No SSO cookie

Formula 1, cimitirul elefantilor

voteaza
(0/ 0)
Formula 1, cimitirul elefantilor
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro va propune o analiza a utilitatii pilotilor in varsta in Formula 1 si o comparatie intre pilotii experimentati si cei mai tineri.

 
 

Cine n-are batrani sa-si cumpere. Asa spune o vorba veche din popor. Vorba care pare sa se plieze perfect pe Formula 1, lumea in care pilotii pot ajunge linistiti la 37,38 sau chiar 40 sau 41 de ani si tot isi gasesc un loc de munca mai mult decat caldut, cu un salariu cel putin frumusel.

In ce masura sunt pilotii in varsta utili Marelui Circ, ajutand cu experienta si expertiza adunata in ani intregi de munca, sau in ce masura sunt acestia un balast, impiedicand promovarea si incurajarea tinerelor talente, vom incerca sa determinam in randurile urmatoare.

Iar daca tot discutam despre o lume din ce in ce mai tehnologizata, in care telemetria si miimile de secunde fac diferenta, sa vorbim mai intai si mai intai de cifre.

1. Michael Schumacher, in varsta de 42 de ani si jumatate, are in sezonul 2011 14 puncte mai putin in ierarhia pilotilor decat coechipierul sau de la Mercedes, Nico Rosberg, in varsta de 26 de ani. Si asta dupa ce, in sezonul 2010, Schumi a incheiat anul cu un deficit de 70 de puncte in fata lui Nico.

2. Rubens Barrichello, in varsta de 39 de ani si doua luni, are patru puncte in ierarhia generala din acest an, fata de zero puncte ale lui Pastor Maldonado, coechipierul sau in varsta de 26 de ani. Cu toate acestea, Maldonado l-a invins pe ''Rubinho'' in cinci din ultimele sase sesiuni de calificari, doar ghinionul si, daca ne amintim, Lewis Hamilton impiedicandu-l pe venezuelan sa puncteze.

3. Jarno Trulli, in varsta de 37 de ani, a fost depasit sistematic de coechipierul sau, Heikki Kovalainen, de 27 de ani, in calificarile, cat si in cursele din acest an. Italianul i-a innebunit atat de tare pe bosii Lotus incat acestia l-au inlocuit cu indianul Karun Chandhok in ultima cursa.

4. Mark Webber, in varsta de 34 de ani si 11 luni, tocmai a reusit saptamana trecuta ''performanta'' de a  termina prima cursa din acest sezon in fata coechipierului sau de la Red Bull, Sebastian Vettel, de 24 de ani.

5. Narain Karthikeyan, in varsta de 34 de ani si jumatate, s-a umplut de ridicol pe toata durata sezonului sau de revenire in Formula 1, fiind in mod constant ultimul atat in calificari, cat si in curse. Mai mult decat atat, indianul avea obiceiul de a incheia mai tot timpul marile premii la trei sau patru tururi distanta de lider si chiar la un tur distanta de piloti ai echipelor Lotus sau Virgin.

6. Nick Heidfeld, in varsta de 34 de ani si doua luni, a acumulat 34 de puncte dupa zece etape din acest sezon, cu 49 de puncte mai putin decat reusise sa totalizeze Robert Kubica, de 26 de ani, in acelasi moment al anului trecut cu o masina Renault consistent mai slaba decat cea de anul acesta.

Ce ne spun deci cifrele? Schumi este in mod constant sub Nico Rosberg, Jarno Trulli este depasit de evenimentele din Formula 1 si plafonat, Mark Webber nu se poate ridica la nivelul prestatiilor lui Sebastian Vettel nici daca ii fura o roata masinii acestuia, Karthikeyan nu ar fi trebuit sa ajunga niciodata aici, Heidfeld era un pilot fara contract la inceputul sezonului cu un motiv, iar Barrichello este cam singurul care se poate macar compara cu coechipierul sau la momentul acesta.

Cui apartine responsabilitatea unei asemenea situatii? Lui Schumi, lui Mark, lui Jarno sau lui Nick? Nicidecum, in conditiile in care unii dintre acestia poate au familii de intretinut sau pur si simplu s-au adaptat unui stil de viata si nu vor sa renunte la acesta.

Responsabilitatea, sau chiar vina, unei situatii in care unii piloti sunt lasati sa alerge in Formula 1 pana cand nu mai au absolut nicio motivatie, apartine unor oficiali de echipa care se tem sa promoveze talente din divizii inferioare sau care pur si simplu se complac in mediocritate.

Cu exceptia lui Christian Horner de la Red Bull, care poate chiar a crezut in Mark Webber si a bossilor Lotus Renault, care au apelat la Heidfeld in lipsa de alte variante, vorbim de Ross Brawn, care i-a acordat un contract lui Michael Schumacher din prietenie, vorbim de Sir Frank Williams, care l-a avut in mana pe extraordinarul Nico Hulkenberg, dar a preferat sa mearga din cine stie ce motive pe mana imbatranita a lui Barrichello, de Tony Fernandes, cel care probabil este nostalgic dupa evolutiile lui Trulli la Renault si de Jose Ramon Carabante, caruia i-au scurs ochii dupa contractele de sponsorizare ale lui Karthikeyan.

Peter Sauber, pe de alta parte, cel care a avut tupeul sa mearga pe mana celui mai tanar duo din sport, Kobayashi-Perez, era numit nebun la inceputul sezonului. Acesta rade in barba probabil acum, cand conduce plutonul echipelor de mijloc si cand Red Bull si Ferrari se pregatesc probabil sa declanseze ofensiva pentru cei doi tineri piloti.

Cine n-are batrani sa-si cumpere? Nu, nicidecum, ci curajul ii rasplateste pe cei curajosi, iar in cazul de fata pe cei care lasa nostalgiile de o parte, care nu se manjesc pe maini la cativa sponsori amarati si pe cei care au tupeul sa dea o sansa unui pilot tanar care poate creste si poate aduce mai multi bani decat ar aduce Karthikeyan prin intermediul a 100 de sponsori.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0545 :: 17.79MB