alin94962
Apr 13 2011, 11:05 AM
QUOTE (Colonelu' @ Apr 12 2011, 09:08 AM)
Am tot sperat sa pot ajunge la 100.000 km sa fac un schimb complet, adica fata: discuri + placute, spate: placute, dar se pare ca drumul recent de vreo 8.000 km facuti in extern le-au grabit uzura.
Te rog sa-mi spui daca vei mentine algoritmul Zimmermann (perforate) pentru discuri si Ferodo Premier pentru placute.
cipicaduh
Apr 13 2011, 04:48 PM
QUOTE (Colonelu' @ Apr 12 2011, 01:08 PM)
Masina a primit anul acesta si un set complet de anvelope de vara noi, marca Continental PremiumContact 2, cu indicii Treadwear 280, Traction AA si Temperature A. Mi-as fi dorit sa cumpar Falken FK-452, dar am fost fortat de imprejurari sa recurg la Conti pentru ca masina trebuia sa plece a doua zi. Pana la urma consider ca a fost o afacere destul de profitabila pentru ca anvelopele m-au costat 338 lei/buc + 20 lei/roata de echilibrat si umplut cu azot, deci total 358 lei/roata.
Pentru viitor ma bate gandul sa pun o bara de rigidizare fata.
Colonele, te rog sa imi spui si mie de unde ai luat anvelopele in Dulcele Targ,par niste preturi bune ..si daca esi amabil,da de veste,te rog, cand montezi bara de rigidizare,caci sunt si eu foarte interesat.
Legionarul a avut bara de rigidizare,parca a fost cam 800 de lei.Nu stiu daca a avut rezultatele dorite,daca bara mai este in uz sau a vandut-o. Ma intreb de ce a renuntat,insa,la filtrul K&N.
pmhoria
Apr 13 2011, 05:33 PM
QUOTE (cipicaduh @ Apr 13 2011, 02:48 PM)
Legionarul a avut bara de rigidizare,parca a fost cam 800 de lei.Nu stiu daca a avut rezultatele dorite,daca bara mai este in uz sau a vandut-o. Ma intreb de ce a renuntat,insa,la filtrul K&N.
Uita-te la postul 96 de aici
http://masini.ro/forum/content-page/25727/...ce-loc/page/80/Mie imi pare ca are inca bara si filtrul
Legionaru'
Apr 13 2011, 05:42 PM
Am si bara, am si filtru!
Bara am avut-o un timp imprumutata unui amic sa se convinga de utilitatea ei. Cand i-am cerut-o inapoi mi-a dat 600 lei sa-mi comand eu alta, ca el nu o mai da pe aia jos.
Asa ca m-am ales su cu bara nou-nouta.
Filtru K&N as vrea sa-l vand pentru a-mi lua Typhoon de la K&N.
Despre ulei de motorDe ieri pentru mine cand e vorba de uleiuri nu mai exista decat MOTUL!
Va explic si de ce.
Am pus in 2 recipiente identice cate 200ml de Mobil1 0W40 si Motul 300V Power Racing 5W30, le-am bagat la congelator timp de 12 ore, in aceeasi pozitie. Le-am scos si le-am rasturnat pe ambele in acelasi timp. Motulul a curs mult mai repede desi are indicativ la rece mai mare decat Mobilul. Si prin simplul balans al recipientelor se putea observa ca Motulul este mai fluid. Alt aspect, uleiul Motul si-a pastrat culoarea, uleiul Mobil s-a "incetosat" putin.
Pentru mine acest test a fost destul de concludent.
vio
Apr 13 2011, 05:43 PM
vrea sa isi ia kit ul Typhoon 69 tot de la K&N... deshi io as merge acum pe un APEXi
Colonelu'
Apr 13 2011, 07:10 PM
Pentru moment am optat la placutele spate pentru Ferodo Premier, care au avut si un pret bun. In viitor, cand va trebui sa fac schimbul complet, cred ca voi opta pentru discuri si placute de la ATE.
Anvelopele au fost cumparate de la Proinvest, cu locatia in Iasi, str. Aurel Vlaicu nr. 78 (de la Piata 2 Baieti spre fostul Abator, pe partea dreapta). Am fost impresionat extrem de placut de faptul ca este primul centru de anvelope din Iasi unde vad ca se foloseste cheia dinamometrica pentru strans rotile.
vio
Apr 13 2011, 07:29 PM
e nu ma innebunii
) fara aia nu puteai sa strangi rotile
)
ma lashi...
peste 1500 de km o sa te duci la ei iar?
