Numele coupe-ului pentru doua persoane este Orochi, cuvant care
semnifica "sarpe urias" in limba japoneza. Exteriorul sau este sinuos
dar agresiv si reuseste sa personifice in mod reusit semnificatia
numelui.
Masina a fost dezvaluita sub forma de concept in 2001 la salonul auto
de la Tokyo, fiind bine primita de public. Acum, Orochi se afla doar in
showroom-urile din Japonia si se construieste doar cu volanul pe partea
dreapta.
Cum este construita
Orochi imprumuta o serie de parti mecanice de la
Honda si Lexus. Propulsorul V6 de 3.3 litri este cumparat de la Lexus,
la fel si confortabila transmisie automata in 5 trepte folosita pentru
off-road-ul Lexus RX.
Cresterea gradului de confort reduce insa gradul de sportivitate al
coupe-ului. Orochi reuseste sa atinga 100 de km/h in 7 secunde; un timp
bun, dar nu suficient de bun daca ne gandim ca Orochi incearca sa
acceseze cumparatorii de Porsche 911.
Propulsorul este asezat central/spate, iar tractiunea este directionata
spre puntea spate. Un element vizual obligatoriu la toate masinile
sportive de top care isi respecta blazonul, gurile de aer de pe aripile
din spate sunt desenate bine, in nota generala a Orochi. Ele par totusi
insufucuent deschise pentru a putea inspira destul aer pentru motorul
ascuns sub masina, dar nimeni nu s-a plans de asta.
Sistemul de franare este imprumutat de la Honda Legend, iar sasiul a
fost dezvoltat in-house cu o echipa de ingineri proveniti din echipa de
teste de la Mazda.
Pretul coupe-ului sare de 55 de mii de euro, iar in pachetul standard
intra jante din aliaj, aer conditionat, airbag-uri, oglinzi electrice
si o serie de alte gadget-uri.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!