No SSO cookie

Romanii vor automobile de ultimul tip, accesorizate, dar la preturi reduse

voteaza
(0/ 0)
Romanii vor automobile de ultimul tip, accesorizate, dar la preturi reduse
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Circa două treimi dintre românii care achiziţionează un autoturism nou de provenienţă străină au venituri lunare de peste 500 de euro, iar circa o treime câştigă peste 1.000 de euro, reiese din datele importatorilor auto Romcar, Hyundai Romania şi GM Motor Company prelucrate de Agenţia Mediafax.

 
 
[poza1s]Dacă în cazul Hyundai circa 40% dintre clienţi dispun venituri lunare de până la 500 euro, majoritatea celor care optează pentru un autoturism Ford sau Mazda (mărci comercializate de Romcar) depăşesc acest prag. Diferenţa dintre clientii celor doua companii se pastrează şi în cazul celor cu venituri lunare de pâna la 1.000 euro, circa 30% dintre clienţii Hyundai aparţinând acestei categorii, faţă de jumătate dintre posesorii de Ford sau Mazda. Conform celor trei importatori generali, românii care se orientează către achiziţia modelelor de import au vârsta cuprinsă intre 25 şi 50 ani. În ceea ce priveşte raportul dintre salariaţi şi cei ce deţin propria afacere, datele sânt diferite de la caz la caz. Circa 40% dintre cumparatorii autoturismelor Hyundai deţin propria afacere, iar ponderea creşte până la 70% in cazul celor care au devenit proprietarii unuia dintre modelele Ford sau Mazda. Restul de 60% dintre cumpărătorii Hyundai sânt salariaţi, iar două treimi dintre aceştia deţin funcţii de conducere în cadrul companiilor unde activează. Diferenţa dintre românii care îşi permit să achiziţioneze un autoturism din import este mai evidentă în cazul opţiunilor pentru o anumită marcă sau model. "Persoanele care achiziţionează un autoturism Ford apreciază tradiţia şi se orientează spre eficientizarea sumei investite. De asemenea, clienţii Ford doresc să fie percepuţi ca persoane elegante, cu un anume statut social, preţuind mult propria imagine. Pe de alta parte, românii care optează pentru un autoturism Mazda, sunt mai tineri, dinamici, avangardişti şi nu se tem să afişeze un stil diferit de al celorlalţi", a declarat Nina Brătfălean, directorul de comunicare al Romcar, importatorul general al autovehiculelor Ford şi Mazda. Părerile importatorilor sunt împărţite, însă, în cazul identificării anumitor preferinţe ale tinerilor, respectiv ale celor de vârsta a doua, pentru anumite variante de motorizare. În cazul autoturismelor Ford şi Mazda, tinerii se orienteaza catre motoare cu ocapacitate cilindrica şi implicit o putere mai mare, iar cei de virsta a doua prefera motoare economice. Reprezentanţii Opel, respectiv Hyundai, consideră, pe de altă parte, că nu se poate face o diferenţiere clară între preferinţele tinerilor şi virstnicilor, deosebirile majore intervenind în cazul veniturilor alocate achiziţiei unui autoturism. În cadrul unui anumit model, diferenţele între cei cu venituri mari şi cei cu posibilităţi mai reduse apar mai ales în alegerea dotărilor opţionale sau a anumitor variante de motorizare- diesel sau pe benzină. O categorie aparte în rândul clienţilor importatorilor de autoturisme o reprezintă femeile care se orientează, potrivit reprezentantilor Ford şi Mazda, spre "maşini mici, cochete dar spaţioase, cu un aspect cât mai diferit faţă de cele preferate de bărbaţi". Şi in acest caz exista o excepţie, reprezentată de pasionatele de maşini, care aleg motoare puternice şi un design distinctiv. Reprezentanţii Hyundai confirma teoria, arătând că femeile sunt atrase în general de maşinile de mici dimensiuni, de oraş sau sport, în detrimentul autoturismelor din clasa mare sau a celor de teren. "Femeile preferă modelele din clasa mică sau compactă, care sunt mai uşor de manevrat în special în oraş, şi nu arată un interes foarte mare pentru un spaţiu suplimentar destinat bagajelor, în special cind este vorba de a doua maşină a familiei", a apreciat Cristian Oltean, directorul de marketing şi comunicare al GM Motor Company. Românii sunt pretenţioşi în ceea ce priveşte dotările opţionale, cele mai solicitate fiind sistemele de siguranţă - ABS, airbag-urile laterale şi pentru pasagerul din dreapta şi aparatele de aer condiţionat, urmate de geamuri electrice, sisteme audio performante şi scaune din piele cu diverse funcţii electronice de încălzire. Cu toate acestea, suma maximă pe care sunt dispuşi să o cheltuie clienţii români pentru aceste dotări opţionale depăşeste în puţine cazuri 1.500 euro. În ceea ce priveşte preferinţa pentru anumite culori, acestea sunt albastrul, negrul şi roşul pentru autoturismele de clasa medie şi mare, respectiv culorile vii, pastelate, pentru modelele din clasa mică. O anumita tipologie a cumpărătorului român este evidenţiată şi de modul în care se raportează la noile modele. Cele recent lansate pe piaţă sunt privite cu interes, dar, în aceeaşi măsură, şi cu o mare reţinere în ceea ce priveşte preţul, fiind necesare o campanie agresiva de promovare şi un preţ de bază redus. Ca urmare a faptului că românii sunt foarte preocupaţi de preţul autoturismului pe care doresc să-l achiziţioneze, majoritatea campaniilor promoţionale evidentiază, pe lângă avantajele autoturismului şi reducerea de preţ, un succes deosebit având pachetele de dotări opţionale gratuite.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

frumozsa masina :ahhh: :coolmad: :coolhmm: :coolsmirk: :coolsmile:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1520 :: 17.77MB