No SSO cookie

Ultimele teste cu Skoda Yeti

voteaza
(0/ 0)
Ultimele teste cu Skoda Yeti
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul model produs de Skoda a strabatut mii de kilometri de la primul concept pana la lansarea pe piata.

 
 

Cea mai mare parte a acestei distante a fost parcursa cu rezultate remarcabile de Yeti, modelul SUV compact inovator realizat de producatorul ceh. in prezent, dupa un maraton de teste, se afla in lina dreapta si, in cadrul verificarilor finale, sunt eliminate ultimele obstacole in drumul catre client. Cu modele care preced versiunea destinata productiei de serie, sunt efectuate asa-numite teste de verificare, ocazie cu care setarile motorului si ale trenului de rulare sunt supuse unei verificari finale. Aceste teste finale ofera posibilitatea de a efectua ultimele modificari pentru Yeti inainte de lansarea productiei de serie: trasaturile care vor ajuta acest SUV compact, cu un comportament agil si sigur de rulare si compatibilitate remarcabila de rulare pe teren accidentat, sa iasa in evidenta intre modelele variate disponibile in oferta actuala la aceasta gama.

 

 

 


Cursele de verificare nu au loc pe trasee proprii de verificare izolate ale producatorului, ci pe drumurile publice. Starea tehnica a modelelor testate este apropiata de cea prevazuta pentru productia de serie. Pentru aceste ultime operatiuni de verificare si reglare, alegerea perfecta este reprezentata de distantele considerabile din Norvegia. in aceasta tara exista suprafete carosabile foarte variate, care corespund celor intalnite in majoritatea traseelor europene, ba chiar si din afara acestui continent. in plus, izolarea regiunii din nordul Europei evita privirile indiscrete care sa urmareasca modelul Yeti, in cursele sale. Pentru ca acesta nu a fost prezentat inca oficial pe drumurile publice, motiv pentru care aceste ultime teste sunt confidentiale.

Prin performantele remarcabile de rulare, Yeti nu va impresiona doar pe suprafetele carosabile, pentru ca modelul permite si utilizarea fara restrictii pe teren accidentat. Pe traseele de testare foarte variate, modelul SUV produs de Skoda isi poate dovedi calitatile la cele doua discipline. Nu este testata doar fiabilitatea in orice conditii de rulare, ci si functionalitatea deplina a sistemelor individuale, in cele mai variate conditii climatice. in acest scop, Norvegia ofera conditii optime: la primele ore ale diminetii, temperaturile din zona Cercului Polar nu depasesc in prezent zero grade si exista riscul formarii de polei pe carosabil. Aceasta situatie impune exigente deosebite cu privire la sistemele destinate stabilitatii de rulare si capacitatii de incalzire a aerului. Dupa-amiaza, cand temperaturile cresc semnificativ si este necesara pornirea sistemului de climatizare, poate fi verificata functionalitatea tuturor sistemelor care interactioneaza. in perioada respectiva a zilei, carosabilul este de regula uscat si ofera aderenta maxima posibila. Printre altele, aceste conditii ofera posibilitatea de a aprecia fara eroare stabilitatea in viraje si manevrabilitatea la schimbarea directiei.

Testele efectuate in nordul Europei permit o evaluare concentrata, rapida si precisa a trenului de rulare si a tuturor sistemelor de asistenta relevante pentru comportamentul de rulare. incepand cu capacitatea de reactie a sistemului ESP pana la repartizarea controlata electronic a cuplului motor pentru toate cele patru roti, in conditiile unui necesar ridicat de tractiune pe teren accidentat.

