- Tren de rulare special � Sasiu Agil SEAT - adaptat celui mai puternic SEAT produs vreodata
- Design Cupra incitant
Noul SEAT Leon CUPRA si-a asigurat un loc de cinste in istoria SEAT. Marca
spaniola a reusit din nou sa creeze un automobil sportiv de exceptie,
cei 240 CP dezvoltati desemnandu-l drept cel mai puternic autoturism de
serie fabricat vreodata de SEAT, marca a carei experienta in domeniu
este de mult recunoscuta.
Propulsorul, trenul de rulare, echiparea avansata la capitolul
securitatii pasive
Impresionant
Acesta este atributul meritat pe deplin de exceptionalul motor 2.0 TFSI
de 240 CP - un propulsor dezvoltat exclusiv de catre SEAT pentru acest
model, care reuneste armonios doua tipuri de tehnologii avansate, in
scopul atingerii unor performante de exceptie: injectia directa de
benzina si supraalimentarea. Turbocompresorul este de ultima generatie,
dispunand de o turbina si un compresor cu dimensiuni majorate.
Pistoanele si bielele
Motorul 2.0 TFSI dezvolta o putere care permite performante demne de o
masina de competitie WTCC: viteza maxima atinsa este de 247 km/h, iar
sprintul de la 0-100 km/h este absolvit in numai 6.4 secunde.
Remarcabil este si timpul necesar parcurgerii a 1.000 m cu start de pe
loc: 26.4 secunde. Elasticitatea acestui motor este apreciabila, timpii
de repriza fiind de 6.4 s pentru intervalul 80-120 km/h in treapta a
cincea de viteza si 8.2 s in treapta a sasea.
In ciuda acestui enorm potential sportiv, nivelul consumului mediu de
combustibil al lui Leon CUPRA este surprinzator de redus: 8,3 l/100 km.
Nu doar puterea motorului 2.0 TFSI este resimtita acut de pilotul lui
Leon CUPRA in cursul accelerarilor, ci si timbrul sonor incitant, care
a preocupat in mod special pe tehnicienii SEAT in cursul procesului de
dezvoltare. Acestia au creat sistemul original de esapament SEAT SOUND,
care asigura o reverberatie viguroasa a sunetului motorului, de la cele
mai reduse turatii - o experienta unica ce poate fi traita atat in
interiorul, cat si la exteriorul sportivei spaniole.
Sasiul agil evolueaza inca o treapta
Se stie de mult ca puterea nu inseamna nimic fara un control eficient
al ei. Si de aceasta data, tehnicienii SEAT au reusit sa optimizeze
atributele deja exceptionale ale trenului de rulare al modelului Leon
pentru a le adapta noilor cerinte dinamice cerute de puterea
apreciabila a versiunii CUPRA. Astfel, toate caracteristicile
suspensiei au fost resetate, iar prin utilizarea a numeroase componente
din aluminiu s-a reusit reducerea
drastica a greutatii constructive a acesteia. Modificari importante
s-au efectuat si la nivelul sistemului de servodirectie; acesta are o
demultiplicare mai scurta si implicit o precizie si un grad al
feed-back-ului asigurat pilotului mult crescute.
Sistemul de franare al lui Leon CUPRA a fost si el reactualizat, pentru
a face fata solicitarilor mari. Discurile ventilate ale rotilor fata
sunt de mare diametru (345 mm) si au o grosime de 30 mm. Jantele
turnate din aliaj usor cu un diametru de 18 toli au un design suplu,
permitand viziunea clara a etrierelor speciale, de culoare rosie care
subliniaza caracterul sportiv al lui Leon CUPRA.
Genomul CUPRA
Desi calitatile dinamice sunt cele care conving clientii tipici ai
modelelor CUPRA, stilul exclusiv al designului noului Leon CUPRA merita
cateva detalieri suplimentare.