Diesel
Apr 13 2011, 11:04 PM
Eu am fost intrebat la Autoklass daca am piulite sau prezoane. De ce? pentru ca unele se strang pana la 70Nm si celelalte pana la 80Nm... nu sunt sigur de valori.
M A R I A N
Apr 13 2011, 11:38 PM
QUOTE (Legionaru' @ Apr 13 2011, 12:42 PM)
Despre ulei de motor
De ieri pentru mine cand e vorba de uleiuri nu mai exista decat MOTUL!
Va explic si de ce.
Am pus in 2 recipiente identice cate 200ml de Mobil1 0W40 si Motul 300V Power Racing 5W30, le-am bagat la congelator timp de 12 ore, in aceeasi pozitie. Le-am scos si le-am rasturnat pe ambele in acelasi timp. Motulul a curs mult mai repede desi are indicativ la rece mai mare decat Mobilul. Si prin simplul balans al recipientelor se putea observa ca Motulul este mai fluid. Alt aspect, uleiul Motul si-a pastrat culoarea, uleiul Mobil s-a "incetosat" putin.
Pentru mine acest test a fost destul de concludent.
Confirm cu uleiul Motul.
Desi costa cu ~ 50% mai mult decat alte uleiuri, se simte altfel, de la primii km.
Eu personal nu sunt un fan al produselor frantuzesti dar in Motul si Michelin am incredere.
cristsib
Apr 14 2011, 08:42 AM
QUOTE (Colonelu' @ Apr 13 2011, 08:10 PM)
Am fost impresionat extrem de placut de faptul ca este primul centru de anvelope din Iasi unde vad ca se foloseste cheia dinamometrica pentru strans rotile.
Din cate stiu fiecare centru trebuie sa aibe o cheie dinamometrica, ca nu o folosesc si o tin numai pentru cand vine controlul este altceva.
OCTAN_95
Apr 15 2011, 03:09 PM
CITAT(Diesel @ Apr 14 2011, 12:04 AM)
Eu am fost intrebat la Autoklass daca am piulite sau prezoane. De ce? pentru ca unele se strang pana la 70Nm si celelalte pana la 80Nm... nu sunt sigur de valori.
Momentele de strangere depind de marimea filetului si de grupa de material a prezonului, lasati piulita deoparte in acest caz de asamblare.
Cine poate sa-mi spuna ce material este folosit precum si starea de tratament a acestuia gasim momentele de strangere.
Din pacate la majoritatea locurilor unde se umbla la roti se cam lucreaza dupa ureche.
Cheile dinamometrice nu sunt un simplu obiect de impresionare a clientului; OBLIGATORIU !!! trebuieste folosita.
Trebuie cautate informatii privind aceste momente de strangere si cerut operatorilor sa respecte aceste prescrieri ale producatorului.
22nst
Apr 15 2011, 03:57 PM
Eu am si folosesc cheia dinamometrica
La Yaris se strang la 103 Nm iar la Logan 105 Nm
_Constantin_
Apr 15 2011, 06:57 PM
Ia zi-mi ionele de unde ai luat matale aceasta cheie? As vrea si eu una avand in vedere ca am de "ingrijit" 5 masini.
22nst
Apr 15 2011, 07:15 PM
De la
Adrian Flavius.
Am cumparat-o acum un an, nu mai stiu a avut el 2 sau ceva de genul asta
vio
Apr 15 2011, 11:10 PM
mecanici lu peshte ... ba voi doar cu furculitza puteti sa mancati? altfel muriti de foame daca nu aveti furca ?! ...un mecanic adevarat stie sa faca toate operatiunile fara dinamometrica
... melcu asta vrea sa isi stranga cochilia pe ochi sa ii mai alunece pe spate...
OCTAN_95
Apr 16 2011, 01:44 PM
Vio aici nu se pune problema de eticheta, ma mir ca ai o asemenea pozitie, ori cat de bun meserias esi nu vei reusi niciodata sa realizezi o strangere uniforma si potrivita.
Nu vei reusi sa vi cu argumente valabile pentru mine in favoarea strangerilor "dupa ureche".
_Constantin_
Apr 16 2011, 08:12 PM
Lasa-l bre sa zica ce vrea el. Eu imi iau cheie si imi strang rotile pentru linistea mea sufleteasca, in nici un caz ca n-as putea sa o fac si cu o cheie normala. Daca e recomandat 103Nm ... atunci 103 sa fie ( sau oricat ar trebui).
vio
Apr 16 2011, 09:14 PM
cristsib
Apr 17 2011, 01:30 PM
Pentru Avensis am vazut in cartea tehnica ca recomanda cuplul de strangere 103 Nm.
