No SSO cookie

Soferii profesionisti protesteaza in toata tara impotriva cresterilor RCA abuzive

voteaza
(0/ 0)
Soferii profesionisti protesteaza in toata tara impotriva cresterilor RCA abuzive
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Majorari cu peste 300% la tarifele RCA pentru soferi cu atestat de transport

 
 

Soferii detinatori de atestat de transport persoane si atestat de transport marfa din toata tara protesteaza la inceputul lunii septembrie in urma deciziilor de marire a politei RCA pentru taxiuri, microbuze, autobuze, camioane. Ca raspuns la politele RCA care in unele cazuri depasesc sumele de 2000 de lei pe an, transportatorii romani au anuntat ca vor intra in greva japoneza.

Majorari cu peste 300% la tarifele RCA pentru soferi cu atestat de transport

Camera Nationala a Taximetristilor din Romania, Filiala Brasov a declarat cresterea tarifelor la asigurarile RCA din ultimii 2 ani drept una necontrolata. Acestia declara:

"O polita RCA pentru un autocar – clasa BO a ajuns in acest moment la pretul de peste 22000 de lei pe an, pentru un autocar la peste 18000 de lei pe an, pentru un microbuz la peste 14000 de lei pe an iar pentru un taxi la 3.600 de lei pe an."

La discutie se adauga si acuzatiile aduse de COTAR firmelor de RCA printr-un comunicat de presa in care se precizeaza:

"Ne intrebam cum este posibil ca reprezentantele auto straine care opereaza in Romania sa aiba tarife de manopera de patru ori mai mari decat unitatile service independente, iar firmele de asigurari sa achite aceste costuri fara nici o problema?"

Cum in momentul actual nu este disponibil un pret de referinta al RCA-ului, Adrian Cascaval, presedintele filialei COTAR Brasov efectueaza un calcul ce vizeaza taxiurile, in baza unor statistici oficiale existente. Astfel s-a luat in calcul o rata de 16% a frecventei daunei la autoturisme pentru persoane, iar suma de dauna medie pentru persoanele juridice este de 4651 de lei.

La cei aproximativ 60.000 de soferi de taxi cu licenta, aceste procente se traduc intr-o suma anuala medie platita de asiguratori de 44.649.600 lei. Acesti bani, impartiti la cele 60.000 de autoturisme inregistrate rezulta intr-o suma de 774 lei pe an platita de asiguratori pentru masina. Acestei sume se adauga cheltuieli de administrare si vanzare si bineinteles o marja de profit pentru asigurator. La o suma de 1500 de lei pe an pentru taxi, asiguratorii ar castiga peste 200 de lei profit. Astfel este absolut nejustificat tariful perceput de asiguratori. Aceste calcule dezvaluie diferente si mai mari, respectiv de mii de euro, in cazul camioanelor. Conform ASF, aproximativ 3% din numarul total de camioane au primit tarife de asigurare peste 20.000 lei

Raportul privind evolutia tarifelor RCA pentru autoutilitare, camioane si autovehicule folosite pentru transport marfa si persoane a facut subiectul discutiei consiliului ASF din data de 31 august 2016. Raportul a analizat perioada 1 ianuarie 2015 – 31 iulie 2016 atat per total pe piata cat si la nivel de societate de asigurare in parte. Astfel, in luna iulie 2016 s-au inregistrat 12% polite in valoare de 5000 de lei (autoutilitare peste 16 tone) si 19% polite in valoare de 8000 de lei (tot pentru autoutilitarele de peste 16 tone. 65% din totalul politelor incheiate pentru acelasi tip de autoutilitare s-au situat sub plafonul de 12.000 de lei iar 3% au depasit pragul extrem superior de 20.000 de lei.

Asiguratorii au crescut tarifele de la aproximativ 5000 de lei pana la 16000-20000 de lei. Pentru calcularea tarifelor se tine cont de factori precum:

- Vechimea relatiilor comerciale dintre asigurator si clienti;

- Marimea flotei de vehicule;

- Adoptarea masurilor de control al riscului de accident.

Este normal ca in aceste conditii, in randul soferilor care au studiat saptamani si chiar luni rezolvand chestionare atestate pentru a obtine licentele de transportator sa apara frustrari in fata acestui tip de abuz evident.

Proteste la Brasov si in toata tara

In conditiile in care tarifele RCA au crescut inexplicabil aproape peste noapte, insa platile continua sa intarzie in caz de daune iar firmele de asigurare achita doar partial daunele, reprezentantii firmelor de transport sunt gata sa iasa in strada.

Astfel, in data de 15 septembrie a fost organizat la Brasov un protest la care au participat peste 1500 de detinatori de permis de conducere: soferi de taxiuri, microbuze, autobuze, camioane, dar si masini personale impreuna cu autoturismele. Protestatarii au urmat traseul Poienelor - Calea Bucuresti - Primarie - Casa Armatei - Prefectura. Protestul a inceput la ora 9:00 si s-a incheiat la ora 15:00. In aceeasi zi au fost planuite proteste si la nivel national. Numarul de participanti anuntati a depasit 25.000 de vehicule.

Si soferii detinatori de atestat transport marfa se alatura protestelor anuntat ca vor circula zilnic timp de o ora cu viteza de 30 km/h, oriunde s-ar afla in Romania. Greva Japoneza a fost anuntata printr-un comunicat de catre Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania. Documentul explica:

"UNTRR atrage atentia Guvernului, Parlamentului si Presedentiei Romaniei ca transportatorii rutieri s-au saturat de lipsa de masuri a autoritatilor fata de criza din piata RCA, dupa ce tarifele pentru camioane la clasa BO s-au dublat, ajungand la peste 22.000 de lei pe an. Astfel, in semn de protest, transportatorii rutieri vor demara o greva japoneza si vor circula zilnic o ora cu 30 km/h oriunde se afla in Romania, pana cand primele RCA vor fi reduse la valorile maximale conforme cu datele cuprinse in raportul intocmit pe anul acesta, pentru perioada 2013-2015, de catre compania de consultanta Milliman la cerea ASF. Totodata, transportatorii rutieri care participa la greva japoneza sunt invitati sa-si puna in parbrizul autovehiculelor o pancarta A4 cu mesajul „Protest RCA – Merg o ora pe zi cu 30 km/h – Vreau sa traiesc”, mesaj care indica falimentul in care sunt aruncati transportatorii de catre Guvern, parlament, Presedentie, ASF si asiguratori"

Principalele patronate de transport rutier – UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002 si APULUM solicita Guvernului emiterea unei hotarari in baza Legii concurentei nr 21/1996, articolul 4, alineatul 3, care sa blocheze tarifele de prima de RCA pentru minim 9 luni pana la emiterea unor masuri ulterioare pentru echilibrarea pietei.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2068 :: 22.17MB