No SSO cookie

Ford va folosi lemnul lichid la productia de automobile

voteaza
(0/ 0)
Ford va folosi lemnul lichid la productia de automobile
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ford va utiliza un nou material la constructia de automobile: lemnul lichid.

 
 

Ca parte a angajamentului de a utiliza materiale reciclabile in productia componentelor auto, Centrul de Cercetare al Ford Europa din Aachen, Germania, investigheaza un compus lemn-plastic nou, inovativ, asa numitul lemn lichid. Noul material este evaluat in cadrul unui proiect cu durata de trei ani, care a debutat in luna mai 2009. Proiectul a fost fondat in cadrul programului tehnologic de inovare, desfasurat in regiunea Germaniei North Rhine - Westphalia.

 

Procesarea lemnului lichid este derivata din procedura de productie a cauciucului. Compusul din lemn si plastic previne absorbtia de apa si, in concluzie, creste durabilitatea materialului. Faptul ca in acest proces poate fi utilizat lemnul netratat sau chiar resturi de lemn, transforma aplicatia intr-una benefica mediului.

Un alt avantaj: noua tehnologie de procesare imbunatateste fixarea fibrelor de lemn si izoleaza mirosurile neplacute. Asadar, materialul poate fi folosit si la interiorul vehiculelor.

 

O alta suprafata unde lemnul lichid ar putea fi utilizat o reprezinta compartimentul motorului, la componente precum suportul bateriei. Analizele anterioare au demonstrat ca lemnul lichid este reciclat extrem de eficient, deoarece materialul poate fi reprocesat de pana la cinci ori. Asadar, balanta totala a emisiilor de dioxid de carbon este aproape nula. Pana la acest moment, lemnul lichid a fost utilizat la terase de inalta calitate ale locuintelor si in constructia panourilor care nu necesita mulaj. Acest fapt este foarte important deoarece vascozitatea materialului nu permite utilizarea mulajelor.

 

Utilizarea resurselor reciclabile are un rol major in strategia Ford pentru mediu. Obiectivul este acela de a spori continuu proportia materialelor neprelucrate in dezvoltarea noilor modele. La momentul de fata, aproximativ 290 componente sunt derivate ale unor resurse reciclabile, precum bumbac, lemn, in, canepa, fibra de iuta si cauciuc natural.

 

Printre partenerii acestui proiect se numara Universitatea din Paderborn, producatori de materiale si utilaje si organizatii apartinand industriei de ambalaje. Statul german North Rhine- Westphalia implica fonduri de aproximativ 400.000 euro pentru dezvoltarea acestui proces de cercetare, o parte semnificativa a bugetului total implicat, de peste 1 milion de euro.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Ford | lemn |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1618 :: 22.11MB