Unul dintre cele mai importante obiective la crearea modelului Yeti a fost acela de a imbina caracteristicile remarcabile ale unui model SUV cu cele mai bune performante ale unei limuzine. in ciuda greutatii reduse, este un model robust si rigid la torsiune, imbina performante remarcabile in caz de impact cu rezerve optime de siguranta in ceea ce priveste protectia pietonilor. in acelasi timp, performantele sale de rulare permit utilizarea in regim cotidian. Gratie configuratiei elaborate a trenului de rulare, Yeti este un model usor de controlat si la viteze mari si ofera si un bun confort al suspensiilor. La terminarea suprafetelor asfaltate, caracterul sau se modifica. Limuzina eleganta, rapida se transforma intr-un cercetas, care deschide drumuri fara probleme si in conditii de siguranta pe suprafete dificile. Tehnologia elaborata de tractiune integrala cu repartizare variabila a fortei si blocajul electronic al diferentialului disponibil optional confera modelului Yeti performante de tractiune si de rulare pe teren accidentat unice pana in prezent la clasa din care face parte.

PRIMUL SUV PRODUS DE SKODA

Cea de-a cincea gama de modele produsa de Skoda se remarca prin caracteristicile tipice autoturismelor realizate de acest producator. Partea frontala expresiva cu grila caracteristica a radiatorului si farurile cu un aspect prietenos confirma apartenenta la familia Skoda. Designul functional al caroseriei cu o lungime de 4223 mm si o latime de 1793 mm se remarca prin greutatea redusa. Desi imaginea laterala, cu aripile proeminente, jantele din aliaj usor de 17 toli si garda la sol de 180 mm confera un aspect robust modelului Yeti, acesta nu este sub nicio forma un autoturism greoi. Imaginea este confirmata de valorile din tabelele cu date tehnice. Masa, in versiunea de echipare cu motorul TSI 1,8 si tractiune integrala, cu un sofer la bord, este de numai 1520 kg. Varianta cu motorizare diesel cu o putere de 103 kW nu cantareste decat cu 25 kg mai mult.


INTERIOR VERSATIL SI ATRACTIV

In conditiile unei inaltimi totale de 1691 mm si cu un ampatament de 2578 mm s-a reusit, gratie asa-numitelor dimensiuni inteligente, crearea unor conditii generoase de deplasare la bord. Configuratia optima a interiorului, distributia logica si armonioasa a elementelor constructive individuale creeaza spatiu si confort. Scaunele fata ofera suporturi superioare generoase si o stabilitate laterala remarcabila. Pozitia ridicata pe scaun care ofera o vizibilitate superioara asupra caroseriei si a traficului, permite un acces comod la bord. Pasagerii de pe locurile din spate pot valorifica conceptul de scaune VarioFlex. Gratie sistemului pentru bancheta din spate preluat de la modelul Skoda Roomster, Yeti ofera o variabilitate a interiorului unica pana in prezent pentru gama SUV-urilor compacte. Cele trei scaune spate separate pot fi rabatate sau demontate individual, scaunele laterale pot fi reglate pe lungime, dar si transversal, in conditiile in care scaunul central este demontat.

Gratie acestui sistem variabil de interior, Yeti nu trebuie sa capituleze nici in fata unor transporturi mai problematice. in conditiile in care scaunele spate sunt demontate, portbagajul ofera un volum de pana la 1760 de litri pentru bagaje. Din echiparea standard fac parte, printre altele, fara indoiala o prelata pentru portbagaj, carlige de prindere, precum si o plasa pentru asigurarea bagajelor. Yeti ofera si o serie de solutii inteligente care imbunatatesc simplu, dar eficient, confortul cotidian si siguranta de operare. Sistemul de fixare din portbagaj cu carlige mobile de exemplu reduce timpul necesar la incarcare si previne miscarea accidentala a bagajelor in timpul deplasarii.