Elementul de sportivitate care defineste intreaga gama SEAT Leon este
si mai intens subliniat cu ajutorul unor elemente de design
caracteristice liniei de top CUPRA. Logo-ul posterior este
inconfundabil, dar si teava de esapament ovala de dimensiuni
impresionante sau oglinzile retrovizoare laterale finisate in culoarea
ebano Black sunt insemne marcante ale lui Leon CUPRA.
O marca a sportivitatii este reprezentata si de prizele de aer frontale
de mari dimensiuni, necesare nu doar stilistic, ci si functional,
pentru racirea eficienta a puternicului motor 2.0 TFSI. Difuzorul
posterior de culoare neagra aminteste de versiunile sportive SEAT Leon
WTCC, iar rotile cu jante din aliaj usor de format 7.5 x 18 toli
(prezente in echiparea de serie) au un design unic, original si dinamic.
Interiorul lui Leon CUPRA nu face niciun compromis la capitolul
confort, dar atmosfera cockpitului este realmente de competitie,
subliniata de la primul contact vizual de scaunele stil racing cu
tetiere integrate in spatar special concepute, asigurand o excelenta
sustinere laterala.
Un alt element care face diferenta intre noul model si orice alt Leon
din gama SEAT este finisarea interioara: intreg habitaclul, inclusiv
montantii si rama parbrizului sunt de culoare neagra si nu gri, in
scopul focusarii depline a pilotului pe observarea soselei. In acelasi
timp, aceasta finisare contrasteaza in mod incitant cu celelalte
componente studiate in cel mai mic detaliu de proiectantii lui Leon
CUPRA: volanul sport imbracat in piele perforata, cu cusaturi de
culoare rosie, forma ergonomica a schimbatorului de viteze, fundalul
alb al instrumentelor de bord ori pedalele sportive finisate metalic -
toate acestea purtand insemnul distinctiv CUPRA.
DESIGN
Imaginea CUPRA
- Stil incitant de masina de competitie
- Roti cu jante de 18 toli
- Scaune racing in echiparea standard
Forma si functionalitatea sunt doua notiuni care se impletesc armonios
in designul noului membru al sportivei familii CUPRA. Tinand cont de
liniile de o sportivitate deja marcanta ale gamei Leon, misiunea
proiectantilor SEAT de a sublinia si mai mult calitatile dinamice ale
lui Leon CUPRA a fost dificila. Totusi, acestia au reusit sa reprezinte
pe deplin aura pedigree-ului competitional specific oricarei versiuni
CUPRA.
O gama bogata de particularitati ale designului exterior contribuie la
aceasta sugestie intensa. Prizele de aer generos dimensionate dispunand
de grile-fagure nu au doar un rol decorativ, aportul majorat de aer
fiind necesar racirii puternicului propulsor, dar si franelor
performante. In plus, suportul de culoare neagra al numarului de
inmatriculare si portiunea inferioara de aceeasi culoare a spoilerului
fata creeaza impresia unei guri avide sa inghita cat mai multi
kilometri, accentuand linia agresiv-sportiva a partii frontale a noului
Leon CUPRA.
Partea posterioara a masinii este dominata de difuzorul de culoare
neagra plasat la baza barei de protectie spate - un element care
reaminteste de masinile de competitie SEAT Leon WTCC. Desi acesta are
exclusiv un rol estetic la CUPRA, simbolizeaza sugestiv originea
sportiva a noului model, derivat din automobilul de curse SEAT Leon
World Touring Car.
Privit din profil, noul Leon CUPRA apare evident cu o garda mai joasa
decat cea a restului modelelor din gama. Diferenta de 14 mm accentueaza
dinamica liniei generale a caroseriei, dar contribuie si la coborarea
centrului de greutate al masinii. Designul suplu, incitant al jantelor
standard din aliaj usor de 18 toli model Orion, echipate cu pneuri
225/40, este un alt detaliu exclusivist, cele cinci perechi de spite
duble lasand la vedere etrierele de frana special concepute pentru Leon
CUPRA, vopsite in rosu aprins.
