No SSO cookie

Corolla: produsul de top Toyota isi continua cursa

voteaza
(0/ 0)
Corolla: produsul de top Toyota isi continua cursa
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

• Cea de-a 10-a generatie a celei mai bine vandute masini din intreaga lume • O noua forma dinamica de sedan, mai atragatoare • Calitate superioara spatiu interior si confort maximizate • Gama larga de optiuni pentru motor si transmisii

 
 

1.jpg
Editia 2006 a Salonului Auto de la Helsinki marcheaza debutul european al noului model Corolla. Cea de-a zecea generatie a celei mai bine vandute masini din intreaga lume devine simbolul valorilor esentiale ale Toyota: calitate superioara, stil, placerea de a conduce si inovatia.

Noua Corolla este conceputa pentru a atrage clientii europeni care cauta atat o configuratie clasica de sedan, cat si un stil atragator, dinamic. Pentru a atinge acest obiectiv, noua Corolla a fost construita astfel incat sa atraga o gama mai larga de clienti; aceasta va continua sa isi consolideze reputatia in ceea ce priveste calitatea, adaugand in acelasi timp o forma mai distincta, un spatiu interior mai mare si placerea deosebita de a conduce.

2.jpg
La baza noii Corolla se afla dorinta de a oferi clientilor un sedan de o calitate superioara, care sa reprezinte o „clasa superioara” si sa devina jucatorul-cheie in acest segment.

Toshi Ezaki, inginer-sef in proiectul noului model Corolla explica: „Cand am inceput sa realizam cea de-a 10-a generatie de Corolla, principala provocare a fost aceea de a crea o masina care sa atraga tanara generatie, pastrand in acelasi timp durabilitatea, fiabilitatea si usurinta de manevrare, calitati foarte apreciate de clientii nostri actuali.” Toti soferii, indiferent de varsta, sunt sensibili la stilul dinamic, dar si la calitate, care ofera senzatia de lux. Conceptul nostru nou si puternic, combinat cu o dinamica excelenta de condus, ar trebui sa combata perceptia conform careia Corolla este o masina buna, dar care nu este deosebit de atractiva pentru soferi. Sunt convins ca am realizat o masina care va va incanta in momentul in care o veti vedea.”

Noua Toyota Corolla va calca pe urmele unei familii remarcabile de modele anterioare de mare succes. Corolla este fabricata in 16 tari, aflate pe cinci continente, si este vanduta in peste 140 de piete in intreaga lume.

De la lansarea sa, in 1966, s-au vandut 32 de milioane de exemplare in intreaga lume – devenind astfel masina cea mai vanduta din intreaga lume. Generatia actuala de Corolla Sedan continua acest record impresionant, cu 850.000 de unitati vandute in intreaga lume in 2005.

Productia celei de-a 10-a generatii de Corolla pentru Europa se va derula in Japonia, in uzina din Takaoka, iar masina va fi vanduta in Europa incepand cu luna februarie 2007. In Romania modelul va fi disponibil aproximativ in luna martie.

Stil sportiv, dinamic

•Sedan cu o forma unica
•Stil sportiv
•Linii si suprafete cu caracter dinamic

Noua Corolla are o linie distincta, care o face vizibila pe sosea, chiar si atunci cand este privita de la distanta. Caroseria sa joasa si lata creeaza o imagine sportiva si dinamica, la care se adauga liniile dinamice si structurile complexe ale suprafetelor.

Noua Corolla beneficiaza de faptul ca, inca de la inceput, a fost proiectata ca sedan, ceea ce determina linii clare, distincte. Noua Toyota Corolla ofera clientilor avantajele unei configuratii clasice cu trei spatii.

Profilul lateral arata foarte clar ca nu este vorba de un hatchback la care s-a adaugat ulterior un portbagaj. Imaginea zvelta, dinamica este accentuata printr-o lungime totala mai mare, un profil coborat al plafonului si piloni subtiri.

In comparatie cu modelul existent, inaltimea totala a noii Corolla (1.470 mm) ramane neschimbata, in timp ce spatiul interior si inaltimea habitaclului sunt mai mari, datorita unei compartimentari inteligente. Noul model (4.540 mm) este cu 130 mm mai lung decat cel existent, iar ampatamentul ramane de 2.600 mm.

Efectul sportiv este creat de forma joasa si lata, care se reflecta cel mai clar in latimea partii din fata si spate, care a dus la cresterea latimii totale pana la 1.760 mm (1.710 la modelul existent).

