No SSO cookie

Opel Kadett roadster, descoperit dupa 70 de ani

voteaza
(0/ 0)
Opel Kadett roadster, descoperit dupa 70 de ani
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Opel a descoperit in arhiva sa fotografii cu un model Kadett roadster din anii '30 despre care nu se stia nimic.

 
 

Cu o experienta de 110 ani pe piata auto, Opel este una din marcile cu cea mai bogata traditie in domeniu. Pe parcursul unui numar atat de mare de ani, unele inovatii sunt uitate si reapar mult mai tarziu. in timp ce compania se pregatea pentru lansarea celei de-a zecea generatii a clasei compacte odata cu debutul noului Astra, intr-o veche baza de date au fost descoperite fotografii cu un Opel roadster necunoscut.

 

Studiile expertilor Opel in autovehicule clasice au aratat faptul ca inginerii Opel au construit prototipul unui autovehicul decapotabil cu doua locuri in 1938, avand la baza, in mod evident, prima generatie a clasei compacte Opel, modelul Kadett din anii '30. Denumirea autovehiculului este inscrisa pe fotografiile gasite: Kadett 'Strolch' cu doua locuri, 'Strolch' insemnand 'hoinar'.

 

Roadster-ul sic si fermecator nu a intrat niciodata in productia de serie. Procesele verbale vechi ale unei sedinte a conducerii indica faptul ca acest proiect nu a fost demarat din cauza penuriei de otel inainte de cel de-al Doilea Razboi Mondial si a numarului relativ redus de unitati din acest segment. insa, bineinteles ca Opel se pregatise deja corespunzator pentru lansarea pe piata, asa cum reiese dintr-o brosura gasita in niste arhive vechi.

 

Fiind gata pentru a fi tiparita, brosura prezenta cu mandrie detaliile tehnice aferente trenului de rulare al modelului Strolch: capacitate cilindrica de 1,1 litri, putere de 23 cp, transmisie cu trei trepte de viteza, viteza maxima de 98 km/h. insa prototipurile modelului roadster nu au fost pastrate. Expertii Opel Classic au fost atat de fascinati de prototipul cu o lungime de 3,62 m incat le-a venit ideea de a produce un alt autovehicul Strolch la 70 de ani de la dezvoltarea primului model.

 

Un Kadett obisnuit din 1938 din colectia de autovehicule clasice, care a servit ca sursa de piese de schimb, urma sa fie utilizat ca model de baza. Specialistii in tehnologie din cadrul echipei Classic au inceput imediat sa lucreze la noul proiect. Cele mai mari provocari au fost designul partii aerodinamice din spate si lucrul la alte piese ale caroseriei care nu au facut parte din seria Kadett. Construirea plafonului rabatabil din material textil fara planuri detaliate a necesitat multa imaginatie si abilitati tehnice, in special deoarece singurele materiale de referinta erau fotografiile vechi. Insa, inginerii au reusit sa descopere chiar si unele secrete ale fotografiilor vechi. Pentru a stabili culoarea vechiului prototip, vechile fotografii alb-negru au fost supuse unei analize minutioase a scarii de cenusiu. Aceasta analiza a indicat faptul ca modelul Strolch original avea culoarea rosu aprins.

 

'Noul' Strolch vechi va fi expus acum la evenimente dedicate autovehiculelor clasice, de exemplu, la Oldtimer Grand Prix desfasurat intre 7 - 9 august la Nürburgring. Prin intermediul acestui model, Opel prezinta o alta fateta a primului Kadett de succes din anii '30, care a fost oferit de asemenea in varianta de berlina decapotabila.

 

Robert  Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1831 :: 15.37MB