CITAT(Colonelu' @ Nov 16 2007, 09:47 PM)
Sunt interesat de achizitia unui kit de rear view camera + monitor pentru a-mi monta pe Avensis. Nici nu am inceput sa merg bine cu ea, ca era sa ii fac varza spatele de cateva ori. Asa de bine m-am impacat cu Vito la capitolul mers cu spatele, desi nu aveam la dispozitie decat oglinzile laterale, ca aici parca ma simt mai rau ca ultimul incepator.
Am gasit ceva pe net, dar ca sa nu se creada ca le promovez web-siteul, am sa postez doar Model: RC818-280CWS . As vrea sa stiu daca ati vazut LIVE in functiune asa ceva sau asemanator si cum vi s-a parut.
Multumesc anticipat.
QUOTE(P A U L)
Domnu' Colonel, ai incercat vreodata sa faci frana de motor la 120/h nu mai zic de 180-200h?
Crede-ma ca la viteza pe care o avea Dragos daca intra in derapaj cu o masina "fara sisteme" nu-l mai scapa nimic. Tare as vrea sa te vad cum faci tu frana de" motor la 160-180km/h (si daca o faci ce mai ramane intreg din motorul, cutia, planetarele si ambreiajul ala) sau cum aplici celalalt procedeu cu accelerarea. Nu te supara, stai bine cu teoria dar cu practica... asta ne omoara pe toti.
Ceea ce spui este adevarat dar nu in situatii limita si nu la viteze mari.
In situatia data, totul este rezolvat de masina si ale ei sisteme, altfel este imposibil uman, sa o poti stapanii. Gandeste-te numai la sentimentele care te navalesc intr-o asemenea situatie: frica, teama, emotie, etc.
Ca atare, toate acele sisteme sunt totusi extrem de folositoare si nicidecum facultative sau cum spunea cineva nu le vede utilitatea atata timp cat pe Dacia (parca) si alta masini pe care le-a avut nu le-a simtit nevoia.
Sa auzim de bine.
Domnu' Paul, nu vreau sa crezi ca iti raspund "la suparare" pentru afirmatiile de mai sus, dar cred ca ar fi fost mai indicat daca ai fi fost mai temperat mai ales in propozitia subliniata. Atata timp cat nu ma cunosti si nu stii ce experienta am in condus, cred ca nu isi aveau rostul cuvintele cu teoria si practica, nu crezi? Poate ca in cei 250.000+ km, am avut timp sa experimentez destule modalitati si stiluri de abordare.
Ceea ce am spus referitor la redresare pot fi aplicate in functie de fiecare situatie in parte si tinand cont de particularitatile unice ale problemei respective. DAR, asa cum am precizat, trebuie ceva practica mai inainte pentru ca "manifestarile" soferului sa se desfasoare in mod "natural".
Sunt total de acord cu tine, ca este cu mult mai bine cand poti beneficia de aportul tehnologiei pentru a te ajuta intr-o asemenea situatie de criza, dar in acelasi timp este si bine sa stii cum poti sa iti imbunatatesti calitatile de sofer.
Si apropo de viteze si de frane de motor, sa stii ca am condus masini la peste 160-170 km/h si pe distante chiar destul de lungi si am facut si frana de motor la acele viteze.
Si inca ceva: daca nu stiu, nu ma bag, ci prefer sa invat de la cei care stiu si au practicat.
In rest, hai sa traim bine!
Pai acum sa fiu un pic rautacios. Tot ziceai ca ma iau de toata lumea. Atunci sa ma iau de tine:
La "experienta si la toate modurile de abordare" nu ai reusit sa gasesti solutia sa nu busesti spatele la parcare cu spatele sau laterala?
La chestia asta ar trebui sa recurg eu ca a inceput fiica-mea sa conduca masina si doar si-a luat permisul si neavand experienta, masina e destul de mare, ii e greu, dar la un om cu experienta (peste 250000 km) nu se mai pune problema nici macar de senzori de parcare, dapai de camera si monitor pt mers inapoi.