No SSO cookie

Analiza MP Japonia: Prea putin, prea tarziu...

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Japonia: Prea putin, prea tarziu...
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, cel care, in ciuda evolutiilor excelente ale lui Jenson Button si Fernando Alonso, i-a adus al doilea titlu mondial lui Sebastian Vettel.

 
 

Ce e mai rau decat sa fii campion mondial si sa pierzi un titlu fara drept de apel, cu mult inaintea sfarsitului unui sezon? E simplu! Sa fii campion mondial si sa pierzi un titlu fara drept de apel, cu mult inaintea sfarsitului unui sezon si dupa una din cele mai bune evolutii ale carierei tale.

Exact asta s-a intamplat cu Jenson Button si Fernando Alonso, cei care au pilotat ireprosabil in Japonia, dar s-au vazut nevoiti sa-i lase prim-planul celui care incepe deja sa numere titlurile pana la Michael Schumacher.

In cele ce urmeza vom analiza evolutiile celor trei, dar si ale urmatorilor clasati in cursa din acest week-end, de la Suzuka.

1. Jenson Button

Pe un circuit pe care el insusi il numeste ''o a doua casa'', dar pe care nu reusise sa se impuna pana acum in intreaga sa cariera, Jenson Button a dat o noua proba din proaspat regasita-i maturitate. Cu exceptia unui start in care a vrut poate mai multe si a unui final in care a parut putin vulnerabil, Jenson a fost solid, sigur pe el, rapid, sclipitor atunci cand a trebuit si modest atunci cand a trebuit. Si cu toate ca actualul titlu s-a jucat, pentru Button victoria de la Suzuka este una esentiala, mai ales in conditiile in care a venit pe fondul unei noi evolutii net superioare fata de a coechipierului sau.

Nota masini.ro: 9

2. Fernando Alonso

Daca pe Button il putem caracteriza cel mai bine ca matur si increzator in propriile-i forte, Fernando Alonso a ajuns la varsta in care este deja ''vulpoi''. Fara a avea in niciun moment o masina comparabila cu cele Red Bull si avand un monopost cu foarte putine ocazii similar cu cele McLaren, Fernando a reusit in acest sezon o victorie si opt podiumuri, fiind in continuare in carti pentru locul secund la general. La Suzuka, spaniolul a fost ireprosabil, luand startul de pe un nefericit loc cinci si depasindu-i, la adapostul unei strategii bine alese, pe Sebastian Vettel si Lewis Hamilton. Mai mult decat atat, pilotul Ferrari a lasat impresia ca, daca ar mai fi avut cinci-zece minute la dispozitie, s-ar fi impus chiar in Japonia.

Nota masini.ro: 10

3. Sebastian Vettel

Cu toate ca a parut in anumite momente emotionat si chiar nervos (Timo Glock stie de ce...), Seb a reusit sa se stapaneasca pana la urma si a facut ceea ce trebuia in Suzuka. O cursa de regularitate, fara riscuri inutile, fara ''floricele'' si fara sclipirile obisnuite si un podium bine meritat. Nu a fost nici pe departe cea mai buna evolutie a sezonului pentru tanarul german, dar in definitiv scopul scuza mijloacele.

Nota masini.ro: 7

4. Mark Webber

Mai aproape ca niciodata in acest sezon de coechipierul sau, Mark Webber a facut si el cam tot ce a putut dupa o sesiune de calificari ratata intrutotul. Si cu toate ca nu i se pot reprosa foarte multe in cursa de la Suzuka, cu exceptia poate a startului, ramane intrebarea care ne macina inca de sambata... Cine a gresit calificarile, Mark sau echipa?

Nota masini.ro: 7

5. Lewis Hamilton

Ca Lewis provoaca incidente si accidente stupide nu mai mira pe nimeni. Ca acesta nu este capabil sa se ridice la nivelul coechipierului sau, Jenson Button, este deja o obisnuinta in ultimele luni. Dar ca britanicul sa fie atat de lent incat sa ii puna probleme Felipe Massa si atat de parsiv incat sa nu-l lase pe acesta sa-l depaseasca, desi miza nu mai este demult una semnificativa pentru el, deja e prea mult chiar si pentru cel care pare sa nu-si mai merite locul la o echipa de top din Formula 1.

Nota masini.ro: 4

6. Michael Schumacher

Cu pasi mici, dar apasati. Asa a crescut in evolutii veteranul german in acest sezon si asa a ajuns in imediata apropiere a coechipierul sau, Nico Rosberg, in ierarhia generala a pilotilor. Iar daca Schumi nu mai poate fi ''banuit'' ca acumuleaza foarte multe cunostiinte acum sau ca invata lucruri, acesta pare totusi sa se redescopere si sa fie mai calm si mai sigur pe el ca oricand. Astfel, fostul multiplu campion mondial, pentru care odinioara locul doi era o rusine, incepe sa invete in sfarsit ca un loc muncit in afara podiumului poate fi uneori chiar mai onorabil decat o victorie chinuita.

Nota masini.ro: 8

Eroul etapei: In ciuda faptului ca prim-planul in aceasta duminica a fost tinut cand de Jenson Button, cand mai ales de Sebastian Vettel, parerea noastra este ca un alt pilot, tanar si talentat, trebuie si el sa iasa in fata. Este vorba de mexicanul Sergio Perez, cel care a reusit din nou sa aplice la perfectie strategiile inteligente ale lui Peter Sauber si care s-a ales cu patru puncte dupa o cursa pe care a desfasurat-o, atentie, bolnav!!! Tanarul de 21 de ani, considerat inca necopt de catre multi pentru a face pasul spre o echipa mare, a demonstrat ca nu a ajuns in Formula 1 datorita sponsorilor si sprijinului financiar mexican, ci datorita valorii si talentului.

Clovnul etapei: Chiar trebuie sa mai spunem cine e...?

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0706 :: 18.68MB