M A R I A N
Apr 18 2011, 12:16 AM
La vulcanizarea unde merg eu au pistoale pneumatice.
La alea cum se poate controla momentul de strangere?
_Constantin_
Apr 18 2011, 04:00 AM
Pistoalele alea nu au nici o setare in sensul asta. La Legionaru dupa o strangere din asta a fost nevoie sa inlocuiasca piulita si prezonul.
adrian_flavius
Apr 18 2011, 08:10 AM
Pai si eu am cumparat cheia dinamometrica DUPA o strangere
ca la carte executa pe pistol pneumatic...in general alea baga spre 200 Nm, ceea ce e prea mult pentru Totos...eu nu bag chiar ca dupa carte, reglez cheia pe la 120-125 Nm...putin mai sus...da' mi le strang singur, de fiecare data cand umblu pe la roti...
La strangerea aia faimoasa am schimbat nu mai putin de 4 prezoane facute praf de pistol...si nu costa
decat vreo 37-38 de lei +TVA unul (parca asa a fost, nu imi mai aduc aminte exact...); cu banii pe vreo 10 prezoane iti cumperi cheie dinamometrica...
Costache, da doar un semn, si il sun pe gagiul de la care le-am luat, sa vad daca mai are...daca nu, cauta prin magazinele de bricolaj, da-s niste scoruri la astia, de te urci pe pereti...
PS: dupa ce am luat cheia, i-am gasit nspe mii de intrebuintari...acum pana si suruburile de la diverse
chestii pe care le mai fac eu le strang la cuplu...cheia mea baga pana la 210 Nm maxim...de-ajuns cam pentru 99% din strangerile dintr-o gospodarie normala...ultima data am folosit-o la o strapungere pe o conducta de PE, magistrala de 110 mm, pentru aductiune de apa...cupla care se pune pe conducta, inainte de strapungere, e prinsa in suruburi (parca M12, daca imi aduc eu bine aminte); am bagat prelungitorul pe cheie, pus tubulara in cap, si am strans exact la cat ziceau aia la cartea (vreo 80 Nm), ca sa nu se strice plasticul...a fost foarte misto...)
vio
Apr 18 2011, 09:57 AM
normal pistoalele alea ori sunt calibrate pt anumita fortza , ori tre sa aiba in cap un dinamometru , cum este la mashinle de gaurit care se folosesc si la strans suruburi, dar baietii nu le au ..plus ca tre folosite anumite capete de strangere
OCTAN_95
Apr 18 2011, 06:19 PM
Vio, las-o mai moale, incearca sa accepti ca nu le cunosti chiar pe toate.
Acele sisteme pneumatice au sisteme de limitare la forta de actionare, se pot regla dupa bunul plac al operatorului.
Nu poate fi facuta niciodata comparatie intre acele "pistoale pneumatice" si cheia dinamometrica.
Este ca si cum ai cantari verigheta cu balanta de piata !!
Atentie insa, nu am luat in considerare sistemele de inalta performanta care sunt departe de a fi gasite in vulcanizarile noatre.
P.S. Masinile de gaurit nu se folosesc la strangerea suruburilor.
vio
Apr 18 2011, 07:56 PM
cine tia zis ? pui pariu ca e mashina de gaurit care si strange suruburi ?
ce zici tu la scuel e fortza standard dar tu poti pune in cap dispozitivul acele de reglaj... io am vazut asa ceva la atelier meserie in buc la un amic
isi lua astea exact pt cei ca Motan sau Costache
_Constantin_
Apr 19 2011, 03:46 AM
Ok, eu admit ca in unele situatii sunt mai catolic decat Papa dar ... daca forta de strangere a oricarei piulite sau surub ar fi aleatorie, de ce s-a mai chinuit cineva sa faca o cheie care costa o caruta de bani? Nu mai pun la socoteala muntii de documentatie aferenta strangerii acelor piulite sau suruburi?
Colonelu'
Apr 20 2011, 11:15 AM
Bai, ce dea mai polemica a starnit cheia dinamometrica !!!
Dupa cum am spus mai sus, a trebuit sa schimb placutele spate. Din pacate a trebuit din nou sa fac compromisuri. Desi am comandat placute Ferodo Premier, din cauza ca erau intr-un alt depozit din tara si cu toate ca le comandasem cu 2 zile inante, m-am trezit vineri dimineata ca trebuie sa renunt la Ferodo (care ar fi ajuns sambata) si sa iau altceva. Dupa cateva telefoane la depozitele din Iasi am cumparat Remsa, le-am montat si am si plecat la drum spre Bucuresti. Pana la urma am fost multumit de compromis datorita pretului total la care am iesit (placute + manopera), plus faptul ca in curand va trebui sa fac o investitie majora in schimbul complet de discuri si placute.
