Mazda Motor Corporation (Mazda) si Fiat Group Automobiles S.p.A. (FIAT) au semnat un Memorandum de Intelegere (MoU) pentru dezvoltarea si productia unui nou roadster pentru marcile Mazda si Alfa Romeo plecand de la generatia viitoare a modelului cu tractiune spate Mazda MX-5.
Proiectul are in vedere ca ambele marci auto sa propuna doua roadstere cu tractiune spate, diferite ca stil si specifice prin caracteristici fiecarei marci in parte. Modelele vor urma sa fie propulsate de motoare diferite dar vor fi produse la fabrica Mazda din Hiroshima, Japonia. Data de incepere a productiei pentru noua Alfa Romeo este prefigurata pentru anul 2015.
“Acest acord demonstreaza convingerea noastra de a contiuna sa dezvoltam marca Alfa Romeo si intentia clara de a o transforma intr-un success global. Colaborarea cu Mazda inseamna un parteneriat cu liderul pietei auto in domeniul tractiunii spate pentru a produce un roadster pur, in spiritul traditional Alfa Romeo…” a declarat Sergio Marchionne, CEO Fiat.
Takashi Yamanouchi, CEO al marcii Mazda, s-a declarat de asemenea entuziasmat de colaborarea cu o marca auto atat de prestigioasa mai ales in vederea producerii unui roadster bazat pe cel mai vandut astfel de model din toate timpurile, Mazda MX-5.
Acordul final va fi semnat in a doua jumatate a anului 2012, existand si posibilitatea unor noi oportunitati de colaborare intre cele doua marci.
Se vor produce doua versiuni ale noului roadster sub marcile Mazda si Alfa Romeo. Ambele modele vor fi produse în Japonia, la uzina Mazda din Hiroshima.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!