No SSO cookie

iBlue conceptul celulei de combustibil

voteaza
(0/ 0)
iBlue conceptul celulei de combustibil
Concepte · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Conceptul dezvaluie orientarea viitoare a tehnologiei FCEV.

 
 

Noul concept zero emisii cu propulsie pe baza de hidrogen al companiei Hyundai Motor ( HMC ), vehiculul i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle ( FCEV ), si-a facut debutul la editia 62 a Salonului Auto International de la Frankfurt, Germania. Dezvoltat de Centrul Tehnic si de Design de la Hyundai in Chiba, Japonia, conceptul i-Blue reprezinta viziunea proiectantilor in legatura cu un model viitor FCEV. Noua platforma i-Blue este proiectata pentru a incorpora a treia generatie a tehnologiei bazata pe celula de combustibil de la Hyundai, dezvoltata in prezent la Institutul de cercetare in domeniul Eco-Tehnologiei Hyundai din Mabuk, Coreea

Ramanand la tema salonului auto, "Vezi ce vei conduce maine" ("See What's Driving the Future"), care se concentreaza pe protectia mediului, modelul i-Blue indica un pas important spre comercializarea de vehicule Hyundai bazate pe celule de combustibil. Spre deosebire de predecesorii sai construiti pe platforme SUV, i-Blue dispune de o noua structura cu segment D 2+2 crossover (CUV). Platforma mai mica necesita o inginerie si mai sofisticata.

"i-Blue este primul model Hyundai proiectat de la inceput pana la sfarsit pentru a incorpora tehnologia bazata pe celule de combustibil, marcand un pas imens inainte pentru programul nostru R&D" spune dr. Hyun-Soon Lee, Presedinte al Departamentului de Cercetare si Dezvoltare. "Echipa noastra de ingineri a proiectat cu succes un vehicul bazat pe celule de combustibil mai compact, obtinand in acelasi timp siguranta, confort, comoditate si performantele unui vehicul cu motor traditional cu combustie interna".

Hyundai depune eforturi extraordinare pentru ca productia de masa a vehiculelor pe baza de celule de combustibil, cu hidrogen sa devina o realitate in urmatoarea decada.

Propulsat de a-III-a generatie a tehnologiei bazate pe celule de combustibil

Modelul i-Blue este propulsat de 100 kW si un bloc de celule de combustibil. Alimentat cu hidrogen comprimat (700 bar) stocat intr-un rezervor de 115 litri, i-Blue este capabil sa alerge peste 600 km inainte de realimentare si atinge o viteza maxima de 165 km/h.

Blocul de celule de combustibil al modelului i-Blue se afla sub podea, nu in compartimentul pentru motor, ca la a doua generatie de Tucson FCEV. Astfel masina are o distribuire ideala a greutatii 50:50 pentru performante optime si o manevrare dinamica. Mai mult, mutand blocul de celule de combustibil sub podea, compartimentul pentru motor este mai putin aglomerat, oferind o mai buna ventilare si racire. i-Blue este aproape fara zgomot iar soferii pasionati vor fi incantati de acceleratia modelului i-Blue. Ca si la predecesorii sai, unica emisie a modelului i-Blue este de vapori de apa, alimentand dedicatia neclintita a lui Hyundai pentru tehnologia FCEV considerata o alternativa viabila, ecologica la motoarele cu combustie interna.

Conceptul

i-Blue este un autoturism sport crossover sofisticat si futurist cu confortul unui sedan si toate functiile unui minivan. Asa cum sugereaza si numele lui, i-Blue dispune de un sistem de ultima generatie pe baza de celule de combustibil, ecologic. Dar este echipat si cu un sistem de informatii de inalta tehnologie pentru comunicarea intre sofer si masina, prin care putem arunca o privire spre viitorul automobilelor. Spre deosebire de predecesorii sai, construiti pe platforme SUV, i-Blue dispune de o noua structura cu segment D 2+2 crossover (CUV). Acesta este un pas inainte spre dezvoltarea modelelor de productie in masa, pentru ca sistemul pe baza de este mai dificil de integrat intr-o caroserie mai mica.

Conceptul de design, uniunea intre Ying si Yang

i-Blue FCEV are un design exterior dinamic si elegant, asemanandu-se cu TaeKuk, care are la baza filozofia Ying si Yang. In aceasta filozofie, fortele opuse sunt unite intr-un echilibru perfect pentru a crea ceva nou. Caroseria i-Blue a fost stilizata unificand doua forme geometrice distincte, patratul si cercul, creand astfel o forma de romb.

