No SSO cookie

Fiat îsi va reveni dupa decesul presedintelui Agnelli, apreciaza ministrul italian al muncii

voteaza
(0/ 0)
Fiat îsi va reveni dupa decesul presedintelui Agnelli, apreciaza ministrul italian al muncii
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ministrul italian al muncii, Roberto Maroni, şi-a exprimat duminică încrederea în viitorul companiei de autovehicule Fiat, în condiţiile în care preşedintele companiei, Umberto Agneli a decedat zilele trecute, informează agenţia EFE.

 
 
[poza1s]Maroni a afirmat că moartea presedintelui Fiat, Umberto Agnelli, nu trebuie sa aiba consecinte negative asupra politicii de relansare a Fiat. "Cred că Fiat îşi poate continua normal traiectoria cu sprijinul lui Giuseppe Morchio - actualul consilier delegat - exact ca şi mai înainte", a spus Maroni. Moartea presedintelui Fiat, Umberto Agnelli, a umbrit viitorul companiei automobilistice şi al propriei familii, care a condus compania şi a transformat numele său într-unul de referinţă în industria de resort. Umberto Agnelli a decedat joi noaptea în reşedinţa sa de lângă Torino (nord-vestul Italiei), la 69 de ani. Moartea sa a pus capat unei generaţii de oameni dedicaţi afacerilor, care l-a avut ca reprezentant de bază pe Giovanni Agnelli, fratele lui Umberto, decedat în ianuarie 2003. Dupa moartea fratelui său, Umberto, cu 13 ani mai tânar, a devenit conducătorul companiei, care în acest moment trece printr-o delicată situaţiei financiară. Implicarea familiei Agnelli nu a constat numai in numirea lui Umberto la conducerea companiei, ci şi in faptul că "banca" familiei Agnelli, compania financiara Ifil, a adus un aport de capital, pentru a da impresia sectorului financiar că familia nu va lăsa să moară compania automobilistică, afectată în acel moment de pierderi şi cu puţine şanse de supravieţuire. În aproape 15 luni în care Umberto Agnelli a condus compania, ajutat de consilierul delegat Giuseppe Morchio, grupul şi-a îmbunătăţit situaţia, iar datoriile au scăzut sub trei miliarde euro, cu un miliard mai puţin faţă de anul trecut. Îngrijorarea legată de viitorul Fiat nu a dispărut însă, şi acum ea a fost alimentată de noua situaţie, când nu pare usşr ca un nou membru al familiei să treacă în fruntea companiei, existând voci care afirmă că moartea lui Umberto reprezintă "finele numelui Agnelli la conducerea Fiat". Privirile se îndreaptă acum spre generaţia Agnelli ai cărei membri au mai puţin de 30 de ani şi, intre aceştia, preferatul pare a fi John Philip Elkann, nepotul lui Giovanni, care nici macar nu mai poartă numele de familie Agnelli, dar care a fost numit în posturi de conducere în cadrul grupului, pentru a se acomoda după o perioadă de studii în străinatate. Îndoielile se nasc din atitudinea grupului General Motors, care controlează 20% din Fiat, sectorul de autoturisme al grupului - cel mai afectat de pierderi din cauza instabilităţii sectorului pe plan internaţional. Acordul cu marca americana da grupului torinez posibilitatea de a vinde GM un pachetul rezidual de 18% din acţiunile Fiat Auto, în perioada 24 ianuarie 2005 - 24 iunie 2010. Un alt motiv de nelinişte este atitudinea celor opt bănci creditoare, deoarece în septembrie 2005 expira termenul de rambursare a împrumutului de trei miliarde euro, care a permis Fiat să-şi recapete pulsul în ultimul timp. Una dintre condiţiile acordului, dacă nu se renegociază, va face posibil ca băncile să transforme creditul în acţiuni Fiat, urmând să controleze în jur de 27% din capitalul social, în timp ce, in prezent, Agnelli posedă mai putin de 30% din actiuni.

 

Cuvinte cheie:
Fiat |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2725 :: 22.17MB