No SSO cookie

Statele UE in care exista uzine Opel s-au angajat sa nu mai negocieze separat cu GM

voteaza
(0/ 0)
Statele UE in care exista uzine Opel s-au angajat sa nu mai negocieze separat cu GM
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Statele din Uniunea Europeana s-au angajat luni sa nu mai negocieze separat cu constructorul auto american General Motors in legatura cu ajutoarele publice oferite pentru restructurarea subsidiarei europene Opel si sa coopereze incepand de saptamana viitoare, relateaza AFP.

 
 
Toti participantii la reuniunea organizata luni, la Bruxelles, in legatura cu viitorul Opel, "au cazut de acord ca nu vor mai avea loc negocieri separate cu GM", ci un raspuns coordonat "care va fi discutat intre statele membre in 4 decembrie", a precizat seful guvernului flamand, Kris Peeters, la finalul reuniunii.

Regiunea belgiana Flandra este implicata in negocieri deoarece pe teritoriul sau se afla uzina Opel de la Anvers, amenintata cu inchiderea.

"Toate tarile s-au angajat sa nu mai promita nimic inaintea prezentarii planului de restructurare", a spus ministrul german al economiei, Jochen Homann.

El a precizat ca acest plan va fi anuntat "intr-o saptamana sau doua", in timp ce Peeters a vorbit de "sfarsitul saptamanii".

"Este foarte important sa existe in sfirsit o coordonare la nivel european" si ca "GM sa stie ca Europa va reactiona in mod coordonat si nu separat", a subliniat Peeters.

Potrivit acestuia, GM nu va mai putea, astfel, sa incerce sa dezbine statele membre ale UE.

"Este esentuial sa evitam o cursa a subventiilor intre statele membre", a mentionat Comisia Europeana, intr-un comunicat emis luni, in timp ce ministrul german al economiei a afirmat ca are impresia ca acest lucru va fi evitat.

Mai multe state din UE, in speciqal Belgia si Marea Britanie, au criticat de mai multe ori Germania pentru ca se lansase in negocieri separate privind soarta Opel. Comisarul european pentru industrie, Gunter Verheugen, care a avut initiativa reuniunii de luni, considera "alarmante" promisiunile de ajutoare facute in secret de diferite state pentru a salva locuri de munca la uzinele Opel de pe teritoriul lor.


"Exista un mare risc ca GM sa incerce, pe baza lipsei de transparenta la nivel european, sa obtina cat mai mult posibil de la guverne", a avertizat el, intr-un interviu acordat publicatiei Der Spiegel.

Directorul general interimar al Opel, Nick Reilly, prezent si el la reuniunea de luni, a indicat ca si-a prezentat planul de restructurare "in termeni generali", insa doreste sa il discute mai intai cu reprezentantii salariatilor.

Totusi, el a admis ca GM conteaza pe sprijinul financiar al statelor in care exista uzine pentru restructurarea Opel, insa a precizat ca GM are deja un plan care nu va fi influentat de sumele oferite de vreun guvern din UE.

GM a estimat costurile planului sau de restructurare la 3,5 miliarde euro, insa nu l-a facut inca public in detaliu, precizand doar ca va reduce personalul din Europa cu 9.000-10.000 de angajati, din totalul de 50.000.

La reuniunea de luni au mai participat reprezentanti ai guvernelor din Marea Britanie si Polonia, precum si comisarii europeni pentru concurenta, Neelie Kroes, si afaceri sociale, Vladimir Spidla.

 

Cuvinte cheie:
GM | Opel |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1714 :: 17.87MB