Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea a IV a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
P A U L
QUOTE(_Constantin_)
Mi-am pus parbrizul. 3800 ron. Mi-se pare enorm pretul. A mai schimbat cineva? Stiu ca pe SORIN tot atat l-a costat dar daca mai e cineva?

Costica, spune-mi si mie, noul tau parbriz ti l-au pus cu dezaburire la stergatoare?
Sau este simplu. Nu de alta dar spunea cineva (nu mai stiu cine) ca atunci cand a schimbat parbrizul i-au pus unul cu dezaburire la stergatoare si chiar functioneaza ca instalatia ar fi deja montata. Sunt curios... blink.gif
vlademir68887
QUOTE(_Constantin_)
Mi-am pus parbrizul. 3800 ron. Mi-se pare enorm pretul. A mai schimbat cineva? Stiu ca pe SORIN tot atat l-a costat dar daca mai e cineva?


Eu, pe casco, cu incalzire stergatoare, parca 2400 in Pipera.
Mariustom
QUOTE(_Constantin_)
Mi-am pus parbrizul. 3800 ron.

QUOTE(vio70407)
dap smile.gif eu la LC 2900 RON

QUOTE(mortzy)
schimbat la corolla de vreo 2 săptămâni. 24 mil cu totul

QUOTE(vlademir68887)
Eu, pe casco, cu incalzire stergatoare, parca 2400 in Pipera.

Credeți-mă, era să leșin :stretcher: :doh: :samui:
Orice senzor(ul lui pește) sau dezaburire/încălzire la ștergătoare ar avea, nu trebuie să coste atât schimbarea unui parbriz !

Este un preț MULT prea aberant de mare. EXAGERAT !!!
wacko.gif :ntz: :puke:
Deci, iconițele prezente nu pot arăta sentimentul/sentimentele ce mi-au trecut prin inimă/suflet/stomac/cap, la citirea celor de mai sus !!!
Legionaru'
La Craiova 1.300 RON fara manopera.
Parca e altceva.
drabisan
Costache, de ce nu dai tu un telefon in Pipera sa intrebi cit costa si sa reclami ce pret ti-au cerut oamenii din Pitesti?
Sigur l-ai facut pe casco, dar totusi, nu e parbriz rezistent la 7,62!
Sau ai "prieteni" multi si te-ai gindit sa te protejezi?
StefanVVTi
Nu vrea el sa spuna, dar si-a pus anti-glont! :bandit:
vio
mike 1000 RON e numai manopera vreo 2 mil chederu parca si restu parbrizu parca asa e in desfasurator. puteam sa mi aleg si din alta parta parbriz dar o data ce platesc lipitorile alea de la CASCO de ce sa nu mi pun original .... ca doar de aia dau banii
Mariustom
QUOTE(vio70407)
mike ...

:wtf: Mike ??? Unde-i ? Lui i-ai răspuns ??? :scratchchin: whistling.gif
Normal să-ți pui original, dar nu sunt normale prețurile, chiar dacă nu scoți banii pe loc.
Doar că, prin reparațiile/înlocuirile de acest fel și la prețul cerut, se "strică" piața blush.gif
Adică, cei din service știu că pe tine nu te costă (deocamdată) nimic, și atunci umflă devizul.

Asta e părerea mea, deocamdată arigato.gif
Dar, 38 milioane schimbatul unui parbriz tot mi se pare un preț obraznic de ridicat, ca să mă exprim frumos blink.gif
_Constantin_
Evident ca pretul e aberant. Azi am fost la 9 centre de parbrize si cel mai mare pret a fost 21 milioane. Totusi sunt 17 mil in plus. De unde?

Pe devizul meu erau asa :

Parbriz cu tenta verde 2000 ron + TVA
Senzor de ploaie 900 ron +tva
Rahatu ala de lipit 2 mil
ornament bla bla 3 mil


Omul de la asigurari care mi-e foarte bun prieten initial nu s-a uitat la pret si mi-a zis ca e ok, in 5 min ma suna : "vere cate parbrize ti-au pus?" Am sunat acolo si ni s-a spus ca Toyota impune scimbarea acestor elemente daca masina e in garantie. De acord dar atat sa coste? Pe mine nu ma afecteaza prea tare dar e vorba ca asigurarea nu cred ca va plati integral, probabil s-au inteles la un pret comun... va spun maine ce s-a intamplat.

PS: multumesc pentru raspunsuri.
OCTAN_95
Constantine, ai dreptate sa fi suparat, cam la toate ai nostrii de la Toyota le cam "umfla".
Eu am de gand ca urmatoarea revizie sa o fac in ungaria (avantaj ca sunt aproape de Szeghed, 120km), preturile sunt categoric mai bune.
In cazul tau cu asigurarea nu aveai ce face, cei de la asigurare trebuie sa gaseasca o cale de intelegere cu service-ul.
Si nu uita ca aceasta valoare mare a reparatiei se ve rasfrange asupra sumei pe care o vei plati la reanoirea contractului si apoi in eventualitatea unul alt incident va trebui sa mai platesti cate ceva la asigurare pt a complecta suma. (cred ca stii despre ce e vorba)
HORIA100213
Mi-am verificat ieri incarcarea bateriei (Bosch Silver S5 63 Ah si 610A). Electricianul de la service a masurat cu aparatul ala smecher pe care scrie Toyota si care are o gramada de functii.

Rezultatul: stare de sanatate - 100%, incarcare - 100%, curent de pornire - 649A (!).

