Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Amplificatorul cuantic .... WTF?!
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
James Kilowatt
Bai terminati cu prostiile, ca dau cu warn in voi. verymad.gif

Cand o sa se duca Alex sa-l ia pe ala de guler ca nu merge, o sa aiba scuza ca nu merge ca faceti voi bascalie pe forum. Sau ca plasturele e bun insa energia negativa proiectata de voi l-a deteriorat. Poate va pune sa-i platiti si daune ca i-ati deregla qi-ul. teehee.gif
solmar
Cimentul in care pui plasturi devine indestructibil. Stickurile de memorie care stau in preajma plasturilor isi pot dubla temporar capacitatea de stocare.

Chuck Norris a reusit sa rupa un plasture in doua. Soc! Dan Diaconescu a filmat in direct si astazi va difuza diseara performata dlui Norris!
Alex-F1
Tudore, el zicea ca nu pe contorul de apa se lipesc, ci unul undeva deasupra bateriei si altul nu mai stiu unde....scrie acolo in link! tongue.gif

Sorine, io nu mai fac 2 teste dyno frate.....ce rost are sa mai dau banii aiurea, fie si cu reducere, ca oricum io daca iau plasturele, il iau pt. consum, nu pt. putere/cuplu.

Bai solmar, da trebuie sa te plictisesti rau de tot frate la job, daca poti sa scrii atata amar de randuri si totul numa tampenii si shtouri.... confused.gif
solmar
QUOTE (Alex-F1 @ Feb 21 2011, 03:57 PM) *
Bai solmar, da trebuie sa te plictisesti rau de tot frate la job, daca poti sa scrii atata amar de randuri si totul numa tampenii si shtouri.... confused.gif

Alex, pe undeva ai dreptate, dar nu ma plictisesc. ma consum nervos si refulez... scuze!
James Kilowatt
@Alex
Testul de consum pe cruise l-ai facut? Ar trebui facut azi daca maine pui jucaria....

QUOTE (solmar @ Feb 21 2011, 02:55 PM) *
Chuck Norris a reusit sa rupa un plasture in doua. Soc! Dan Diaconescu a filmat in direct si astazi va difuza diseara performata dlui Norris!


Te inseli. Chuck Norris a reusit sa rupa un plasture.... abia dupa ce a purtat si el un plasture timp de 2 saptamani, pana s-a acomodat plasturele. Soc: Dan Diaconescu, purtator de plasture, a difuzat ieri evenimentul produs azi care va fi filmat maine.
f1anatic
Testul lui Alex nu ma va convinge, si nu ar trebui sa convinga pe nimeni cu ceva inclinatii stiintifice. Lasind la o parte ca testul trebuie repetat de cel putin 3 ori, in conditii identice, incepind cu montarea plasturelui si pina la desfacerea lui; sint mult prea multi parametrii care afecteaza consumul. Din marturiile "credinciosilor" reiese ce...de la 6.0 la 5.7 L% ? Ce bascalie iefftina.

Consumul este influentat de o groaza de parametri.
Unele sint usor de prevazut: panta vs. ses; vint vs. calm; frig vs. cald. Rezervor plin vs. gol. Ok si se gaseste un drum gol si plat si conditii atmosferice ideale: nu bate vintul; nu e nici prea prea nici foarte foarte. Dar ce te faci cu temperatura cauciucurilor; temperatura suprafetei de rulare; unghiul din care iti bate soarele si iti incalzeste capota, ridicind temperatura la motor cu 2.7 grade C. Cum controlezi voltajul in baterie ? La masinile noi alternatorul nu incarca tot timpul...ci se decupleaza atita vreme cit V in baterie este peste naiba stie 14.4 V ? Cum controlezi sa nu scada sub 14.4 V si sa nu angreneze inca o fulie ? Benzina identica ? Pai pot cumpara benzina de 93 octane de la Shell din colt si sa mearga masina brici, si sa cumpar de la Shell din downtown si merge de parca am pietricele in injectoare pt ca rezervoarele subterane in down town nu au mai fost curatate de 5 ani.

Si nici nu am discutat de talpa, cruise control, densitatea aerului si alte vraji. Toti poducatorii de masini dau cifre de consum bazate pe studii de laborator , pe dyno si care rar se constata in viata de zi cu zi. De fapt ei nici nu calculeaza consumul asa cum il calculam noi, din pix, ci prin emisia de carbon.

Asa ca orice test pe care il va face Alex (si eu m-as bucura sincer sa mearga pt el si sa creada in rezultatele sale) va fi neconcludent si nu va reprezenta nimic in plus fata de variatia normala. La fel ca si cu compresorul electric, daca era ceva ce ar fi functionat, era acum in fiecare masina iar Mr. CUM-IL-CHEAMA era bogat si nu stia nimeni de el pentru ca Daimler sau Ford sau stiu eu cine i-ar fi cumparat inventia. Come on people...uitati-va cum isi face omul publicitate...asta ar trebui sa dea de banuit.

cum se calculeaza economia la benzina in USA
http://www.fueleconomy.gov/feg/how_tested.shtml
Alex-F1
QUOTE (solmar @ Feb 21 2011, 04:06 PM) *
ma consum nervos si refulez... scuze!