Inalta tehnologie contribuie la siguranta si confortul pasagerilor

Modelul i-Blue dispune de o forma fluida futurista in interior, ceea ce contribuie la o pozitie relaxata, comoda pentru sofer si pasageri. Soferii modelului i-Blue vor fi entuziasmati de volanul inovator, ca al unui aparat de zbor, cu zone de control touch-scroll integrate, ce permit soferului sa pastreze mainile pe volan in timp ce opereaza sistemele audio-vizuale ale vehiculului. Afisajul 3D pe parbriz (heads-up display - HUD) adauga de asemenea siguranta si comoditate. Mediul exterior este proiectat constant prin sistemul de camere full-surround al vehiculului. Multe alte caracteristici moderne de la Hyundai, precum monitoarele laterale si spate, sunt prezentate la vehiculul concept i-Blue.

Exteriorul

Ca vehicul utilitar crossover ce combina punctele forte ale sedanului si RV (vehicul recreational) si incorporand un motiv de design din frumusetea traditionala a Coreei, modelul i-Blue deschide o noua categorie de vehicule.

De la capota pana la aripa din fata, coloana A, cabina si aripa spate, suprafata neintrerupta a modelului i-Blue ofera un echilibru perfect al formei. De la tema TaeKuk a armoniei intre volum si suprafata, liniile aripii din fata si din spate conduc la o imagine ascutita la exterior.

Imaginea mastii frontale este similara imaginii modelului concept Hyundai "Genesis", prezentand directia designului viitorului.

Grila radiatorului si farurile sunt prezentate ca obiecte de arta din cristal pentru a separa apa de sistemul pe baza de celule de combustibil, iar imaginea puternica si dinamica a spatelui ia forma orizontala si verticala a aripilor unui avion.

Au fost instalate camere in faruri, in stopurile pe spate si in stopul superior ceea ce ajuta la realizarea unui design functional si high-tech. Sistemul de lampi din stopurile de pe spate a fost proiectat pentru a se asemana cu stelele luminoase din spatiu.

Interiorul

Modelul i-Blue dispune de o forma fluida futurista in interior, ceea ce contribuie la o pozitie relaxata, comoda pentru sofer si pasageri. Soferii modelului i-Blue vor fi entuziasmati de volanul inovator, ca al unui aparat de zbor, cu zone de control touch-scroll integrate, ce permit soferului sa pastreze mainile pe volan in timp ce opereaza sistemele audio-vizuale ale vehiculului. Afisajul 3D pe parbriz (heads-up display - HUD) adauga de asemenea siguranta si comoditate.

Vehiculul pe baza de celule de combustibil i-Blue (FCEV)


Specificatii

Lungime -4.850 mm
Latime -1.850 mm
Inaltime -1.600 mm
Ampatament -2.850 mm
Rotile -285/50 R20
Propulsie -100 kW hibrid pe baza de celule de combustibil
(100 kW celula de combustibil, 450V/11.3F capacitate Super)
Randament celula de combustibil -100 kW
Presiune rezervor combustibil -700 bar
Tip combustibil -Hidrogen comprimat
Capacitate rezervor combustibil -115 litri
Independenta vehicul -600km


Strategia de cercetare pentru vehiculele Hyundai FCEV

Compania Hyundai Motor este in linia intai in domeniul cercetarii tehnologiilor avansate. In septembrie 2005, Hyundai a aniversat deschiderea Institutului sau de Cercetari in Eco-Tehnologie din Mabuk, Coreea, care cuprinde cercetarea si dezvoltarea tehnologiilor ecologice, concentrand eforturile Hyundai pentru dezvoltarea de propulsoare alternative intr-o locatie extrem de moderna.

HMC participa la programele de verificare a celulelor de combustibil, pe plan intern si international. In Statele Unite, Hyundai este membru al Parteneriatului Californian pentru Celula de Carburant (CaFCP) inca din 2000. CaFCP este o colaborare a 31 de organizatii membre, incluzand producatorii auto, furnizorii de energie, agentiile guvernamentale si companiile care dezvolta tehnologia de celule de combustibil, care lucreaza impreuna pentru promovarea comercializarii de vehicule pe baza de celule de combustibil din hidrogen. Prima generatie de la Hyundai, Santa Fe si a doua generatie, Tucson FCEV au fost testate la locatia Parteneriatului din Sacramento, California. In plus, vehiculele FCEV de la Hyundai au finalizat cu succes cinci raliuri sponsorizate de Parteneriat ce acopera aproape in intregime statul California.

In 2004, Hyundai s-a asociat cu Chevron Corp. si UTC Power pentru a initia un program de testare a unei flote de 32 de vehicule. Acest program de impartire a costurilor pe cinci ani este sponsorizat de Departamentul de Energie al Statelor Unite. Scopul programului este dezvoltarea si demonstrarea generarii sigure, convenabile si de incredere a energiei pe baza de hidrogen, de vehicule pe baza de celule de combustibil si infrastructura pentru alimentarea acestora si educarea publicului cheie cu privire la utilizarea hidrogenului ca un potential combustibil pentru transporturi si generarea de energie.