Constantin, orice interventie care este acoperita de banii asiguratorului si mai ales in garantie este mai scumpa (cu muuult!) decat pretul real. Daca vi se pare scump parbrizul la Avensis (in aceste conditii, evident), hai sa analizam niste cifre la Logan: oglinda exterioara (simpla, nu electrica) - intre 5 si 5,5 milioane, spoiler fata - circa 14 milioane, radiator pt. motorul de 1.4 mpi - 9,5 milioane! Astea preturi pt. cea mai ieftina masina noua de pe piata. Nu am adaugat manopera! Nu intamplator asiguratorii au amenintat in repetate randuri ca vor mari preturile asigurarilor din cauza cresterilor inregistrate la despagubiri. Tipic romanesc. In loc sa se certe cu service-urile si sa obtina preturi decente, ne umfla noua facturile la asigurari, noi fiind mici si fara posibilitatea de a ne apara.

As putea sa dau si alte exemple, de gen reglaj-verificare directie: 40 RON la un service specializat, cu dotare buna, 110 RON la alt service specializat, cu aparatura similara, dar postat intr-o locatie mai noua. Este diferenta, nu?!

Evident, dupa ce iesi din garantie si/sau efectuezi lucrari care nu sunt acoperite de asigurare, preturile sunt muuult mai mici. Plus ca exista alternative. Poti sa aduci tu piesele etc, iar manopera o faci unde consideri.
HORIA100213
QUOTE(DAN)
Nu compara TDI cu D-4D pentru ca sunt tehnologii usor diferite....


Asa-i, motoarele cu common rail sunt mai sensibile la calitatea motorinei...
mircea89110
daca cineva mai pateste ce a patit << 23nst >> cu aburirea farului dupa ce si-a pus xenoane ...
atentie la montare !
se poate face cu demontarea farului sau fara
cu demontare nu se va gauri capacul din spatele fazei scurte
fara demontare nu prea ai cum sa scoti firele care se intorc de la bec spre ridicatoarele de tensiune
prin urmare vei gauri capacul de la becul de faza scurta, iar in setul de xenon trebuie sa fie o garnitura din plastic prin care trec firele si care se va monta in gaura data (cam 2 cm)
atentie mare la aceasta gaura , tre' sa fie exact cat diametrul interior, de fixare al garniturii de trecere altfel pe acolo, si perfect rotunda, altfel va intra aer cald de la ventilatorul de pe radiator .
alta problema : atentie ca e foarte stramt spatiul de manevra , sa nu deplasati garnitura de la faza lunga
si ar mai fi una : daca interpuneti ceva pe traseul aerului care bate din ventilatorul radiatorului spre motor si laterale, o sa va bata aer cald in far
si ultima : luati-va 2 sigurante de rezerva de 20 A (cele de la lumini sunt de 15 A) si sunt deasupra radiatorului , intr-o cutie .
in cazul in care curentul de pornire pentru ridicator este prea mare , acestea se vor arde ... (putin probabil la xenoane de 35W si foarte probabil la cele de 55W)
farul se abureste de fapt pe partea exterioara nu pe oglinda
si se dezabureste lasandu-l cateva ore fara becul de la faza lunga si fara garnitura evident ... daca se poate la soare
mult noroc !
mircea89110
si acum una de-a mea biggrin.gif
in treapta I-a, cand cupleaza ambreiajul, functie de context, mai brusc sau mai lent si daca ma grabesc si apuc sa calc putin si acceleratia, am o bataie (de fapt sunt cam 3-5 succesive ) .... se aude si daca sunt in treapta I-a si o calc brusc apoi o las ( se face un fel de balans ) nu stiu ce sa zic ... pare ceva care s-a slabit si cand cupleaza ... tremura ... si mai e un zgomot cand pornesc clima .... pe panta de scadere a turatiei se aude un zgomot destul de greu de explicat
am sunat si mi-au zis sa merg sa vada ce si cum ...
cineva ceva experiente ?
_Constantin_
mircea ... pana acum nu am auzit de cineva cu o problema similara. Mai intrebam in stanga, in dreapta ... si vedem ce putem afla.
drabisan
Nu vreau sa cobesc, dar daca tremura la debraiere...e singura componenta neacoperita de garantie (cum ne-a "dezvaluit" un prieten). Poate doar e slabit un pic ambreiajul si nu e mai rau. Dar merita sa o duci la doctor, daca se intimpla suficient de des incit sa le exemplifici.
alin94962
QUOTE(mircea89110)
... si mai e un zgomot cand pornesc clima .... pe panta de scadere a turatiei se aude un zgomot destul de greu de explicat
am sunat si mi-au zis sa merg sa vada ce si cum ...
cineva ceva experiente ?



Foarte posibil sa fie un rulment...
HORIA100213
QUOTE(mircea89110)
si acum una de-a mea biggrin.gif
in treapta I-a, cand cupleaza ambreiajul, functie de context, mai brusc sau mai lent si daca ma grabesc si apuc sa calc putin si acceleratia, am o bataie (de fapt sunt cam 3-5 succesive ) .... se aude si daca sunt in treapta I-a si o calc brusc apoi o las ( se face un fel de balans ) nu stiu ce sa zic ... pare ceva care s-a slabit si cand cupleaza ... tremura ... si mai e un zgomot cand pornesc clima .... pe panta de scadere a turatiei se aude un zgomot destul de greu de explicat
am sunat si mi-au zis sa merg sa vada ce si cum ...
cineva ceva experiente ?


Daca e ambreiajul, pentru schimbarea lui trebuie data jos cutia de viteze. Dureaza doua zile. O singura zi, doar daca ai mare noroc. Mecanicii nu folosesc alta metoda deoarece ar trebui sa demonteze jumatate din instalatia electrica.

In cazul in care se constata ca s-a dus ambreiajul, nu va trebui sa astepti 2 saptamani dupa piesa. Ambreiajul il vei plati tu, nefiind acoperit de garantie. Mi s-a confirmat si mie asta la service-ul din Oradea. E putin probabil sa fie un rulment daca nu huruie tot timpul. Crede-ma ca stiu ce inseamna sa huruie: o saptamana am ascultat asta. Dar poate ca ai bafta si trebuie doar reglate cablurile sau ceva la comanda cutiei. Desi nu inteleg faza cu climatizarea...

