Masina se numeste XC60 si intra pe un segment al
pietei din ce in ce mai dinamic, cel al SUV-urilor de dimensiuni mici.
Volvo preconizeaza ca vanzarile pe acest segment vor creste cu
aproximativ 75 de procente in intervalul 2007 – 2009, pana la un volum
de 450 de mii de unitati pe an. Trendul ascendent se datoreaza faptului
ca „SUV-urile mici, precum si XC60 isi probeaza capacitatea
de masini cu potential sportiv si consumuri adaptate la traficul urban.
Suplimentar ofera un plus de siguranta, mai ales datorita tehnologiilor
pentru evitarea coliziunilor la viteze joase, numite City Safety”,
declara Fredrik Arp, unul dintre managerii Volvo.
Precum mai noul Volvo C30, si XC60 tinteste un public tanar cu
asteptari precise si sofisticate de la masina pe care o conduc. Pe
langa solutiile ingenioase de design
interior si exterior, conceptul incorporeaza la bord aparatura
high-tech de ultima generatie care raspunde persoanelor cu lifestyle
contemporan. XC60 este pregatit sa faca fata potentialilor clienti care
apreciaza la o masina, dincolo de performante si design, prezenta
ultimului tip de gadget la bordul sau.
Pe grila fata logoul metalic Volvo a fost usor supradimensionat pentru
a da un semnal suplimentar de putere. Farurile sunt si ele pozitionate
diferit, usor in exterior, semn ca patternul vizual al brandului se
schimba. XC60 are jante din aliaj de 20 de inci, care reusesc sa
mentina aspectul sculptural si agresiv al conceptului, atribute ce nu
intra in contradictie cu partea superioara a masinii.
La o privire mai atenta XC60 isi arata fara sfiala calitatile de masina
cu tractiune integrala, de frate mai mic al puternicului XC90. Insa, de
la jumatate in sus, conceptul intra in sfera masinilor care se descurca
bine pe autostrada si chiar in curbe negociate cu viteze superioare.
XC60 genereaza carisma de masina coupe.
In interior XC60 pastreaza aerul avangardist. „Concepul nu incearca sa
impresioneze si sa faca deja lobby pentru viitorul produs de serie
XC60, ci sugereaza viitoarele linii adoptate la noile modele Volvo.
Masinile noastre vor fi recunoscute foarte usor, in viitor, la o
singura privire. Volvo este din ce in ce mai mult un pattern vizual”,
declara Steve Mattin, Directorul de Design al Volvo Cars.
Volvo este un constructor cunoscut si pentru scaunele cu caracter
ergonomic, ce utileaza modelele sale. Pentru XC60 au fost studiate pana
si detalii precum lejeritatea pe care o confera scaunele la coboratul
sau urcatul in masina. Conceptul dispune de scaune colorate luminos ce
par a pluti deasupra pragurilor negre. De asemenea, scaunele sunt
prevazute, pentru a creste gradul de siguranta, cu centuri de siguranta
proprii.
Managerii Volvo anunta ca masina va ajunge in showroomuri incepand cu
prima parte a lui 2009. Pana atunci, suedezii ofera pe piata masinilor
4X4, crossroad-ul XC70 si exclusivistul SUV XC90. Odata cu acest
concept, „lumea trebuie sa inceapa sa uite vechiul aspect contondent al
masinilor Volvo”, declara Steve Mattin.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!