Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Avensis partea VIII-a
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Colonelu'
Aseara am iesit dupa cumparaturiprin oras si am sesizat ca unul din becurile de faza scurta era ars. Era unul din becurile Philips X-Treme Power, de fapt ultimul ce mai ramasese la datorie. Norocul meu a fost ca am pastrat in portbagaj becurile originale si am reusit sa-l schimb.

Ca tot am pomenit de becuri, de o bucata de vreme tot caut o solutie sa pun niste becuri care sa aiba o lumina mai puternica, dar sa aiba totodata si durata de viata mai mare. In urma studiilor efectuate am inteles ca toate becurile care ofera X% mai multa lumina au o durata de viata de numai 250 ore fata de becurile normale care tin pana la 500 ore. Pana acum am fost cel mai multumit de becurile Osram Night Breaker, la care intr-adevar s-a vazut net diferenta de luminozitate, dar din pacate s-au si ars relativ repede.
As pune Xenon, dar mai ies cu masina din tara si nu vreau sa iau amenzi pt ca nu am spalator de far si ridicator automat. Despre PIAA, as vrea sa le vad in actiune ca sa imi fac o parere. In tara am gasit un importator care aduce becuri M-TEC, in doua variante de temperatura de culoare, 4350K - Super White, respectiv 4750K - Cold Blue si care se lauda ca la un consum de 55W ofera lumina cat unul de 100W.
Legionaru'
La ce pret ai gasit M-TEC? Parca astea sunt HID-uri, nu?
OCTAN_95
CITAT(Colonelu' @ May 9 2010, 11:15 AM) *
As pune Xenon, dar mai ies cu masina din tara si nu vreau sa iau amenzi pt ca nu am spalator de far si ridicator automat. Despre PIAA, as vrea sa le vad in actiune ca sa imi fac o parere. In tara am gasit un importator care aduce becuri M-TEC, in doua variante de temperatura de culoare, 4350K - Super White, respectiv 4750K - Cold Blue si care se lauda ca la un consum de 55W ofera lumina cat unul de 100W.

Eu am pus PIAA, este o diferenta fata de cele avute anterior (Philips BLUEVISION) astept insa un drum mai lung in regim de noapte pt a ma edifica (la 6 dimineara nu prea ai cum sa sesizezi asta)
Foarte important este ca va trebui sa-mi polishez farurile
Legionaru'
De unde ai luat PIAA?Cat au fost?
OCTAN_95
ai PM
cristsib
QUOTE (OCTAN_95 @ May 10 2010, 07:16 AM) *
ai PM

Vreau si eu thumbsup.gif
cipicaduh
Si eu ma inscriu !!!
TIBINEL
QUOTE (OCTAN_95 @ May 9 2010, 06:40 PM) *
QUOTE (Colonelu' @ May 9 2010, 11:15 AM) *
As pune Xenon, dar mai ies cu masina din tara si nu vreau sa iau amenzi pt ca nu am spalator de far si ridicator automat. Despre PIAA, as vrea sa le vad in actiune ca sa imi fac o parere. In tara am gasit un importator care aduce becuri M-TEC, in doua variante de temperatura de culoare, 4350K - Super White, respectiv 4750K - Cold Blue si care se lauda ca la un consum de 55W ofera lumina cat unul de 100W.

Eu am pus PIAA, este o diferenta fata de cele avute anterior (Philips BLUEVISION) astept insa un drum mai lung in regim de noapte pt a ma edifica (la 6 dimineara nu prea ai cum sa sesizezi asta)
Foarte important este ca va trebui sa-mi polishez farurile

Daca polisezi farurile o data,gata, treb. mereu dupa aceea sa o faci,din ce in ce mai des,dar daca e nevoie,asta e.
cipicaduh
Se poate,va rog,sa aflu mai multe despre sursa PIAA? Multumesc!
vio
USA ... de acolo si le lua Octan.

TIBINEL
piaa sunt becuri de 55 si 65 nu am vazut de 35,vorbesc de HID
http://www.tirerack.com/lighting/brand.jsp?brand=PIAA
Colonelu'
Celebrele stergatoare Valeo X-TRM si-au dat duhul dupa 1,5 ani. Norocul meu a fost ca intre timp imi facsem rost de alte stergatoare tot tip lama, de la Champion, pe care le-am schimbat duminica acesta cand m-a prins ploaia prin oras si am vazut ca Valeo lasa o ceata in urma lor. Cum vremea a fost una cam ploioasa, am avut posibilitatea sa le probez imediat. Pana acum pot spune ca sunt destul de bune, dar sa vedem cat vor tine.
cristsib
Champion folosesc la masina de servici, tin cam cat costa (eu cam la 5-6 luni le schimb).
stasu
In weekendul asta ploios am facut o mica revizie la masina:

Schimbat:

Ulei Motul 8100 5w30 - 180 ron/5 l (tnx lui Zeus ptr info)

Filtru Ulei (Nipparts) - 18 ron

Filtru Aer (Mann) - 56 ron

Filtru Polen (Nippart) - 90 ron (tnx lui Colonelu ptr info)

Curea accesorii (Gates) - 60 ron

Manopera - 0 ron smile.gif
mallasorte
cureaua accesorii ce implica? si cind trebuie schimbata?
vio
la 105 000 km sau 5 ani parca si implica o cheie de 22 parca atat.
Colonelu'
QUOTE (vio @ May 17 2010, 02:39 PM) *
la 105 000 km sau 5 ani parca si implica o cheie de 22 parca atat.

