No SSO cookie

Noul motor AMG M178 twin-turbo de 4,0 litri

voteaza
(0/ 0)
Noul motor AMG M178 twin-turbo de 4,0 litri
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul motor supraalimentat produs de AMG pentru viitorul AMG GT produce 510 CP şi 650 Nm

 
 

Chiar dacă unora le pare rău pentru că nu se mai foloseşte motorul Mercedes-Benz M156 de 6,2 litri V8, cei de la AMG le demonstrează că nu au de ce să-şi facă griji pentru că noul motor de 4,0 litri V8 twin-turbo se anunţă a fi cel puţin la fel de bun la capitolul performanţe. Acesta îşi va face debutul pe noul model Mercedes-Benz AMG GT şi bazându-ne pe datele de mai jos putem afirma că va fi un real succes.

Cu numele de cod M178, noul motor supraalimentat produce 510 CP la 6.250 rpm şi 650 Nm, disponibili între 1.750 rpm şi 4.750 rpm, o plajă foarte largă de turaţii. Limitarea de turaţie se regăseşte la 7.200 rpm, identic cu V8-ul de 6,2 litri de pe SLS AMG, ceea ce înseamnă că plăcerea condusului unui model AMG nu a fost ştirbită de downsizing-ul realizat odată cu noua gamă de motoare. Cele două turbocompresoare regăsite în componenţa sa, pot lucra la o viteză de 186.000 rpm şi la o presiune maximă de alimentare de 1,2 bar, care pare relativ redusă în comparaţie cu A45 AMG, unde presiunea maximă este de 1,8 bar. Norma de poluare la care se încadrează acest motor este Euro 6.

Având o cilindree de 3982 cmc, este strâns legat din punctul de vedere al construcţiei de motoarele 2,0 litri turbo montate pe A 45 AMG, CLA 45 AMG sau GLA 45 AMG, care sunt în momentul de faţă cele mai puternice motoare cu 4 cilindri în linie din lume.

Însă performanţele unui asemenea motor nu se limitează doar la puterea produsă, ci trebuie să aibă o greutate redusă.

Potrivit celor de la AMG, greutatea acestuia este de numai 209 kg, graţie carterului realizat din aluminiu. Inginerii de la AMG şi-au propus să nu treacă cu vederea nici distribuţia uniformă a masei motorului, astfel că turbocompresoarele au fost fixate nu în afara zonei mărginite de clinidri, ca la un motor normal, ci în interiorul acesteia, o zonă denumită “zona fierbinte din interiorul V-ului”. Acest lucru permite atât o distribuţie mai bună a greutaţii întregului motor cât şi un motor mai compact.

Sunetul este, fără îndoială, un alt aspect foarte important, alături de performanţele dinamice, în cazul unui motor fabricat de AMG şi se pare că motorul de 4,0 litri nu dezamăgeşte la acest capitol. Acesta se pare că va fi asociat cu o evacuare care include clapete variabile care se deschid sau se închid în funcţie de mai mulţi factori, cum ar fi setarea transmisiei sau poziţia pedalei de acceleraţie. Această funcţie ar trebui să permită noului model AMG GT să echilibreze sunetul clasic AMG cu un caracter mai relaxat şi mai silenţios al sunetului evacuării în cazul condusului cotidian.

VIDEO

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2231 :: 22.12MB