ECHIPARE STANDARD SI DOTARI OPTIONALE

Echiparea standard a modelului Yeti corespunde nivelului ridicat, obisnuit pentru modelele Skoda. Chiar si aceste elemente respecta majoritatea cerintelor formulate frecvent de client. Lista de dotari optionale ofera o gama extinsa de sisteme de asistenta electronica, contribuind semnificativ la confort si siguranta prin usurinta remarcabila de utilizare si integrarea elaborata in reteaua interna de date a modelului Yeti. Capacitatea de rulare pe teren accidentat este facilitata de functiile sistemului de navigatie Columbus adaptat la necesitatile acestui SUV produs de Skoda. Acesta permite documentarea si memorarea traseului parcurs in afara retelei de strazi stocate in format digital. Yeti lasa in urma firimituri de paine, asemenea lui Gretel din basmul fratilor Grimm, pentru a putea iesi ulterior din padure fara sa se rataceasca, dar memorarea se realizeaza in format digital. Astfel nu exista riscul ca porumbeii sa manance firmiturile, si sa nu mai gaseasca drumul catre casa. Din echiparea standard a versiunilor Yeti cu tractiune integrala face parte sistemul ESP si, la cerere, o tasta pentru rularea in regim Off-Road, montata la nivelul panoului de comanda si care permite adaptarea diferitelor caracteristici, precum admisia de carburant sau setarea sistemului ABS la cerintele specifice terenului accidentat. In regim urban este disponibil la cerere sistemul de asistenta la parcare care poate fi echipat in optional cu senzori de parcare pentru semnalizarea distantei fata - spate la efectuarea manevrelor pentru parcarea autoturismului intr-un spatiu restrans. Un nou echipament de comanda permite si valorificarea deplasarii inainte la efectuarea manevrei de parcare, astfel incat spatiile mai mici pot fi ocupate mai usor si mai rapid decat pana in prezent.

Instalatia de climatizare Climatronic cu sistem inteligent de comanda in doua zone, precum si senzorul pentru calitatea aerului asigura atmosfera optima in habitaclul modelului Yeti. In cazul in care calitatea aerului proaspat scade sub valorile programate, de exemplu intr-un tunel sau in mijlocul unui ambuteiaj la ore de varf, sistemul automat activeaza functia de recirculare pentru alimentarea cu aer pana cand este posibila aspirarea de aer curat din exterior.


TRENUL DE RULARE CRESTE DINAMISMUL SI PLACEREA CONDUSULUI

Conceptul de baza al trenului de rulare garanteaza placerea condusului si dinamismul. Yeti se remarca prin agilitatea manevrelor de rulare, oferind rezerve ridicate de siguranta. O executie inteligenta pentru osia fata si o osie spate in constructie usoara, care asigura stabilitatea directiei de rulare confera permanent soferului si pasagerilor sai sentimentul de siguranta, imbinat cu un nivel ridicat de confort la rulare.

Trenul de rulare al modelului Yeti valorifica tehnologia modulului realizat de concern, aplicabil de asemenea la Octavia si Octavia Scout. Osia fata este realizata conform principiului McPherson, imbinand astfel amortizoarele cu elementele suspensiilor, care sustin rotile impreuna cu balansierele transversale.
Ampatamentul superior al modelului Yeti asigura o stabilitate de rulare imbunatatita, aspect care prezinta o importanta deosebita din perspectiva inaltimii mai mari a autovehiculului. Acesta este identic la ambele versiuni, atat la cea cu tractiune frontala, cat si la varianta Yeti cu tractiune integrala permanenta. in toate cazurile, rezervorul are o capacitate de 60 de litri de carburant.

Jantele cu o dimensiune de 16 toli si pneurile cu dimensiunea de 215/60 R16, care se regasesc chiar la versiunea de baza a modelului Yeti, asigura o stabilitate perfecta a traiectoriei si un confort remarcabil oferit de suspensii. Pentru versiunile superioare de echipare sunt disponibile jante din aliaj usor de 17 toli si pneuri de 225/50 R17. Majorarea suprafetei de sprijin si dimensiunea de ansamblu superioara a pneurilor pentru versiunile cu tractiune integrala faciliteaza deplasarea pe teren accidentat ca urmare a performantelor superioare la capitolul tractiunii. Ambele elemente reduc riscul de scufundare a rotilor in terenul moale si asigura mentinerea garzii la sol. Mai mult, razele superioare ale pneurilor exercita o influenta pozitiva remarcabila asupra sigurantei de exploatare: chiar si pe traseele acoperite cu stanci, canturile ascutite si pietrele proeminente reprezinta un pericol redus pentru suprafata de rulare a pneului in comparatie cu diametrele reduse.


