No SSO cookie

Avancronica sezonului 2005 WRC

voteaza
(0/ 0)
Avancronica sezonului 2005 WRC
Formula 1 · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Avancronica sezonului 2005 WRC

 
 
[poza1s]Sezonul trecut a inceput sub semnul declaratiilor presedintelui FIA Max Mosley care dorea modificarea radicala a regulamentelor pentru ca raliurile mondiale sa ajunga la nivelul de popularitate a Formulei 1. Numai ca masurile adoptate au avut in cea mai mare parte efect invers, iritind constructorii, pilotii si presa de specialitate, astfel ca in 2005 World Rally Championship revine la regulile de odinioara. Formatul de 5 zile pentru o etapa a fost inlocuit cu cel de 6 zile. Marti si miercuri au loc recunoasterile, joi asa numitele 'activitati promotionale' ca shakedown, conferinta de presa FIA, startul ceremonial si poate superspeciala, iar vineri, simbata si duminica raliul propriu-zis. In acelasi timp, casca HANS a devenit obligatorie pentru concurentii de uzina [poza2s](aplicata in 2004 in F1), iar numarul total de kilometri de proba speciala pentru o etapa a fost redus de la 400 la 360km. Dupa ce pilotii au criticat serios aceasta regula, pina la urma s-a renuntat la extinderea flexi service-ului. Un astfel de service va fi posibil doar la finalul etapelor (la parcul de 45 minute), in timp ce service-ul de dimineata ramine la 10 minute, iar cel din timpul etapelor creste de la 20 la 30 minute. Numarul mecanicilor care vor putea munci la o masina s-a redus la 6 cu 2 experti (ingineri). Nici regula SupeRally nu a scapat nemodificata. Un automobil care abandoneaza poate fi reparat si poate lua startul in etapa urmatoare, dar cu o penalizare de 5 minute adunata la timpul efectiv. [poza3s]Concurentul va figura in clasamentul general final, iar FIA a renuntat sa acorde puncte pentru fiecare zi, ele urmind sa fie alocate la finalul competitiei. Marea noutate vine in schimb in privinta motoarelor. In totalul de 16 etape, un automobil poate utiliza doar 8 propulsoare, adica unul la doua etape. Ultimul sezon cu Citroen si Peugeot Cel putin asa arata lucrurile la inceputul anului 2005. Anuntul grupului PSA este destul de categoric, dar sa speram ca o schimbare de pozitie este oricind posibila. Oricum, in acest sezon ne vom bucura de prezenta constanta a 6 echipe de uzina, plus a citorva sateliti. [poza4s]Citroen va utiliza modelul Xsara WRC care i-a adus titlul la construtori in ultimele doua sezoane. Sebastien Loeb il va avea alaturi de data aceasta pe Francois Duval, dupa retragerea lui Carlos Sainz. Echipa 'francofona' mizeaza pe fiabilitatea remarcabila a masinii, dovedita anul trecut, acum ca planurile de dezvoltare ale lui C4 WRC au fost oprite. In plus, Citroen va acorda sustinere semioficiala echipei belgiene Kronos, rebotezata OMV World Rally Team dupa numele sponsorului principal. Pilotul ei principal Manfred Stohl va participa la 10 etape din 16 (Monte Carlo, Noua Zelanda, Italia, Cipru, Grecia, Argentina, Germania, Marea Britanie, Franta si Australia). Al doilea pilot, cel mai probabil Jussi Pykalisto, va efectua 8 etape, dar programul nu a fost anuntat inca. Ford a facut cele mai surprinzatoare mutari in intersezon.[poza5s] Dupa ce si-a tinut pilotii vechi (Martin si Duval) in sah prin incertitudinea privind viitorul echipei, Malcolm Wilson i-a convins pe directorii americani sa continue pentru inca 4 ani. Prin aducerea lui Toni Gardemeister si Roman Kresta, Ford vrea sa indice parca parcurgerea unui sezon de tranzitie, in care accentul va fi pus pe dezvoltarea noului model Focus, nici unul dintre piloti nefiind la inaltimea adversarilor. In schimb, M Sport va avea un an foarte ocupat in ce priveste clientii. Anthony Warmbold va efectua toate cele 16 etape cu o masina identica cu cei doi piloti oficiali si poate fi considerat cu usurinta al 3-lea pilot al echipei. Fratele lui Petter, Hennig Solberg va face 7 etape (Suedia, Italia, Turcia, Cipru, Grecia, Finlanda si Marea Britanie), avind o oferta mai buna decit la Peugeot Bozian. Daniel Sola va pilota si el 6 etape (Mexico, Germania, Japonia, Franta, Spania si Australia), in timp ce argentinianul Luis Perez Companc va alerga in Noua Zelanda si Argentina. [poza6s] Peugeot a reusit pina la urma sa aiba o 'echipa de vis' in ce priveste pilotii. Marcus Gronholm va fi insotit in 2005 de Markko Martin. Singura problema care ramine este fiablitatea masinii 307 WRC Evo 2, care este mai lata si care a suferit citeva