No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Jerome D'Ambrosio, pilotul de Formula 1 al echipei Virgin

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Jerome D'Ambrosio, pilotul de Formula 1 al echipei Virgin
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va ofera in exclusivitate un interviu cu Jerome D'Ambrosio, unul dintre pilotii promitatori din Formula 1, competitor al echipei Virgin in acest moment.

 
 

Pentru 95 la suta dintre urmaritorii fenomenului numit Formula 1, acest sport inseamna Sebastian Vettel, Fernando Alonso si Lewis Hamilton. Si eventual Michael Schumacher, Webber si Button.

Numai ca si acestia, precum majoritatea vedetelor si campionilor din Marele Circ, au trebuit sa inceapa de undeva si au plecat de cele mai multe ori de jos. Acesta este motivul pentru care Masini.ro doreste sa acorde mai multa atentie campionilor de maine, pilotii tineri, ignorati de mase si de media, dar care oricand pot face pasul spre marea performanta.

Unul dintre acesti piloti este si belgianul Jerome D'Ambrosio, cel care a debutat in Formula 1 in acest sezon pentru modesta echipa Virgin, dar care se poate spune ca a facut deja cateva mici valuri. Astfel, dupa noua curse din 2011, fostul pilot de GP 2 si fostul campion al Formulei Renault se afla in clasamentul general peste mut mai experimentatul sau coechipier, germanul Timo Glock.

Va prezentam in cele ce urmeaza un interviu exclusiv cu pilotul de 25 de ani, in care acesta ne vorbeste despre obiectivele sale si ale echipei Virgin in viitorul apropiat, dar si despre aspectele importante in obtinerea succesului in motorsport sau despre concurenta cu Hispania si Lotus in ''esalonul doi'' al Formulei 1.

Reporter: Ai debutat in Formula 1 la inceputul acestui sezon si ai reusit deja performante decente pana la acest moment, incheind doua curse pe locul 14 si aflandu-te peste coechipierul tau, Timo Glock, in ierarhia generala a pilotilor. Crezi ca poti incheia campionatul in fata colegului tau de echipa?

Jerome D'Ambrosio: Sunt multumit de debutul meu in Formula 1 si cred ca pana acum totul a mers bine, poate chiar mai bine decat m-as fi asteptat. Totusi, nu ma concentrez deocamdata pe clasamentul final si incerc sa tratez fiecare cursa la fel. In plus, acest sezon inseamna pentru mine in primul rand un prilej de a acumula experienta si de a invata cat mai multe din fiecare cursa in parte. Formula 1 este extrem de complicata, asa ca incerc sa ma distrez cat mai mult si sa fac o treaba cat mai buna saptamana cu saptamana. Daca o sa-mi reuseasca asta, or sa vina si rezultatele si nu va trebui neaparat sa ma gandesc foarte mult la ele.

Rep.: De ce crezi ca ai primit prima oportunitate de a pilota in Formula 1 de-abia la varsta de 25 de ani? Nu crezi ca ai fi meritat sa ajungi aici mai devreme?

J.D.: Eu sunt de parere ca lucrurile in viata se intampla atunci cand trebuie sa se intample. Am avut sansa la 24 de ani sa pilotez pentru Virgin in antrenamentele de vineri, motiv pentru care vreau sa le multumesc. Dupa asta, lucrurile au evoluat si s-a intamplat ce trebuia sa se intample atunci cand trebuia sa se intample. Scopul meu a fost sa ajung in Formula 1 si sa alerg in curse de F1, indiferent de varsta, indiferent ca as fi ajuns la 21 sau la 30. Mi-am dorit sa ajung aici si am ajuns, asta e tot ce conteaza.

Rep.: Crezi ca este posibil ca echipa Virgin sa obtina puncte in acest sezon sau si sa visezi la asa ceva e prea mult la acest moment?

J.D.: Poti sa visezi la asa ceva, pentru ca visele sunt frumoase si nu stii niciodata daca nu se vor indeplini... Uita-te de exemplu la ce s-a intamplat in Canada. Dar realistic vorbind, va fi extrem de dificil sa obtinem ceva de genul acesta in  sezonul in curs daca nu se intampla ceva cu adevarat extraordinar.

Rep.: Echipa Virgin Racing este ultima in clasamentul constructorilor in acest moment. Crezi ca puteti sa va imbunatatiti performantele si sa terminati in fata echipelor Lotus si Hispania?