MOTOARELE - PUTERE SI POLUARE REDUSA A MEDIULUI INCONJURATOR

Versiunile de motorizare au in vedere designul dinamic al modelului Yeti. Propulsoarele sunt puternice si economice: aceste performante sunt asigurate de gradul ridicat de supraalimentare si reducerea meticuloasa a rezistentelor de la nivelul interior al motorului. Gama de motorizare disponibila pentru Yeti include doua motoare pe benzina si trei pe motorina. Toate propulsoarele sunt motoare cu patru cilindri in serie montate transversal si supraalimentate cu injectie directa a carburantului la inalta presiune. Motoarele impresioneaza prin dezvoltarea armonioasa a cuplului motor. Valoarea maxima a cuplului motor este disponibila la o plaja extinsa de turatii. Aceasta performanta nu conduce doar la imbunatatirea performantelor ecologice si la reducerea volumului de emisii, ci imbunatateste semnificativ si placerea condusului.

Motoarele diesel valorifica acelasi bloc de baza ca propulsoarele pe benzina si dispun de o capacitate cilindrica de doi litri. Acestea functioneaza exclusiv cu injectie de inalta presiune, prin intermediul unui sistem Common-Rail, fiind echipate in versiunea de serie cu un filtru de particule de motorina. Toate motoarele respecta criteriile normei de poluare EU 5.

Un motor complet nou in oferta Skoda este propulsorul in patru cilindri pe benzina TSI 1,2 cu o putere de 77 kW, care valorifica asa-numitul principiu de downsizing - reducerea capacitatii cilindrice in conditiile aceluiasi nivel de putere. Acest propulsor reprezinta motorizarea de baza a modelului Yeti si este disponibil in variantele cu tractiune fata.

Un alt element de noutate care debuteaza in gama de modele Skoda este versiunea de baza a motorului TDI CR 2,0, echipat cu filtru pentru particule diesel si care dezvolta 81 kW. Si motorul TDI de doi litri, echipat de asemenea cu filtru si care dezvolta 103 kW, oferit in premiera pe modelul Yeti, este un alt element de noutate Skoda.

Oferta include si doua cutii de viteza diferite. Din echiparea de serie face parte cutia manuala de viteze cu sase trepte, numai la modelul Yeti cu tractiune fata de motor 2,0 TDI CR DPF/81 kW, transmisia cuplului motor este asigurata de o cutie in cinci trepte. Optional, Skoda Auto ofera o cutie automata disponibila exclusiv pentru motorul pe benzina cu patru cilindri 1,2 TSI/77 kW si cu tractiune fata. in acest caz, soferul poate decide daca doreste schimbarea automata sau manuala a treptelor de viteza. Cutia DSG in sapte trepte este una dintre atractiile tehnice ale SUV-ului compact produs in Cehia.

Prezentare de ansamblu: oferta de motorizare pentru noul Skoda Yeti:
- Benzina: 1,2 TSI/77 kW (tractiune fata) - cutie manuala in 6 trepte / 7° DSG
- 1,8 TSI/118 kW (4×4) - cutie manuala in 6 trepte
- Diesel: 2,0 TDI CR DPF/81 kW (tractiune fata) - cutie manuala in 5 trepte
- 2,0 TDI CR DPF/81 kW (4×4) - cutie manuala in 6 trepte
- 2,0 TDI CR DPF/103 kW (4×4) - cutie manuala in 6 trepte
- 2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4) - cutie manuala in 6 trepte


