No SSO cookie

Hyundai QarmaQ

voteaza
(0/ 0)
Hyundai QarmaQ
Concepte · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

- QarmaQ - Sporty Crossover Coupé isi face intrarea in Europa - Sistemul de securitate Elastic Front™ reduce gradul de accidentare a pietonilor - Tehnologie ecologica, sarcina, consum de combustibil si CO2 scazute

 
 

1.jpg
La expozitia internationala din Geneva, Hyundai Motor Co. si GE Plastics au prezentat QarmaQ, o premiera in segmentul Crossover Coupé. QarmaQ este autovehiculul de demonstratie a tehnologiei avansate de la Hyundai (Advanced Technology Demonstration Vehicle (ATDV)) care intruneste peste 30 de tehnologii progresive ecologic diferite conduse de inovatorul "Elastic Front™", o solutie inovatoare ce poate ajuta la reducerea riscului de accidentari grave la impacturile Crossover Utility Vehicles (CUV) cu pietonii.

Proiectat la Centrul Tehnic de Proiectare European al Hyundai Motor din Russelsheim, in stransa colaborare cu GE Plastics, QarmaQ dezvolta si valideaza peste 30 de tehnologii cheie, ce vor fi incorporate in mod selectiv in noile modele Hyundai ce vor fi lansate in perioada 2008-2014.

2.jpg
"La Hyundai noi credem in inovatie pentru umanitate, iar QarmaQ ne demonstreaza dedicatia pentru inovatia pentru securitate si hotararea noastra de a aduce tehnologii tot mai ecologice pe piata", a spus Dr. Kwon Moon-Shik, vicepresedintele pentru tehnologie avansata de la Hyundai Motor. "Am ales sa lucram cu GE Plastics datorita dedicatiei lor pentru mediul inconjurator si gamei lor largi de materiale inovatoare si posibilitati tehnice. Tehnologiile de la QarmaQ vor oferi proprietarilor de Hyundai o masina mai sigura, mai ecologica si o experienta mai frumoasa la condus."
QarmaQ este mai usoara, mai puternica si mai economica decat orice CUV din productia curenta din clasa sa. De asemenea, ea ofera avantaje de reciclare semnificative, atat la constructie cat si la demontare. Pe scurt, este o licarire viabila si realista a potentialului viitor al transportului auto de persoane.

Problema sigurantei pasagerilor este tot mai mare. in UE, a cincea parte din totalul accidentelor din trafic – 7.000 de persoane anual – sunt pasageri loviti de un autovehicul. in Coreea dens populata, rata accidentelor este chiar de 39%. Sistemul de siguranta Elastic Front™ al QarmaQ, ce cuprinde intreaga parte a caroseriei din fata a autovehiculului, este fara indoiala prima solutie globala din lume de protectie a pietonilor la un CUV. Trei structuri de absorbtie a energiei sunt complet integrate dedesubtul stilului futurist al QarmaQ, iar acest sistem profita de cateva materiale avansate ce ofera proprietati inerente de absorbtie a energiei. Panourile caroseriei QarmaQ au fost proiectate astfel incat sa conlucra cu sistemele de absorbtie a energiei de pe partea inferioara a acestor panouri pentru a gestiona si disipa forta unei coliziuni pieton/CUV. Caroseria Elastic Front™ a fost proiectata pentru a respecta standardele EEVC WG17 Phase2, Euro NCAP, precum si cerintele JNCA pentru impactul cu pietonii si in prezent se afla in faza de testare pentru validarea finala.

3.jpg
Conceptul de masina QarmaQ de la Hyundai este rezultatul fuziunii experientei exceptionale si a precautiei de proiectare ale Hyundai si GE Plastics. Mai mult decat un concept de proiect, QarmaQ ilustreaza ca solutiile ecologice pot fi incorporate elegant astfel incat sa creasca gradul de siguranta, aspect si performanta.

„GE Plastics s-a angajat sa dezvolte solutii mai usoare si mai estetice pentru a ne sprijini clientii in dorinta lor de a crea autovehicule cu impact ecologic mai redus”, a spus Gregory A. Adams, vicepresedinte si director general la GE Plastics – Automotive. „Suntem incantati ca am colaborat cu Hyundai si consideram ca, prin faptul ca am lucrat impreuna, i-am ajutat sa dezvolte un CUV nou si captivant care da dovada de o mai mare responsabilitate ecologica, precum si de o mai mare siguranta, de un aspect mai impresionant si de performante mai mari. "Pozitionata ferm ca un crossover Coupe/CUV, QarmaQ isi trage numele de la casele traditionale Inuit, construite din pamant, oase de balena si piei de animale.

