In dorinta de a-si atinge aceste obiective si de a incepe anul in forma
maxima, SEAT Sport a efectuat mai multe teste de-a lungul iernii, pe
mai multe circuite, cu scopul de a imbunatati performantele modelului
León WTCC. Aceasta masina si-a demonstrat deja caracteristicile in
stagiunea trecuta, cand a obtinut trei victorii, cinci pole position si
opt tururi rapide.
Anul acesta, echipa a pierdut doua masini oficiale si a castigat doua
masini sustinute de uzina. In total, vor fi patru piloti SEAT Sport:
Jordi Gené, Yvan Muller, Gabriele Tarquini si nou-venitul Michel
Jourdain, un pilot mexican care are experienta in campionatele de
monoposturi din America (IRL si ChampCar), dar si in NASCAR.
Alaturi de cei patru piloti, SEAT Sport se va concentra si asupra
echipelor sustinute de uzina: echipa castigatoare a titlului in
intrecerea independentilor in 2006, GR Asia – piloti Tom Coronel
(campion al independentilor 2006) si Emmet O’Brien, SEAT Italy (Roberto
Colciago - campion al Italiei in 2006), Exagon (pilot va fi
experimentatul belgian Pierre Yves Corthals) si mai exista
posibilitatea adaugarii altor piloti sau echipe care doresc sa
foloseasca SEAT León WTCC si care sunt in negocieri cu SEAT Sport.
Prin urmare, SEAT va avea o echipa mare si bine pregatita, al carei
singur tel este castigarea titlului in 2007. Intr-adevar, sezonul
promite sa fie atractiv si competitiv, cu 15 masini oficiale care
apartin de patru constructori: SEAT, Chevrolet, BMW si Alfa Romeo.
Sezonul va debuta la 10 martie, in orasul brazilian Curitiba, si se va
incheia in Macao, la 18 noiembrie, dupa 11 etape in tot atatea tari.
In plus, alti constructori - Honda, Peugeot si Toyota - vor lua parte
in WTCC, chiar daca nu au inscrise echipe oficiale. In 2006, numarul
total de producatori a fost de sapte, cu 50 de piloti aliniati la start
de-a lungul anului, iar 11 dintre acestia au castigat cel putin o
cursa, demonstrand competitivitatea campionatului.
Jaime Puig, director SEAT Sport: "WTCC este, fara indoiala, cel mai
competitiv si mai echilibrat campionat si, de aceea, cel mai dificil de
castigat. In plus, utilizarea handicapului pentru echilibrarea
masinilor si varitatea de piste, cu trei circuite stradale in acest an,
fac sa avem un campionat extrem de complex."
Pilotii SEAT
Jordi Gené: "Telul nostru este de a reusi mai mult decat in 2006: sa
castigam titlul. Avem masinile, echipa si oamenii pentru a reusi acest
obiectiv. Totul va depinde de imbunatatirile facute la masini pentru ca
suntem la fel de increzatori si motivati ca si anul trecut. Cum nu s-a
intamplat atunci, trebuie sa fie acum. Desigur, totul depinde de o
multitudine de variabile, inclusiv de faptul ca acum avem o pauza mai
mare intre prima si a doua cursa, cu permisiunea de a efectua teste,
ceea ce ne va avantaja. Am incredere ca vom functiona ca o echipa - asa
cum am facut-o intotdeauna; mi-ar placea sa fiu pilotul SEAT care va
lupta pentru titlul mondial."
Michel Jourdain Jr.: "In primul rand as dori sa multumesc SEAT Sport si
SEAT Mexico pentru aceasta oportunitate fantastica de a pilota in
Campionatul Mondial. Este o sansa deosebita pentru mine si m-am adaptat
atat cu masina, cat si cu sezonul, care este diferit de cele din
America. Modul de lucru de la SEAT Sport, profesionalismul si
mentalitatea de invingatori m-au impresionat si acestea sunt calitatile
pentru care un pilot este mereu recunoscator."
Yvan Muller: "Trebuie sa privim cu incredere spre sezonul 2007, cu
telul de a profita de experinta din 2006 si de a imbunatati intregul
pachet, pentru a castiga ambele titluri. Pentru a reusi aceste
obiective, am facut tot ce trebuia, pentru ca telul este intotdeauna
unul singur: victoria. Fara indoiala, experienta de anul trecut este
foarte importanta, pentru ca in 2006 am avut un sezon dificil: nu doar
ca am avut o masina complet noua si o echipa pe care nu o cunosteam
foarte bine, dar am concurat si intr-un campionat nou, fara sa stiu
circuitele, strategiile sau rivalii... Acum am trecut intr-o noua etapa
si anul acesta va fi o experienta pozitiva."
Gabriele Tarquini: "Asteptarile de anul acesta sunt castigarea unuia
din titluri, al pilotilor sau al constructorilor, sau, de ce nu, al
ambelor. Anul trecut am ratat de putin acest obiectiv, asa ca trebuie
sa reusim mai mult de aceasta data. In plan personal, sunt sigur ca
totul va merge mai bine decat in 2006, dupa ce anul trecut am avut
nevoie de mai multe curse pentru a ma adapta cu echipa, ceea ce era de
asteptat. Acum stiu totul: inginerii, mecanicii si, bineinteles, masina
si modul in care echipa functioneaza."
DATE TEHNICE
SEAT León WTCC
MOTOR
Cilindri: 4 in linie
Capacitate: 2.000 cmc
Bloc motor: otel
Putere: 260 CP la 8.500 rot/min
Aspiratie: atmosferic
TRANSMISIE
Tractiune: fata
Cutie de viteze: Hewland, secventiala, 6 trepte
Diferential: reglabil, autoblocant
SUSPENSII
Fata: MacPherson
Spate: multilink
Bare stabilizatoare: fata si reglabile spate
Amortizoare: hidraulice, cu gaz
DIMENSIUNI SI MASA
Lungime: 4.331 mm
Latime: 1.845 mm
Ampatament: 2.620 mm
Consola fata / spate: 930 mm / 779 mm
Masa: 1.140 kg
Ecartament fata / spate: 1.640 mm / 1.640 mm
FRANE
Etrier fata: 4 pistoane
Discuri fata: diametru 332 mm, latime 32 mm, ventilate
Etrier spate: 2 pistoane
Discuri spate: diametru 280 mm, latime 10 mm
JANTE SI PNEURI
Jante / cauciucuri: 9x17 / Yokohama 240/610 R17
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!