modificari ale sasiului si motorului. In plus o alta noutate este utilizarea pneurilor Pirelli in locul celor Michelin, echipa franceza testind intens in ultimele saptamini in Italia. Avind statut semioficial, Bozian Racing va fi prezenta etapa de etapa cu piloti diferiti. Alaturi de clasicul 206, va fi utilizat si 307 WRC pentru protejatul lui Corrado Provera, Daniel Carlsson, cu incepere din Suedia. Subaru a trecut la o echipa formata din 3 piloti. Liderul incontestabil ramine Petter Solberg, dar a suprins decizia privind ceilalti doi. Stephane Sarrazin este un fost pilot de Formula 1, care dupa ce a condus pentru Minardi si a facut teste pentru Toyota, a trecut la raliuri. In 2004 a fost campionul [poza7s]Frantei pe asfalt beneficiind de o bursa a Subaru Franta. A aparut de 3 ori in campionatul mondial si a convins conducatorii echipei japoneze. Al treilea pilot este australianul Chris Atkinson, care are o cariera de abia 4 ani in raliuri. Anul trecut a fost vicecampionul Australiei si Subaru ii ofera sansa confirmarii. Mitsubishi va conta si ea pe serviciile a 3 piloti. Modelul numit Lancer Evo05 este practic evolutia celui precedent, iar constructorul japonez a decis sa treaca de la pneurile Michelin la Pirelli. Harri Rovanpera va beneficia de statutul de prim pilot, in timp ce Gilles Panizzi si Gianluigi Galli isi vor imparti a doua masina. Skoda in schimb are sub contract o multime de piloti. Pozitia cea mai privilegiata o are Armin Schwarz, care este in mod suprinzator numarul 1.[poza8s] Janne Touhino, Janni Paasonen si Alex Bengue isi vor pasa a doua masina, ultimul fiind venit din scoala franceza a asfaltului. A 3-a Skoda Fabia WRC va fi pilotata in Suedia de Mattias Ekstrom, campionul DTM din 2004, si de Jan Kopecky, campionul Cehiei de anul trecut. Interes scazut pentru JWRC In al 5-lea sezon de existenta, categoria rezervata automobilelor de 1600cc a atras doar 13 concurenti. Numarul etapelor a crescut la 8, concurentii inscrisi avind obligatia sa participe la 7. Exista pentru prima data si o etapa extra-europeana, cea din Mexic, dar numai 5 echipaje au nominalizat-o. Tot pentru prima data campionul en titre Per Gunnar Andersson isi va apara titlu, iar Suzuki va efectua toate cele 16 etape. Al doilea pilot al echipei este Guy Wilks. La start sunt acceptati piloti nascuti dupa 1.01.1976, cel mai tinar fiind Conrad Rautenbach la 20 ani. Dintre constructori, Suzuki va furniza cele mai multe automobile, fiind prezenti si Citroen, Fiat si Renault. In schimb, Peugeot, Ford si Opel vor lipsi foarte probabil. PWRC ramine categoria secunda a campionatului Chiar daca nu atit de populata ca in sezoanele trecute, categoria rezervata automobilelor de grupa N a adus la start 18 concurenti. Au fost desemnate 8 etape cu obligativitatea de a participa la 6, avind in vedere ca majoritatea sunt extra-europene. Lipsit de sustinere financiara, campionul en titre Niall McShea lipseste de la start, la fel ca si conationalul sau Martin Rowe, un an mai devreme. In schimb, nume 'clasice' ca si Toshi Arai, Marcos Ligato, Karamjit Singh, Mark Higgins sau Xavier Pons se afla la start. Lor li se adauga un alt protagonist revenit in competitie, argentinianul Gabriel Pozzo. Lupta se va da din nou intre Mitsubishi si Subaru, constructorii japonezi disputindu-si suprematia in ultimii ani. Ramine de vazut daca la fel ca si anul trecut, cele doua firme se vor implica aproape oficial, iar raspunsul il vom avea in februarie in Suedia. Calendar FIA World Rally Championship 2005 21 - 23 ianuarie 73rd Rallye Automobile Monte-Carlo (MC) WRC+JWRC 11 - 13 februarie Uddeholm Swedish Rally (SWE) WRC+PWRC 11 - 13 martie Corona Rally Mexico (MEX) WRC+JWRC 08 - 10 aprilie Propecia Rally New Zealand (NZ) WRC+PWRC 29 - 01 mai Supermag Rally Italia Sardinia (ITA) WRC+JWRC 13 - 15 mai Cyprus Rally (CYP) WRC+PWRC 03 - 05 iunie Rally of Turkey (TR) WRC+PWRC 24 - 26 iunie Acropolis Rally of Greece (GR) WRC+JWRC 15 - 17 iulie CTi MᅮVIL Rally Argentina (ARG) WRC+PWRC 05 - 07 august Neste Rally Finland (FIN) WRC+JWRC 26 - 28 august OMV ADAC Rallye (GER) WRC+JWRC 16 - 18 septembrie Wales Rally GB (GB) WRC+PWRC 30 - 02 octombrie Rally Japan (J) WRC+PWRC 21 - 23 octombrie Rallye de France - Tour de Corse (F) WRC+JWRC 28 - 30 octombrie Rally Catalunya - Rally de Espana (ESP) WRC+JWRC 11 - 13 noiembrie Telstra Rally Australia (AUS) WRC+PWRC

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0702 :: 17.78MB