Ok, daca zici ca esti asa de stresat la job si doar asa te mai poti descarca si tu, atunci se accepta scuzele si ai si permisiunea mea sa continui, if that makes you happy!!! smile.gif

QUOTE (James Kilowatt @ Feb 21 2011, 04:12 PM) *
Testul de consum pe cruise l-ai facut? Ar trebui facut azi daca maine pui jucaria


De facut l-am facut io, dar cu vreun an in urma, ceea ce banuiesc ca nu se pune! confused.gif Ok, in situatia in care e posibil ca maine sa-mi puna mie jucaria, ma voi sacrifica pe altarul stiintei sorinesti si voi face la noapte (ca sa fie trafic cat mai putin) o tura TM - AR si retur (~ 90 km). Ceva sugestii? Io ziceam asa: motorul cald (apa la 90 de grade), ies afara din oras, ating 90 km/h (viteza a patra), pun pilotu automat si o tin asa (pe cat posibil) 45 km, apoi ma opresc, notez consumu, resetez BC-ul, ma intorc si repet procedura inapoi. Apoi, dupa ce se acomodeaza plasturele, repet operatiunea in mod cat mai identic posibil....si chiar si motorina va fi aceeasi, fiindca am vreo jumatate de rezervor si nu o voi consuma pe toata intr-o saptamana! E ok asa sau domniile voastre specialistii ma sfatuiti altfel? ninja.gif

Imi cunosc masina destul de bine de 4 ani.....un consum redus cu 20% nu credeti ca l-as observa imediat?
James Kilowatt
Lasa ca nici masuratorile "oficiale" nu sunt decat o alta forma de vrajitorie.... smile.gif 80% din softul unei masini e pentru modurile de avarie si de test. Stii probabil ce inseamna "cycle beating" de faptul ca masina atunci cand e testata se comporta complet diferit de atunci cand e pe strada.
Am mai povestit, unii au vrut sa vada ce se intampla daca masina NU e in mod de test... si au verificat cateva masini intr-un mod de test +5%. Acceleratiile cu 5% mai rapide, si palierele de viteza decalate cu 5%, astfel incat ECU-ul sa nu isi dea seama ca e intr-un mod de test. Rezultatele nu mai aveau nimic de-a face cu ce stiau, si nici macar clasamentul masinilor economice n-a mai ramas acelasi.


In privinta testelor lui Alex, bineinteles ca se vor incadra in variatia normala. Insa cum tipul promite chestii gen 20%, o eroare de 1L intr-un test cat de cat corect nu are cum sa apara. Daca promitea si el 0.1L/100km nu aveam cum sa-l prindem cu mata in sac, insa cum el promite chestii gen 1L, se va face de cacao, unghiul sub care bate soarele nu va scadea niciodata consumul unui passat pe cruise de la 5 la 4l/100km. Daca va scadea de la 5 la 4.8 sau dimpotriva, va creste la 5.2, atunci e clar sper si pentru Alex ca tipul e un sarlatan.
James Kilowatt
@Alex
Fa testul si de la plin la plin daca poti, pe toti cei 90km. Nu doar pentru a valida BC-ul, ci si pentru a fi sigur ca masina are aceeasi greutate cand faci cele doua teste (aka plecare cu rezervor plin). Reseteaza BC-ul cand iesi din oras, si intri pe cruise control. Nu reseta BC-ul la Timisoara, lasa-l sa calculeze pe o distanta cat mai mare, pana intri inapoi in Arad.
Verifica presiunea rotilor inainte de ambele teste, si temperatura exterioara.
Noteaza si viteza medie obtinuta in cele doua teste.

Cam cat estimezi tu ca va fi consumul dupa primul test? Pe unde iti spune experienta anterioara ca va fi?

LE
Mai am o idee creata, noteaza consumul afisat de BC la fiecare 10km sa zicem. Fara sa il resetezi, fara sa intrerupi testul doar il notezi.
In felul asta putem vedea daca exista o diferenta sistematica intre cele doua teste, sau pe 10km e mai economic cu dracie, pe urmatorii 10 fara, functie de trafic, etc. Daca vrajitoria functioneaza, BC-ul ar trebui sa aiba 20% mai putin +- variatia normala pe fiecare interval, iar daca sa zicem pe un interval ai depasit pe unu' si ai sarit consumul, sau ai franat ca ti-a iesit in caine in fata, se va vedea cand dezbatem rezultatul a-posteriori.
Daca de ex primul test ai 5.5 - 5.4 - 5.3 - 5.2....5.0 consum, iar la al doilea test ai sa zicem 4.5-4.4-4.9-4.8-4.7-....4.6 se va vedea ca pe al treilea interval de ex s-a intamplat ceva. Daca cele doua curbe sunt similare, insa decalate, pentru un sceptic (ca F1anatic) inseamna ca testul e destul de corect, iar rezultatul chiar daca surprinzator, nu e pur aleator. Daca insa cele doau curbe sunt complet diferite inseamna ca conditiile de trafic au fost diferite si ca rezultatul testului e bun de dat la gunoi...
solmar
QUOTE (Alex-F1 @ Feb 21 2011, 04:48 PM) *
Ok, daca zici ca esti asa de stresat la job si doar asa te mai poti descarca si tu, atunci se accepta scuzele si ai si permisiunea mea sa continui, if that makes you happy!!! smile.gif


Sunt stresat, la job, nu de job. Cineva intra in operatie chiar acum cand scriu, iar eu nu pot fi acolo. Crossing fingers!
f1anatic
De ce naiba in ziua mea libera ma ocup de stat pe forum nu stiu.