Faza e ca atunci cand am schimbat placutele am observat faptul ca etrierii nu au lucrat bine, adica placutele de pe exterior erau foaie de hartie, iar cele de pe interior, care au si senzorul, mai aveau cca. 2-3 mm pana in senzor. Cu prima ocazie va trebui sa demontez si sa curat culisele de etrier.
Off Topic,
Se pare ca forumul are o problema, caci nu primesc instiintari despre noi postari decat doar la inceput, dupa care ma trezesc ca se scriu cateva pagini.
lebadaseverin
Apr 22 2011, 11:22 AM
Spuneti-mi si mie, este normal ca la relanti sa am 800 rotatii? Am Avensis 1,8 din 2004. Va multumesc.
Legionaru'
Apr 22 2011, 11:42 AM
Cu farurile aprinse trebuie sa stea la 800rpm.
Fara niciun consumator la 625-650 rpm.
cipicaduh
Apr 22 2011, 01:11 PM
Legionarule,sa inteleg ca esti multumit cu bara de rigidizare pe masina?
Te rog sa imi dai mai multe informatii privind achizitionarea ei ( furnizor, un cod de identificare al barei...si ce crezi car mai fi de folos)
Multumesc!
Legionaru'
Apr 22 2011, 03:31 PM
Sunt foarte multumit de bara.
O poti comanda la
Wiechers. Codul produsului este 471008.
Edi2011
Apr 26 2011, 12:57 PM
Salut,
Urmaresc de ceva vreme forumul si nu am reusit sa gasesc o rezolvare problemelor care au aparut.
Pe scurt, am un Ave Luna 2005 automata, 80.000km, si de mai bine de 6 luni se aude un zdranganit destul de puternic de undeva dinspre toba, parca.
Mai exact fenomenul apare cand stationez la stop si, desigur ca stau cu piciorul pe frana, astfel masina e in sarcina fiind automata; turometrul imi scade in 600-650 de ture, apare un usor tremurat si acest zdranganit daca pot sa-i spun asa. Mentionez ca zdranganitul este asociat obligatoriu cu scaderea in ture fiind nevoit la stopuri sa bag in neutral numai sa numai sune ca un lighean plin de linguri. La rece, masina nu face nici un zgomot ci numai cu motorul cald. Am sunat la service si mi-au spus ca ar putea fi catalizatorul. Deja plang....
M-ar interesa si alte opinii, daca se poate, si va multumesc anticipat pentru ajutor.
Legionaru'
Apr 26 2011, 04:38 PM
Sunt 2 garnituri la imbinarile traseului de evacuare care au in compozitie azbest. Cu timpul se uzeaza si trebuie inlocuite. Eu cred ca de acolo provine zgomotul.
_Constantin_
Apr 26 2011, 06:31 PM
Ai cumva AC-ul pornit cand face zgomotul? La foarte multi dintre noi, scadea turatia la stop, nefiind insa insotita de acel zgomot. Masina tremura si in unele cazuri cedeai ca se opreste. E posibil sa fie o combinatie intre ce a zis Legionaru si problema de mai sus.
vio
Apr 26 2011, 07:35 PM
tu tremurai la stop?
)
Edi2011
Apr 27 2011, 12:22 AM
Multumesc pentru raspunsurile prompte.
La ultima revizie mi-au schimbat un con care intra in toba si era raspunzator de asocierea benzinarei mele cu un diesel veritabil. Da, facea mai ceva ca un diesel insa problema a fost rezolvata cu inlocuirea conului.
Acum zdranganitul nu este asociat cu Ac-ul. Indiferent daca e oprit sau pornit face la fel. Cica as avea o sanasa sa fie doar desprins catalizatorul.... chiar nu ma pricep si sincer m-au lasat la service mai in ceata decat am venit.
QUOTE (Legionaru' @ Apr 26 2011, 04:38 PM)
Sunt 2 garnituri la imbinarile traseului de evacuare care au in compozitie azbest. Cu timpul se uzeaza si trebuie inlocuite. Eu cred ca de acolo provine zgomotul.
O sa le fac o intrebare celor de la service dar o sa ma duc la GTC ca la Toyo m-am lamurit:))
Inca o data multumesc pentru pareri si raspunsuri.
OCTAN_95
Apr 27 2011, 03:32 PM
CITAT(Legionaru' @ Apr 26 2011, 05:38 PM)
Sunt 2 garnituri la imbinarile traseului de evacuare care au in compozitie azbest. Cu timpul se uzeaza si trebuie inlocuite. Eu cred ca de acolo provine zgomotul.
