No SSO cookie

Asiguratorii sustin ca de 5 ani pierd bani pe RCA

voteaza
(0/ 0)
Asiguratorii sustin ca de 5 ani pierd bani pe RCA
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Asiguratorii inregistreaza pierderi constante de cinci ani pe segmentul de raspundere civila obligatorie auto RCA.

 
 
"Asiguratorii inregistreza pierdere neta pe segmentul RCA de cinci ani, in conditiile in care tarifele sunt sub cele normale", a afirmat presedintele Uniunii Nationala a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR), Cristian Constantinescu.

Declaratia este o reactie la conflictul intre asiguratori si service-uri, in special Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a acuzat asiguratorii de cresterea "nejustificata a tarifelor RCA".


El a adaugat ca unii asiguratori au practicat tarife "sub cele normale", in special pentru a castiga cota de piata, in timp ce limitele minime de despagubire pentru politele RCA au crescut cu 30-40% pe an.

"Asiguratorii incearca sa isi controleze costurile, mai ales cele cu despagubirile, care se rezuma la nivelul preturilor pieselor de schimb si la ora de manopera, tradusa prin partea de despagubire ce ajunge la nivelul service-urilor", a mai spus Constantinescu.

Pe de alta parte, presedintele CSA, Angela Toncescu, a mentionat ca daunele inregistrate de asiguratori au crescut cu 30-40% pe an, in timp ce tarifele RCA au crescut cu doar 10-15% pe an. "Este normal ca asiguratorii sa-si reduca cheltuielile cu despagubirile", sustine Toncescu, care a adaugat ca CSA nu se poate implica in managementul societatilor.

Limitele minime de despagubire stabilite de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor pentru RCA in 2011 sunt de 750.000 euro pentru pagube materiale si de 3,5 milioane euro pentru vatamari corporale. in 2010, plafonul de despagubiri materiale pentru politele RCA este de 500.000 euro (fata de 300.000 euro in 2009), iar pentru vatamari corporale de 2,5 milioane euro (de la 1,5 milioane euro in 2009).

ASSAI si asiguratorii se acuza reciproc pentru cresterea tarifelor RCA, iar asociatia service-urilor auto anuntase si  un miting de protest in fata sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).  ASSAI sustine ca firmele de asigurari scumpesc politele RCA in fiecare an si "nu garanteaza calitatea serviciilor", considerand ca este un abuz "cu complicitatea CSA prin reglementari si legi permisive".

In acelasi timp, CSA acuza service-urile auto ca au contribuit la majorarea tarifelor RCA, prin "adaosurile comerciale enorme, ce pot ajunge la 200-300%, practicate de catre unele service-uri auto", bazandu-se pe declaratiile asiguratorilor.

Pe de alta parte, UNSAR a cerut Consiliul Concurentei sa se autosesizeze cu privire la tarifele unice de reparatii impuse de ASSAI. UNSAR sustine ca, potrivit documentelor transmise potentialilor aspiranti la statutul de membri ai ASSAI, asociatia vizeaza, printre altele, renegocierea conditiilor de lucru cu societatile de asigurari, practicarea unui tarif orar de 80 lei fara TVA pe ora si decontarea materialelor auxiliare, precum si renuntarea la furnizorii impusi de catre asiguratori.

In replica, directorul ASSAI sustine ca membrii pe care ii reprezinta practica tarife orare diferite, respingand astfel acuzatiile aduse de asociatia societatilor de asigurare cu privire la practicarea unor tarife unice.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

sa ne raspunda cum in bulgaria toate taxele inclusiv impozituleste de aprox 100e,ei nu au acelasi preturi la piesele de schimb

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2163 :: 22.19MB