Toate aceste elemente specifice sunt completate de numeroase alte
detalii caracteristice inconfundabilului stil CUPRA: oglinzile
retrovizoare laterale finisate in ebano Black ori teava de esapament cu
sectiune ovala, din inox. Si logoul posterior mare este un simbol
caracteristic acestui model de top din gama Leon.
Un cockpit �racing�
Interiorul nu face niciun compromis la capitolul confort, dar atmosfera
cockpitului este una de competitie, subliniata de la primul contact
vizual de elemente realmente exclusive, specifice familiei de modele de
varf CUPRA.
Primul element care iese in evidenta al interiorului este reprezentat
de scaunele stil racing cu tetiere integrate in spatar; acestea sunt
special concepute pentru Leon CUPRA, asigurand o excelenta sustinere
laterala. Logoul de culoare rosie CUPRA brodat pe spatare este in
deplina armonie cu cusaturile de aceeasi culoare ale tapiteriei
scaunelor de o sportivitate extrema.
Iar, cum ergonomia perfecta este o caracteristica unor scaune sport de
exceptie, profilul lateral al acestora a fost optimizat de designerii
SEAT, care au inclus in plus in structura lor ranforsari metalice
pentru o rigiditate marita.
Confortul oferit de scaunele sport ale lui Leon CUPRA nu are insa cu
nimic de suferit, acestea fiind proiectate pentru utilizare cotidiana
in conditii optime. Buretele de inalta densitate din care acestea sunt
fabricate este prelucrat prin tehnologia MDI, incluzand zone de
densitate si elasticitate diferite.
Dupa instalarea in scaunele sportive, se observa imediat un alt element
care face diferenta intre noul model si orice alt Leon din gama SEAT:
finisarea interioara. Intreg habitaclul, inclusiv montantii si rama
parbrizului sunt de culoare neagra, spre deosebire de culoarea gri care
predomina in interiorul restului gamei Leon, in scopul focusarii
depline a pilotului pe observarea soselei. In acelasi timp, aceasta
finisare contrasteaza in mod incitant cu celelalte componente studiate
in cel mai mic detaliu de proiectantii lui Leon CUPRA: volanul sport
imbracat in piele perforata, cu cusaturi de culoare rosie ori maciulia
ergonomica a schimbatorului cutiei de viteze cu sase trepte care
valorifica la maxim senzationalul motor 2.0 TFSI.
Fundalul alb al instrumentelor de bord extrem de lizibile si pedalele
cu acelasi look de competitie datorat finisarii metalice alternand cu
cauciuc reprezinta alte elemente distinctive care completeaza tusa
racing a habitaclului noului model de top al marcii spaniole - toate
acestea purtand insemnul distinctiv CUPRA.
MOTORUL
Cel mai puternic model CUPRA
- Motor exclusivist de 240 CP, tractiune fata
- De la 0-100 km/h in numai 6.4 secunde
- Noul CUPRA este cel mai puternic SEAT din toate timpurile
Simplul titlu al acestei sectiuni spune totul: noul Leon CUPRA detine
nu doar stilul, ci si substanta necesare statutului reprezentativ
pentru o marca creatoare de automobile sportive si inovatoare.
Agregatul de sub capota fata a noului Leon CUPRA a fost dezvoltat cu
maxima atentie pentru a se ridica - la toate capitolele - deasupra
nivelului fostului motor 1.8 T de 225 CP care anima precedentul model
CUPRA R. Astfel, propulsorul 2.0 TFSI - folosit si pe alte modele SEAT
- a fost optimizat in numeroase directii, puterea sa de 240 CP(177 kW)
fiind o valoare de referinta in aceasta clasa a sportivelor compacte.
Motor SEAT exclusivist
Proiectarea avansata si dezvoltarea meticuloasa a motorului 2.0 TFSI
destinat noului Leon CUPRA a permis obtinerea unei puteri record de 240
CP pentru acest tip de agregat in cadrul concernului Volkswagen.
