No SSO cookie

CE: Taxa auto trebuie ridicata si pentru vehicule rulate inmatriculate in UE pana in decembrie 2009

voteaza
(0/ 0)
CE: Taxa auto trebuie ridicata si pentru vehicule rulate inmatriculate in UE pana in decembrie 2009
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Comisia Europeana a atentionat Guvernul ca ordonanta de suspendare a taxei auto contine "o problema tehnica", in sensul ca taxa ar trebui ridicata si pentru vehiculele uzate Euro 4 inregistrate in UE intre 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 si aduse in Romania dupa acest interval.

 
 
Comisia Europeana a transmis oficial partii romane opinia sa in ceea ce priveste decizia Guvernului de a introduce o scutire de un an de la plata taxei de poluare. Opinia a fost formulata pe baza unui proiect de ordonanta care prevede suspendarea taxei auto pentru autovehiculele inregistrate in perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009, daca acestea indeplinesc doua criterii obiective, respectiv corespund normelor de poluare Euro 4 si au motoare cu o capacitate cilindrica de pana la 2000 cmc.

"Comisia a considerat ca diferentierile la nivelul taxei sunt compatibile cu legislatia europeana atunci cand au la baza criterii obiective si ca in conditiile in care masinile aduse in Romania in perioada respectiva, din alte state membre UE, beneficiaza de acelasi tratament, nu se considera incalcat articolul 90 din Tratatul CE cu privire la principiul nediscriminarii. Totusi, in raspunsul acordat autoritatilor romane, CE a subliniat si existenta unei «probleme tehnice». Astfel, Comisia a aratat ca masinile uzate inregistrate oriunde in spatiul UE in timpul perioadei stabilite (decembrie 2008-decembrie 2009) si care indeplinesc cele doua criterii ar trebui sa beneficieze de aceeasi scutire cand sunt aduse in Romania dupa expirarea perioadei pentru care a fost acordata scutirea", au declarat, marti, agentiei MEDIAFAX, surse oficiale.

Comisia a precizat ca si-a formulat opinia pe baza unui proiect de ordonanta de urgenta si a cerut sa i se comunice si legislatia adoptata recent.

Guvernul a decis, in urma cu aproximativ trei saptamani, suspendarea taxei auto in cazul vehiculelor noi, masura completata ulterior de triplarea taxei pentru toate vehiculele.

Executivul a solicitat punctul de vedere al Comisiei Europene doar asupra suspendarii taxei auto, pentru a clarifica o eventuala incalcare a principiului nediscriminarii, premierul Tariceanu considerand ca pentru majorarea taxei de poluare in cazul tuturor vehiculelor nu este necesar ca sa fie trimisa Comisiei Europene o noua informare.

Purtatorul de cuvant al comisarului UE pentru Taxe si Uniune Vamala, Maria Assimakopoulou, a declarat, vineri, ca reprezentantii Comisiei nu au fost informati despre triplarea taxei de poluare auto si a aratat ca statele membre pot stabili singure nivelul de taxare auto, dar conform principiului nediscriminarii, in sensul majorarii taxei atat pentru masinile rulate, cat si pentru cele noi.

Ordonanta de urgenta a Guvernului tripleaza taxa de poluare auto pentru toate vehiculele cu motor pana la Euro 4 inclusiv si suspenda, in acelasi timp, incepand din 15 decembrie si pana la 31 decembrie 2009, plata taxei pentru autovehiculele a caror capacitate cilindrica nu depaseste 2.000 de centimetri cubi si care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale UE.

Taxa pe poluarea auto a fost triplata luni, odata cu publicarea in Monitorul Oficial a ordonantei si trebuie platita incepand de marti la valoarea majorata. in actul normativ publicat luni se arata ca taxa va fi sspendata incepand cu 15 decembrie 2008 pentru autovehiculele cu o capacitate cilindrica de pana la 2.000 cmc si care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania sau in alte state membre UE, fara nicio referire la criteriul privind normele Euro 4, inclus in proiectul initial transmis Comisiei Europene.

Taxa auto a mai fost modificata la 1 iulie, formula valabila pana acum prevazand un cuantum mai mare pentru masinile noi si o valoare semnificativ mai mica pentru autovehiculele vechi. Dupa modificarea taxei auto, vanzarile de masini noi au inceput sa scada, iar cele de second-hand de import sa creasca.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1898 :: 22.12MB