No SSO cookie

ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi A7 Sportback

voteaza
(0/ 0)
ANALIZĂ COMPLETĂ: Audi A7 Sportback
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

A7 Sportback reprezintă noul limbaj de design Audi și livrează, de asemenea, promisiunea făcută în studiile preliminare.

 
 

Coupé-ul cu patru uși setează standardele în clasa de lux atunci când vine vorba despre progresivitate. Acesta întruchipează un nou stil de Gran Turismo, cu linii dinamice, digitalizare sistematică, o experiență sportivă de condus și un concept de versatilitate a spațiului.

Designul exterior al noului A7 Sportback este o expresie a noului limbaj de design pe care Audi l-a introdus în studiile preliminare și l-a exemplificat în primă instanță pe noul A8. Cu suprafețe mari, unghiuri ascuțite, linii atletice, A7 semnalizeză dinamică și pregresivitate din orice perspectivă.

În față, grila Singleframe - mai lată și mai joasă decât cea a modelului A8 - farurile înguste, prizele de aer conturate îndrăzneț indică din prima sportivitatea acestui Gran Turismo. Farurile sunt disponibile în trei variante: la echipările middle și top, iluminarea abordează un stil cu influențe digitale: 12 segmente de iluminare adiacente, separate de spații înguste, evocă o asociere cu cifrele binare 0 și 1. Versiunea de top este cu faruri Matrix LED HD cu Audi laser light.

a1713422_large_01

 

Audi A7 Sportback este o sculptură atletică, cu ampatament mare și console scurte. Contururile pronunțate evidențiază roțile cu un diametru de 21 de inci care moștenesc genele quattro. Silueta este definită de acoperișul dinamic, care coboară brusc în partea din spate. Cifrele schițează caracterul sportiv al acestui coupe de mari dimensiuni: are 4,969 milimetri lungime, un ampatament de 2,926 milimetri și 1,908 milimetri lățime, dar are doar 1,422 milimetri înălțime.

Ca și la modelul precedent, partea din spate are ca inspirație designul iahturilor. Compartimentul de bagaje se termină cu o curbură în care este integrat un spoiler ce se extinde automat la viteze de 120 km/h. O badă îngustă de lumină - o caracteristică de design comună pentru toate modelele de top Audi - se alătură farurilor din spate compuse din 13 segmente verticale. Atunci când ușile sunt deblocate și blocate, scurte animații de lumină apar pe farurile din spate și pe cele din față, decorând dinamica generoasă a coupe-ului atunci când acesta stă pe loc. Gama de vopsea pentru noul A7 Sportback include 15 culori, dintre care opt sunt noi. Pachetul opțional S line aduce și mai mult exteriorului: grila radiatorului prezintă modificări, la fel și aerisirile din față, pragurile și difuzoarele din față și din spate. Acestea sunt mai pronunțate și sunt conturate cu negru lucios.

a1713444_large

 

Interiorul combină tehnologie și design într-un mod unic. Interiorul noului Audi A7 Sportback uimește prin atmosfera futuristă a unui lounge. Limbajul minimalist reprezintă un mix unic de tensiune și relaxare. Liniile orizontale și elegantul panou de bord dau impresia unui interior aerisit și spațios. Consola centrală este orientată spre șofer, accentuând astfel caracterul sportiv al acestui Gran Turismo. Patru valori esențiale caracterizează conceptul interiorului: progresivitate, sportivitate, abordare intuitivă și sofisticare. Toate culorile, materialele tapițeriei și accentele aplicate subliniază noua estetică de la varianta de bază a modelului până la pachetul sport S line. Luminile opționale ambientale accentuează subtil detaliile și spațiul interior.

Display-ul de sus de 10,1 inci (în combinație cu MMI navigation plus) este înclinat către șofer. Datorită aspectului său, negru și încadrat cu decorațiuni din aluminiu gri-grafit, aproape că dispare în bord atunci când este închis. Partea care integrează display-ul este în sine o sculptură geometrică. Interfața pentru utilizatori apare de îndată ce mașina este deschisă. Pentru a rămâne în concordanță cu interiorul, afișajul este de asemenea minimalist, astfel că tot conținutul de pe ecran poate fi rapid parcurs.

Noul Audi A7 continuă sistematic strategia de digitalizare lansată odată cu A8. Arhitectura interiorului se contopește perfect cu noul concept MMI touch response. Butonul rotativ, butoanele convenționale și controalele modelului predecesor au fost înlocuite cu display-uri touch high-resolution.

a1713446_large

 

Șoferul controlează sistemul de infotainment de pe display-ul superior. Montat pe consola centrală asimetrică, display-ul inferior de 8,6 inci oferă accesul la sistemul de control climatic, la funcțiile de control și la zona de scris. Șoferii își pot odihni încheietura pe maneta schimbătorului de la cutia automată de transmisie.