Ca si ele, QarmaQ propune idei conventionale de metode si materiale de constructie. De asemenea, ca si structurile originale, da
dovada de o rezistenta deosebita, elasticitate si protectie. Combinand proiectul bordului de atac, tehnicile de proiectare avansate si avantajele tehnologiei de materiale GE, QarmaQ da dovada de abilitate in a respecta domeniile, necesare dar problematice, ale legislatiei referitoare la siguranta pietonilor si responsabilitatea ecologica.

Alegerea unui format crossover coupe/CUV pentru QarmaQ subliniaza angajamentul Hyundai de a proiecta inovativ pe acest sector al pietei. Cu Santa Fe, Tucson si Veracruz, Hyundai a creat autovehicule deschizatoare de drumuri. Acest autovehicul 2+2 vizeaza patura sociala importanta a viitorilor baby-boomer, care redescopera o libertate nou descoperita, ramanand in acelasi timp cea mai bogata patura sociala din istorie. Astazi, acest grup cheie de consumatori incepe sa-si cheltuiasca banii pusi
deoparte si sa se bucure de roadele muncii lor, nu cu posesii materiale, ci cu experiente. QarmaQ mixeaza cu gust experienta de a conduce un Coupé cu abilitatea de a gestiona condusul multi-teren al unui CUV, oferind persoanelor ai caror copii nu mai sunt in grija lor acces fara eforturi la terenul lor de joaca in aer liber.

Designul: Libertatea formei

Ca proiect comun cu GE Plastics, QarmaQ a inzestrat proiectantii cu o mai mare libertate expresiva de a crea forme tridimensionale complexe ce nu ar fi putut fi obtinute cu ajutorul unor metode si materiale de productie conventionale, precum metalul si sticle. „Profilul si postura puternice ale designului incorporeaza calitati dinamice, sculpturale si caracter sportiv si elegant pe de o parte, cu suprafete netede si rafinate pe de alta parte”, a spus Thomas Bürkle, proiectant sef, Hyundai Motor Europe. „Mai mult, diferitele proprietati ale materialelor GE au permis mai multa libertate pentru a intruni sau chiar a depasi cerintele de siguranta. Rezultatul este un design echilibrat si armonizat intr-un mod unic, atat pe interior cat si pe exterior”, a adaugat el.

Pornind de la un design conventional de masina ce combina o caroserie mai joasa si o cabina de sticla deasupra, QarmaQ deschide un nou drum datorita zonei de geamuri panoramica de jur-imprejur, folosind rasina poli-carbonat a GE Lexan™. Aceasta parte se afla intre cei doi „muschi” pronuntati de deasupra rotilor din fata si din spate. Geamul lateral in forma de C permite o vizibilitate in jos inovatoare, similara celei din elicopter, fiind o caracteristica de proiectare esentiala, ce demonstreaza
noua tehnologie a geamurilor.

Exteriorul: Fluiditatea liniei

Conectat prin suprafetele unice de geam, design-ul exterior se aseamana puternic si interactioneaza fara eforturi cu interiorul. Diviziunea unica dintre constructia solida a caroseriei si zonele transparente din sticla creeaza o noua perspectiva, indiferent daca este privita din interior sau din pozitia in care se afla pietonul. Conturul exterior si fluiditatea liniei au fost rafinate pentru a da impresia imediata de miscare oprita in mers. Aceasta estetica este reflectata in interior, astfel incat fuziunea si contopirea marginilor perceptuale dintre interior si exterior sa confere senzatia de integrare si sincronizare in aspectul general.
Desi QarmaQ nu are o linie inalta a taliei sau o zona redusa de geamuri (metodele conventionale de conferire a senzatiei de protectie), totusi designul exterior da impresia unei prezente dominante si un sentiment de protectie ocupantilor.

„Designul exterior al QarmaQ da impresia unei prezente dominante si un sentiment de protectie ocupantilor”, a spus Robert Butterfield, director pentru piata globala, GE Plastics. “Boltile gemene ale acoperisului transparent, facilitate de noua tehnologie a geamurilor, mareste spatiul interior pentru pasagerii din spate si creeaza o caracteristica unica de design.” Parbrizul infasurat, combinat cu bolta alungita confera proportii impresionante, aproape clasice, si confera masinii un aspect sport unic. in fine, contrastul zonelor puternic colorate inchis cu cele in tonuri mai deschise accentueaza ADN-ul off-road al modelului QarmaQ.

