No SSO cookie

Analiza MP Europa: Inca o demonstratie de forta a campionului

voteaza
(0/ 0)
Analiza MP Europa: Inca o demonstratie de forta a campionului
Editoriale · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro analizeaza evolutiile celor mai importanti piloti in Marele Premiu de Formula 1 al Europei, desfasurat pe circuitul de la Valencia.

 
 

Spuneam inainte de cursa de ieri, de la Valencia, ca, in ciuda faptului ca titlul mondial este practic acontat de Sebastian Vettel, acesta mai poate fi invins prin ambitie, determinare si orgoliu. Ne-am inselat! Vettel NU poate fi invins in acest sezon decat daca greseste el( ca in Canada) sau daca gresesc mecanicii Red Bull( ca in China).

Oricat ar progresa Ferrari, oricat de bun ar fi Fernando Alonso, oricat de spectaculos ar fi Lewis Hamilton si oricat noroc ar avea uneori Jenson Button, campionul mondial en-titre poate castiga fara probleme fiecare cursa pana la finele anului 2011 daca isi pune in minte acest lucru.

Si cu toate ca si la Valencia, ca si in alte cateva curse din acest sezon, Vettel a alergat practic de unul singur, avem obligatia deontologica sa-i bagam in seama si sa-i analizam pe toti pilotii importanti.

1. Sebastian Vettel

Oricat am vrea sa despicam firul in patru si sa-i gasim un cusur lui Vettel si oricat ne-am amagi, gandindu-ne ca mare parte din succesul lui se datoreaza masinii foarte bine puse la punct, adevarul adevarat este ca tanarul german este dintr-o cu totul alta lume decat ceilalti piloti de Formula 1. Iar celor care inca mai cred ca masina face toata treaba pentru Vettel, le spunem un singur lucru. 27 de secunde. Aceasta a fost diferenta dintre german si Mark Webber la finele cursei.

Nota masini.ro: 10

2. Fernando Alonso

Este aproape dureros sa vezi un pilot de talia ibericului cum trebuie sa se lupte cu toata lumea pentru a obtine un amarat de loc doi, cea mai buna performanta a sa in acest sezon. S-a luptat cu Mark Webber, s-a luptat cu Felipe Massa imediat dupa start, s-a luptat cu proprii ingineri, cu proprii mecanici si proprii oficiali care au parut la primele doua opriri la boxe ca lucreaza pentru Webber. Si in final a obtinut un rezultat frumos in fata propriului public. Dar tot este dureros ca Alonso, un pilot extrem de talentat si de valoros, nu poate nici macar sa respire acelasi aer cu Sebastian Vettel.

Nota masini.ro: 9

3. Mark Webber

Ce mai poti sa spui despre un pilot care are la dispozitie cea mai buna masina din campionat, termina pe trei in cursa, la 27 de secunde de coechipierul sau si la 17 secunde de un om care a luat startul in urma lui si care are si o masina mai slaba, si care declara dupa cursa ca aceasta a fost cea mai buna evolutie sa din acest sezon? Poate doar la revedere si vezi ca te cauta Renault!

Nota masini.ro: 5

4. Lewis Hamilton

Incredibil, dar adevarat! Urmasul lui Ayrton Senna poate fi si cuminte si isi poate vedea si de treaba lui o cursa intreaga... Si, in conditiile in care a avut o masina neasteptat de modesta, poate obtine chiar si o performanta decenta, avand in vedere ca Jenson Button a terminat cursa doua pozitii mai jos. Sigur, un loc patru nu poate fi multumitor pentru un fost campion mondial, dar este reconfortant sa-l vezi pe acesta capabil sa piloteze si cerebral, fara fapte de vitejie si erori copilaresti. Lasand acum laudele la o parte, nu putem sa uitam de momentul startului, atunci cand britanicul a fost depasit ca si cum nici nu ar fi existat atat de Fernando Alonso, cat si de Felipe Massa.

Nota masini.ro: 7

5. Felipe Massa

Brazilianul nu are foarte multe lucruri sa-si reproseze de data aceasta si pare, in mod surprinzator, din ce in ce mai sigur pe fortele sale. Sigur, Massa n-o sa fie niciodata capabil sa se ridice la nivelul lui Vettel sau al lui Alonso, dar deja acesta incepe sa ne aminteasca de cel care s-a luptat pana la ultima picatura de sange pentru titlul mondial cu Lewis Hamilton in 2008. Ghinionul brazilianului insa este ca oficialii Ferrari s-au schimbat radical in ultimii ani si scuderia italiana a ajuns rapid de la cea mai buna stratega din Formula 1 la echipa cu cel mai ridicat nivel de incompetenta pe metru patrat.

Nota masini.ro: 7

6. Jenson Button

Cu toate scuzele in spate si cu toate circumstantele atenuante care ii pot fi acordate, britanicul a dezamagit la Valencia. Ok, nu a avut KERS jumatate de cursa, ok, masinile McLaren au fost anonime in acest weekend, dar ce ne facem cu calificarile, atunci cand Hamilton a avut trei zecimi in fata fostului campion mondial de la Brawn si ce ne facem cu depasirea lui Nico Rosberg, cel care a avut la indemana o masina chiar mai falimentara decat a lui Button?

Nota masini.ro: 5

Eroul etapei: Greu de desemnat un alt erou in afara castigatorului cursei, avand in vedere evolutia acestuia, dar cu toate acestea nu putem sa nu-l felicitam pe tanarul iberic Jaime Alguersuari, cel care a reusit a doua sa clasare consecutiva pe locul opt, dupa a doua evolutie la rand fara greseala, inteligenta si economica. Ceea ce este chiar mai meritoriu pentru pilotul Toro Rosso este ca acesta a reusit evolutiile din Canada si de la Valencia in conditiile in care locul sau in echipa satelit a Red Bull era amenintat serios de australianul Daniel Ricciardo.

Clovnul etapei: Dupa lungi deliberari si analize atente, ii redam acest titlu celui care a fost eroul etapei acum doua saptamani, dar care si-a dat arama pe fata inca o data la Valencia. Este vorba de fostul multiplu campion mondial( cu accent puternic pe ''fostul'') Michael Schumacher, cel care a plecat in cursa de pe locul opt si a trecut linia de finis pe 17, in spatele unor piloti care i-a putea fi copii, precum Sergio Perez sau Jaime Alguersuari. Si nu, nu suntem prea severi si tinem cont si de faptul ca germanul a avut ghinion si a trebuit sa faca o oprire neprogramata la boxe.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1770 :: 22.12MB