No SSO cookie

Asiguratorii sustin ca de 5 ani pierd bani pe RCA

voteaza
(0/ 0)
Asiguratorii sustin ca de 5 ani pierd bani pe RCA
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Asiguratorii inregistreaza pierderi constante de cinci ani pe segmentul de raspundere civila obligatorie auto RCA.

 
 
"Asiguratorii inregistreza pierdere neta pe segmentul RCA de cinci ani, in conditiile in care tarifele sunt sub cele normale", a afirmat presedintele Uniunii Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu.

Declaratia este o reactie la conflictul intre asiguratori si service-uri, in special Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a acuzat asiguratorii de cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".


El a adaugat ca unii asiguratori au practicat tarife "sub cele normale", in special pentru a castiga cota de piata, in timp ce limitele minime de despagubire pentru politele RCA au crescut cu 30-40% pe an.

"Asiguratorii incearca sa isi controleze costurile, mai ales cele cu despagubirile, care se rezuma la nivelul preturilor pieselor de schimb si la ora de manopera, tradusa prin partea de despagubire ce ajunge la nivelul service-urilor", a mai spus Constantinescu.

Pe de alta parte, presedintele CSA, Angela Toncescu, a mentionat ca daunele inregistrate de asiguratori au crescut cu 30-40% pe an, in timp ce tarifele RCA au crescut cu doar 10-15% pe an. "Este normal ca asiguratorii sa-si reduca cheltuielile cu despagubirile", sustine Toncescu, care a adaugat ca CSA nu se poate implica in managementul societatilor.

Limitele minime de despagubire stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pentru RCA in 2011 sunt de 750.000 euro pentru pagube materiale si de 3,5 milioane euro pentru vatamari corporale. in 2010, plafonul de despagubiri materiale pentru politele RCA este de 500.000 euro (fata de 300.000 euro in 2009), iar pentru vatamari corporale de 2,5 milioane euro (de la 1,5 milioane euro in 2009).

ASSAI si asiguratorii se acuza reciproc pentru cresterea tarifelor RCA, iar asociatia service-urilor auto anuntase si  un miting de protest in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).  ASSAI sustine ca firmele de asigurari scumpesc politele RCA in fiecare an si "nu garanteaza calitatea serviciilor", considerand ca este un abuz "cu complicitatea CSA prin reglementari si legi permisive".

In acelasi timp, CSA acuza service-urile auto ca au contribuit la majorarea tarifelor RCA, prin "adaosurile comerciale enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", bazandu-se pe declaratiile asiguratorilor.

Pe de alta parte, UNSAR a cerut Consiliul Concurentei sa se autosesizeze cu privire la tarifele unice de reparatii impuse de ASSAI. UNSAR sustine ca, potrivit documentelor transmise potentialilor aspiranti la statutul de membri ai ASSAI, asociatia vizeaza, printre altele, renegocierea conditiilor de lucru cu societatile de asigurari, practicarea unui tarif orar de 80 lei fara TVA pe ora si decontarea materialelor auxiliare, precum si renuntarea la furnizorii impusi de catre asiguratori.

In replica, directorul ASSAI sustine ca membrii pe care ii reprezinta practica tarife orare diferite, respingand astfel acuzatiile aduse de asociatia societatilor de asigurare cu privire la practicarea unor tarife unice.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

sa ne raspunda cum in bulgaria toate taxele inclusiv impozituleste de aprox 100e,ei nu au acelasi preturi la piesele de schimb

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1448 :: 17.78MB