Interiorul

4.jpg
Ca urmare a reducerii dimensiunii familiilor si a noilor preferinte ale clientilor, QarmaQ este proiectata special pentru a putea transporta patru persoane intr-un confort peste medie. Folosirea extensiva a noilor materiale si tehnici a dus la obtinerea unui interior mai fluid, mai unit, permitand integrarea fara sudura a unor elemente altadata deranjante. Asa cum o sugereaza proportiile exterioare sportive, QarmaQ este in primul rand masina unui sofer. Cu arhitectura sa interioara unica, cabina este izolata intr-o structura de gaoace activa, dar protectoare. Acest lucru ajuta la promovarea unei experiente senzoriale si foarte ingaduitoare la condus. Unul dintre principalele obiective ale designului interior a fost sa dezvolte un spatiu practic si interactiv, ce invaluie ocupantii. Cabina orientata catre sofer, ce combina functionalitatea cu formele organice sculptate, creeaza o atmosfera atractiva, propice pentru condus. Acest lucru este subliniat si mai mult de:

• Includerea unor suprafete netede in care s-au incorporat senzori tactili discreti sau chiar ascunsi

• Elemente „plutitoare” pulsatile sau stralucitoare cu lumina ambientala colorata

• Interiorul este insufletit printr-o varietate de tehnologii, efecte si suprafete, inclusiv:

• LED ambiental bine gandit de la Lumination, LLC, care straluceste prin componentele de ceramica

• Siliconul aplicat in apropierea pielii, pentru a da o senzatie placuta la atingere si la privire

Armonia de culori din interior a fost proiectata pentru a accentua senzatia de seninatate si spatialitate, care, in schimb, are legatura directa cu nivelul inalt de confort de care se bucura pasagerii. Efectele mixte, texturile si culorile adauga un plus de sofisticare formelor dinamice si prezentei puternice a masinii. Elementele functionale din aluminiu accentueaza aspectele ceva mai tehnice, contrastand cu moliciunea materialelor din interior.

Materiale noi, directii noi in confort si siguranta

Tehnologia compusa actuala este de obicei considerata prea scumpa si prea greu de fabricat pentru a fi folosita oriunde, cu exceptia spatiului aerian si a industriei de curse de automobile. QarmaQ este dovada fizica ca acest lucru nu trebuie neaparat sa ramana asa. Parbrizul invelit GE Lexan™ si utilizarea extinsa a materialelor de geam din poli-carbonat GE asigura o economie in greutate de pana la 50% fata de sticla, permitand in acelasi timp forme mai aventuroase decat sticla dreapta. Geamurile au fost prevazute cu o tehnologie unica de la Exatec™ ce depune un strat subtire de sticla peste Lexan™ pentru un plus de protectie impotriva zgarierii si a efectelor intemperiilor.

De asemenea, QarmaQ introduce geamuri laterale noi, curbate si mobile, din Lexan. Pe langa faptul ca permite aplicatii atat de avansate, rezistenta de impact si alte proprietati ale acestui material ajuta si la cresterea sigurantei atat a ocupantilor masinii, cat si a
pietonilor. Straturile infrarosii Exatec™ de pe toate zonele transparente reflecta caldura, ajutand la racirea interiorului si reducand nevoia de electricitate la conditionarea aerului reglata prin infrarosu.

Iluminarea s-a realizat prin incorporarea iluminarii in functie de dispozitie in materialul efectiv, oferind un ambient interior unic. De asemenea, materialul permite si o antena radio fractala, perfect plata si complet integrata in structura acoperisului. Printre alte puncte de referinta in construirea QarmaQ, aripile din fata au fost proiectate inca de la inceput sa fie o componenta foarte mare, mulata pentru injectia simpla. impreuna cu bolta deformabila si mulajele precise ale amortizoarelor, acestea formeaza si ele o completare majora pentru siguranta in caz de impact cu pietonii.

Materialul sofisticat si tehnica de fabricatie au jucat si ele un rol important in capacitatea de a incapsula integral forma complexa a farurilor in stilul frontal. La celalalt capat, usa portbagajului deschide drumuri noi prin faptul ca uneste materiale diferite, inclusiv geamul si ansamblurile de lampi din spate, pentru a crea o structura dintr-o singura bucata. Acest lucru sporeste rezistenta totala si, in acelasi timp, simplifica ansamblul autovehiculului si reduce greutatea. Un alt progres major in ceea ce priveste siguranta este utilizarea senzorilor pentru detectarea prezentei autovehiculelor in punctele moarte ale oglinzilor retrovizoare, la iesire din parcare sau la depasire, avertizand soferul auditiv si vizual.