Dupa cum a spus si Sorin, nu reseta la jumatatea drumului. Vrei o distanta cit mai lunga. Comparatia tur-retur nu are nici un sens, nu sint conditii identice daca te duci de la TM la AR comparat cu AR la TM. Scrie pe o hirtie consumul afisat la fiecare 10 km si temp. exterioara. Un "pocket" de aer mai rece creste densitatea aerului si creste consumul. Noteaza daca intilnesti ceata. Acelasi lucru. Alege o viteza la care sa fii sigur ca nu ajungi pe nimeni din urma si pui pilotul automat. Orice electronica ai pornita, scrie-o pe o lista si trebuie aceeasi electronica utilizata cind faci testul cu plasturele. Daca folosesti in seara asta Garmin e musai sa folosesti Garmin si cind faci testul cu plasturele, nu cu Tom tom. Raporteaza presiunea in roti. Rezervorul plin ochi. Aceeasi greutate in masina. Imbracat la fel. Cind zicem IDENTIC apoi chiar asta vrem: conditii identice. Curata filtrul de aer inainte de experiment. Curata-l inainte de a repeta cu plasturele pus.

http://www.popularmechanics.com/cars/alter...mileage/1802932
f1anatic
Si apoi intervine marea problema: SA ZICEM CA MERGE SI CA OBSERVI 50% imbunatatire. Mama ce inventie ! Dar statistic nu inseamna nimic deoarece tu ai fost propriul tau "control". Nu vei putea generaliza ca merge din cauza N (numarului de "test subjects") si a lipsei de external, matched control subjects. Va trebui sa gaesti un alt Pasat, din acelasi an, condus ori de tine ori de un alt prieten, in aceleasi conditii (si masina ajustata pt greutate, cu aceleasi cauciucuri, aceleasi jante, acelasi filtru de muste, aceeasi culoare (pai care se incinge mai tare aia argintie sau aia neagra) cu aceleasi lichide de racire neschimbate de 4 ani etc.

In ideea ca tu poti lua 250 de mg/kg-body per 24 hr de aspirina si te vindeci de cancer, nu inseamna ca altul care ia 250 mg o sa se vindece si el. Poate la el dosa este de 300 mg...poate de 1 kg pe kg-body la fiecare 8 ore. Asa si cu plasturele. Orice test ai face tu before and after, esti propriul control si rezultatul nu poate fi generalizat nici macar la VW Passat din anul din care este masina ta.
Alex-F1
Bah acusa am impresia ca voi faceti misto, auzi sa fiu si imbracat identic laugh.gif ....sosetele au voie sa fie cu modele diferite sau modelul cu mai multe cusaturi trage mai tare la cantar? ninja.gif Io zic ca exagerati cu conditiile astea IDENTICE.....de unde dreaq.....voi ati putea face asa ceva? Treaba cu din 10 in 10 km o pot face.....

Sorine, din experienta anterioara, pot spune ca consumul nu va depasi 4,5l/100 km.....20% din 4,5l inseamna 0,9l.....deci la testul 2, sa va pregatiti de un consum de ~ 3,5l/100 km!!! woot.gif
James Kilowatt
@F1
deci n-o sa ia nimic, da? Sau incepi sa crezi si tu ca la Alex si la Passat merge? biggrin.gif
Iar daca o sa se observe ceva, explicatia a e in alta parte, si trebuie gasita smile.gif Ceea ce poate fi fun si instructiv.

@Alex
Ziceam daca poti sa notezi consumul instant pe BC afisat din 10 in 10 km. Completeaza tabelul de mai jos, coloanele cu Consum BC TEST1 si apoi TEST2

Acum sunt completate de mine, pt verificare si pentru ilustrarea a ce vreau sa spun. Deci din datele alea ipotetice, se oberva de ex ca undeva intre 20 si 30km de Arad este un deal, care e vale pe sensul celalalt. Si ca imediat dupa timisoara, s-a intamplat o anomalie care cand ai plasturele s-a intamplat ceva care nu apare pe celalalt test (ai franat, a trebuit sa depasesti, ceva de genul asta). Insa plasturele functioneaza, chiar scade consumul cu vreo 20% chiar daca tie BC-ul iti spune ca ai aprox acelasi consum mediu, diferenta reala e de aproape 1L, nu de 0.2l/100km wink.gif

Pana faci al doilea test o sa rafinez putin calculul, ca sa iau in calcul si rotunjirea data de BC, intrucat o eroare de 0.05L la consumul mediu pe 90km inseamna una de 0.45L pe un interval.
f1anatic
QUOTE (Alex-F1 @ Feb 21 2011, 10:03 AM) *
.sosetele au voie sa fie cu modele diferite sau modelul cu mai multe cusaturi trage mai tare la cantar?



Parerea mea este ca atita vreme cit sint acelasi model, mirosul nu conteaza thumbsup.gif ca nu trage la cintar prea mult.

QUOTE (James Kilowatt @ Feb 21 2011, 10:12 AM) *
@F1
deci n-o sa ia nimic, da? Sau incepi sa crezi si tu ca la Alex si la Passat merge? biggrin.gif
Iar daca o sa se observe ceva, explicatia a e in alta parte, si trebuie gasita smile.gif Ceea ce poate fi fun si instructiv.



