Volkswagen Jetta nu este o prezenta tocmai noua pe piata auto romaneasca. Mai corect, ar fi sa spun ca implineste anul acesta taman trei ani de cand este o prezenta remarcabila, cu aceasta ultima generatie.
Despre istoria Jetta, se poate spune ca dateaza cam din aceleasi vremuri cu mult mai celebrul model Golf, adica din anii '70, cand Jetta s-a nascut ca fiind un derivat al Golf-ului.
Jetta a suferit de-a lungul timpului o gramada de modificari, nu numai de ordin estetic, chiar daca la cea de a treia generatie, pentru Europa, s-a numit Vento, iar la cea de a patra, Bora. Spun "pentru Europa", deoarece in SUA s-a comercializat numai sub numele de Jetta.
VW Jetta reprezinta propunerea constructorului german pentru cei care-si doresc o masina de clasa medie, cu suficient spatiu atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje, fara a se face rabat la sportivitate, dar cu un evident plus de confort si mai ales utilizabilitate.
Aceasta a cincea generatie de Jetta ofera in plus prestanta pe care numai Volkswagen stie sa o dea modelelor sale din aceasta clasa.
Extraordinarul motor din clasa TSI, de numai 1,4 litri, genereaza un numar impresionant de cai putere, 160! Genialitatea acestui motor consta in faptul ca este o combinatie fericita intre injectia directa de benzina si dubla supraalimentare "Twincharger", un compresor mecanic de supraalimentare, combinat cu un turbocompresor. Acest sistem este capabil sa dezvolte 121 CP (90 KW) la fiecare 1000 cmc! Altfel spus, echivalentul motorului 1.4 TSI, in varianta aspirata, clasica, este un motor de 2.3 litri!
Jetta este o masina extrem de frumoasa.
Din orice unghi ai privi, liniile sunt perfecte si armonioase cu o
tenta sportiva. Cei trei ani ai modelului nu se vad, in comparatie cu
noutatile de pe piata auto, datorita designului revolutionar pe care-l
propune, si deseori impune, Volkswagen.
foto si text: Corvin (Cristian Szilvassy)
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 29 June 2009 04:32
Am facut Buzau-Viena si retur cu o Jetta 1.4 TSi DSG6 de 170CP(varianta EuroIV a motorului de 160CP EuroV): consum 6,8 la 120 pe afara, forja in tara(160-180 cu depasiri cat cuprinde). E ok masina. Insa este mai puternica decat Bravo in orice caz si aici amintesc faptul ca are supraalimentare duala turbo-compresor mecanic(nu zic dubla sau bi-turbo pt ca nu ar fi corect tehnic) fata de Fiat. Si nu zic asta ca fan VW, eu conduc un Avensis 2.0 VVT-i in mod normal. Btavo T-jet e intre astea doua..
scris de Anonim 29 June 2009 03:23
Eu am facut Romania-Austria tur-retur cu o Jetta TSi 1.4 de 170cp DSG6(varianta Euro IV a motorului EuroV "diminuat" la 160cp). Consum: 6,8%. Am mers cu 120 pe autostrada insa la noi i-am dat demaraje si depasiri 100%. Nu am ce sa-i reprosez masinii.Atentie Crick: eu nu sunt mare fan VW insa trebuie sa stii ca acest motor are supraalimentare duala compresor/turbo pentru diferitele regimuri de turatie(nu zic dublu-supraalimentat - nu ar fi corect), ceea ce il face mai rapid ca Bravo - stiu ce zic
scris de Anonim 27 June 2009 00:42
T-jet a aparut prima data pe BRAVO !!! Am asa ceva: super motor super design interior exterior. La VW singurul lucru mai bun este ergonomia, in rest nu poti compara designul latin cu cel al nemtilor! Vezi SEAT are un designer latin Da Silva ! Cum arata SEAT-ul? Bine de tot, pacat ca e pus la colt la finasaje de catre VW ca sa nu le faca prea mare concurenta. Oricum in prezent nu exista masini bune sau rele, totul depinde de gust si buget. :question:
scris de Anonim 26 June 2009 21:05
putintica rabdare frate crick... maine o sa citesti si despre 1.4 T-Jet de pe Linea. Nu mai sari ca musca-n piatra!
scris de Anonim 26 June 2009 19:16
In mod normal, numarul de cai este impresionant cand avem de-a face cu un VW, dar cand Fiat a pus pe Bravo 1.4 T-Jet de 150 de cai nu a fost extazul manifestat pentur Jetta. Macar asezati acolo in coltul articolului un "P" mic incercuit ca sa se stie ca e reclama.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!