No SSO cookie

Sebastien Loeb isi propune sa castige al 7 titlul consecutiv din WRC

voteaza
(0/ 0)
Sebastien Loeb isi propune sa castige al 7 titlul consecutiv din WRC
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) va lua startul in 2010 din Suedia.

 
 

Echipa Citroen Total este gata sa ia startul in Raliul Suediei (11-14 februarie), prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2010. Sebastien Loeb si Daniel Elena vor lupta pentru cel de-al saptelea titlu mondial consecutiv, in timp ce Dani Sordo si Marc Marti vor juca un rol crucial pentru ca Citroen sa castige cel de-al saselea titlu mondial la constructori in WRC.

Raliul Suediei, avand cartierul general in jurul localitatii Karlstad din regiunea Hagfors, deschide sezonul 2010 in mondialul de raliuri dupa o absenta in campionat de aproape patru luni.
 

In ciuda faptului ca Sebastien Loeb are in palmares sase titluri mondiale, ca a cucerit prima sa victorie pe o alta suprafata decat asfalt in Raliul Suediei 2004 si ca a castigat in Norvegia anul trecut, el nu se considera favorit in prima etapa din 2010. “Imi place ca sezonul incepe cu acest raliu, dar conditiile vor fi extrem de dificile. Trebuie sa stai pe drum, ceea ce nu va fi deloc usor, mai ales ca imi aduc aminte de ceea ce s-a intamplat in etapa din 2008. Singurul meu obiectiv este sa castig inca un titlu, dar dupa cum s-a vazut si in sezonul trecut nu ai cum sa vinzi pielea ursului din padure!
 

Pentru Dani Sordo sezonul a inceput, cu cateva saptamani in urma, cu o victorie in Arctic Lapland Rally, prima etapa din Campionatul National al Finlandei. “A fost modul ideal de a-mi mari increderea pe aceasta suprafata. Chiar daca nu am avut adversar pe masura acolo a fost un test util pentru a-mi intra in ritm. Cu exceptia unui traseu pe care am testat foarte mult, restul specialelor au fost o mare provocare pentru mine si pentru modelul C4 WRC. Traseul a fost similar cu cel din Raliul Suediei si tocmai de aceea ma simt mai pregatit ca niciodata pentru un nou sezon in Campionatul Mondial de Raliuri”, a spus si Dani Sordo.
 

Obiectivul pilotului spaniol a ramas acelasi ca si in sezonul trecut, si anume sa adune cat mai multe puncte pentru Citroen in clasamentul constructorilor. “Trebuie sa fii rapid, constant si sa aduni maximum de puncte in fiecare raliu. Voi face acest lucru si in 2010 si sunt foarte hotarat sa castig primul meu raliu. Stiu ca pot sa o fac si fie ca voi castiga pe asfalt sau macadam, intr-unul dintre raliurile care-mi plac foarte mult precum Mexic, Noua Zealanda sau Portugalia, chiar nu conteaza”, a mai adaugat Dani.

Olivier Quesnel, directorul Citroen Racing, este si el pregatit pentru un nou sezon: “Nu schimbi niciodata o echipa castigatoare asa ca atacam sezonul 2010 cu aceasi formatie. Acesta este ultimul an pentru masinile de WRC si cred ca va fi unul minunat pentru Citroen. Toti cei cinci piloti care vor concura anul acesta cu modelul C4 WRC au fost campioni mondiali: Sebastien Loeb in WRC, Dani Sordo si Sebastien Ogier in Junior WRC, Kimi Raïkkönen in Formula 1, si Petter Solberg, care va concura cu propria echipa, tot in WRC. Nu cred ca se putea mai bine!

 

Scurt interviu cu Sebastien Loeb

1. Spre deosebire de rivalii tai, vei incepe sezonul direct in Suedia. Crezi ca va fi acest lucru un handicap pentru tine?

“Si vacantele sunt foarte bune! Intre sesiunile de teste, ceremoniile de premiere si actiunile de promovare, nu am avut foarte mult timp sa ma plictisesc. Sunt foarte fericit ca am avut ocazia sa ma si odihnesc un pic, iar cele doua zile de teste din Suedia m-au readus in forma de la sfarsitul sezonului trecut. Acum abia astept sa plec pe prima proba speciala.”

 

2. Cum ti se pare Raliul Suediei? Tinand cont ca ai castigat ultima etapa pe zapada, crezi ca esti favorit?

“Conditiile vor fi foarte diferite fata de cele din 2008. Zapada s-a depus pe macadam inghetat iar temperaturile nu au trecut peste zero ceea ce a transformat zapada intr-un strat de gheata. Peste aceasta gheata vom avea probabil un start de zapada pufoasa asa ca nivelul de aderenta se va schimba tot timpul. E un fel de ruleta ruseasca si, sincer, eu prefer sa fie gheata peste tot pentru ca asa ai mereu acelasi nivel de aderenta. Nu cred ca eu sunt favoritul aici pentru ca finlandezii se simt ca acasa, dar vom vedea ce se intampla pana la urma!”

 

3. Ai ca obiectiv sa castigi inca un titlu mondial. Modul in care s-a desfasurat partea a doua a sezonului 2009 ti-a schimbat abordarea?

“De cand am pierdut titlul la o diferenta de un punct, in 2003, am aplicat mereu aceasi strategie. Fiecare punct este crucial atunci cand vrei sa castigi titlul intr-un campionat atat de dificil precum Campionatul Mondial de Raliuri. Ceea ce s-a intamplat anul trecut imi confirma punctul de vedere. Acestea fiind spuse, cand norocul te paraseste nu poti sa mai faci absolut nimic. Acum, la inceputul unui nou sezon, pornesc cu acelasi obiectiv: sa castig fiecare raliu la care voi lua startul.”

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1883 :: 17.8MB