Nu man. Nu o sa se observe nimic. Ce am spus cu vreo 2 mesaje mai sus, se aplica in cazul cind in mod socant, se va observa ceva. Chiar daca se observa ceva (ceea ce nu cred), poate fi o anomalie. Oricum, nu poate fi generalizata pt ca serveste ca propriul control. Am dat exemplul cu aspirina, dar pot sa dau unul cu bere. Eu ma imbat din 2 beri. Si reproduc acest lucru de fiecare data, at will. Altii au nevoie de 10 beri (halba sus, care si el are nevoie de fix 10 beri de fiecare data) iar media pt masculi, 75 kg, intre 30 si 39 de ani este 5.8 beri de 750 mL.
James Kilowatt
La Alex insa bag mana in foc ca NU e ca berile la tine. Tu te vei imbata dupa doua beri de fiecare data cand incerci, poti incerca de 200 ori, iar rezultatul va fi acelasi.

Alex daca va face testul in orb, si il va repeta de 20 ori, NU va avea o modificare semnificativa a consumului atunci cand plasturele e prezent sau nu.
Se poate intampla o data, insa daca il repeta de mai multe ori, diferentele de consum aparute vor fi pur aleatoare, NU vor fi influentate de plasture, ceea ce nu e cazul cu berile la tine, pe tine te vor imbata absolut la fiecare incercare.
Plasturele NU va functiona nici macar intr-un caz particular, la Alex, insa din pacate cu un singur test nu vom putea sa o dovedim. Putem doar sa excludem o chestie supranaturala de genul unui consum diminuat cu 50%.

Apropo, oare daca te legam la ochi si iti dam sa bei bere fara alcool, spunandu-ti ca e cu alcool, te vei imbata? teehee.gif Niste danezi au facut un experiment intr-un campus si au aratat ca studentii devin euforici chiar si atunci cand beau bere fara alcool (fara sa stie asta). Desi nu sunt beti, in sensul ca supusi la teste de motricitate n-au nici o problema....
Tiberiu61940
Alex, voi la Timisoara nu aveti facultate de masini/motoare termice? Cred ca si aia ar fi curiosi sa faca teste, in conditii de laborator.
James Kilowatt
Nu cred ca ar fi interesati, cum nici un laborator farmaceutic nu-i interesat sa testeze manusile magnetice.

Pentru un prof de acolo plasturele asta care scade consumul e absolut la fel de imposibil ca plasturele care micsoreaza greutatea masinii.
Tiberiu61940
Poate ca vreun asistent mai entuziast ar putea sa lase motorul sa mearga 3 ore cu si 3 ore fara plasture, cit timp se face o degustare de bere alaturi smile.gif
ozz86651
QUOTE
Primul lucru pe care il fac oamenii in general este SA NU CREADA ceea ce mintea nu intelege !


Eu n-am gasit in toata viata mea nimic pentru care e nevoie de credinta. Sint chestii (inca) neexplicate, dar sigur n-au treaba cu plasturii pe motor.
Si de fapt, atita vreme cit facem un test corect in genul celor expuse la inceput eu sint gata sa incep sa cred. In prima instanta as crede ca testul e prost facut smile.gif.

QUOTE
@Ozz & Diesel
Cate cuvinte consecutive din afirmatia de mai sus au sens?


Mult mai multe decit orice scrie la ala pe site smile.gif.
Diesel
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 21 2011, 10:00 AM) *
Eu va propun sa si cantariti masina cu si fara plasture. Una din metodele sa scada consumul este sa o faca mai usoara. Oare dupa ce puneti plasturele asta, n-o sa aiba 500kile mai putin?
Sper ca sunteti suficient de open mind ca sa acceptati ca e posibil! Este perfect posibil, la fel cum e posibil sa influenteze si combustia sau conservarea energiei. Masa unui obiect e datorata de bosonul lui Higgs, pe care il cauta astia la CERN, ori prin aplicarea unui camp qi se pot influenta legile cuantice si constantele universale locale astfel incat energia necesara formarii bosonului Higgs scade de la aprox 10 la 8 TeV si practic greutatea unui obiect aflat in campul respectiv va scadea cu 25%. Iar daca nu ma credeti, sunteti niste minti inguste si inchistate.


Greutatea n-are chiar asa mare rol, importanta este masa in sensul inertiei. Greutatea e buna ca da aderenta la roti, masa nu e buna ca da inertie si face masina greu de controlat. O sa cerem un plasture care sa scada masa si sa pastreze greutatea smile.gif

Stiu ca erau ceva forumisti cu inele magnetice pe furtunul dintre pompa de benzina si motor. Macar acolo se facea apel la concepte din fizica mai aproape de intuitia noastra, insa intelese la fel de prost.
James Kilowatt
Prin cantarire masori greutatea, nu masa.... iar un dispozitiv de masurat masa nu cred ca e disponibil pana maine, ca sa poata Alex sa faca masuratoarea inaine sa puna plasturele. Nu cred ca si-a batut careva capul sa construiasca un dispozitiv de masurat mase de o tona si ceva, toti masoara greutati. Nu uita ca eu mi-s injiner,nu prof, eu caut solutii practice si aplicabile cu ce avem la dispozitie, nu doar teorii care sa ramana doar pe hartie biggrin.gif