P.S. Pregateste-te sufleteste pentru nota de plata la manopera. Inmulteste 8-12 ore cu 400.000 plus TVA (cel putin!).
_Constantin_
Parca e perioada anului in care toti avem probleme. Dupa ce azi dimineata am schimbat bujiile si injectoarele la matiz, asta seara, intr-o padure de pe langa Craiova( SORINE ... numai tu ai fost cu ideea asta) am ramas fara baterie, dupa numai 30-40 min de ascultat muzica la 20-25 vol. Faruri stinse, doar pozitiile. A pornit dupa 2 metri impinsa fara nici o problema dar ... asa de chestie.


PS: PAUL am uitat sa ma uit daca parbrizul e cu dezhetare din aia electrica. Ma uit maine. biggrin.gif

Update de consum. Nu mai vrea vere sa sara de 9 in oras. Pur si simplu nu mai vrea. In schimb afara din cauza unui picior mai greu .... sub 7.5 nu a luat in ultimii 5000 km.


PS2: secventa aia de dezactivat centura cum era?

PS3: Purtati centura, o prietena ieri a fost lovita din lateral, nu avea centura, airbagul s-a deschis, a fost proiectata in dreapta spargand gemul cu capul. REzultatul putea fi fatal, cu noroc s-a ales doar cu o fractura de coloana cervicala ( C2) fara deplasare. Credeti-ma pe cuvant ... a avut mare NOROC.


PS4: Chiar simteam nevoia unui PS4 chiar daca nu am nimic de spus aici.

blush.gif
HORIA100213
Apropos de centura de siguranta: am asa, un reflex, ca mi se intampla sa deschid usa la garaj, scot masina, iar apoi vreau sa inchid usa garajului si constat ca am centura pusa.

Nici nu concep sa merg fara centura. Nu inteleg cum pot unii sa-si doreasca asta. Probabil n-au avut niciodata un accident mai serios sau nu realizeaza la ce riscuri se expun: sunt singurele explicatii posibile.
catalin88935
Stiam ca la unele marci nu se deschide airbag-ul daca nu este pusa centura, tocmai datorita unor posibile incidente de acest tip...
La avensis inteleg ca sunt sisteme independente?
HORIA100213
QUOTE(catalin88935)
Stiam ca la unele marci nu se deschide airbag-ul daca nu este pusa centura, tocmai datorita unor posibile incidente de acest tip...
La avensis inteleg ca sunt sisteme independente?


Nu prea cred sa lege cineva circuitul de declansare a airbagurilor de contactele la centuri. Daca ti-o pui, bine, daca nu, iar bine. Airbagul se va declansa in oricare din cele doua situatii, fiind comandat doar de senzorul care masoara deceleratia gravitionala si, implicit, socul.

Daca airbagul nu s-ar declansa fara centura, producatorii ar avea OBLIGATIA LEGALA sa precizeze acest fapt in manuale. N-am observat sa se joace cu siguranta. O mai fac cu alte aspecte, dar nu cu siguranta. Daca nu scriu, inseamna ca nu e.

Cert este ca la toate manualele care mi-au picat in mana scrie negru pe alb ca risti accidentari serioase - si chiar decesul! - daca nu ai pus centura de siguranta si se declanseaza airbagurile. Si la Toyota scrie la fel, de unde concluzia logica: airbagurile se declanseaza independent de centurile de siguranta.

P.S. Sa intelegem ca nu ai citit manualul de la Avensis pana acum?!
Watcher
Horia, eu port in general centura: INTOTDEAUNA cand ies din oras si (deci) merg mai repede, si de cele mai multe ori si in oras.
De ce sa nu iti pui centura: pentru ca daca mergi in coloana cu 10, hai 20 la ora MAXIM, sau pe stradute unde abia o dai pe a doua NU AI CE ACCIDENT SA FACI TARE, in schimb nu poti sa iei apa din spate, sa umbli la GPS , etc.
Ca sa nu zic ca daca ai ceva pe tine in afara de primul obiect de imbracaminte, recte daca ai si sacou, geaca, palton, innebunesti cu centura: sta aiurea, te incomodeaza, sifoneaza sacoul...

Si eu am citit despre declansarea airbagului doar daca sunt centurile cuplate, de mai multe ori. Airbagul este Supplemental Restraint System, facut sa complementeze centura, asa ca exista logica pentru care sa nu se declanseze. Am vazut si un film odata, nu era prea de folos fara centura.

@Costache: stiu ca am mai avut discutia asta, dar poate te conving pana la urma: la mine nu trec 10 minute cu motorul oprit si consumatori porniti. Care e problema sa il pornesti din 10 in 10 min? smile.gif

EDIT: PS: fara sa caut, din memorie, secventa pt centura este: pui pe ODO si opresti motorul.
Apesi butonul de ODO si tinandu-l apasat pui contactul.In urmatoarele 10 sec bagi centura si iti apare B_ON, apesi pe buton si se face B_Off.
_Constantin_
Hmmm... pai unde eram eu nu prea ma gandeam sa pornesc motorul biggrin.gif. Luni ma duc sa imi iau baterie. Vreo sugestie?
vio
QUOTE(_Constantin_)
Hmmm... pai unde eram eu nu prea ma gandeam sa pornesc motorul biggrin.gif. Luni ma duc sa imi iau baterie. Vreo sugestie?
pai de ce sa iei bacterie?? blink.gif sau vb pt Ave??
catalin88935
[quote="HORIA100213"][quote=catalin88935]

P.S. Sa intelegem ca nu ai citit manualul de la Avensis pana acum?![/quote]
Manualul meu original in Limba romana s-a varsat peste el niste ulei de motor in primele zile si l-am aruncat.. il mai am pe ala in limba engleza smile.gif)
Recunosc ca nu am apucat sa il citesc.... Mea Culpa

Am intrebat deoarece un prieten de-al meu a avut un peugeot 407 sw configurat misto si 2 ani a batut toate forumurile din zona, era innebunit dupa masina si asa a aflat ca daca nu-ti pui centura... mai bine sari pe geam...
Adica nu se declansa airbagul... Valabil in 2 cazuri independente la noi in tara... 407...