Ma indoiesc ca ar fi azbest, acest material a fost demult interzis in a se utiliza.
Toyo sa faca cumva excceptie de la aceasta?
vio
Apr 27 2011, 05:58 PM
si ce pui tu acolo ? poate ca nu e azbest , o fi un inlocuitor ...
am la placi de azbest de clingherit kklau
)
OCTAN_95
Apr 27 2011, 06:38 PM
Cei ce aveti rabdare incercati sa cititi aici:
http://www.ecologic.rec.ro/articol/read/de...-durabila/3615/Noi avem interdictie in a folosi elemente ce contin azbest, dar.....
cipicaduh
Apr 29 2011, 01:41 PM
Ma apropii vertiginos de revizia de 60.000 km pentru Avensis benzina 1.8 L.
Am solicitat la Toyota informatii despre consumabilele ce se vor schimba precum si pretul lor.
La uleiul de transmisie e trecut 75 W 90, pentru cutie in 5 trepte. E OK?
Colonelu'
Apr 29 2011, 01:59 PM
Doar pentru cutiile in 6 tr. este problema cu specificatia uleiului. Pentru cele in 5 tr. se pune normal 75W90.
Pt cei din Iasi, am 3 litri de Motul Gear 300 75W90.
cipicaduh
Apr 29 2011, 06:50 PM
Sunt interesat! Te rog,Colonele,da-mi un PM cu pretul pe care il ceri pe ulei.
Ai comandat cumva bara de rigidizare? Am sa incerc pe site-ul recomandat de Legionarul,desi ma uit cam chioras pe nemteasca lor.
tuzy
May 1 2011, 11:45 AM
Buna ziua! Am un avensis 1.8 si sunt interesat de filtrul Typhoon de la K&N. M-ar interesa cat costa, de unde se poate comanda, unde se poate efectua montajul si ulterior la cati km se schimba filtrul de aer sau cum se efectueaza intretinerea lui. Multumesc.
OCTAN_95
May 1 2011, 04:16 PM
Ai PM !!
tuzy
May 1 2011, 09:32 PM
multumesc!
e bun magazinu dar nu au kit-ul Typhoon care oricum costa cred peste 659 RON si mai am niste intrebari daca se poate:
- ai filtru care se monteaza in carcasa originala sau kit de admisie ?
- filtrul care se monteaza in carcasa originala face zgomot sportiv ?
typhoon costa cam 320 euro minim. filtru panel face zgomot dar putin , tre sa ii mai scoti /tai un difuzor in cutie .
dinpoplaca
May 1 2011, 11:40 PM
Toyota Avensis despre care discutati aici are cutie automata sau manuala?
Am incercat sa citesc niste posturi dar nu mi-am dat seama.
Colonelu'
May 2 2011, 06:38 PM
QUOTE (cipicaduh @ Apr 29 2011, 07:50 PM)
Sunt interesat! Te rog,Colonele,da-mi un PM cu pretul pe care il ceri pe ulei.
Ai comandat cumva bara de rigidizare? Am sa incerc pe site-ul recomandat de Legionarul,desi ma uit cam chioras pe nemteasca lor.
Ti-am dat PM inca de sambata.
Inca nu am comandat bara de rigidizare, dar o sa o comand.
adrian_flavius
May 18 2011, 07:25 AM
Intrebare simpla: de vreo 2-3 zile am ceva probleme cu inchiderea centralizata...de fapt, cu DESCHIDEREA centralizata, de pe cheie...adica inchiderea merge fara probleme, dar, cand apas butonul pentru deschidere, desi ledul clipeste (pe rosu), nu se intampla nimic...poate la a doua sau a treia incercare, chiar si atunci cand sunt fff aproape de masina...inchiderea merge, ca si deblocarea portbagajului...numai deschiderea completa face figuri...de cateva ori am descuiat masina ca la berlina mea veche (si draga...pe unde i-or umbla caucioacele, saracutza...offf...), direct cu cheia in usa soferului...
Intrebarea (abia acum o pun, desi am scris la inceput...
): e din baterie? (masina a facut 3 ani, 1 luna, 2 saptamani si 4 zile astazi de dimineata...asta de cand am luat-o eu din reprezentanta...) ...sau e altceva?
pmhoria
May 18 2011, 08:01 AM
Ai incercat si cu a 2a cheie? Sau aia nu are butoane de inchidere/deschidere pe ea? Daca cea de rezerva merge .. schimbi bateria
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.