Motorul diesel Euro5

Motorul diesel de 2 litri al QarmaQ respecta integral reglementarile EURO5 privind emisiile. El cuprinde ultimele tehnologii, cum ar fi injectia de combustibil cu inalta presiune si pulverizarea fina a combustibilului pentru un cuplu de torsiune mai mare si o putere utila mai mare. Emisiile reglementate precum CO, THC, NOx si PM, au fost reduse drastic, iar sistemul de filtrare a particulelor catalizate, CPF, este capabil sa curete aprox. 90% din particulele din emisiile diesel. Mai mult, comutand pozitia CPF din zona de sub podea intr-o locatie mai bine cuplata la teava de esapament, a fost posibila reducerea timpului de aprindere catalitica si imbunatatirea caracteristicilor de regenerare pe cale naturala a CPF.

Un viitor mai verde

Datorita utilizarii extinse a unor materiale avansate, QarmaQ este cu 60 kg mai usoara in comparatie cu un autovehicul fabricat din materiale traditionale. GreenOrder, o firma de strategie ecologica din New York, N.Y., care a verificat Qarmaq, a estimat ca cele 60 kg ce au fost eliminate din Qarmaq inseamna ca autovehiculului ii vor trebui cu circa 80 de litri de motorina mai putin pe an si ar reduce emisiile anuale de gaze cu efect de sera cu pana la 200 kg. Mai mult, daca fiecare autovehicul nou inmatriculat in Uniunea Europeana (EU-15) in 2006 ar reduce consumul de combustibil cu aceeasi cantitate, rezultatul ar fi o economisire anuala de peste 7,4 milioane de barili de motorina – adica suficient cat sa sustina nevoia de motorina a intregii Uniuni Europene (EU-15) timp de trei zile. Ca urmare, cantitatea de gaze cu efect de sera va fi mai mica cu aprox. 3,1 milioane de tone metrice de dioxid de carbon. Dupa spusele lui Joseph Malcoun, un Asociat al GreenOrder, se estimeaza ca ultimele tehnologii in materiale vor aduce o contributie majora la cresterea economiei de combustibil la autovehiculele de pasageri de maine. „Pe masura ce creste cererea consumatorilor de autovehicule mai eficiente din punct de vedere al combustibilului, este de asteptat ca utilizarea de materiale avansate sa joace un rol tot mai mare in reducerea amprentei de gaze cu efect de sera a masinilor pe care le conducem.”

Compusii HPPC pentru panourile orizontale ale caroseriei reduc foarte mult greutatea acestora – cu pana la 50% -, pastrand in acelasi timp o rezistenta egala cu cea a otelului. Aceasta placare cu o greutate mult mai mica contribuie la o mai mare eficienta a combustibilului si la un raport putere/masa imbunatatit pentru soferi, iar calitatile sale de absorbtie a energiei sunt utilizate pentru a
crea sistemul de siguranta Elastic Front™.

Panourile caroseriei QarmaQ folosesc un plastic ecologic, Xenoy iQ™ si Valox iQ dezvoltat in cadrul initiativei GE ecomagination™ pentru a aborda cele trei probleme ecologice critice: conservarea energiei, scaderea emisiilor de gaze cu efect de sera si reciclarea sau reutilizarea materialelor precum sticlele de plastic PET. QarmaQ refoloseste aproximativ 900 de sticle PET care altfel ar fi ajuns la groapa de gunoi. Un alt aspect de progres ecologic al designului QarmaQ este folosirea tehnologiilor de inlocuire a vopselei GE, inclusiv rasinile Visualfx™ cu filme Lexan™, pentru inlocuirea operatiunilor de vopsire ce ar putea elibera gaze toxice si cu efect de sera. Pentru a elimina dependenta de PVC la cablaje, s-a folosit tehnologia cu rasina GE
Noryl™ pentru imbracarea firelor si cablurilor. inlocuind PVC, aceste straturi ultra-fine pot reduce greutatea cablurilor cu pana la 25%.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (2)

scris de Anonim

ce mijto e masina :-) :lol: :coolsmile: :question: :cheese:

scris de Anonim

este o masina super ;-) ;-) ;-) ;-)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0544 :: 17.79MB