No SSO cookie

Fond de despagubire a victimelor accidentelor rutiere cu autor neidentificat

voteaza
(0/ 0)
Fond de despagubire a victimelor accidentelor rutiere cu autor neidentificat
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Societăţile de asigurare autorizate vor fi obligate să contribuie la constituirea "Fondului de protecţie a victimelor străzii prin evenimente rutiere", proporţional cu volumul primelor încasate pentru acest tip de asigurare, fără ca respectiva contribuţie să depăşească 5% din valoarea primelor.

 
 
Disponibilităţile fondului, care va fi constituit, administrat şi utilizat conform normelor CSA, vor fi păstrate la băncile autorizate de Banca Naţională, fiind purtătoare de dobandă, au declarat surse din sectorul asigurărilor. Asiguratorii care nu vor contribui la fond vor fi sancţionaţi cu amenzi de pănă la 50 milioane lei şi chiar cu retragerea, temporară sau definitivă, a autorizaţiei de funcţionare. Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate tramvaie sau autovehicule vor fi obligate să le asigure pentru cazurile de răspundere civilă. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va administra şi un fond de garantare a despăgubirilor, pentru cazurile în care societatea de asigurare intră în faliment, constituit dintr-o cota de cel mult 10% din volumul primelor brute încasate de asiguratori. CSA va stabili tipurile de active în care vor putea fi investite resursele fondului şi condiţiile de plata a despagubirilor. Sursele citate au mai precizat că asigurarea de RCA va deveni obligatorie pentru pagube produse prin accidente de autovehicule atât pe teritorul Romaniei, cat şi în străinatate, eliminându-se restricţia impusă persoanelor fizice sau juridice române de a încheia contracte de asigurare numai cu societăţi stabilite în România. Persoanele care intră pe teritoriul Romaniei cu autovehicule înmatriculate în străinatate se consideră asigurate dacă deţin documente internaţionale de asigurare valabile sau dacă numărul de înmatriculare atestă încheierea asigurării conform acordurilor internaţionale la care România este parte. Asigurarea de răspundere civilă auto va trebui prezentată obligatoriu în momentul înscrierii vehiculului în circulaţie sau la verificarea tehnică periodică. Conducerea unui autovehicul neasigurat pe drumurile publice va fi sancţionată cu o amenda cuprinsa între 3 şi 10 milioane lei. Comisia de Supraveghere a Asigurarilor şi Ministerul Administraţiei şi Internelor vor crea, în cel mult un an, o bază unică de date la nivel naţional, cu informaţii privind autovehiculele care nu au încheiat un contract de asigurare de raspundere civilă auto

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1724 :: 22.02MB