Greutatea o poti modifica fie modificand masa, fie constanta lui Cavedish cum ar zice nepotu' lui Newton, sau curbura spatiu-timpului cum ar zice puii lui Einstein. La fel de complicat smile.gif
Daca prin campul qi umblam la spatiu-timp, putem sa ne lipsim si de motor. Masina poate sa "cada" in orice directie, inclusiv inainte sau in sus smile.gif

Mai e o problema... daca facem distinctia intre greutate si masa intram pe gheata subtire. Masa, bosonul lui Higgs, alea alea tin de fizica cuantica, in timp ce greutatea e o consecinta a relativitatii generalizate. Orice cele doua, mecanica cuantica si relativitatea generalizata nu se impaca... e graalul fizicienilor sa gaseasca teoria care sa le impace.
DORU
QUOTE (Diesel @ Feb 21 2011, 10:45 PM) *
Stiu ca erau ceva forumisti cu inele magnetice pe furtunul dintre pompa de benzina si motor.


Eu am folosit acum multi ani pe o Skoda Felicia MPI un cristal anume, pozitionat intr-un anume sens, montat pe furtunul ce aducea benzina in injectie.
L-am utilizat mai bine de 1 an ! Si da, avea rezultatele asteptate, consumul a scazut in orice regim de mers. Acolo exista o explicatie fizico-chimica pertinenta. thumbsup.gif
Alex-F1
Doru, tot n-ai inteles.....daca cristalul ala n-a fost instalat pe orb, tot degeaba, e apa de ploaie totul, curat placebo + alta talpa la pantof!!! biggrin.gif

Deci testul de azi noapte s-a anulat, deoarece amanam putin treaba, nu ne mai intalnim azi cu omu, ca vreau si io si prietenul sa facem intai niste teste de consum urban si extraurban si abia dupa aia sa punem sus jucaria.....so stay tuned.... wink.gif
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 19 2011, 04:36 PM) *
@Alex
Eu inteleg ca vrei musai sa testezi, si ca ai incredere in tine, insa de ce te opui cu indarjire ca testul sa fie in "orb"? Chiar daca rezultatele testului propus de tine vor fi concludente, pe mine si pe ozz nu ne vei convinge de nimic, sau ne vei convinge doar de faptul ca mintea iti "joaca feste" (ceea ce nu e nimic anormal sau daunator, e valabil pentru oricare dintre noi).
Efectele "mintii asupra materiei" sunt e mult prea cunoscute ca sa ne permitem sa le ignoram. Tu crezi ca aia care testeaza medicamente, uneori pentru boli grave, (nu doar de "confort" gen viagra) sunt niste sadici care se distreaza dand sperante unor mii de oameni in timp ce le dau pastile cu zahar spunandu-le ca e un super medicament experimental care o sa-i salveze?

Se stie ca starea mentala a cobaiului sau a cercetatorului pot influenta rezultatul (de unde necesitatea studiului in dublu orb sugerata de F1). Se stie ca talpa soferului are un impact major asupra consumului. Asta este un fapt cunoscut care poate altera rezultatele oricarui test. Elimina sursa asta de erori, iar daca rezultatele sunt interesante, inseamna ca trebuie aprofundata chestiunea smile.gif

Sa inteleg ca efectul placebo este acceptat si fara formula? rolleyes.gif

Si eu as face ca Alex. Conduc la fel si cu plasture si fara. Si apoi e atent la trafic nu se gandeste la plasture...
Alex, cui nu-i place testul sa il incerce singur! You pay, you make the rules! biggrin.gif

Oricum sunt o groaza de variabile. Ar trebui ca si conditiile de drum, trafic si temperatura exterioara sa fie similare, aceeasi benzina...
ozz86651
A, pai daca merge si cu cristale ce va mai chinuiti cu plasturu lu asta?
Pina la urma ce conteaza? Scade consumul sau nu? Are importanta mecanismul?
Voila!
James Kilowatt
Da' daca folosesti si cristal si plasture ce se intampla? Oare incepi sa produci benzina?? whistling.gif

@Alex
Buna ideea cu testul de consum urban. Daca se poate, la fiecare consum calculat noteaza si temp exterioara, viteza medie si cea maxima atinsa, si numarul si durata opririlor (daca este cazul). La mine viteza medie are un impact foarte mare asupra consumului, de ex la 19km/h ajung pe la 13 cu consumul urban pe traseul meu obisnuit, in timp ce la 22km/h sunt undeva la 9, iar la 25km/h deja am consum de "extraurban", sub 8.

@Doru
Hai sa luam si cristalul la rand. Principiu fizico-chimic e cunoscut... si nu functioneaza biggrin.gif Una la mana, nu poti ordona un fluid in miscare, oricare ar fi el decat daca e ionizat. A doua, presupunand ca ordonezi benzina pe furtun, combustia are loc dupa cea ea s-a evaporat. Doar nu crezi ca vaporii "tin minte" cum a fost ordonat lichidul, dupa ce trec printr-un injector (ordonat cred, fiind subtire canalul injectorului s-ar putea sa fie strat limita si curgere laminara peste tot. Mi-e lene sa calculez Reynolds sa verific, oricum nu conteaza) si fiind vaporizati si antrenati apoi de un alt fluid (aerul) FOARTE turbulent. Turbionat in mod INTENTIONAT.

