No SSO cookie

In 2009 Renault isi reinnoieste gama entry level si se pregateste pentru o noua era automobilistica

voteaza
(0/ 0)
In 2009 Renault isi reinnoieste gama entry level si se pregateste pentru o noua era automobilistica
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 2009, Grupul Renault va avea cea mai tanara gama de vehicule din Europa, durata dintre lansarile succesive fiind de doar 2,2 ani.

 
 


In 2009, Renault va avea cea mai tanara gama de vehicule


In acest an vor fi lansate opt noi modele, inclusiv noul Renault Scenic si noul Megane Estate si trei noi versiuni Megane Renault Sport, Clio Faza 2 si Trafic Faza 3.

Renault isi reinnoieste gama entry level

In completarea gamei sale entry level, Renault prezinta trei noi modele din familia Megane - Scenic, Grand Scenic si Megane Estate - si noile Clio Bicorp si Estate. innoirea gamei compacte si a gamei MPV reprezinta un veritabil punct forte al marcii, avand in vedere ca vanzarile de vehicule mici si medii au reprezentat in 2008, 70% din totalul vanzarilor de pe piata europeana (38,3% pentru vehicule mici si 31,8% pentru vehicule medii).


Vehicule "pline de entuziasm"

Cu Twingo Renault Sport, lansat in vara anului 2008 si Clio Renault Sport si Megane Renault Sport prezentate la Geneva, Renault se poate lauda cu o gama completa si atractiva de modele sport, obtinute pe baza vehiculelor de productie si oferind un raport excelent performanta-pret. Acest segment, din care s-au vandut 135 000 de unitati in Europa in anul 2008, reprezinta un mijloc important de promovare a imaginii marcii, alaturi de Formula 1. Acest segment are o baza de clienti potentiali carora Renault doreste sa le dedice o abordare completa.

O gama adaptata la noile cerinte privind mediul

Eforturile de durata ale companiei Renault in acest domeniu, i-au permis sa se pozitioneze din nou in 2008 printre cei mai eficienti producatori de vehicule din Europa, in ceea ce priveste nivelul de emisii de carbon. 60% din vehiculele vandute de Grupul Renault in Europa in anul 2008, aveau un nivel de emisii de CO2 de sub 140g/km (in comparatie cu 48% in 2007), din care peste o treime aveau un nivel de emisii de sub 120g/km.
Eticheta eco2 a fost extinsa in 2008 si la nivelul gamei Dacia, pentru motoarele pe benzina, diesel, gaz natural comprimat si bioetanol. Cele trei criterii specifice Dacia eco2 sunt identice cu cele Renault eco2 si acopera intregul ciclu de viata al vehiculului - de la proiectare si productie, pana la exploatare si reciclare. In acest mod Dacia demonstreaza ca preturile accesibile si respectul pentru mediu pot merge mana in mana.
In 2008, 55,2% din vehiculele vandute in Europa de Grupul Renault, sub marcile Renault si Dacia, au fost vehicule mici (din segmentele A si B), in crestere fata de 49% in 2007. Aceasta tendinta pare sa continue in 2009, motoarele cele mai economice ocupand o cota mai mare de piata.

Calitate recunoscuta si perfectionata continuu

Renault este aproape de atingerea obiectivelor sale legate de calitate. Conform unui studiu independent, Laguna se situeaza deja intre primele trei modele din segmentul sau, in Franta si Germania, iar noul Megane promite ocuparea unei pozitii si mai bune. Modelele din segmentele A si B au primit calificativul "excelent" din partea clubului automobilistic german ADAC.
-   Costuri legate de garantie: Aceste costuri au scazut cu 500 milioane euro in ultimii doi ani, perioada in care garantia a fost extinsa pentru anumite modele la trei ani.
- Service: Cresterea vanzarilor si calitatea serviciilor post-vanzare a dus la o crestere cu opt puncte in ceea ce priveste clientii "complet satisfacuti", procent care a crescut de la 72% la sfarsitul anului 2005 la 80% la sfarsitul anului 2008.

PRIORITATI PENTRU ANUL 2009: GENERAREA DE FLUXURI DE NUMERAR

In 2009, Renault se va concentra asupra cresterii disponibilitatilor de numerar, prin intensificarea masurilor introduse in 2008.

Cresterea surselor de venit
- in 2009, Renault va depune eforturi pentru a-si mari cota de piata, cu precadere la nivelul canalelor de distributie cele mai profitabile si anume vanzarile catre clienti persoane fizice.
- in 2009, Renault se bazeaza si pe reinnoirea familiei Megane, vehicule comerciale usoare si vehicule de nivel inferior al gamei.

Reducerea costurilor
- Cheltuielile cu cercetarea si dezvoltarea, care au scazut cu 9,3% in intervalul 2007-2008 vor continua sa scada in 2009, reducerea totala a costurilor fiind de 15% fata de 2007.
- Cheltuielile generale si administrative vor scadea si mai mult, mai ales prin acordarea unei atentii sporite cheltuielilor legate de salarizare si prin reducerea costurilor de operare.
- investitiile se vor concentra asupra proiectelor strategice. Totalul investitiilor in 2009 va fi cu cel putin 20% mai mic decat in 2008.
- Continua reducere a stocurilor (intre 800 milioane euro si 1 miliard euro in 2009) va fi una din parghiile folosite pentru reducerea capitalului circulant.
- Recuperarea creantelor de la clienti va fi accelerata.
- Concomitent cu efectuarea unor tranzactii imobiliare, se va realiza un studiu cu privire la rationalizarea locatiilor Renault in regiunea Paris.
- Sinergiile operationale cu Nissan se vor consolida in 2009.