Noua Corolla este definita de liniile bine conturate, care urmeaza conturul intregii masini, incepand de la bara de protectie pana la partea din spate a masinii, parcurgand forma portierelor. Ele ajuta la formarea unei suprafete concave duble, complexe, a aripilor din fata si spate, ceea ce permite masinii sa devina unica in cadrul gamei sedan Toyota, fiind moderna si clasica in acelasi timp.

3.jpg
Interior extrem de spatios

•Design ce confera senzatia de spatiu
•Calitate superioara si sentiment premium
•Spatiu generos pentru cap si picioare
•Portbagaj mai mare si mai incapator

Principalele atuuri ale noii Corolla sunt interiorul extrem de spatios si confortul oferit pasagerilor. Gratie acestora, Corolla isi respecta promisiunea de „clasa superioara”.

Inginerul sef, Toshi Ezaki, explica: „Am dorit sa cream un interior

4.jpg
care, in momentul in care deschizi usa si intri in masina, sa iti dea senzatia de un spatiu mai larg decat cel real. Am fost atenti la fiecare detaliu, de la extinderea capitonajului usilor pentru o atingere placuta la manipulare pana la senzatia de volum gratie noului tip de scaune. Am cautat sa cream un spatiu luxos si autentic.”

Noua Corolla reprezinta un spatiu natural si confortabil atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Suprafata superioara a plansei de bord este mai joasa tot in ideea de a crea senzatia de spatiu, iar tabloul de bord este incorporat integral in curba lina a capitonajului usii, pentru a realiza un interior cu cat mai putine cusaturi.

Stilul dinamic al exteriorului este preluat in interior de liniile ce pornesc din partea laterala pana la cea superioara a scaunelor. Consola centrala cu margini argintii da un aer de lux masinii si reprezinta un puternic element vertical in designul general. Aceasta cuprinde ventilatia si sistemul audio ce se integreaza perfect.

Tabloul principal si scaunul soferului se caracterizeaza printr-o linie sportiva. Forma unduita a cadrului tabloului reflecta curbele vitezometrului si tahometrului cu cadrane optitron tridimensionale.

Spatiul pentru sofer si pasageri este mai mare, cu mai mult loc pentru cap si picioare, prezentand o distanta de 900 mm intre scaunul din fata si cel din spate. Pasagerii din spate se bucura de mai mult confort gratie podelei plate, iar scaunele frontale au fost ridicate in zona soldurilor pentru a oferi o pozitie mai naturala si mai multa vizibilitate.

Proiectantii si inginerii au acordat atentie si spatiului de stocare – nu doar din punctul de vedere al conceptului, ci si din punct de vedere practic pentru a se asigura ca noua Corolla poate fi incarcata si folosita cu usurinta in timpul unor calatorii lungi.

S-au marit latimea si adancimea portbagajului, iar capacitatea totala a fost exploatata la maxim, prin reducerea spatiilor nefolosite dintre captuseala si caroserie. Torpedoul a fost pozitionat cu atentie pentru a oferi un spatiu mare de depozitare fara a afecta locul pasagerului. De asemenea, exista 15 spatii diferite de depozitare (18,9 litri) langa scaun.

Placerea deosebita de a conduce

•Noul motor diesel D-4D 125
•Noul motor pe benzina de 1,6 litri Dual VVT-i
•Trei transmisii la dispozitie

Pentru a fi mai atractiva pentru conducatorii auto, noua Corolla prezinta o gama larga de motoare si transmisii de inalta tehnologie ce raspund nevoilor si asteptarilor clientilor. Clientul poate alege intre doua motoare pe benzina si doua motoare diesel cu trei transmisii diferite.

Toate tipurile de motor respecta standardele de emisii Euro IV, iar stilul aerodinamic extrem de eficient face ca noua Corolla sa permita un consum mic de combustibil, o cantitate mica de gaze si zgomot redus.

Doua noi motoare, unul pe benzina si altulu diesel, vor fi disponibile in noua gama Toyota Corolla.

Motorul pe benzina de 1,6 litri este un motor Dual VVT-I de ultima tehnologie, cu performante excelente si un consum mic de combustibil. Noua tehnologie Dual VVT-I ajusteaza supapele de admisie si de evacuare ale motorului pentru a asigura eficienta maxima in orice conditii de utilizare.

Acest lucru are drept consecinta un cuplu de torsiune mult mai mare la o viteza a motorului mica sau medie si o mai mare putere a motorului in cazul treptelor superioare de viteza. In acelasi timp, imbunatateste consumul de combustibil si reduce emisiile.

Puterea maxima a motorului este de 91 kW (124 CP DIN) la 6.000 rpm, in timp ce tehnologia Dual VVT-i asigura un cuplu de torsiune extrem de constant pentru un motor pe benzina, cu o maxima de 157 Nm la 5.200 rpm.

