No SSO cookie

Numai 18 la suta dintre conducatorii auto din Romania poarta centura de siguranta

voteaza
(0/ 0)
Numai 18 la suta dintre conducatorii auto din Romania poarta centura de siguranta
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Numai 18 la suta dintre conducatorii auto din Romania respecta obligatia purtarii centurii de siguranta, in interiorul localitatii, releva un studiu national realizat de IMAS si Asociatia pentru Promovarea Sigurantei Auto (APSA).

 
 
Acest nivel a fost calculat excluzand categoriile de conducatori auto care sunt exceptate prin lege de la obligativitatea purtarii centurii de siguranta (soferii de taxi, femeile insarcinate etc). Daca nu ar fi fost excluse aceste categorii, procentajul ar fi scazut pana la 16 la suta. Ponderea celor care respecta obligatia purtarii centurii de siguranta a scazut fata de anul trecut - cand media a fost de 21 la suta, insa diferenta se situeaza in marja de eroare a sondajului, ceea ce arata ca nu au avut loc schimbari semnificative in comportamentul conducatorilor auto, a declarat directorul IMAS, Mircea Kivu. Procentajul din Romania este mult sub cele inregistrate in alte state europene - Germania 96 la suta, Anglia 95 la suta, Franta 87 la suta, SUA 82 la suta, Italia 52 la suta, Grecia 47 la suta. Conform studiului, in Transilvania conducatorii auto sunt mai disciplinati sau politia rutiera este mai vigilenta, pentru ca procentajele sunt peste medie, 37 la suta in Cluj, 22 la suta in Timisoara, 27 la suta in Tg. Mures, in timp ce in estul tarii procentajele ajung la sase suta in Galati sau 15 la suta in Iasi. In Capitala, procentajul celor care respecta aceasta prevedere este de 16 la suta. De asemenea, la nivel national, procentul creste spre 22 la suta in perioada de week-end, multi dintre soferi iesind atunci din localitate sau calatorind cu familia. Studiul a fost realizat prin observatie directa in principalele intersectii din localitatile cu gradul cel mai mare de motorizare. Monitorizarea a fost realizata la sfarsitul lunii martie, in intervalul orar 6,00-18,00, si a presupus 621 de ore de observatie, un numar de 190.000 de autovehicule monitorizate si 112 observatori. Fata de studiul de anul trecut, in 2006 a fost monitorizata si utilizarea centurii de siguranta de catre pasagerul din dreapta, obtinandu-se aproximativ aceleasi procentaje ca in cazul soferilor. APSA organizeaza la nivel national a doua campanie de informare privind siguranta auto 'Click! Purtati centura, va protejati viata!', continuand actiunile intreprinse anul trecut. Campania va incepe la sfarsitul lunii aprilie si va continua pana in luna iulie, a precizat presedintele APSA, Virgil Mihailovici. Vor fi amplasate panouri in 150 de locatii si in parcarile principalelor magazine en-gros, vor fi expuse postere la scolile de soferi si vor fi distribuite peste 100.000 de pliante. De asemenea, a fost obtinuta recomandarea CNA pentru difuzarea unui spot TV despre siguranta auto, pe principalele posturi de televiziune, fiind considerata o campanie de utilitate publica. Potrivit presedintelui APSA, la nivel global pierderile anuale cauzate de accidente reprezinta in termeni economici peste 600 de miliarde de dolari, numai in UE-15 fiind inregistrat anul trecut un nefericit bilant de 45.000 de morti, 1,7 milioane raniti grav si costuri totale de 180 miliarde euro. Romania nu face exceptie din acest punct de vedere si ,,plateste,, anual un tribut important, in 2005 fiind inregistrate 6.900 de accidente, 5.600 de raniti grav s 2.500 de morti. Studiile internationale arata ca in ultimii 25 de ani centura de siguranta a prevenit producerea a 135.000 de accidente mortale si a peste cinci milioane de accidente grave.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1555 :: 17.77MB