Audi oferă un display opțional la nivelul ochilor care proiectează informații importante pe parbriz. MMI navigation plus include și Audi virtual cockpit cu un display de 12,3 inci.

Conceptul operațional MMI touch response oferă feedback sonor și tactil și este la fel de intuitiv de folosit ca un smartphone. Pentru confirmare, utilizatorii aud și simt un click atunci când acționează cu degetul o funcție. Datorită structurii logice și simple, sistemul permite acces rapid la diverse funcții ale vehiculului. Acesta poate fi de asemenea personalizat datorită butoanelor ce pot fi mutate și configurate.

Funcția opțională voice control a noului A7 Sportback face operarea și mai convenabilă. Cu MMI navigation plus, sistemul de discurs natural procesează întrebările și lansează comanda în două moduri - prin informații stocate la bord dar și prin informații detaliate obținute de la cloud.

Datorită conectivității comprehensive, Audi A7 este perfect echipat pentru drumuri de lungă distanță. Oferă clienților mai mult confort, siguranță și opțiuni de personalizare. Acest Gran Turismo oferă aceeași gamă de sisteme de infotainment și conectivitate ca Audi A8. Sistemul unei singure mașini poate stoca date de la șapte șoferi și le poate salva setările în profiluri individuale. Până la 400 de parametri pot fi personalizați. Serviciile online de la Audi connect au fost extinse. Printre îmbunătățiri se numără: informațiile despre semnele de circulație și evenimentele hazard Car-to-X, care utilizează inteligența cumulată a flotei Audi.

Noul A7 Sportback standard vine cu MMI radio; MMI navigation și MMI navigation plus sunt disponibile opțional. Patru sisteme de sunet sunt disponibile la alegere. Pe versiunea de top, sistemul de sunet Bang & Olufsen oferă o sonorizare fascinantă 3D și în spate.

Prin apăsarea butonului AI, șoferul activează pilotul remote parking Audi AI și pilotul Audi AI remote garage, care va fi disponibil în 2018. Aceste funcții manevrează în mod autonom mașina să intre sau să părăsească locul de parcare sau garajul. Șoferul poate ieși din mașină înainte să lanseze funcția prin aplicația myAudi de pe telefon. Pentru a monitoriza manevra, șoferul trebuie să țină apăsat butonul Audi AI. Controler-ul central de asistență (zFAS) combină datele de la un set sofisticat de senzori pentru a genera în permanență o imagine a spațiului din jur. În funcție de nivelul de echipare, pot fi până la cinci senzori radar, cinci camere, 12 senzori ultrasonici și un scaner laser.

a1713441_large

 

Pe lângă sistemele Audi AI, noul A7 Sportback are în total 39 de sisteme de asistență pentru șofer pentru a face lucrurile mai ușoare. Acestea se împart în trei pachete: pachetul Audi AI parking (va fi introdus treptat în 2018), pachetul City assist cu noul sistem crossing assist și pachetul Tour assist. Ulterior va include asistență pentru eficientizare, care va urmări îmbunătățirea consumului, un sistem de asistență adaptive driving (ADA), care va completa sistemul adaptive cruise control (ACC) prin intervenți utile la virare. Toate sistemele de asistență pentru șofer beneficiază de mecanisme îmbunătățite de control.

Noul A7 extinde și mai profund sinteza dintre sportivitate și confort. Direcția opțională dynamic-all-wheel, noul șasiu electronic (ECP - control central al șasiului) și suspensia pe aer îmbunătățită fac modelul și mai rapid, mai agil și mai confortabil. De aceea A7 este un Gran Turismo perfect: dinamic și agil pe drumurile întortocheate, dar confortabil pe autostrăzi.

Multe aspecte ale axurilor frontale și din spate au fost dezvoltate de la zero. Direcția progresivă standard, a cărei trăsătură sportivă devine și mai pronunțată cu cât este mai mult rotit volanul, oferă un nou concept de feedback intensiv legat de drum. În spatele unor roți de mari dimensiuni - până la 21 de inci și 255/35 - cu confort îmbunătățit la rulare sunt montate frânele fixed-caliper cu discuri de până la 400 de milimetri (diametru). Clienții pot alege între patru tipuri de suspensii: o suspensie convențională cu arcuri de oțel, o suspensie sport care coboară înălțimea cu 10 milimetri, amortizoare controlate electronic și suspensie pe aer auto-adaptivă.