Whatever personal prefer sistemele independente, mai ales ca airbagul de la genunchi nu ar cam trebui sa aiba treaba cu centura...
catalin88935
In alta ordine de idei am ajuns la 90.000 km cu 1 bec de la stopul suplimentar de la luneta ars si o siguranta aferenta brichetei din spate arsa... CAm atat
Masina merge bestial, mult mai silentios de la revizie.
Filtrul de aer si cel de polen le schimb la 15.000

Pe 25.10 fac 2 ani si trebuie sa fac ITP-ul
Am avut inainte 2 dacii pe care le-am dus fix 2 ani fiecare...
Sunt fff curios daca ma vor intoarce de la ITP cu ceva. Chiar sunt curios...
Totusi am 2 piscaturi in parbriz.. una la sofer si una la pasager de anul asta. Credeti ca se pune? Le-am ignorat , o sa le schimb la anul cand implinesc 3 ani si se termina leasingul si casco-ul pagubitor de la BCR asigurari (pagubitor deoarece au bonus malus... )
OCTAN_95
[quote="catalin88935"][quote=HORIA100213][quote=catalin88935]

P.S. Sa intelegem ca nu ai citit manualul de la Avensis pana acum?![/quote]
Manualul meu original in Limba romana s-a varsat peste el niste ulei de motor in primele zile si l-am aruncat.. il mai am pe ala in limba engleza smile.gif)
Recunosc ca nu am apucat sa il citesc.... Mea Culpa

Am intrebat deoarece un prieten de-al meu a avut un peugeot 407 sw configurat misto si 2 ani a batut toate forumurile din zona, era innebunit dupa masina si asa a aflat ca daca nu-ti pui centura... mai bine sari pe geam...
Adica nu se declansa airbagul... Valabil in 2 cazuri independente la noi in tara... 407...

Whatever personal prefer sistemele independente, mai ales ca airbagul de la genunchi nu ar cam trebui sa aiba treaba cu centura...[/quote]

I-mi pare rau dar sunt nevoit sa te contrazic vis a vis de pj 404, fratele meu o are, este omul pe care il deranjeaza categoric centura.
Nu o folosea si caz concret s-a declansat aibbagul la un soc provocat de intrarea cu masina pe o insula in oras.
Este cert aceste 2 sisteme nu au si nici nu sunt dependente unul de celalalt.
Colonelu'
QUOTE(_Constantin_)
Parca e perioada anului in care toti avem probleme. Dupa ce azi dimineata am schimbat bujiile si injectoarele la matiz, asta seara, intr-o padure de pe langa Craiova( SORINE ... numai tu ai fost cu ideea asta) am ramas fara baterie, dupa numai 30-40 min de ascultat muzica la 20-25 vol. Faruri stinse, doar pozitiile. A pornit dupa 2 metri impinsa fara nici o problema dar ... asa de chestie.

Pai sa calculam putin consumul de energie:
- becurile de pozitie: 2 x 2W (fata) + 2 x 5W (spate) = 14W
- CD player: sa zicem ca are o putere reala de 2 x 25W = 50W. Nu ai precizat la volum 25 din cat, dar sa aproximam ca ar fi la 1/4 din putere. Deci un consum de cca 12W.
Per total consum: aproximativ 25W instant.

Daca erau luminile stinse, nu cred ca ai fi ajuns sa impingi masina. Asa ca atentie data viitoare.
Acuma mai depinde si cat de uzata era acea baterie. Dar daca te apuci si cumperi alta noua, ar fi bine sa nu ajungi sa o descarci ca pe asta, caci isi pierde rapid capacitatea de stocare, iar durata de viata este mult micsorata.
mircea89110
nu sunt un cunoascator dar zic si eu , poate cineva stie mai bine si ma corecteaza .
nu cred ca am probleme cu ambreiajul
nu la decuplare ci la cuplare apar bataile
ambreiajul cupleaza bine numai ca atunci cand cupleaza, datorita momentului mare al fortei transmise,in prima treapta, ceva s-a slabit si bate .
asa ca o comparatie complet deplasata dar apropiata ca dinamica a sunetului si similara ca manifestare, daca ati circulat cu autobuzele alea vechi, tineti minte, dupa ce intrau in treapta I-a cu caraituri biggrin.gif , urma momentul cand se puneau in miscare (deci cand cupla puterea de la cutie la roti ) ... e , atunci apareau acele 3-5 batai care sfarseau in fade dupa ce masina era miscata ...
am sunat la service si o sa ma prezint in zilele din saptamana care vine, la o verificare . n-au nici ei idee, ce ar putea fi .

ce anume de la ambreiaj nu e acoperit de garantie ?
intreg sistemul de transmisie sau doar placa, discul, rulmentii ... ?
ssau e altfel de sistem ?

siinca o intrebare daca stie cineva :
la articulatii,amortizoare si directie, se schimba ceva pe garantie daca se constata uzura anormala la doar 50 000 km ?
_Constantin_
QUOTE(Colonelu')
QUOTE(_Constantin_)
Parca e perioada anului in care toti avem probleme. Dupa ce azi dimineata am schimbat bujiile si injectoarele la matiz, asta seara, intr-o padure de pe langa Craiova( SORINE ... numai tu ai fost cu ideea asta) am ramas fara baterie, dupa numai 30-40 min de ascultat muzica la 20-25 vol. Faruri stinse, doar pozitiile. A pornit dupa 2 metri impinsa fara nici o problema dar ... asa de chestie.

