In perioada analizata, cel mai activ segment ale
pietei auto a fost cel al autocamioanelor grele (de peste 18 tone), cu
o crestere de 151,8 la suta, in timp ce vanzarile de utilitare intre
3,5 si sase tone au scazut cu 4,6 la suta.
In segmentul autoturismelor, vanzarile s-au situat la 177.685 unitati,
in crestere cu 22,4 procente fata de ianuarie-iulie 2006. Productia
interna s-a cifrat la 143.651 autovehicule, din care
137.867 autoturisme, in crestere cu 10,9 la suta fata de aceeasi
perioada a anului anterior (13 la suta la autoturisme). Exporturile au
crescut cu 42,8 la suta, cifrandu-se la 69.457 autovehicule, din care
69.036 autoturisme (crestere de 42,7 la suta). Importurile de
autovehicule au urcat cu 55 la suta, ridicandu-se la 132.650 unitati,
la autoturisme cresterea fiind de 53,3 la suta (108.807 unitati).
In
clasamentul pe marci (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia
continua sa fie lider, cu o cota de piata de 30,3 la suta (62.501 unitati comercializate), urmata
de Renault - 9,1 la suta (18.724 unitati), Volkswagen - 6,9 la suta
(14.259 unitati), Skoda - 6,6 la suta (13.581 unitati), Daewoo - 5,3 la
suta (10.879 unitati), Ford - 5,2 la suta (10.803 unitati), Peugeot -
4,7 la suta (9.637 unitati), Opel - 4,5 la suta (9.340 unitati), Fiat -
3,9 la suta (7.973 unitati).
La autoturisme, Renault se situeaza pe primul loc in randul marcilor
din import, cu 17.181 autoturisme vandute, in special datorita
succesului modelelor Clio si Megane. Skoda se situeaza pe locul al
doilea in topul autoturismelor din import - 13.578 unitati, bazandu-se
pe modelele Octavia Tour, Octavia si Fabia.
Cele mai populare modele de autoturisme din import sunt, in 2007,
Renault Clio (9.766 unitati vandute), Renault Megane (6.655), Chevrolet
Aveo (4.932), Opel Astra Classic (4.703), Skoda Fabia (4.523), Skoda
Octavia (4.180), Skoda Octavia Tour (4.031), VW Polo (3.750), Ford
Fiesta (3.563) si Hyundai Accent (3.445).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!