J.D.: Cred ca la acest nivel ierarhia generala conteaza mult prea putin. Si cel mai bun exemplu este faptul ca am fost peste Hispania mai tot sezonul si doar circumstantele din Canada au facut ca acestia sa obtina un loc 13 si sa fie peste noi. Asta este insa mai putin relevant fata de evolutiile noastre din aceasta prima parte a sezonului, asa ca nu sunt ingrijorat in aceasta privinta si stim exact unde ne aflam.

Rep.: Cum iti explici ca Timo Glock, coechipierul tau, te-a depasit in cele mai multe randuri in calificari, pentru ca in cursa tu sa termini peste in el in mai multe randuri?

J.D.: Nu a fost chiar tot timpul peste mine in calificari. Am avut de exemplu sesiunile din Turcia si China foarte bune. In ceea ce priveste insa ultimele patru curse, lucrurile nu au mai mers foarte bine pentru mine in calificari, iar problema cred ca este legata de antrenamentele de vineri. Acolo este un aspect pe care trebuie sa-l mai lucrez, un aspect care tine mult de experienta, dar in privinta caruia am sa progresez cu siguranta in saptamanile care urmeaza.

Rep.: Crezi sincer ca Virgin, Hispania si Lotus pot creste in urmatorii ani si pot ataca o pozitie de mijloc in Formula 1 sau sunt aceste trei echipe dintr-o alta liga si vor mai ramane acolo multa vreme?

J.D.: Nu pot sa vorbesc despre Hispania si Lotus, pentru ca nu sunt acolo sa stiu ce fac oficialii lor. Ceea ce stiu insa este ca Marussia Virgin Racing munceste din greu si evolueaza pe zi ce trece. Va mai fi nevoie de ceva timp, dar intr-un final sunt sigur ca vom ataca pozitii mai bune in clasament. Sigur, nu ai cum sa avansezi de la pozitia noastra din acest moment la victorii de cursa anul viitor, dar progresul constant este una din tintele noastre si sunt sigur ca vom ajunge acolo unde ne propunem.

Rep.: Avand in vedere ca ai debutat in Formula 1 la 25 de ani si ca alergi pentru o echipa mica, speri sa ajungi vreodata sa te lupti pentru un titlu mondial sau macar pentru podiumuri in F1?

J.D.: Sunt bucuros ca Marussia Virgin Racing mi-a oferit oportunitatea aceasta si deocamdata nu vreau altceva decat sa-mi fac treaba cat mai bine. Sigur, orice pilot viseaza la podiumuri si la victorii de cursa, dar asta nu se va intampla decat daca imi fac treaba cat mai bine in fiecare zi a fiecarei saptamani. De aceea, doresc sa ma concentrez pe moment si sa nu ma gandesc inca la viitor.

Rep.: Cat de mare crezi ca este diferenta intre Formula 1 si GP 2, in ceea ce priveste masinile, pilotii si echipele?

J.D.: Marea diferenta nu cred ca sta in piloti si in modul de pilotaj. Sigur, si asta este diferit, dar marea diferenta cred ca este ceea ce trebuie sa faci in Formula 1 pe langa accelerat, franat si virat. Astfel, sunt mult mai multe lucruri de care trebuie sa tii cont in masina, plus ca trebuie sa acorzi mai multa atentie micilor detalii si dezvoltarii masinii. Este si mai multa atentie din partea presei, asa ca trebuie sa fii atent sa-ti pastrezi energia pentru momentele importante si sa-ti manageriezi timpul cat mai bine.

Rep.: Cat de important crezi ca este in motorsport sa ai un suport financiar puternic si cat de importante crezi ca sunt talentul si capacitatea de munca?

J.D.: Talentul si capacitatea de munca sunt cu siguranta factorul numarul unu. Daca esti valoros si muncesti, sponsorii vor veni, banii vor veni, nu asta e problema. Nu banii creeaza talente si nu banii fac piloti valorosi, ci talentul si puterea de munca atrag banii.

Rep.: Cat de dificil a fost sa te adaptezi la masinile de Formula 1, cu sisteme dintre cele mai complicate, precum KERS sau DRS?

J.D.: Noi nu avem KERS, asa ca asta nu a fost o problema, iar cu DRS-ul m-am adaptat foarte repede. Nu este atat de complicat pe cat pare pentru noi, pilotii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1041 :: 17.79MB