No SSO cookie

Romania are ca obiectiv 1.500 de kilometri de autostrada pana in 2014

voteaza
(0/ 0)
Romania are ca obiectiv 1.500 de kilometri de autostrada pana in 2014
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autoritatile romane isi propun ca Romania sa ajunga la o retea de aproximativ 1.500 de kilometri de autostrada pana in 2014, avand in vedere cresterea importantei retelei de transporturi si faptul ca tara este strabatuta de trei coridoare importante de transport paneuropean, precum Coridorul IV rutier si feroviar, Coridorul VII naval si Coridorul IX rutier si feroviar.

 
 
"Pentru construirea a circa 1.230 de kilometri in perioada 2007-2013 se vor cheltui circa noua miliarde de euro, aproximativ 5,2 miliarde euro fiind asigurate de la bugetul de stat", a declarat pentru Rompres, directorul Directiei de Infrastructura rutiera din Ministerul Transporturilor, Sorin Sirbu.

Cei circa 1.200 de kilometri se vor adauga celor 230 de kilometri pe care Romania a reusit sa ii construiasca in 30 de ani. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, si-a propus ca dupa 2008, sa fie construiti anual circa 200 km de autostrada.

"In afara celor 1.200 de kilometri construiti cu fonduri europene, noi putem sa construim pana in 2018 inca pe atat in special prin parteneriat public - privat, dar pentru asta trebuie sa pregatim proiecte care sa demareze in 2008", a explicat Radu Berceanu.

Peste opt ani, in Romania vor fi finalizate lucrarile de constructie a autostrazilor Constanta- Nadlac, Bucuresti-Brasov si Autostrada Transilvania (Brasov-Bors). De asemenea, este in pregatire un proiect care sa uneasca coridorul IX rutier pan-european cu autostrada Bucuresti-Brasov astfel incat, in 2014, sa fie in lucru coridorul IX rutier pan-european care incepe de la Giurgiu spre Bucuresti, Focsani si se termina la vama Albita.

In ultimii 16 ani, au fost construiti abia 110 kilometri de autostrada, in 2003 si 2004 fiind dati in folosinta aproximativ 100 de kilometri de autostrada de la Bucuresti spre Constanta.

Anul trecut nu a fost dat in folosinta nici un kilometru de autostrada, iar in acest an a fost deschis circulatiei numai un tronson de 17,5 kilometri intre Fetesti si Cernavoda. In acest an sunt in executie 193 de kilometri de autostrada|: doua tronsoane din autostrada Brasov-Bors, respectiv, Bors- Suplacu de Barcau (63 de kilometri, judetul Bihor) si Campia Turzii - Gilau (54 de kilometri, judetul Cluj) si tronsonul Drajna - Fetesti. Tot in acest an sunt in constructie centurile la nivel de autostrada Sibiu si Pitesti. In 2007 va fi in executie tronsonul de autostrada Cernavoda-Constanta, autostrada Bucuresti-Brasov, variantele de ocolire Deva, Orastie si Cernavoda.

Pana in 2014, vor fi in curs de finalizare lucrarile la cea mai mare parte a Coridorului IV, Coridorul IX va fi in constructie, iar pe Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti - Brasov se va putea circula fara probleme. In afara proiectelor europene prioritare, Romania a demarat constructia autostrazii Transilvania (Bors - Brasov), iar in 2007 vor incepe lucrarile si la centurile de la Arad, Timisoara si lucrarile pe tronsonul Cernavoda - Constanta de pe Coridorul IV Pan-European.

In 2006, au inceput demersurile pentru inceperea lucrarilor la autostrada Bucuresti - Brasov, in valoare de 1,6 miliarde de euro, cu finantare din surse bugetare. A fost deja licitata o prima portiune intre Bucuresti si Ploiesti, urmand sa demareze procedurile de licitatie si pentru celelalte patru tronsoane.

De asemenea, in 2007 vor continua lucrarile la autostrada Brasov - Bors, de peste 415 kilometri, la care se adauga Autostrada Bucuresti - Pitesti, de peste 100 de kilometri, si Coridorul IV pe sectorul dintre Bucuresti si Constanta, cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri. De asemenea, se vor afla in executie alte tronsoane de pe traseul Coridorului IV /Pitesti - Sibiu - Deva - Orastie - Arad - Nadlac -Timisoara/. Pe acest coridor, pana in 2011 ar trebui finalizate urmatoarele tronsoane: Nadlac - Arad, Arad - Timisoara, Timisoara-Lugoj, Lugoj - Deva si Deva - Orastie.

Potrivit proiectiilor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), in 2006, au fost finalizati peste 17,5 kilometri de autostrada pe tronsonul Fetesti - Cernavoda, 3.451 kilometri de drumuri nationale au fost modernizate, la care se adauga 26,7 de kilometri de varianta ocolitoare - Timisoara Nord si Craiova Nord. In 2006 au fost in executie 382,6 kilometri de autostrada pe tronsoanele Drajna - Fetesti - Cernavoda, varianta de ocolire Sibiu, autostrada Transilvania pe tronsoanele Campia Turzii - Gilau, Suplacu de Barcau - Bors, varianta de ocolire Pitesti si autostrada Bucuresti - Brasov. Se vor afla in executie circa 1.773 de kilometri de drum national si 83,3 kilometri de variante ocolitoare - Timisoara Nord, Craiova Nord, Cluj Napoca, Ploiesti Vest si centura de Nord a Bucurestiului.

In 2007 se vor finaliza 78 de kilometri de autostrada - Drajna - Fetesti, centurile Sibiu si Pitesti, respectiv 293,2 kilometri de drumuri nationale. Vor fi modernizati 2.435 de kilometri de drumuri nationale si se vor afla in constructie circa 585 kilometri de autostrazi. In 2008 se vor finaliza circa 170 de kilometri de autostrada pe ruta Bucuresti - Brasov si vor fi in constructie circa 838 de kilometri de autostrada pe Coridorul IV - autostrada Cernavoda - Constanta, autostrada Brasov - Bors si autostrada Bucuresti - Brasov. Peste 474 de kilometri de centuri se vor afla in executie in 2008, circa 71 de kilometri urmand sa fie finalizati in acelasi an.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

NU MAI MINTITI CU AUTOSTRAZILE VOASTRE NOI PLATIM TAXA AUTO F MARE DIN EUROPA PLATIM ROVINETE DISTRUGEM MASINILE LE REPARAM MEREU DIN CAUZA SOSELELOR SUNTETI HOTI!!!!!!!!!!!!! ESCROCI VA BATETI JOC DE NOI GUNOAELOR !!!!!!!!! VA VA SOSI SI VOUA TINPUL CINDA NU VETI MURI CU BANI DELA NOI NUI DUCETI AN GROAPA GUNOAE CE SUNTETI!!!!!!!! :snake:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1645 :: 22.1MB