Noul Cayenne poate fi comandat in Romania
Versiunea de baza a acestui SUV sportive livreaza 290 CP, obtinuti din
3.6 litri si din sase cilindri dispusi in V (motorul vechi era de 3,2
litri si cu 40 CP mai putin). Cuplul motor al noului Cayenne a crescut
de la 310 la 385 Nm.
Gratie injectiei directe de benzina si introducerii distributiei
variabile Variocam Plus, Cayenne S, acum cu un motor V8 si mai mare de
4,8 litri, aspirat, produce un cuplu de 500 Nm (420 Nm inainte) si o
putere de 385 CP, ceea ce reprezinta o crestere de 45 CP fata de
modelul anterior. Aceste valori mai bune se transcriu intr-o
acceleratie de la 0 la 100 km/h in 6,6 secunde si intr-o viteza maxima
de 252 km/h. (Fostul model: 6,8 secunde si 242 km/h).
Ca si inainte, transmisia optima a puterii este asigurata de sistemul
Porsche Traction Management (PTM) care in modul standard de operare o
distribuie intre puntea spate si fata in raportul 62:38. Ambreiajul
multidisc poate directiona pana la 100% din forta de tractiune pe fata
sau spate in functie de necesitati.
Cayenne Turbo este echipat standard cu suspensia pneumatica Porsche
Active Suspension Management (PASM). Aceasta poate fi completata acum
cu noul sistem de stabilitate Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Acest sistem, disponibil optional pentru Cayenne si Cayenne S si in
serie la Cayenne Turbo, limiteaza ruliul in viraje si il anuleaza in
aproape toate situatiile de condus.
Astfel, Cayenne ofera imbunatatiri remarcabile in ceea ce priveste
manevrabilitatea, stabilitatea directionala si confortul la rulare. In
offroad, sistemul pemite articulatii maxime ale puntilor si
imbunatateste tractiunea.
Porsche Stability Management (PSM) cu functia de asistare a franarii,
sistem de stabilizare pentru rulota si sistem ABS pentru off-road este
oferit standard la toate modelele. Aceste functii imbunatatesc viteza
de reactie a franelor, reduc semnificativ oscilatiile care afecteaza
vehiculele care tracteaza o remorca si optimizeaza performantele
franelor pe teren cu aderenta scazuta. Mai mult, cu lumini active
dinamice, farurile bi-xenon, oferite standard la Cayenne turbo
imbunatatesc siguranta activa. Sistemul, care poate fi comandat
optional si la Cayenne si Cayenne S, este activat imediat ce se atinge
viteza de 3 km/h.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!