Pai sa calculam putin consumul de energie:
- becurile de pozitie: 2 x 2W (fata) + 2 x 5W (spate) = 14W
- CD player: sa zicem ca are o putere reala de 2 x 25W = 50W. Nu ai precizat la volum 25 din cat, dar sa aproximam ca ar fi la 1/4 din putere. Deci un consum de cca 12W.
Per total consum: aproximativ 25W instant.

Daca erau luminile stinse, nu cred ca ai fi ajuns sa impingi masina. Asa ca atentie data viitoare.
Acuma mai depinde si cat de uzata era acea baterie. Dar daca te apuci si cumperi alta noua, ar fi bine sa nu ajungi sa o descarci ca pe asta, caci isi pierde rapid capacitatea de stocare, iar durata de viata este mult micsorata.


Colonelu ... e prima data in 18 luni cand tin cd-playerul pornit cand motorul e oprit. Nici macar pozitiile nu le-am uitat pana acum. De asta e ciudat, am stat maxim 20 min. Chiar asa slaba sa fie. Ce pot sa fac sa nu se mai ajunga la asa ceva? Ce baterie imi recomanzi, ce specificatii sa aiba avand in vedere ca asta actuala are 40 si ceva de mAh?
HORIA100213
QUOTE(_Constantin_)
Colonelu ... e prima data in 18 luni cand tin cd-playerul pornit cand motorul e oprit. Nici macar pozitiile nu le-am uitat pana acum. De asta e ciudat, am stat maxim 20 min. Chiar asa slaba sa fie. Ce pot sa fac sa nu se mai ajunga la asa ceva? Ce baterie imi recomanzi, ce specificatii sa aiba avand in vedere ca asta actuala are 40 si ceva de mAh?


Constantin, cumpara cea mai puternica baterie pe care o gasesti la dimensiunile acceptate. La Avensis, bateria nu poate avea mai mult de 242/175/190. Ai mare grija la inaltime, sa nu depaseasca 190, dar si la celelalte dimensiuni, altfel nu incape in tavita.

Din ce am vazut, cele mai atractive variante ar fi Varta Blue de 60 Ah si 640A curent de pornire si Bosch Silver de 63 Ah si 610A. Curentul de pornire este dupa norma EN in ambele cazuri. Desigur, vei gasi o gramada de alte branduri, iar distribuitorii vor jura ca nu au avut probleme cu bateriile vandute. Alegerea iti apartine. Pretul pentru un astfel de acumulator este de 260-300 RON.

Mare grija sa verifici incarcarea si starea bateriei la un service autorizat, altfel pierzi garantia pe baterie. La service-ul din Oradea, mi-au verificat si starea de sanatate a bateriei (am un post legat de acest episod).
HORIA100213
QUOTE(mircea89110)
siinca o intrebare daca stie cineva :
la articulatii,amortizoare si directie, se schimba ceva pe garantie daca se constata uzura anormala la doar 50 000 km ?


Pai, intrebarea ar fi cum demonstrezi ca uzura e anormala. In raport cu ce? Daca masina se inscrie in parametri, indiferent ca vorbim de franare, suspensie, directie, m-as mira foarte tare sa schimbe ceva.

Si pe mine ma bate gandul sa verific starea suspensiei pe la 60-70.000 de km, astfel ca voi putea sa-mi fac o idee despre starea amortizoarelor. Dar, daca voi avea o uzura de 40-50%, as putea chiar face un pariu ca nu-mi schimba nimeni vreun amortizor. Dar, cine stie...
catalin88935
QUOTE(HORIA100213)
Si pe mine ma bate gandul sa verific starea suspensiei pe la 60-70.000 de km, astfel ca voi putea sa-mi fac o idee despre starea amortizoarelor. Dar, daca voi avea o uzura de 40-50%, as putea chiar face un pariu ca nu-mi schimba nimeni vreun amortizor. Dar, cine stie...


Te-am prins! Trebuie sa-mi spui si mie cum faci sa verifici starea amortizoarelor! Pentru ca eu am 90.000 la la 100.000 ies din garantie. Se poate verifica pe un stand specializat?...
Colonelu'
Sa o luam in ordine cu raspunsurile:

@ Constantin,
Din mesajul tau am inteles ca masina la care ai ramas fara curent in baterie, ar fi un Matiz. In acest caz, recomand a se cumpara o baterie similara dpdv Ah si pe cat posibil cu un curent de pornire cat mai mare (EN).
In general, nu recomand bateriile Bosch pentru ca nu prea s-au ridicat la inaltimea numelui. Daca e sa ne luam dupa "nume", atunci Varta e de preferat. In rest, poti gasi acumulatori facuti si de alte firme mai putin cunoscute si care sa te tina mult.

Dupa cum am precizat anterior, sfatul cel mai bun pe care il poti primi (si care este valabil si pentru altii) este acela de a nu mai lasa consumatorii (cum ar fi: becurile, casetofonul, refrigeratorul etc) in functiune mai mult de 1/4h direct pe baterie, ci periodic mai porneste motorul, pentru ca acesti acumulatori nu se comporta ca si bateriile LiIon de la telefoanele mobile din puntul de vedere al incarcarii/descarcarii. Acesti acumulatori se formateaza o singura data, dupa care trebuiesc mentinuti in stare de incarcare, altfel, la descarcari repetate isi vor micsora puternic durata de viata datoriat reactiilor chimice din interior.


