Audi Tradition pastreaza vie memoria legendarelor masini Auto Union
destinate curselor de Grand Prix. In timp ce exemplarul destinat
licitatiei va fi expus la Audi Forum New York (250 Park Avenue si 47th
Street) in data de 25 ianuarie, asa-numita "masina sora" - Auto Union
Type D din 1938 - va fi prezentata, in data de 12 februarie, la Paris
(Bauer Saint Honore, 48 Place du Marche Saint Honore). La finalul celui
de-al Doilea Razboi Mondial, cele doua masini destinate Grand
Prix-urilor au fost luate de la uzina din Zwickau (estul Germaniei) de
armata Uniunii Sovietice ca prada de razboi. Ulterior, ambele masini au
fost recuperate din URSS.
Type D, model cu motor ce avea 12 cilindri, a fost dezvoltat de catre
inginerii de la Auto Union, condusi de Robert Eberan-Eberhorst, pentru
sezonul competitional 1938, an in care au fost introduse noi reguli
pentru Grand Prix-urile internationale, limitandu-se capacitatea la
trei litri. In mare, designul tehnic de baza - motor montat central,
suspensie cu bara de torsiune, propulsor supraalimentat - a urmat pe
cel al modelului predecesor, Type C, dezvoltat de Ferdinand Porsche
pentru Auto Union, cu motor ce avea 16 cilindri dispusi in V. In 1938,
Auto Union a castigat Grand Prix-ul Italiei si pe cel al Marii
Britanii, cu modelul Type D.
Automobilul a fost modificat in 1939 prin adaugarea unui compresor
dublu, care a marit puterea motorului de la 420 CP la 460 CP. Viteza
maxima atinsa a fost de 330 km/h si a castigat Grand Prix-urile din
Franta si Iugoslavia. Pilotii care au condus masinile Auto Union Type D
au fost Tazio Nuvolari, H.P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse si Georg
Meier.
In prezent, Audi Tradition detine patru "Sageti Argintii" ce poarta
insemnele Auto Union - versiuni originale ale modelelor Type D si Type
C/D (destinata curselor de coasta) si replici ale masinilor Type C
Grand Prix si Type C Avus Streamline. O noua replica va fi produsa in
cursul acestui an - Auto Union Type D din generatia 1939, cu dublu
compresor.
Experta de la Audi Tradition vor fi prezenti la conferintele de presa
de la New York si Paris, precum si la licitatia ce va avea loc la 17
februarie, ora locala 18.30, in standul Christie's din cadrul
Retromobile (Hala 7), unde vor avea amabilitatea de a raspunde
intrebarilor de specialitate.
Cele patru inele ale siglei Audi simbolizeaza marcile Audi, DKW, Horch si Wanderer, care au fost unite initial sub numele Auto Union. Auto Union si NSU, care au fuzionat in 1969 sub numele Audi NSU, au avut mai multe contributii semnificative la dezvoltarea masinilor. Audi AG a fost formata din Audi NSU Auto Union AG in 1985. Impreuna cu cele doua companii traditionale Auto Union GmbH si NSU GmbH, Audi Tradition educa si prezinta istoria bogata a marcii Audi. Muzeul Audi Mobil de la Audi Forum Ingolstadt este deschis zilnic, de luni pana duminica, intre orele 9.00 si 18.00.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 3 April 2008 11:02
:exclaim:
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!