Centrul Tehnic SEAT si-a focusat atentia asupra a doua aspecte
esentiale in aceasta cursa pentru obtinerea de performante maxime:
injectia directa de benzina si supraalimentarea. Noua turbina a
turbocompresorului are dimensiuni majorate si permite implicit
dezvoltarea unei presiuni mai mari a supraalimentarii, care atinge acum
valoarea de 0,8 bar.
Noul motor TFSI dispune de pistoane reproiectate, cu fuste, bolturi si
biele ranforsate pentru a face fata solicitarilor termice si mecanice
sporite. Blocul motor a fost si el ranforsat, iar chiulasa este acum
fabricata dintr-un nou aliaj termorezistent.
Curba diagramei de deschidere a axei cu came actionand supapele de
evacuare a fost modificata, iar combustibilul este injectat direct in
interiorul camerei de ardere prin intermediul unor duze de injector de
inalta presiune, cu sectiune majorata.
Rezultatul acestor masuri sunt performantele de exceptie, cei 240 CP
obtinuti reflectandu-se intr-o viteza maxima de 247 km/h si o
acceleratie de la 0-100 km/h in numai 6.4 secunde. Kilometrul cu start
de pe loc este parcurs intr-un timp remarcabil, de 26.4 secunde, iar
timpii de repriza demonstreaza elasticitatea motorului: de la 80-120
km/h sunt necesare 6.4 secunde in viteza a cincea si 8.2 secunde in
ultima treapta de viteza a cutiei manuale cu sase rapoarte.
Pentru exploatarea optima a puterii performantului propulsor 2.0 TFSI,
acesta este cuplat cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, a
carei etajare si demultiplicare au fost special calculate pentru acest
agregat. In plus, pinioanele acestei cutii de viteza au fost
reproiectate, in scopul transmiterii eficiente a cuplului motor de o
valoare marita.
Consumul de combustibil este surprinzator de redus pentru un automobil
de talia noului Leon CUPRA. Tehnologia avansata TFSI a permis astfel
obtinerea unui consum mediu deosebit de economic, de numai 8,3 l/100 km
- o valoare remarcabila pentru o masina sport de 240 CP.
Muzica motorului
Prestatia performantului propulsor este impresionanta si din punct de
vedere acustic, fiindca nu doar puterea motorului 2.0 TFSI este
resimtita acut de pilotul lui Leon CUPRA in cursul accelerarilor, ci si
timbrul sonor incitant. Inginerii de la Matorell au creat sistemul
original de esapament SEAT ENGINE SOUND, care asigura o reverberatie
viguroasa a sunetului motorului, de la cele mai reduse turatii - o
experienta unica ce poate fi traita atat de ocupantii, cat si de
privitorii sportivei spaniole. Esenta sportiva a noului Leon CUPRA
poate fi astfel relevata si in cursul manevrelor efectuate la viteza
mica de rulare.
TRENUL DE RULARE
Tractiune fata ce asigura maximum de control
- Setari modificate ale suspensiilor plus componente ultrausoare ale acestora
- Noi parametri ai sistemului de directie
- Frane fata supradimensionate
Si de aceasta data, tehnicienii SEAT au reusit sa optimizeze calitatile
deja exceptionale ale trenului de rulare de o remarcabila agilitate al
modelului Leon pentru a le adapta noilor cerinte dinamice cerute de
puterea apreciabila de 240 CP a versiunii CUPRA.
Trenul de rulare al gamei Leon dispune deja de resurse apreciabile, dar
noile modificari adoptate pentru modelul de top Leon CUPRA fac ca
acesta sa ruleze cu o siguranta si precizie incredibile pentru un
automobil sportiv cu tractiune fata.
Intrega suspensie a fost resetata pentru a minimiza efectele negative
ale puterii crescute in domeniul tractiunii, iar prin utilizarea a
numeroase componente din aluminiu s-a reusit reducerea drastica a
greutatii acesteia.
