No SSO cookie

Uzina britanica a grupului Peugeot este rentabila

voteaza
(0/ 0)
Uzina britanica a grupului Peugeot este rentabila
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Uzina britanica a Peugeot propusa a fi inchisa, este mai productiva decat unele uzine franceze ale grupului, a declarat un expert.

 
 
Uzina britanica de la Ryton a grupului auto francez Peugeot, pe care constructorul francez intentioneaza sa o inchida, este mai productiva decat marea parte a uzinelor Peugeot din Franta, a declarat cercetatorul acestui sector de la Universitatea din Cardiff, Garel Rhys. Peugeot a anuntat, in urma cu cateva zile, ca va inchide o fabrica britanica din Ryton, din apropierea orasului Coventry, centrul de productie avand 2.300 de angajati, scopul fiind reducerea costurilor. Compania a anuntat ca se va consulta cu sindicatele in legatura cu inchiderea fabricii britanice, precizand ca vor pregati pachete compensatorii pentru angajatii disponibilizati, ajutandu-i chiar sa-ti gaseasca un alt loc de munca. PSA Peugeot Citroen, al doilea producator european de autovehicule si al saselea mondial s-a confruntat cu o reducere accentuata a vanzarilor in Europa Occidentala, intretinerea in continuare a centrului de productie din Ryton, din apropierea orasului Coventry fiind considerata prea costisitoare pentru Peugeot. In anul 2003, pe usile uzinei din Ryton ieseau 67 de autovehicule in medie pentru fiecare muncitor, fata de 68 de autovehicule pentru un muncitor de la centrul din Aulnay, 54 de la Poissy si 52 de la Mulhouse, a declarat directorul centrului de cercetare a industriei de automobile de la Universitatea din Cardiff, Garel Rhys, institut cu un mare renume in Marea Britanie. "Problema Ryton-ului este ca din anul 2003, productia a scazut de la 200.000 la 120.000 de autovehicule produse, fara ca numarul angajatilor sa se reduca proportional", a adaugat expertul citat. "Cand Peugeot pretinde ca a produce un autovehicul in Marea Britanie este cu 400 euro mai scump decat in Franta, comparatia nu e justa... fiind vorba de o diferenta de generatie" tehnologica intre uzinele Peugeot din cele doua tari. Uzina Ryton se bazeaza pe mai multa munca umana fara atat de mult aport tehnologic precum a uzinelor franceze, deoarece Peugeot a ales ca dupa vanzarile reduse din 2003 sa delocalizeze productia in tari cu mana de lucru ieftina cum sunt cele ale Europei de Est, investitiile tehnologice fiind facute doar in Franta. "A spune ca este mult mai scump si deci mai putin rentabil a produce autovehicule in Marea Britanie decat in Franta nu este adevarat, pentru simplul fapt ca producatori ca Nissan, Honda si Toyota sunt in Marea Britanie si sunt cele mai productive din Europa", a declarat Rhys. Productivitatea Peugeot este de fapt mai slaba in Europa si are probleme peste tot, in Spania, spre exemplu cazand in urma General Motors, Ford si Renault, iar in Marea Britanie in urma constructorilor niponi citati, a adaugat cercetatorul britanic. Peugeot Citroen a raportat profituri mai reduse cu 56 al suta, in a doua jumatate a anului trecut, din cauza reducerii vanzarilor de pe continentul european. Veniturile nete au ajuns la 348 milioane de euro (417 milioane de dolari), in a doua jumatate a anului trecut, de la 788 milioane de euro inregistrati in urma cu un an, din cauza reducerii vanzarilor autovehiculelor subcompacte si a camioanelor. Pentru intregul an 2005, veniturile nete au fost de 1,03 miliarde de euro, cu 37 la suta mai reduse decat in anul 2004.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1370 :: 17.77MB