Si mai important... presupunem ca chiar poti odona vaporii de benzina. Insa asta este ceva ce NU doresti sa ai in cilindri, un amestec ordonat. La motoarele MPI (si orice motor cu injectie multipunct), galeriile de admisie sunt facute special intortocheat ca sa turbioneze aerul si sa DISTRUGA ordinea. Asta duce la marirea pierderilor de pompaj si la cresterea consumului.... insa ceea ce pierzi pierzi prin pompaj e mai putin important decat ceea ce castigi prin DEZORDINE.
La motoarele cu injectie directa turbionarea se face direct in cilindru, si de asta s-au facut galerii mai drepte care duc la pierdere de pompaj mai mica si consum mai bun. E probabil singurul efect real al injectiei directa, pentru ca in viata de fiecare zi amestecurile ultralean din pliantele publicitare nu apar.

Deci, motoristii se chinuie sa distruga ordinea, in timp ce cristalul se chinuie sa o produca. Oare chiar sunt tampiti astia care proiecteaza motoare?

Deci daca cristalul ar avea cel mai mic efect (ceea ce nu este cazul), el ar fi NEGATIV si ar fi un efect contrar celor dorite de proiectantii motorului.

Insa nu are, prin 2002 sau 2003 a fost testat de o revista auto franceza si n-a avut absolut nici un efect masurabil, nici bun nici rau. Atunci au testat mai multe solutii, si cea mai interesanta/controversata a fost cea cu injectia de apa. Dupa masuratorile lor a avut unele efecte doar la unele masini foarte vechi, la cele moderne se pare ca electronica si-a bagat nasul si a stricat tot.
DORU
Cristalul avea un varf cu un anume nr de fatete. Si da, rostul lui este sa influenteze structura moleculara a lichidului.

Si crede-ma ca am testat mai bine de 1 an asta, masina pe vremea respectiva avea 2 soferi, s-a mers in absolut orice regim de trafic posibil, rezultatele au fost vizibile... Nu ma intereseaza prea tare explicatiile pt ca pt mine este deja un experiment incheiat si cu rezultate palpabile.

Astept rezultatul lui Alex...pana atunci, din pedala reglez consumul la Blue Flame biggrin.gif !
James Kilowatt
Rezultatele experimentului pot fi la fel de palpabile si daca nu functioneaza. E arhicunoscut lucrul asta.

Ar trebui macar sa te intereseze explicatiile de ce altii care au testat riguros au avut alt rezultat decat tine...
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2011, 09:32 AM) *
Rezultatele experimentului pot fi la fel de palpabile si daca nu functioneaza. E arhicunoscut lucrul asta.

Ar trebui macar sa te intereseze explicatiile de ce altii care au testat riguros au avut alt rezultat decat tine...


JK, eu ti-am zis, ca daca plasturii au efecte notabile, o sa incep sa cred teoriile lui Reich. Astea ar explica si efectele cristalului. Sunt cam nonconformiste si greu de digerat pentru cineva cu formatie inginereasca. Si mai ales foarte pragmatic ca tine thumbsup.gif
James Kilowatt
Cristalul e diferit de plasture. Am citit si eu cum "functioneaza", si cum spuneam singurul efect pe care il poate avea e unul negativ. Motoristii se chinuie sa produca un efect exact contrar cristalului, chiar stiind ca au si de pierdut prin asta, deci banuiesc ca au motivele lor. Ar putea sa produca pretinsul efect al cristalului, insa NU VOR pentru ca e daunator.

Ceea ce incerc sa spun ca nici plasturele nici cristalul NU functioneaza, insa diferit unul fata de celalalt, fiecare NU functioneaza in felul lui biggrin.gif
Stiu de ce nu functioneaza cristalul, am inteles principiu fizico-chimic insa e gresit. Teste mai riguroase decat ale lui Doru o confirma. Asta nu inseamna ca Doru minte, inseamna doar ca bazandu-ma doar pe exemplu lui eu am sanse foarte mari sa o iau in bot. Si ca pot reproduce rezultatele palpabile obtinute de el si fara cristal. Si el la fel, chiar a spus-o in ultimul mesaj...

De ce nu functioneaza plasturele nu stiu, pentru ca interactiunea intre qi si combustie e si mai putin cunoscuta decat medicina tibetana si interactiuena intre qi si dihaniile vii...
DORU
Pe vremea cand aveam cristalul conduceam Felicia Combi MPI si eram tanar si naravas la volan, nu ma interesa decat sa plec primul din orice pozitie si sa obtin recorduri de timp pe anumite trasee...pe de alta parte, taica-meu conducea mai relaxat si il durea la basca de cristal biggrin.gif
Si totusi, deoarece era maniac si tinea ani la randul evidenta rulaj km, consumuri, cheltuieli, am descoperit ca erau mai mici de cand montase maica-mea cristalul wink.gif Scurt pe doi. La urmatoarea masina nu l-am mai folosit ca era TDI biggrin.gif
Iar acum nu mai simt nevoia, ca deja am experienta la condus si pot scoate orice consum doresc intre 6 si 13% you name it 36182451.gif
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Feb 22 2011, 11:56 AM) *
6 si 13% you name it 36182451.gif