Astfel, capetele de bara si bratele transversale ale suspensiei fata
sunt acum fabricate din aluminiu si nu din otel. Rezultatul concret
este reducerea cu 7,5 kg a maselor nesuspendate la nivelul puntii fata,
conducand si la un alt avantaj major datorat noii cinematici adoptate:
reducerea sensibila a tendintei subviratorii in curbe. In plus,
comparativ cu celelalte versiuni din gama Leon (inclusiv modelul FR),
dimensiunile barei stabilizatoare fata au fost reduse de la 23,6 x 3,5
mm la 22,5 x 3,0 mm, in scopul imbunatatirii eficientei tractiunii.
Puntea spate este de tip multilink, cu patru brate, dintre care unul
longitudinal, permitand astfel separarea completa a dinamicii
longitudinale (de confort) de cea a componentelor transversale (de
agilitate). Astfel, ambele caracteristici de rulare se impletesc in mod
armonios pentru obtinerea unei tinute de drum ireprosabile.
Conceptul de suspensie sportiva gandit pentru noul SEAT Leon CUPRA este
caracterizat printr-o setare ferma a sistemului de arcuri si
amortizoare, a caror progresivitate in actiune asigura o maxima
precizie a rularii, atat pe soselele virajate cat si pe autostrada.
Modificari importante s-au efectuat si la nivelul sistemului de
servodirectie; acesta are o demultiplicare mai scurta si implicit o
precizie mult crescuta.
Garda la sol este si ea mai joasa decat cea a restului versiunilor din
gama Leon. Diferenta de 14 mm accentueaza dinamica liniei generale a
caroseriei, dar contribuie si la coborarea centrului de greutate al
noului Leon CUPRA.
Evolutie spre excelenta
Trenul de rulare al precedentei generatii CUPRA R era deja recunoscut
pentru calitatile sale de exceptie. Din nou, tehnicienii din Martorell
au reusit sa optimizeze atributele de precizie, agilitate si reactie
rapida la comenzile pilotului ale trenului de rulare de o remarcabila
agilitate al modelului Leon pentru a le adapta noilor cerinte dinamice
cerute de puterea apreciabila de 240 CP a versiunii CUPRA.
In esenta, sportivitatea unei masini este definita prin doi parametri
principali: acceleratia laterala si unghiul de inclinare in viraje.
Valoarea acestora este relevata prin teste de rulare intr-o curba cu
raza constanta, de 100m, pe care pilotii o parcurg accelerand de la 40
la 100 km/h, fara sa paraseasca trasa prestabilita. Proba este
considerata ca fiind finalizata atunci cand este atinsa viteza la care
trasa ideala de parcurgere a virajului nu mai poate fi urmata. Probele
efectuate cu noul Leon CUPRA au demonstrat ca acesta poate rula pe
traseul mentionat cu o viteza mai mare cu aproape 5%, comparativ cu cea
atinsa de precedentul model CUPRA R in conditii similare. Unghiul de
inclinare laterala este si el mai redus cu 18%, confirmand
comportamentul sportiv autentic al noului model.
Prin manevre de virare brusca (�step steer�) se testeaza gradul de
agilitate al comportamentului rutier. Astfel, in timp ce vehiculul
ruleaza cu o viteza constanta de 100 km/h, pilotul trebuie sa roteasca
brusc volanul, sub un unghi care sa determine aparitia unei forte a
acceleratiei laterale cu valoarea de 0,4g.
Raspunsul directiei noului Leon CUPRA - cu 10% mai rapid decat al
precedentului model - a fost excelent si cu ocazia acestui test.
Sistem de franare performant
Este de la sine inteles ca si sistemul de franare al lui Leon CUPRA a
fost reactualizat, din motive evidente de control al puterii de 240 CP
disponibile. Discurile ventilate ale rotilor fata sunt de mare diametru
(345 mm) si au o grosime de 30 mm, ia cele ale rotilor spate masoara
286 x 12 mm.