Hyundai opereaza in curent parcuri auto la Hyundai America Technical Center in Chino, California, California Air Resources Board in Sacramento, California, AC Transit in Oakland, California, Southern California Edison in Rosemead, California si U.S. Army TACOM din Warren, Michigan.

Despre tehnologia pe baza de celule de combustibil

Un vehicul pe baza de celule de combustibil este actionat de curent electric generat de sistemul de conversie a energiei, numit "celula de combustibil". O celula de combustibil creeaza o reactie chimica intre hidrogen si oxigen, numita electroliza, care genereaza apa pura si energie sub forma de electricitate, ceea ce face ca vehiculul pe baza de celule de combustibil sa fie nepoluant.

Nucleul unei celule este reprezentat de membrana electrolitului (prin care trec protonii si nu trec electronii) si placile bipolare (cu canale pentru gazele reactive). Pentru a obtine suficienta energie pentru a actiona motorul, mai multe sute de celule sunt asezate intr-un "bloc" ce genereaza energie electrica. Singurul produs secundar din reactie este apa pura, ceea ce face vehiculul pe baza de celule de combustibil sa fie nepoluant.

In plus, eficienta totala este mai mare decat la vehiculele cu motor cu combustie interna pentru ca o celula de combustibil transforma direct energia chimica (combustibilul) in energie electrica, fara a exista o etapa intermediara de transformare a energiei chimice in energie mecanica. Acest lucru se poate demonstra cel mai bine la distanta parcursa cu 1 litru. Vehiculul principal de proba de la Hyundai pe baza de celule de combustibil, Tucson FCEV, parcurge 24 km / litru, in timp ce motorul cu combustie interna de la Tucson parcurge mai putin de 12 km / litru.

HMC participa in multe programe de verificare, in tara si pe plan international. Face eforturi extraordinare pentru a atinge etapa de productie de masa intre 2012 si 2015. Echipa responsabila cu vehiculul pe baza de celule de combustibil la HMC coopereaza in prezent cu echipele responsabile cu sasiul si designul modulului de cocpit si alte centre de cercetare si dezvoltare. Unul din proiecte a avut drept obiectiv sa dezvolte o structura de platforma unica pentru vehiculele pe baza de celule de combustibil.

Modelul i-Blue FCEV

i-Blue ruleaza aproape fara zgomot. A fost proiectat pentru a permite accesul luminii iar manevrarea confortabila creeaza o senzatie de lipsa a stresului, de drum de vacanta. Soferii pasionati, vor fi totusi incantati de viteza de accelerare a unui vehicul electric.

Hyundai investeste puternic in cercetare si dezvoltare, pentru a putea oferi un vehicul de productie in masa similar modelului i-Blue, in cativa ani.

Sistemul electric

Pentru a imbunatati gradul de siguranta in timpul condusului, i-Blue este echipat cu cea mai avansata tehnologie electronica, pentru o interfata intre om si masina.

Holograma HUD (proiectarea spatiului)

Holograma HUD asigura sofatul in siguranta in orice moment, datorita faptului ca ofera toate informatiile esentiale pentru sofer, pentru a imbunatati vizibilitatea si siguranta. Holograma HUD este plasata la nivelul capotei, o pozitie perfecta pentru minimizarea miscarii ochilor soferului.

Sistem de monitorizare circular

Utilizand cele mai noi tehnici de procesare a imaginii, sistemul de monitorizare ofera o imagine exterioara virtuala a vehiculului permitand parcarea perfecta si in siguranta. Soferul poate conduce fara a pierde simtul directiei si distantei, pentru ca imaginea ia in calcul chiar si unghiurile moarte, din punctul de vedere al soferului. Mediul exterior este proiectat constant prin sistemul de camere full-surround al. Multe alte caracteristici moderne de la Hyundai, precum monitoarele laterale si spate, sunt prezentate la vehiculul concept i-Blue.

Afisaj pe cristale lichide

Fiecare informatie pentru sofer apare pe un afisaj pe cristale lichide. Toate informatiile pentru sofer, inclusiv contrastul, continutul si luminozitatea. Instrumentele standard si informatiile ASV Multimedia sunt de asemenea afisate, iar utilizatorul le poate personaliza functiile, conform necesitatilor individuale.

Concluzie

Hyundai continua si va continua sa prezinte viziunea sa viitoare prin vehicule concept. Prin conceptul SUC, denumit "QarmaQ" lansat la Geneva Motor Show in acest an, ne-am concentrat eforturile pentru a ne construi o imagine de producator ecologic. La 207 Frankfurt Show, i-Blue reprezinta inca un pas in directia corecta pentru prezentarea unui vehicul sportiv futurist, cu diverse tehnologii noi, adaptate exclusiv pentru un sistem pe baza de celule de combustibil. Ne bucuram sa continuam dezvoltarea si prezentarea de noi si interesante vehicule concept la urmatoarele saloane auto.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3051 :: 22.14MB