TRACTIUNEA INTEGRALA - UN CASTIG NU DOAR PE TEREN ACCIDENTAT
 
Garda la sol peste media de 180 mm si, in special, tractiunea integrala ofera conditii deosebite pentru rularea pe teren accidentat la modelul Yeti. Elementul principal al sistemului de distributie a fortei este cuplajul Haldex controlat electro-hidraulic din cea de-a patra generatie, care transfera in mod fiabil si rapid cuplul motor catre locul in care poate fi valorificat cel mai bine: catre rotile cu cea mai buna tractiune. Aceasta solutie tehnica si-a dovedit fiabilitatea la modelele Octavia Combi 4×4, precum si la Superb 4×4 si ofera, in plus fata de capacitatea de repartizare perfecta a fortei, si un alt avantaj: cuplajul cu arcuri multilamelare Haldex montat la nivelul sistemului de tractiune al osiei spate este foarte usor si necesita un spatiu redus. Acesta este montat in aceeasi carcasa cu sistemul de antrenare a osiei si diferentialul pentru osia spate. in conditiile favorabile de tractiune - de exemplu pe carosabil uscat - aproximativ 96 de procente din puterea motorului sunt transferate catre rotile fata. Sistemul de comanda al cuplajului Haldex evalueaza permanent si in intervale de cateva fractiuni de secunda starile actuale de tractiune si, in caz de necesitate, daca se pierde aderenta la nivelul rotilor fata, poate transfera pana la 85 de procente din cuplul motor catre una dintre roti.

Activarea osiei spate prin intermediul sistemului de comanda al cuplajului Haldex este controlata de urmatoarele semnale:
- Sistemul de comanda al motorului (senzor de turatie si senzor pentru pozitia pedalei de acceleratie),
- Sistemul de comanda al ABS/ESP (senzori pentru turatia rotilor, comutatorul pentru lampile de frana, senzorii pentru acceleratia transversala si longitudinala),
- Senzorii pentru unghiul volanului.

Tractiunea integrala este compatibila fara restrictii cu sistemele electronice pentru stabilitatea de rulare, de exemplu ABS si ESP. La actionarea ESP, disponibil in serie la versiunile 4×4 ale modelului Yeti, sistemul de comanda pentru ESP regleaza in acelasi timp si activarea cuplajului Haldex si a osiei spate. Daca intervine ABS, cuplajul Haldex si rotile spate sunt activate separat in regim de mers in gol. Acest aspect permite valorificarea plusului de siguranta oferit de sistemul 4x4 si la rularea pe asfalt. Astfel, sistemul de tractiune integrala nu asigura o stabilitate superioara de rulare doar pe carosabil ud sau acoperit cu polei.

La deplasarile pe teren accidentat, un sistem suplimentar de asistenta permite avansarea optima a versiunii Yeti 4×4. Printr-o simpla apasare de buton este activat regimul Off-Road al sistemului de tractiune. in mod automat se realizeaza adaptarea sistemelor auxiliare pentru dinamica de rulare, precum ABS, ASR si EDS, in functie de cerintele impuse de terenul accidentat, in mod suplimentar, pedala de acceleratie reactioneaza cu mai multa sensibilitate de apasare. in plus sunt activate sistemul de asistenta la pornire cu reducerea turatiei (AFH) si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (BAA). Prin interventiile rafinate asupra sistemului de franare, BAA evita o accelerare accidentala a modelului Yeti pe un traseu in panta pe teren accidentat, mentinand viteza constanta de deplasare. Astfel, soferul se poate concentra exclusiv asupra manevrelor de condus si a selectarii traseului corect.

Modelul Yeti este produs in fabrica Skoda din Kvasiny si va ajunge la primii clienti in cea de-a doua jumatate a anului 2009. Toate versiunile acestei serii se remarca prin performante deosebite de rulare si un nivel ridicat de agilitate. Versiunile 4×4 sunt caracterizate si de compatibilitatea de rulare pe teren accidentat si de forta ridicata de tractiune. Consumul redus de carburant conduce la emisii minime de noxe. Ambele aspecte garanteaza mentinerea atractivitatii segmentului SUV si in conditii dure de natura economica si ecologica. 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2622 :: 22.15MB