No SSO cookie

Ford va folosi lemnul lichid la productia de automobile

voteaza
(0/ 0)
Ford va folosi lemnul lichid la productia de automobile
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ford va utiliza un nou material la constructia de automobile: lemnul lichid.

 
 

Ca parte a angajamentului de a utiliza materiale reciclabile in productia componentelor auto, Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, investigheaza un compus lemn-plastic nou, inovativ, asa numitul lemn lichid. Noul material este evaluat in cadrul unui proiect cu durata de trei ani, care a debutat in luna mai 2009. Proiectul a fost fondat in cadrul programului tehnologic de inovare, desfasurat in regiunea Germaniei North Rhine - Westphalia.

 

Procesarea lemnului lichid este derivata din procedura de productie a cauciucului. Compusul din lemn si plastic previne absorbtia de apa si, in concluzie, creste durabilitatea materialului. Faptul ca in acest proces poate fi utilizat lemnul netratat sau chiar resturi de lemn, transforma aplicatia intr-una benefica mediului.

Un alt avantaj: noua tehnologie de procesare imbunatateste fixarea fibrelor de lemn si izoleaza mirosurile neplacute. Asadar, materialul poate fi folosit si la interiorul vehiculelor.

 

O alta suprafata unde lemnul lichid ar putea fi utilizat o reprezinta compartimentul motorului, la componente precum suportul bateriei. Analizele anterioare au demonstrat ca lemnul lichid este reciclat extrem de eficient, deoarece materialul poate fi reprocesat de pana la cinci ori. Asadar, balanta totala a emisiilor de dioxid de carbon este aproape nula. Pana la acest moment, lemnul lichid a fost utilizat la terase de inalta calitate ale locuintelor si in constructia panourilor care nu necesita mulaj. Acest fapt este foarte important deoarece vascozitatea materialului nu permite utilizarea mulajelor.

 

Utilizarea resurselor reciclabile are un rol major in strategia Ford pentru mediu. Obiectivul este acela de a spori continuu proportia materialelor neprelucrate in dezvoltarea noilor modele. La momentul de fata, aproximativ 290 componente sunt derivate ale unor resurse reciclabile, precum bumbac, lemn, in, canepa, fibra de iuta si cauciuc natural.

 

Printre partenerii acestui proiect se numara Universitatea din Paderborn, producatori de materiale si utilaje si organizatii apartinand industriei de ambalaje. Statul german North Rhine- Westphalia implica fonduri de aproximativ 400.000 euro pentru dezvoltarea acestui proces de cercetare, o parte semnificativa a bugetului total implicat, de peste 1 milion de euro.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Ford | lemn |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3636 :: 22.2MB