@Horia,
Amperajul bateriei (Ah) trebuie neaparat corelat cu amperajul debitat de alternator. Nu poti pune pe o masina un acumulator oricat de mare vrei tu ca si amperaj (chiar daca conditiile fizice o permit) pentru ca acea baterie va fi subincarcata si nu va tine prea mult. La fel cum nici o baterie cu un amperaj mai mic decat cel al alternatorului nu e bine, pentru ca va fi supraincarcata.
Tin minte ca pe vremuri veneau unii la magazin sa cumpere baterii pt Dacia si cereau sa fie cat mai mari (88-100 Ah), chipurile "ca sa aiba ei curent iarna la pornire". Dar ei nu realizau faptul ca alternatorul de Dacie nu debita mai mult de 34Ah, iar rezultatul era ca la scurt timp acea baterie pica si veneau sa ceara garantie.
In concluzie, daca Avensis-ul vine din fabrica cu baterie de 40Ah, atunci recomand o baterie de pana in 62-65Ah, ideal de 55Ah.

@catalin88935,
Exista standuri speciale pentru testat eficienta amortizoarelor. Atentie insa ca daca vrei un rezultat cat mai corect, trebuie mai intai sa verifici masina sa nu aiba jocuri in bucse, articulatii mobile (capete bara, bielete de directie si stabilizatoare), rulmenti, palier amortizor, pentru ca altfel orice asemenea "joc" da o abatere in informatia transmisa spre analiza.
mircea89110
QUOTE(HORIA100213)
Pai, intrebarea ar fi cum demonstrezi ca uzura e anormala. In raport cu ce? Daca masina se inscrie in parametri, indiferent ca vorbim de franare, suspensie, directie, m-as mira foarte tare sa schimbe ceva.


cu uzura anormala cred ca trebuie vazut la cati km sunt garantate componentele .
iar daca durata de functionare pana la care s-a facut verificarea, constandu-se uzura si functionarea incorecta, e mai mica decat 75% din garantia producatorului, mi se pare normal sa consideri ca ceva nu e in regula si sa ceri schimbarea pe garantie .

cum e ca un amortizor sa te lase si sa functioneze undeva la 50% din randament la numai 45 000 km ...
eu aici am cerut verificarea directiei si a amortizoarelor si mi-au zis ca sunt ok
miercuri merg la o contraexpertiza legata de amortizoare,aticulatii si altele, chiar si directie .
o sa ma conving daca sunt la fel de corecti pe cat sunt de amabili... jos plaria aici pentru pitesti arigato.gif
OCTAN_95
Va fi cam greu de demonstrat ca anumite componente (amortizoare, bucse, etc) s-au uzat din motive care tin de deficiente de fabricatie.
Nu vom reusi nici unul aceasta deoarece drumurile noastre sunt asa cum le stim si ni se va pune in fata vechea placa cu:"exploatare necorespunzatoare".
Sunt patit cu amortizorul dr fata, nu am reusit sa il schimb pe garantie, in final le-am schimbat pe ambele fata, asa cum era si normal, ambele, dar doar pe CASCO, din pacate.
E va doresc succes in demers, astept rezultatul.
DAN
QUOTE(Ovidiudinutm)
Va fi cam greu de demonstrat ca anumite componente (amortizoare, bucse, etc) s-au uzat din motive care tin de deficiente de fabricatie.
Nu vom reusi nici unul aceasta deoarece drumurile noastre sunt asa cum le stim si ni se va pune in fata vechea placa cu:"exploatare necorespunzatoare".
Sunt patit cu amortizorul dr fata, nu am reusit sa il schimb pe garantie, in final le-am schimbat pe ambele fata, asa cum era si normal, ambele, dar doar pe CASCO, din pacate.
E va doresc succes in demers, astept rezultatul.

Daca ai patit asta e nasol cu garantia...Indiferent de stilul de condus si de gropile prin care dai cu masina...TREBUIE sa se schimbe pe garantie....crede-ma......NICI NU SE PUNE PROBLEMA de asa ceva....inseamna ca cei de la TM de la service nu au vrut sa rezolve problema.
_Constantin_
Colonelu'... am ramas fara baterie la Avensis.
HORIA100213
QUOTE(Colonelu')
@Horia,
Amperajul bateriei (Ah) trebuie neaparat corelat cu amperajul debitat de alternator. Nu poti pune pe o masina un acumulator oricat de mare vrei tu ca si amperaj (chiar daca conditiile fizice o permit) pentru ca acea baterie va fi subincarcata si nu va tine prea mult. La fel cum nici o baterie cu un amperaj mai mic decat cel al alternatorului nu e bine, pentru ca va fi supraincarcata.
Tin minte ca pe vremuri veneau unii la magazin sa cumpere baterii pt Dacia si cereau sa fie cat mai mari (88-100 Ah), chipurile "ca sa aiba ei curent iarna la pornire". Dar ei nu realizau faptul ca alternatorul de Dacie nu debita mai mult de 34Ah, iar rezultatul era ca la scurt timp acea baterie pica si veneau sa ceara garantie.
In concluzie, daca Avensis-ul vine din fabrica cu baterie de 40Ah, atunci recomand o baterie de pana in 62-65Ah, ideal de 55Ah.


La dimensiunea fizica maxima de pe Avensis, o baterie mai puternica de 60-65 Ah nici nu se poate monta. Nu exista in oferte. I-am spus lui Constantin sa-si monteze cea mai puternica baterie pe care o gaseste stiind acest lucru.