14 teehee.gif
AlexTM
Si totusi, de ce nu folosesti cristalul in continuare?
Oricat de mult ai putea sa controlezi consumul, cristalul tot ajuta, nu? adica din 6-13% face 5-12
La cat s-a facut benzina, orice economie e buna la casa omului.
DORU
F simplu: nu mai am cum sa-l fixez pe furtunasul de combustibil - nu exista loc fizic wink.gif
In plus, sunt extrem de multumit de consum si deci nu sunt disperat sa-l reduc. thumbsup.gif
James Kilowatt
QUOTE (DORU @ Feb 22 2011, 04:56 PM) *
...
Si totusi, deoarece era maniac si tinea ani la randul evidenta rulaj km, consumuri, cheltuieli, am descoperit ca erau mai mici de cand montase maica-mea cristalul wink.gif Scurt pe doi. La urmatoarea masina nu l-am mai folosit ca era TDI biggrin.gif
Iar acum nu mai simt nevoia, ca deja am experienta la condus si pot scoate orice consum doresc intre 6 si 13% you name it 36182451.gif



Mai ai evidenta aia? rolleyes.gif

Ceea ce spui cu consumul intre 6 si 13 o confirm si eu... si o amplific cuantic, eu pot iesi intre 6 si 16 biggrin.gif

Insa iti dai seama ca asta da apa la moara teoriei mele. Tu si cu mama ta v-ati obisnuit cu masina, masina cu voi, a condus mai mult ea decat tine, pot exista 1000 explicatiii mai credibile decat cea cu cristalul.
Daca ar fi functionat, il gaseai in catalogul de optiuni de la Skoda de 25 ori mai scump decat l-ai luat tu, si la Audi de 43 ori mai scump. La Hyudnai ar fi fost de serie. biggrin.gif


AAAAALEEEEX, ce consum ai masurat azi? Si in ce conditii?
HalbaSus
QUOTE
Ceea ce spui cu consumul intre 6 si 13 o confirm si eu... si o amplific cuantic, eu pot iesi intre 6 si 16


Eu intre 6.5 si 17.5... sunt cel mai bun sau ce ? biggrin.gif

Oricum eu cand vine vorba de consum tind sa cred mai degraba in teoriile spirituale, divine decat in cele stintifice, cu alte cuvinte fiecare are consumul pe care i-l da Bunul Dumnezeu biggrin.gif E o fatalitate, iar cei care incearca sa-l modifice se lupta cu soarta.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2011, 08:23 PM) *
... pot exista 1000 explicatiii mai credibile decat cea cu cristalul.
Daca ar fi functionat, il gaseai in catalogul de optiuni de la Skoda de 25 ori mai scump decat l-ai luat tu, si la Audi de 43 ori mai scump. La Hyudnai ar fi fost de serie. biggrin.gif


Pfff...deci chestia asta merita sa intre in istoria masini.ro ca LEMA biggrin.gif
AlexTM
QUOTE (HalbaSus @ Feb 22 2011, 09:08 PM) *
fiecare are consumul pe care i-l da Bunul Dumnezeu biggrin.gif E o fatalitate, iar cei care incearca sa-l modifice se lupta cu soarta.


Cu alte cuvinte, cu asta te nasti, traiesti si mori. Sa umbli la consum ar fi o blasfemie.
Alex-F1
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 22 2011, 08:23 PM) *
AAAAALEEEEX, ce consum ai masurat azi? Si in ce conditii?


N-am masurat nimic azi bre....am zis io ca masor ceva azi?! unsure.gif Azi m-am fatait prin oras vreo 25 km, nimic relevant, memoria mare (lunara) are o medie de 6.6 l/100 km, dar are vreo 1300 km, facuti si urban si extraurban, iar memoria mica (cea zilnica), azi mi s-a stabilizat la 8.1 parca, dupa cei ~ 25 km parcursi prin oras, temperatura afara +1 grad. Si, vorba lui Rebel, fiecare isi cunoaste masina, iar stilul de condus e acelasi, oarecum imperturbabil de orice factor din exterior, iar, daca maine as merge tot vreo 25 de km prin oras, CU PLASTURELE, nu neaparat pe aceleasi trasee si as avea un consum mediu de 7.1 l/100 km (nu zic mai putin), io unu as fi 100% CONVINS ca e numai de la plasture si de la nimic altceva!!! Daca ati face si voi asta si nu ati fi convinsi ca e de la plasture, ci de la mintea si persoana voastra, care va joaca feste, atunci inseamna ce e nasol rau de tot.... confused.gif