Motorul pe benzina de 1,6 litri este completat de motorul VVT-i de 1,4 litri din actuala gama Corolla. Acesta poate atinge o putere de 71 kW (97 CP DIN) la 6.000 rpm, cu un cuplu maxim de 130 Nm la 4.400 rpm.

Noul motor diesel al gamei Corolla face parte din ultima generatie 2.0 D-4D 125, aflata in centrul strategiei de dezvoltare diesel a companiei Toyota in Europa. Acest motor remarcabil a fost conceput pornind de la gama de mare succes de motoare de 2,2 litri D-4D si ofera o mai mare placere de a conduce datorita puterii crescute, dar si consum redus de combustibil.

Disponibil pentru noua Corolla, motorul D-4D 125 echipat cu convertor catalitic de oxidare (Cco) poate atinge o putere maxima de 93 kW (126 CP DIN) cu un cuplu de torsiune constant de 300 Nm de la 2.000 la 2.800 rpm (cilindree de la 1,800 la 2,400 rpm). Acest lucru ii confera noii Corolla D-4D 125 performante deosebite la distante medii si in viteza pentru o placere maxima la volan in conditii reale.

Noua Corolla D-4D 125 va fi prevazuta cu un filtru de particule diesel (DPF) care pe langa faptul ca reduce semnificativ hidrocarburile (HC) si monoxidul de carbon (CO) la fel ca si catalizatorii conventionali, permite in acelasi timp reducerea cantitatii de particule. DPF contine un sistem de auto-curatare si nu necesita intretinere pe termen lung.

Pentru a permite un maxim de economie, extrem de popularul motor D-4D de 1,4 litri al actualului model este disponibil si in cazul noii game Corolla. Acest tip de motor atinge o putere de 66 kW (90 CP DIN) la 3.800 rpm si un cuplu de torsiune de 190 Nm intre 1.800 rpm si 3.000 rpm.

Atat motoarele pe benzina, cat si cel diesel de 1,4 litri sunt dotate cu o cutie de viteze manuala clasica cu 5 trepte de viteza, iar motorul extrem de performant D-4D 125, cu o transmisie cu 6 trepte. Conducatorii interesati de un stil de conducere mai relaxat pot alege transmisia MultiMode cu pedale prevazuta fie cu un schimbator automat, fie manual, disponibila pentru motorul pe benzina dual VVT-I de 1,6 litri sau cel diesel D-4D de 1,4 litri.


O experienta superioara la volan

•Suspensie noua pentru un maxim de stabilitate
•Control si implicare excelente pentru conducator
•Directie precisa, imediata

Inginerul sef, Toshi Ezaki, a dorit ca noua Corolla sa ofere conducatorilor mai multa „incantare si placere” fara a-i afecta reputatia mondiala de vehicul usor de condus si de calitate superioara. S-a acordat o deosebita atentie dinamicii, prin stabilitate crescuta, buna manevrabilitate si control precis al directiei. In acelasi timp, a fost imbunatatit confortul si s-a redus nivelul zgomotului pentru a se asigura un standard de varf in ceea ce priveste zgomotul, vibratiile si duritatea (NVH).

Nou conceputa suspensie frontala, compacta si extrem de rigida, este de tip Mac Pherson cu brat in forma de L ce asigura o excelenta izolare fonica si a vibratiilor. De asemenea, confera stabilitate si un confort sporit la condus. In partea din spate, noua suspensie cu bara de torsiune se pliaza pe designul vehiculului si contribuie la manevrabilitatea, stabilitatea si confortul la condus.

Dimensiunile pneurilor si ale rotilor au fost marite cu 15” si 16” pentru un mai mare confort la condus, iar noua directie electrica (EPS) este precisa si imediata, cu reactie instantanee la comenzile soferului.

Prin caroseria extrem de robusta si pozitionarea atenta a sistemului de absorbtie audio s-a redus nivelul de zgomot, vibratii si duritate. Cadrul puternic cu o structura ce disperseaza energia de coliziune este un alt element esential ce contribuie la performantele excelente ale noii Corolla in cadrul testelor de siguranta.

Toyota anticipeaza ca noua Corolla va primi un punctaj superior din partea Euro-NCAP. Designul frontal a fost conceput pentru a reduce impactul asupra pietonilor in caz de coliziune.

Pentru mai multa siguranta, noua gama Corolla dispune si de un sistem de antiblocare la franare (ABS) cu asistenta la franare (BA) si distributie electronica a fortei de franare (EBD).

Noua gama de modele Toyota Corolla va fi prevazuta cu pana la 9 airbag-uri (in functie de model)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1482 :: 17.79MB