Mi se pare logica argumentatia ta, de a nu monta o baterie care depaseste capacitatea alternatorului. Oricum, inainte de a cumpara noua baterie Bosch Silver S5 l-am intrebat pe electrician daca se poate monta o baterie de 65 Ah pe Avensis 1.8 vvt-i, iar raspunsul a fost afirmativ. Cert este ca la verificarea incarcarii, rezultatul a fost full, de unde concluzia logica: alternatorul de pe Avensis 1.8 poate incarca fara probleme o baterie de cel putin 63 Ah, cum e cazul meu.
HORIA100213
QUOTE(catalin88935)
QUOTE(HORIA100213)

Si pe mine ma bate gandul sa verific starea suspensiei pe la 60-70.000 de km, astfel ca voi putea sa-mi fac o idee despre starea amortizoarelor. Dar, daca voi avea o uzura de 40-50%, as putea chiar face un pariu ca nu-mi schimba nimeni vreun amortizor. Dar, cine stie...


Te-am prins! Trebuie sa-mi spui si mie cum faci sa verifici starea amortizoarelor! Pentru ca eu am 90.000 la la 100.000 ies din garantie. Se poate verifica pe un stand specializat?...


Aici e problema, Catalin. Standurile de testare masoara eficienta intregului ansamblu de suspensie, nu doar a amortizoarelor. Pentru a vedea cum se prezinta amortizoarele, ar trebui demontate si puse pe un banc special de proba.

Intrebarea este cine isi va demonta amortizoarele pt. a vedea cum se prezinta uzura acestora?! Cred ca varianta propusa de Colonelu` este cea mai corecta. Se verifica suspensia sa nu aiba jocuri sau deficiente, iar apoi rezultatul testarii este mai apropiat de realitate in privinta eficientei amortizoarelor.

Cert este ca o uzura de 40% a trenului de rulare fata la un Nissan Pathfinder cu 50.000 km la bord nu este considerata anormala... Cel putin in Romania.
Focuri106563
am schimbat azi becurile de pe faza scurt cu Osram Silverstar. Pe cutie scria ca au +50% luminozitate si ca bat cu 20m mai mult.

Vedem deseara.

Operatiunea a durat in jur de 10-15 min, trebuie dat jos scutul de deasupra radiatorului.
OCTAN_95
QUOTE(DAN)
QUOTE(Ovidiudinutm)
Va fi cam greu de demonstrat ca anumite componente (amortizoare, bucse, etc) s-au uzat din motive care tin de deficiente de fabricatie.
Nu vom reusi nici unul aceasta deoarece drumurile noastre sunt asa cum le stim si ni se va pune in fata vechea placa cu:"exploatare necorespunzatoare".
Sunt patit cu amortizorul dr fata, nu am reusit sa il schimb pe garantie, in final le-am schimbat pe ambele fata, asa cum era si normal, ambele, dar doar pe CASCO, din pacate.
E va doresc succes in demers, astept rezultatul.

Daca ai patit asta e nasol cu garantia...Indiferent de stilul de condus si de gropile prin care dai cu masina...TREBUIE sa se schimbe pe garantie....crede-ma......NICI NU SE PUNE PROBLEMA de asa ceva....inseamna ca cei de la TM de la service nu au vrut sa rezolve problema.


Multumesc Dan pt raspuns, treaba este asa cum am descris-o, acum dupa cele spuse de tine si luand in considerare si cele spuse de un alt confrate de al tau din Brasov, sigur voi merge la urmatoarea revizie la Szeghed in ungaria, as veni la Iasi cu mare placere dar distanta e cam de 8 ori mai mare.

Off top: sti cumva cine este Doamna care a venit din Constanta?, as avea sa ii transmit ceva prin PM (doar ID). MS
alin94962
QUOTE(Ovidiudinutm)
Va fi cam greu de demonstrat ca anumite componente (amortizoare, bucse, etc) s-au uzat din motive care tin de deficiente de fabricatie.
Nu vom reusi nici unul aceasta deoarece drumurile noastre sunt asa cum le stim si ni se va pune in fata vechea placa cu:"exploatare necorespunzatoare".
Sunt patit cu amortizorul dr fata, nu am reusit sa il schimb pe garantie, in final le-am schimbat pe ambele fata, asa cum era si normal, ambele, dar doar pe CASCO, din pacate.
E va doresc succes in demers, astept rezultatul.



Eu am reusit la reprezentanta de la Sibiu. Aveam o bataie abia perceptibila, au verificat intreg trenul fata, n-au gasit nimic insa la o privire mai atenta au observat ulei si praf pe tija unui amortizor. Au concluzionat ca acela era cauza zgomotului si mi-au schimbat ambele amortizoare (pe garantie).
Dupa aceea mi-au spus ca e normal ca uleiul sa se prelinga, deci n-ar fi fost nici-un defect si prin urmare n-ar fi trebuit schimbat, mai ales ca a fost schimbata si perechea...si distractia a ajuns pe undeva peste 20 milioane...
PS Bataia n-a disparut, dar s-a atenuat peste 50%.... Asta e....
HORIA100213
QUOTE(alin94962)
Eu am reusit la reprezentanta de la Sibiu. Aveam o bataie abia perceptibila, au verificat intreg trenul fata, n-au gasit nimic insa la o privire mai atenta au observat ulei si praf pe tija unui amortizor. Au concluzionat ca acela era cauza zgomotului si mi-au schimbat ambele amortizoare (pe garantie).
Dupa aceea mi-au spus ca e normal ca uleiul sa se prelinga, deci n-ar fi fost nici-un defect si prin urmare n-ar fi trebuit schimbat, mai ales ca a fost schimbata si perechea...si distractia a ajuns pe undeva peste 20 milioane...
PS Bataia n-a disparut, dar s-a atenuat peste 50%.... Asta e....


E normal ca uleiul sa se prelinga?! Au innebunit domnii de la service?! Si cum mai amortizeaza, ma rog, un amortizor pe baza de ulei daca ULEIUL se prelinge? Foloseste aerul care intra in locul uleiului, am inteles! Si se transforma in amortizor pe gaz! Hip-hip Toyota! Au reusit ce n-a putut intreg mapamondul. Sa transforme un amortizor pe ulei in amortizor cu gaz in timpul exploatarii. Uauu...