Cea mai inovatoare parte din tehnologia șasiului este direcția dinamică all-wheel. Acesta combină răspunsul direct, sportiv cu stabilitatea remarcabilă, rezolvând astfel conflictul de priorități dintre agilitate și confort. Nivelul de virare variază ca funcție de viteză între 9.5:1 și 19.5:1 prin intervențiile active asupra virării la axul din față și la cel din spate. La axul din spate, roțile sunt dirijate astfel încât să se întoarcă cu până la cinci grade. La viteze mici, acestea virează în direcția opusă pentru a crește agilitatea coupe-ului atunci când parchează sau când se deplasează prin traficul urban, de exemplu. Astfel cercul de întoarcere este redus cu 1.1 metri. La 60 de kilometri pe oră și peste, axul din spate  virează în aceeași direcție pentru a crește stabilitatea în linie dreaptă și pentru a facilita schimbarea benzilor.

Diferențialul sport opțional îmbunătățește manevrearea vehiculului și mai mult. Acesta distribuie activ cuplul între roțile din spate, completând sistemul quattro all-wheel drive. La fel ca dynamic-all-wheel steering, amortizarea controlată și suspensia adaptivă pe aer, diferențialul sport este integrat în funcțiile de control ale platformei electrice a șasiului (ECP). Aceste sisteme sunt strâns conectate pentru precizie maximă. Șoferul poate folosi sistemul Audi drive select pentru a activa diferite moduri de condus. Și la acest capitol, diferența dintre confort și sportivitate este mai pronunțată decât la modelul anterior.

Toate motoarele noului A7 Sportback vin în variantă standard cu noul sistem mild hybrid (MHEV) pentru mai mult confort și eficiență.  Alături de cele două motoare V6, acesta folosește un sistem electric primar de 48 de volți. Un alternator cu curea (BAS) funcționează împreună cu o baterie lithium ion și obține o performanță de recuperare de până la 12 kW la frânare. La viteze cuprinse între 55 și 160 km/h, coupe-ul poate decelera cu motorul dezactivat și apoi să îl restarteze confortabil cu ajutorul BAS.

Funcția start-stop a fost semnificativ extinsă și acum funcționează la 22km/h. În combinație cu camera frontală standard, motorul este restartat în mod predictiv în timp ce la staționări se acționează de îndată ce vehiculul din față începe să se deplaseze. Într-o situație reală de deplasare, tehnologia MEHV reduce consumul de combustibil cu până la 0.7 litri la 100 km.

Noul Audi A7 Sportback se va lansa inițial cu 3.0 V6 TFSI. Motorul V6 produce 250 kW (340 CP) și 500 Nm (368.8 lb-ft). Coupe-ul cu patru uși sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h. În NEDC, variante de bază A7 55 TFSI consumă 6,8 litri de combustibil, corespondentul a 154 de grame de emisii CO2. Motorul 3.0 TFSI este cuplat cu schimbătorul S-tronic în șapte trepte. Trenul de rulare quattro folosește tehnologie ultra eficientă care activează tracțiunea spate atunci când este nevoie. În viitor vor intra în producție și motoare cu șase și patru cilindri, atât pe benzină, cât și diesel.

A7 Sportback combină elemente de top din mai multe domenii. Oferă design-ul unui Coupé, spațiul unui Sedan și versatilitatea unui Avant. Conceptul interior impresionează prin spațiul pe care îl oferă și prin confortul locurilor, în ciuda acoperișului dinamic. În comparație cu modelul precedent, lungimea interioară a crescut cu 21 de milimetri, ceea ce înseamnă mai mult spațiu pentru genunchi. Și pasagerii din spate se bucură de asemenea de mai mult loc la cap. Lățimea portbagajului  este mai mare decât a modelului precedent și măsoară 1.050 milimetri.

În vârful gamei se află scaunele din față multi-ajustabile, cu contur personalizabil, ventilație și masaj. Configurația cu scaune individuale în spate (alternativ: 2+1 banchetă) oferă suficient spațiu și confort. Noile opțiuni high-tech fac viața cu Audi A7 Sportback și mai confortabilă și convenabilă. Pachetul air quality îmbunătățește calitatea aerului din interior cu un ionizator, un filtru eficient și prin difuzarea unor arome subtile.

Caroseria construită din amestec de oțel și aluminiu cu componente de mari dimensiuni din aluminiu, este un factor cheie care a dus la o manevrare mai bună și la un plus de confort. Coupe-ul își răsfață pasagerii cu o acustică îmbunătățită și, datorită aerodinamicii sofisticate, zgomot minim al vântului.

Trapa panoramică îmbunătățită permite mai multă lumină în mașină. Parbrizul încălzit și ștergătoarele speciale sunt opțiuni adiționale care oferă mai mult confort.

În ciuda liniilor dinamice, portbagajul are o capacitate de 535 de litri. Acesta se poate mări la 1.390 de litri dacă scaunele din spate sunt lăsate în jos. Compartimentul pentru bagaje a fost îmbunătățit astfel încât două echipamente de golf să încapă orizontal - pe lângă roata de rezervă opțională. Ușa portbagajului, controlată opțional prin senzori, se deschide și se închide automat ca răspuns la mișcarea piciorului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4613 :: 22.16MB