Asistenta de inalt nivel a directiei
Pilotii lui Leon CUPRA beneficiaza de aportul ultimei generatii a
sistemului ABS, combinat cu sistemul de distributie electronica a
franarii EBD. Suplimentar fata de acestea, Leon CUPRA dispune in
echiparea de serie si de un performant sistem electronic de stabilitate
(ESP) care poate fi dezactivat, la dorinta. Acesta include sistemele
EBA (de asistenta la franarea de urgenta), TCS (de control al
tractiunii) si alte functii suplimentare pentru asistenta
conducatorului in orice gen de situatii critice. Acestea sunt:
- Sistemul de crestere a presiunii lichidului hidraulic din circuitul
de franare atunci cand temperatura acestuia este ridicata - fara a
necesita on forta suplimentara de apasare a pedalei de frana de catre
sofer.
- Sistemul BSW care curata automat suprafata discurilor de frana, atunci cand sunt actionate stergatoarele de parbriz.
- Sistemul Driver Steering Recommendation care ajuta la mentinerea automobilului pe traiectorie, in situatii critice.
Acesta din urma merita unele detalieri suplimentare. Atunci cand
senzorii sistemul ESP detecteaza aparitia unei situatii critice
datorate supravirarii, este transmis un semnal motorului electric al
servodirectiei pentru stabilizarea vehiculului prin contrabracare.
Pilotul sesizeaza acest semnal si poate reactiona corespunzator pentru
stabilizarea masinii. In conditiile rularii pe asfalt uscat, impulsul
aplicat directiei este aproape inobservabil pentru pilot; eficienta
acestui sistem este insa maxima pe drumuri cu diferente notabile de
aderenta - de pilda atunci cand se ruleaza cu doua roti pe asfalt uscat
si cu doua pe portiuni ude.
ECHIPARE
Diversitatea alegerii
- Faruri bi-xenon cu sistem AFS (Advanced Front Lighting System)
- Optiuni de conectica multipla
- Echipare suplimentara de siguranta si confort
Noul Leon CUPRA permite conducatorului sau abordarea sportiva a
oricarui tip de traseu, fara sa faca totusi compromisuri la capitolul
confortului rularii. In acest scop, exista posibilitatea optarii pentru
numeroase echipamente suplimentare.
Unul dintre acestea este reprezentat de farurile bi-xenon in combinatie
cu avansatul sistem AFS care pune in valoare avantajele evidente ale
tehnologiei bi-xenon, prin ghidarea eficienta a fluxului luminos.
Astfel, sistemul AFS primeste numeroase informatii de la numerosi
senzori de viteza si rotatie, in scopul ajustarii directiei fluxului
luminos al farurilor in directia virajelor parcurse, pentru o
vizibilitate optima in orice conditii. Mai mult decat atat, acest
sistem regleaza in mod automat si inaltimea petei de lumina a farurilor
in functie de gradul de incarcare a automobilului, eliminand astfel
necesitatea minutioaselor operatiuni de reglare manuala.
Acest sistem inovativ de faruri are in plus caracteristica speciala de
a se roti asimetric: intr-un viraj la dreapta, de pilda, farul din
dreapta se roteste mai accentuat decat cel din stanga (valorile exacte
fiind de 15, respectiv 8 grade). Acest fapt duce la o iluminare optima
a interiorului virajului, in timp ce farul din exteriorul acestuia
permite o buna vizibilitate de ansamblu a drumului.
Rezultatul implicit este o iluminare perfecta care creste gradul de
vizibilitate si, evident, siguranta rularii pe timp de noapte. Farurile
bi-xenon �inteligente� asistate de sistemul AFS permit iluminarea unei
suprafete a drumului cu 30% mai mare in cursul parcurgerii curbelor si
o crestere a distantei de la care pot fi observate obiectele din fata
soferului cu nu mai putin de 68%; astfel, la o viteza de 70 km/h,
pilotul noului Leon CUPRA echipat cu aceste faruri bi-xenon are la
dispozitie un timp de reactie suplimentar de 1.8 secunde.