In aceeasi logica, este normal sa mai curga niste benzina din rezervor, niste acid din bateriile tinute la orizontala, sa mai intre niste praf prin filtru, ba chiar sa se mai scurga niste curent prin cheie cand punem contactul. Sau sa se rupa centurile, sa se declanseze din senin airbag-urile, sa ne ramana CD-urile in aparate si sa se blocheze geamurile la jumatate. Dupa mintea indivizilor din Sibiu, astea sunt lucruri normale si nu sunt acoperite de garantie.

P.S. Eu cred ca ar fi nimerit sa apelezi la institutia numita OPC. S-ar putea sa ai un succes mai mare decat crezi. In termenii Codului Penal, ceea ce au facut baietii de la service se numeste inselaciune in forma calificata, daca n-au gasit urme de lovituri sau rupturi pe amortizorul buclucas.
HORIA100213
Apropos de garantie, spunea cineva pe aici ca la service ne vor pune placa referitoare la drumuri proaste si exploatare necorespunzatoare.
Am cateva intrebari si raspunsuri, spun eu de bun-simt, vis-a-vis de problema:

1. A fortat cineva compania Toyota sa ofere garantie integrala de trei ani la masinile vandute in Romania?
Nu!

2. Nu stia compania Toyota in ce hal se prezinta drumurile romanesti?
Bineinteles ca stia.

3. De ce a acordat totusi garantia?
Ca sa-si vanda masinile.

4. Ce se va intampla daca nu-si onoreaza garantiile si inventeaza pretexte?
Isi va pierde clientii, care se vor orienta spre alte marci.

Daca Toyota vrea sa faca din afacerile din Romania tepe date clientilor, cu aceeasi moneda i se va raspunde. Eu sustin insa ca de vina e balcanismul pe care-l intalnim prin service-urile noastre, chiar daca pe unele din ele scrie Toyota. Un caz concret pare sa fie service-ul din Sibiu.
alin94962
Nu m-ai inteles deloc...Poate ca n-am fost destul de explicit. Motivatia cu uleiul a fost expusa putin diferit de cei din service si poate n-am inteles-o eu bine. Am spus ca mi le-au schimbat pe garantie, insa ei au suportat costul de cca 20 mil. sau peste, cat o fi fost.
Asa cum tu lauzi service-ul din Oradea, tot asa il laud eu pe cel din Sibiu.
Oamenii de aici m-au servit intotdeauna de nota 10. Am nenumarate exemple privind profesionalismul lor si , mai presus de asta, respectul fata de client...Ele (exemplele) se afla pe undeva prin partea a II -a a discutiilor pe Avensis.
Asa ca ceea ce ai afirmat tu putin mai sus referitor la Sibiu, permite-mi sa retractez eu!
HORIA100213
QUOTE(alin94962)
Nu m-ai inteles deloc...Poate ca n-am fost destul de explicit. Motivatia cu uleiul a fost expusa putin diferit de cei din service si poate n-am inteles-o eu bine. Am spus ca mi le-au schimbat pe garantie, insa ei au suportat costul de cca 20 mil. sau peste, cat o fi fost.
Asa cum tu lauzi service-ul din Oradea, tot asa il laud eu pe cel din Sibiu.
Oamenii de aici m-au servit intotdeauna de nota 10. Am nenumarate exemple privind profesionalismul lor si , mai presus de asta, respectul fata de client...Ele (exemplele) se afla pe undeva prin partea a II -a a discutiilor pe Avensis.
Asa ca ceea ce ai afirmat tu putin mai sus referitor la Sibiu, permite-mi sa retractez eu!


Nici o problema. Dar tot nu inteleg cum au putut afirma ca e normal sa se prelinga uleiul din amortizor. Iarta-ma, dar chiar nu pot accepta asta.

Tot e bine ca nu te-au pus la plata. Asa se explica reactia mea. Ar fi fost strigator la cer sa curga uleiul si sa te puna sa platesti.

P.S. Cred ca posturile cu garantia se potrivesc totusi cu situatiile intalnite pe la alte service-uri. Si cum eu aveam chef de scris... Apropos, cand ati cumparat masinile, vi s-a comunicat ca aveti garantie integrala, mai putin pe ambreiaj?! Ca mie nu mi s-a spus asa ceva. Nu vreau sa par paranoic, dar scuza cu ambreiajul e piesa de frictiune nu tine. Si pistoanele sunt la fel, si rulmentii si exemplele pot continua. Pai, daca scrie ca negru pe alb ca e integrala, mai putin consumabilele si anvelopele, ce facem? Incepem sa scoatem? Maine-poimaine mai auzim ca nici ECU nu e acoperit de garantie, ca bujiile mai pot crapa si asta e si alte minuni. Uf, frumoasa tara, cu populatia are niscaiva probleme...
Focuri106563
dupa cum spuneam mai devreme am schimbat becurile pe faza scurta cu Osram Silverstar.

Am facut niste teste in seara asta pe un drum fara iluminat public si fara circulatie prea mare, a fost si un prieten cu Octavia 2 cu mine.

Pot sa spun ca diferenta de luminozitate se vede foarte clar, lumina nu mai este galbuie DAR am o problema: comparat cu Octavia faza scurta la Avensis bate mult mai putin si se termina brusc.

Cum credeti ca se poate rezolva? Se poate ridica din far doar faza scurta?
S O R I N
Cere sa le ridice la service si vei rezolva problema.

Eu le am ridicat la maxim si acum merg cu reglajul din masina la 3-4 sa

nu i orbesc pe cei din fata.Inainte era dat pe 0 si degeaba,tot nu se vedea

bine.Acum datele problemei se schimba radical.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.