Da' daca folosesti si cristal si plasture ce se intampla? Oare incepi sa produci benzina??
@Alex
Buna ideea cu testul de consum urban. Daca se poate, la fiecare consum calculat noteaza si temp exterioara, viteza medie si cea maxima atinsa, si numarul si durata opririlor (daca este cazul). La mine viteza medie are un impact foarte mare asupra consumului, de ex la 19km/h ajung pe la 13 cu consumul urban pe traseul meu obisnuit, in timp ce la 22km/h sunt undeva la 9, iar la 25km/h deja am consum de "extraurban", sub 8.
@Doru
Hai sa luam si cristalul la rand. Principiu fizico-chimic e cunoscut... si nu functioneaza
Una la mana, nu poti ordona un fluid in miscare, oricare ar fi el decat daca e ionizat. A doua, presupunand ca ordonezi benzina pe furtun, combustia are loc dupa cea ea s-a evaporat. Doar nu crezi ca vaporii "tin minte" cum a fost ordonat lichidul, dupa ce trec printr-un injector (ordonat cred, fiind subtire canalul injectorului s-ar putea sa fie strat limita si curgere laminara peste tot. Mi-e lene sa calculez Reynolds sa verific, oricum nu conteaza) si fiind vaporizati si antrenati apoi de un alt fluid (aerul) FOARTE turbulent. Turbionat in mod INTENTIONAT.
Si mai important... presupunem ca chiar poti odona vaporii de benzina. Insa asta este ceva ce NU doresti sa ai in cilindri, un amestec ordonat. La motoarele MPI (si orice motor cu injectie multipunct), galeriile de admisie sunt facute special intortocheat ca sa turbioneze aerul si sa DISTRUGA ordinea. Asta duce la marirea pierderilor de pompaj si la cresterea consumului.... insa ceea ce pierzi pierzi prin pompaj e mai putin important decat ceea ce castigi prin DEZORDINE.
La motoarele cu injectie directa turbionarea se face direct in cilindru, si de asta s-au facut galerii mai drepte care duc la pierdere de pompaj mai mica si consum mai bun. E probabil singurul efect real al injectiei directa, pentru ca in viata de fiecare zi amestecurile ultralean din pliantele publicitare nu apar.
Deci, motoristii se chinuie sa distruga ordinea, in timp ce cristalul se chinuie sa o produca. Oare chiar sunt tampiti astia care proiecteaza motoare?
Deci daca cristalul ar avea cel mai mic efect (ceea ce nu este cazul), el ar fi NEGATIV si ar fi un efect contrar celor dorite de proiectantii motorului.
Insa nu are, prin 2002 sau 2003 a fost testat de o revista auto franceza si n-a avut absolut nici un efect masurabil, nici bun nici rau. Atunci au testat mai multe solutii, si cea mai interesanta/controversata a fost cea cu injectia de apa. Dupa masuratorile lor a avut unele efecte doar la unele masini foarte vechi, la cele moderne se pare ca electronica si-a bagat nasul si a stricat tot.