Optiuni de conectica multipla
O conexiune speciala care permite integrarea unui IPod este disponibila
optional pentru noul Leon CUPRA, sau o conexiune de tip USB pentru
orice accesoriu electronic dispunand de acest port (audio player MP3,
de pilda). Acestea sunt amplasate sub scaunul soferului.
Multiplele optiuni de conectare permit auditia unui numar sporit de
inregistrari audio digitale, asigurand o flexibilitate sporita in
comparatie cu sistemele conventionale. In plus, controlul volumului si
functiile de skipping pentru inregistrari si foldere pot fi operate
prin intermediul comenzilor amplasate pe volanul multifunctional - o
dotare de utilitate atat la capitolul confortului, dar si al sigurantei
conducerii. Numarul curent al inregistrarii redate si cel al fisierelor
ce pot fi audiate apare pe displayul instalatiei audio.
In echiparea standard a lui Leon CUPRA este inclusa si o conexiune
audio Aux-in, amplasata pe consola centrala. Acesta permite conectarea
surselor audio externe prin intermediul prizei standard pentru castile
audio.
Echipare de siguranta completa
Ocupantii noului SEAT Leon CUPRA sunt protejati de nu mai putin de opt
airbaguri: doua frontale, doua laterale pentru sofer si pasager si doua
de tip �cortina� asigurand protectia tuturor ocupantilor sunt standard,
iar optional sunt disponibile si doua airbaguri laterale pentru
pasagerii de pe bancheta din spate. Toate cele cinci locuri sunt
prevazute cu centuri de siguranta cu prindere in trei puncte incluzand
limitatoare ale fortei de strangere; in plus, centurile scaunelor
pilotului si pasagerului din fata dispun de pretensionatoare
pirotehnica. Puncte de ancorare Isofix pentru scaunele speciale pentru
copii sunt prevazute pe ambele parti laterale ale banchetei spate.
Aceste elemente de securitate pasiva sunt armonios completate de
sistemele de siguranta activa ABS, TCS, ESP si EBA (Emergency Brake
Assistance) - care activeaza automat luminile de avarie atunci cind
intra in functiune. Leon CUPRA poate fi echipat optional cu un sistem
de alarma evoluat, prevazut cu senzor volumetric de miscare. Diverse
alte dotari sunt prezente pe lista optionalelor, cum ar fi tempomatul
cu sistem de avertizare auditiva in cazul depasirii limitei de viteza
prestabilite.
Aceasta lista este completata de echipamente optionale de confort
incluzand instalatia de climatizare automata bi-zona, reglarea pe
inaltime a scaunelor pilotului si pasagerului, posibilitatea plierii
40/60% a spatarului banchetei din spate, spatiul de depozitare amplasat
sub scaunul soferului, inchiderea centralizata cu telecomanda,
oglinzile retrovizoare laterale reglabile electric si pliabile,
geamurile fata si spate actionate electric, computerul de bord, volanul
multifunctional reglabil in profunzime si inaltime, instalatia audio
radio-CD compatibila MP3 plus, in premiera pentru gama Leon, conexiunea
audio Aux-in anterior mentionata.
Alte echipamente optionale disponibile sunt:
- Sistem de navigatie cu display alb/negru ori color de 6,5�
- Sistem Bluetooth pentru telefonia mobila
- Faruri bi-xenon directionale ASF
- Senzor de ploaie cu autoreglare anti-orbire a oglizii retrovizoare interioare si activare automata a luminii farurilor
- Airbaguri laterale pentru pasagerii din spate
- Trapa pavilionului actionata electric, din sticla
- Geamuri laterale spate fumurii
- Conexiune pentru IPod
- Conexiune USB pentru playere MP3
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!