Saptamana asta voi face plinul si voi incepe testele de consum urban si extraurban!
Watcher
Deoarece cred ca amplificatorul cuantic este o mica sarlatanie, vreau doar sa remarc o chestie interesanta: toti pomeniti ca puteti face consumuri intre X si Y cu x foarte mare ohmy.gif:O
Adica eu cu avensisul de 2.2 cand vorbesc de consum mic zic 4.6 nu 6.5 ohmy.gif la extraurban 6.5 e cand o alerg.
credeti ca mi-a montat cineva plasture fara sa-mi spuna?
solmar
De fapt, plasturele asta nici nu trebuie montat pe masina sau pe motor. Il tii in portofel intre acte iar consumul trebuie sa scada proprietatile neavand motiv sa se altereze. In plus, prin natura lui simbiotica, plasturele se acomodeaza (armonizeaza) mai repede cu omu' decat cu masina, la ce forte oculte are in el. Si poti sa scazi consumul si ca sofer si ca pasager. Ce-ti poti dori mai mult?
Diesel
si eu imi cunosc masina in sensul ca are un consum previzibil ca lista de cheltuieli a unei pustoaice de 17 ani.
eu insa nu fac acelasi traseu zilnic, nici nu plec la aceleasi ore
pot sa estimez consumul din CB insa am erori, ca sunt om
Alex-F1
Sa fim seriosi acuma.....nu stiu la voi cum e, dar la mine consumul urban se invarte (cel putin pe BC), de zeci de luni de zile, in jurul unor valori destul de bine stabilite, pt. fiecare anotimp in parte, astfel incat, o modificare de 1 litru (ca sa nu zic mai mult) ar fi vizibila din avion....probabil ar observa-o si fiu-miu! teehee.gif Si 0,5 litri i-as observa.....sub aceasta valoare, sa zicem ca e toleranta diversilor factori perturbatori necunoscuti....
DORU
QUOTE (Watcher @ Feb 23 2011, 01:03 AM) *
Deoarece cred ca amplificatorul cuantic este o mica sarlatanie, vreau doar sa remarc o chestie interesanta: toti pomeniti ca puteti face consumuri intre X si Y cu x foarte mare ohmy.gif:O
Adica eu cu avensisul de 2.2 cand vorbesc de consum mic zic 4.6 nu 6.5 ohmy.gif la extraurban 6.5 e cand o alerg.
credeti ca mi-a montat cineva plasture fara sa-mi spuna?


Vrei sa te pun la respect cu un consum de Skoda SDI tunat ? biggrin.gif Avensis-ul tau in acest caz consuma cat un tanc prin comparatie biggrin.gif
SDI-ul ia intre 3,3 si 4,3%, ultima cifra alergata de JE f tare (extraurban) si intre 4,5 si 6%, ultima cifra in urban de capiatala (prima e in urban de oradea, sau maxim 5%). Ei, te-am linistit ? biggrin.gif

Sa nu uitam totusi ca a mea Blue Flame este chiar decenta la consum de cand am parasit capitala acum 2 ani, nici acolo nu depasea decat rareori 14% in oras dar aici niciodata nu a depasit 12% nici cand am mers 10km, adica insuficient pt CB sa poata da cifre relevante. In rest consumul actual este de invidiat ca medie 8,5% wink.gif Sa nu uitam motorul, tuning-ul si tractiunea...in ecuatia asta a aprecierii lui X biggrin.gif
HalbaSus
Eu intrevad o conspiratie, se pare ca masinile mai lente consuma mai putin decat cele mai rapide. Wow.
Mircea104901
Solmar si Halba : parerea mea e sa nu umblati cu plasturii aia, mai ales la purtator. Ce D-zeu, vreti sa va scada consumul de bere? thumbsup.gif whistling.gif
James Kilowatt
Mi s-a stricat scuterul... din nou problema electrica, de data asta mai spectaculoasa, cu fum iesind pe sub far, motor care nu vrea sa porneasca (data trecuta nu voia sa se opreasca decat daca scoteam aprinderea biggrin.gif ), da in bot, tot tacamul.... oare exista vre-un plasture de fiabilitate pentru scutere chinezesti? Ca astia le au cu qi-ul.

Insa ca sa revin ontopic, fiind fara scuter mi-am batut propriu record de consum urban. 21l/100km, cu viteza medie de ... tamtam.... 6km/h. Cel mai mic consum urban inregistrat pana acum a fost de 7.5l/100km, intr-o sambata, cu 25km/h parca. Poate deci sa varieze fara probleme de la simplu la triplu, n-are absolut nici o treaba cu repetabilitatea de care vorbeste Alex. Cand cosumul poate varia cu 300% in jurul unei valori degeaba incerci sa masori o modificare de 20% e pur si simplu... zgomot al aparatului de masura biggrin.gif
N-ai cum sa masori fara un test foarte riguros sau fara o evidenta foarte completa pe un timp indelungat.

Diseara umflu rotile la bicicleta.
Si deja negociez cu unii pentru un scuter nou, cu conditia sa il ia ei pe asta vechi. Am pus ochii pe Piaggio NRG, frane disc fata-spate, 49cc, 2T, injectie directa (al meu e cu carb), 6.3CP la ROATA si 7.ceva la flansa (al meu are 3CP la fransa), roti de 12 sau 13, exista marturii care spun ca derestrictionat trece de 90km/h fara tuning. Un fel de BMW al scuterelor de 49cc. Singura chestie pe care n-o are si as vrea-o e ABS si/sau CBS. Toate review-urile spun ca nici n-ar avea nevoie, ca franarea e foarte buna si foarte previzibila.
HalbaSus
Si eu am raportat consum de 20% cu viteza medie de 6 km/h. Eu zic ca e normal biggrin.gif
Mircea104901
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 23 2011, 04:15 AM) *
Mi s-a stricat scuterul...

Eu zic ca "The Force" te-a pedepsit. Nu ai aratat respectul cuvenit plasturilor. banned.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.