Compania Hyundai Motor si-a cladit o reputatie din
proiectarea de vehicule concept exploratorii. Dupa ce designerii europeni au
dezvaluit schitele suprinzatoare ale Genus, Arnejs si QarmaQ, echipa de design
din Namyang (Coreea) prezinta acum o serie de vehicule concept indraznete si
inovatoare.
Coupe-ul Veloster (avand codul HND-3) este al treilea dintr-o
serie de concepte indraznete ce vor fi dezvoltate de catre centrul de stilizare
din Coreea.
Proiectat pentru tinerii soferi,
Veloster combina design-ul simplu, clasic cu o valoare buna si o constructie
robusta. Este un coupe compact ce ofera multe functii de lifestyle, cum ar fi
plafonul panoramic din sticla, design-ul inovator al bordului, scaune cu o buna
sustinere, mufa directa pentru i-Pod si butoane pentru gestionarea functiilor
telefonului pozitionate pe consola centrala. Totul este imbracat intr-o
combinatie futurista placuta de metal si material plastic de inalta calitate,
colorat in doua nuante.
"Cu Veloster, ne-am dorit sa incercam
ceva cu totul diferit. Suntem constienti ca avem nevoie de produse cu adevarat
noi pentru generatia Y, formata din tineri cu varste cuprinse intre douazeci si
treizeci de ani aflati la prima achizitie" spune Oh Suk-Geun, vicepresedinte senior responsabil cu design-ul
in cadrul Hyundai. "Aceasta este cu adevarat o
directie noua, curajoasa" a adaugat.
Numele Veloster, combinatie a cuvintelor
"velocity" (viteza) si roadster, evidentiaza caracteristicile sportive ale unui
coupe clasic doi plus doi. Sasiul sportiv ii
permite lui Veloster sa ruleze lin, chiar si in cele mai stranse curbe. Motorul
de 2.0 litri pe benzina, puternic avand totusi emisii reduse, cu o transmisie
automata in 6 trepte, ii permite lui Veloster sa ajunga de la 0 la 100 km/h in doar
9,4 secunde.
Lungime 4.100
mm
Latime 1.790
mm
Inaltime 1.450 mm
Ampatament 2.600 mm
Cauciucuri 245/35 R 20
Propulsor FWD 2.0-litri DOHC Theta - 4 cilindri in linie
Transmisie automata in 6 trepte
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!