No SSO cookie

Guvernul vrea sa scada cu 30% taxa auto triplata si sa creasca usor suma la vehiculele foarte vechi

voteaza
(0/ 0)
Guvernul vrea sa scada cu 30% taxa auto triplata si sa creasca usor suma la vehiculele foarte vechi
Noutati-auto · · 5 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Guvernul a cerut Comisiei Europene acordul pentru reducerea cu o treime a valorii triplate a taxei auto la inmatricularea vehiculelor, rezultand un nivel dublu fata de suma perceputa la data introducerii taxei pe poluare auto, in iulie 2008, si cresterea usoara a taxei la vehicule non-euro si Euro1.

 
 

"Propunerea este inlocuirea actualei valori a taxei, tripla fata de cea din vara lui 2008, cu una dubla fata de valoarea de atunci. Modul de calcul ramane acelasi, doar coeficientii de calcul se modifica. in plus, modificarea coeficientilor ar duce si la cresterea cuantumului de plata pentru masinile non-euro sau cu standard de poluare Euro 1, cazuri in care taxa va creste, dar nu semnificativ", au declarat, luni, agentiei MEDIAFAX, surse ministeriale.

Potrivit acestora, proprietarii de vehicule noi Euro 4 cu cilindree sub doi litri vor in continuare scutiti de la plata taxei, ca o masura de sprijinire a industriei auto.

Proiectul de act normativ care include aceste modificari a fost transmis Comisiei Europene (CE) la sfarsitul saptamanii trecute, urmand ca, in cazul in care va fi acceptata de catre Executivul de la Bruxelles, noua forma a taxei auto sa fie introdusa prin ordonanta de urgenta a Guvernului.

La sfarsitul sedintei de miercuri a Guvernului, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a anuntat ca taxa de poluare auto va fi redusa la un nivel inferior celui actual, care este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din luna iulie 2008, existand posibilitatea ca statul sa restituie diferenta de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplata, iar ulterior, pana in vara, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituita o taxa anuala pentru toti poluatorii.

Noile valori ale taxei de poluare auto, care urmeaza sa fie aplicata pana in vara, vor fi stabilite de Guvern prin ordonanta de urgenta, in urmatoarea sedinta a Executivului.

El a precizat ca proprietarii de vehicule cu motor Euro 4 vor fi in continuare scutiti de la plata taxei si ca noua formula a taxei auto va fi stabilita in consultare cu Comisia Europeana.

Ministrul a aratat totodata ca proprietarii de vehicule care nu au incheiat procedurile de inmatriculare pana la 15 decembrie 2008, data incepand de la care taxa de poluare auto a fost platita la o valoare triplata, vor beneficia de o "pasuire".

Executivul a decis, in luna aprilie, introducerea taxei de poluare auto, calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, aceasta inlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de prima inmatriculare aflata atunci in vigoare.

Pe baza acestei grile, taxa a crescut in cazul masinilor noi vandute in Romania, in timp ce valorile au scazut la jumatate pentru autovehiculele Euro 1 si Euro 2 cu motoare de pana in 2.000 de centimentri cubi, taxa ramanand totusi mai mare pentru automobilele vechi de import.

Dupa modificarea taxei auto, vanzarile de masini noi au inceput sa scada, iar cele de autoturisme second-hand de import sa creasca.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (5)

scris de Anonim

cum naiba sa platesti atatea taxe oare astia nu se gandesc ca ne omoara

scris de Anonim

de ce nu se gandesc oare ca dacia nu va fi nici o data ca`vw,mercedes,audi,opel,fiat,tc`

scris de Anonim

ai dreptate.De ce nu se da o lege prin care toti cei din guvern sa detina numai masini DACIA? :roll: :roll:

scris de Anonim

niciodata o dacie n-o sa inlocuiasca o masina straina.De ce nu se da o lege pt ca toti cei din guvern sa detina doar masini DACIA?

scris de Anonim

niste nemernici trebuie pusi la zid

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1464 :: 17.79MB