protecție pre-impact în cazul coliziunilor din spate
Radarele orientate spre spate detectează iminența unui impact din spate și comandă strângerea centurilor de siguranță înaintea coliziunii pentru a menține ocupantul într-o poziție sigură. De asemenea avariile încep să funcționeze pentru a preveni șoferul vehiculului din spate iar frânele sunt activate pentru a reduce impactul asupra ocupanților mașinii.
Aceste dotări, combinate cu designul noilor scaune Volvo Cars, ce integrează noua generație a inovatorului Whiplash Protection System (WHIPS), această nouă funcție holisitică pre-impact pentru coliziunile din spate ajută la reducerea traumatismelor de tip lovitură de bici.

Prevenție și protecție anti-răsturnare
Noul XC90 are ca dotare standard ultima generație de Roll Stability Control (controlul stabilității în caz de răsturnare). Sistemul folosește senzori de înaltă sensibilitate pentru a calcula riscul de răsturnare. Dacă riscul este estimat a fi ridicat, cuplul motor este restricționat și una sau mai multe roți vor frâna ușor pentru a contracara tendința mașinii de a se răsturna.
Dacă răsturnarea nu poate fi evitată, sunt activate airbag-urile de tip cortină - Inflatable Curtains. Acestea acoperă toate cele trei rânduri de scaune pentru o perioadă lungă de timp pentru a preveni traumatismele craniene.
Cele șapte scaune ale XC90 sunt dotate cu centuri de siguranță pretensionate pirotehnic care sunt și ele activate în cazul unei răsturnări.

Funcții de frânare automată City Safety
City Safety va deveni denumirea umbrelă pentru toate funcțiile de frânare automată dezvoltate de grupul Volvo Cars – acestea fiind dotări standard pentru noul XC90.
Scopul noului sistem de evitare a coliziunilor este să asiste șoferul în în cazul unui risc ridicat de coliziune cu un alt vehicul, pieton sau biciclist prin intermediul unei strategii intuitive de avertizare și a unui sistem de asistență la frânare. Dacă impactul este aproape de neevitat, sistemul va frâna autonomy atunci când șoferul nu reușește să reacționeze la amenințarea iminentă.

Sistem extins de Informare Semne de Circulație 
Tehnologia Road Sign Information este o dotare standard. Aceasta a fost îmbunătățită pentru a arăta o selecție mai largă de semne de circulație în afișajul digital din fața șoferului, ca de exemplu diferite tipuri de semne suplimentare.

Acoperă unghiul mort
Sistemul de informare unghi mort - Blind Spot Information System - informează cu privire la vehiculele din unghiurile moarte. De asemenea, acesta alertează șoferul cu privire la vehiculele care se apropie prea repede din spate.

Asistența la deplasarea în coloană Queue Assist
Queue Assist permite condusul în condiții de siguranță și confort urmând vehiculul din față în coloanele care se deplasează cu viteză redusă. Accelerarea, frânarea și direcția sunt controlate automat.

 

Viziunea 2020
Viziunea Grupului Volvo Cars este să proiecteze mașini care să nu mai ajungă să fie implicate în accidente. Pe termen scurt, ținta este ca până în 2020 niciun ocupant al unui vehicul nou Volvo să nu mai fie ucis sau rănit. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) estimează că, anual, cca 1,2 milioane de persoane își pierd viața și peste 50 milioane sunt rănite în accidente de circulație. Se preconizează că, dacă nu se iau măsuri, aceste cifre for crește din ce în ce mai mult. Grupul Volvo este decis să preia conducerea, fiind ghidat de viziunea sa a unui viitor fără accidente.
Echipa de Investigare a Accidentelor de Circulație Volvo Cars a studiat accidente de circulație încă din 1970. În prezent, baza sa de date cu accidente conține informații despre 43.400 accidente.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2713 :: 22.14MB