Renault se pregateste pentru viitoarea piata auto, pe termen mediu si lung

Criza actuala va duce la schimbari pe piata auto pe termen lung. Renault se implica activ in proiectarea de vehicule adaptate noilor necesitati de deplasare din Europa si din lume.

Potentialul de dezvoltare a pietei auto ramane ridicat in tarile BRiC (Brazilia, Rusia, india si China) si pe toate pietele emergente, in ciuda incetinirii generate de criza actuala.  Procentul posesorilor de masini ramane scazut in aceste tari, in comparatie cu pietele mature - 50 de masini la 1000 de locuitori in india si nordul Africii, 100 de masini la 1000 de locuitori in Iran si aproximativ 150 de masini la 1000 de locuitori in Rusia si Brazilia, in comparatie cu 800 in Statele Unite si 600 in Europa si Japonia.

Prezenta Renault a sporit deja in aceste regiuni. Grupul Renault a initiat parteneriate industriale si comerciale cu companiile locale pentru a-si asigura o pozitie stabila. In Rusia Renault are o prezenta solida prin filiala sa, Avtoframos, si un nou partener industrial, AvtoVaz. Avtoframos vinde o gama completa de vehicule Renault importate si produce modelul Logan, cea mai bine vanduta marca straina de berlina din segmentul sau. AvtoVaz, companie in cadrul careia Renault detine 25% din capital, este cel mai mare producator rus de automobile, cu o cota de piata de peste 20% in 2008.
Renault este prezent in iran prin iran Khodro si Pars Khodro, care produc si vand Tondar-90 (Logan), iar in india prin Mahindra&Mahindra, care produce si vinde Logan si Bajaj, si are ca obiectiv proiectarea unei masini cu pret extrem de scazut.
Renault a utilizat aceasta strategie pentru a obtine rapid o pozitie favorabila pe pietele noi, in conditii de concurenta. Renault a vandut vehicule de nivel inferior al gamei (Logan sau Sandero) pe aceste piete, din 2005. Aceste modele sunt mai accesibile pentru cumparatorii din clasa de mijloc si sunt varful de lance al Grupului la nivel international, inregistrand vanzari de peste 500 000 de unitati de la lansare.  

Cererea de automobile inregistreaza modificari pe pietele mature, in conformitate cu modificarea asteptarilor clientilor.
Aceste tendinte includ:
1. Cresterea cererii pentru vehicule ecologice, avand preturi si costuri de operare mai accesibile. Proiectarea vehiculelor economice (emisii scazute si emisii zero) reprezinta o prioritate strategica pentru Renault. Grupul Renault are in vedere doua modalitati prin care sa puna la dispozitia clientilor tehnologii performante la un pret accesibil: motorul electric si noile tehnologii pentru motoare si transmisii conventionale.
Renault lucreaza deja la o gama completa de vehicule electrice, inainte de lansarea:
- in 2011 a unei versiuni electrice a noii berline Megane in trei volume, care va fi lansata mai intai in israel si Danemarca, urmate de alte piete;
-in 2011 a unei versiuni electrice a noului Kangoo (vehicul comercial usor) pentru companii si parcuri auto;
- in 2012 a unui vehicul cu cinci locuri, care va fi disponibil numai in varianta electrica.
Dupa 2012, Renault va continua sa isi extinda gama de vehicule electrice in vederea acoperirii tuturor segmentelor.

2. O abordare bazata pe revenirea la cerintele de baza pentru clientii interesati de vehicule care ofera functii de baza, la un pret accesibil. Vehiculele de nivel inferior al gamei, comercializate sub marca Dacia, vin in intampinarea acestor modificari ale cerintelor clientilor. La ora actuala, gama completa cuprinde cinci modele din care au fost vandute 830 000 de unitati din 2004. in viitor, gama va continua sa se extinda, respectandu-se filosofia conform careia clientilor trebuie sa li se puna la dispozitie majoritatea functiilor si spatiu suficient la cel mai bun pret.  


ALIANTA, UN PARTENERIAT UNIC si profitabil de 10 ani

Au trecut 10 ani de cand Renault si Nissan au semnat incheierea Aliantei, la data de 27 martie 1999. Alianta le-a permis ambelor grupuri sa dobandeasca o vasta experienta si sa se maturizeze in ceea ce priveste managementul si colaborarea interculturale, respectiv in ceea ce priveste respectarea identitatii ambelor marci, dupa cum se poate observa din urmatoarele exemple:
- Renault si Nissan au dezvoltat motoare si cutii de viteze comune, cum ar fi o cutie de viteze automata cu sase trepte si doua motoare diesel (V6 dCi si 2.0 dCi).
- in aprilie 2001 a fost infiintata prima companie detinuta in comun in cadrul Aliantei, Renault-Nissan Purchasing Organization (RNPO). La momentul respectiv, aceasta asigura 30% din achizitiile totale Renault si Nissan. Domeniul de activitate comun si responsabilitatile zonale ale RNPO au fost extinse treptat, de-a lungul mai multor etape. In etapa cea mai recenta, RNPO asigura anual 92% din totalul achizitiilor Aliantei.

In conditiile economice actuale, Alianta este o resursa extrem de valoroasa pentru Renault si Nissan intr-un sector care necesita o noua etapa de consolidare. Alianta va permite ambelor companii sa concentreze riscurile prin proiecte si investitii comune.

Alianta intra intr-o noua etapa caracterizata de consolidarea sinergiilor operationale dintre Renault si Nissan, cu precadere in domeniul gamei de motoare si al proiectarii vehiculelor electrice. Disponibilitatile de numerar generate de aceste noi oportunitati si de proiectele in curs de derulare se ridica la aproximativ 1,5 milioane euro pentru ambele companii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2032 :: 22.2MB