Completare:
Mai implica si verificarea rolelor intinzatoare si de ghidaj si eventual schimbarea lor pentru a nu risca griparea lor ulterioara ceea ce duce la ruperea curelei cand iti e lumea mai draga.
vio
nope . nu implica nimic , rola intanzatoare se va schimba doar daca este necesar la 210 000 km tongue.gif .
stasu
La mine a fost cheie de 19(si apasat destul de tare), iar la schimbare imi scria in carte 6 ani sau 105.000 de km, eu am schimat prea tarziu(ptr ca asa am luat-o) la 86.000 km.
Desi trecuse de 6 ani omu astepta sa aiba pe kilometraj 105.000 km sad.gif
mallasorte
bun si de unde stii cind trebuie sa o schimbi? inafar de 6 ani sau km .... ceva simptome?
Legionaru'
Te uiti pe partea interioara a curelei si daca au inceput sa se observe mici crapaturi inseamna ca i-a venit sorocul.
stasu
+ ca se mai aude si un suierat
mallasorte
Am o nelmurire.

Am cumparat masina in iulie 2008 ( inmatriculata din 2005 in romania prima inmatriculare). PE talon la seria motorului imi apare o anumita serie.iar dedesupt imi apare Motor poansonat alta serie si alt numar. Recent ( ieri) am aflat cum ca am (98000 km arata in bord )defapt as avea numa vreo 30000 ca motorul a fost schimbat in 2007 noiembrie desi eu nu cred ( o eroare a celor de la service au incurcat ceva uleiuri la o verificare...). masina pina in 2007 2008 a fost in leasing..este posibil ca dupa ce masina a fost trecuta pe propietar sa fie nevoie de o poasonare de motor? cum as putea afala daca este adevarat sau nu? Mentionez ca masina nu are nici cea mai mik problema de nici un fel. multumesc
Colonelu'
Vineri dupa-amiaza eram in oras la cumparaturi si ajungand in parcare la un supermarket m-am gandit sa mai completez cu niste solutie de spalat parbrizul. Opresc motorul, completez cu lichid si cand ma urc inapoi la volan si pun contactul observ ca pe computerul de bord (la modelul facelift dupa 2006 este sub ceasul de la vitezometru) este afisata ora 12.00 si consumul instantaneu, exact ca atunci cand se reseteaza cand scoti alimentarea de la baterie. Am zis OK, l-a apucat si pe el dablaua dar isi revine. Ei bine, nu. Am ajuns acasa si am fixat ceasul corect, am trecut afisajul pe Range (distanta ramasa de parcurs cu motorina din rezervor), dupa care am taiat contactul din cheie si cand l-am repus imediat am vazut ca era resetat la loc. De atunci, ori de cate ori am condus masina, computerul de bord s-a resetat de fiecare data cand am taiat contactul. In rest, masina porneste foarte bine, motorul trage, cu frana n-am probleme. Nu stiu daca o fi functionand VSC+TRC, dar sper sa nu fiu pus in pozitia de a le verifica functionarea pana marti cand o sa ajung la service sa vad ce zic baietii.
Colonelu'
Up date problem:
In seara asta am sesizat ca nici avertizarile sonore pt usa sofer deschisa si lumini lasate aprinse nu functioneaza.

Maine nu cred ca lucreaza, dar marti sigur ajung in service.
Legionaru'
Siguranta arsa.
Cel putin la mine avertizarile sonore pentru usa sofer deschisa si lumini lasate aprinse sunt pe acelasi circuit cu computerul de bord.
mallasorte
Avensis 2004 1.8 VVTI are torpedou frigorific? de unde se da drumu daca da?:-?
22nst
nu are
OCTAN_95
CITAT(OCTAN_95 @ May 9 2010, 07:40 PM) *
CITAT(Colonelu' @ May 9 2010, 11:15 AM) *
As pune Xenon, dar mai ies cu masina din tara si nu vreau sa iau amenzi pt ca nu am spalator de far si ridicator automat. Despre PIAA, as vrea sa le vad in actiune ca sa imi fac o parere. In tara am gasit un importator care aduce becuri M-TEC, in doua variante de temperatura de culoare, 4350K - Super White, respectiv 4750K - Cold Blue si care se lauda ca la un consum de 55W ofera lumina cat unul de 100W.

Eu am pus PIAA, este o diferenta fata de cele avute anterior (Philips BLUEVISION) astept insa un drum mai lung in regim de noapte pt a ma edifica (la 6 dimineara nu prea ai cum sa sesizezi asta)
Foarte important este ca va trebui sa-mi polishez farurile

Drum noaptea cu becurile PIAA.
Nimic spectaculos, din pacate.
Pe tot drumul, cam 6 ore, nu am fost semnalizat decat de 2 masini cum ca as fi cu faza lunga. Cred ca este edificator.
Poate si ochii mei or fi de vina, nu stiu, asta e !
Legionaru'
In concluzie ramanem la ale noastre de pe aici. confused.gif
Colonelu'
Problema rezolvata. smile.gif

Am fost azi la service pentru rezolvarea problemei descrise mai sus. Deoarece azi au avut o zi extrem de incarcata cu programari, baiatul de la receptie, foarte amabil, mi-a spus ca e o problema de siguranta arsa. Cica a mai fost un Avensis in service cu aceleasi simptome si totul provenea de la lampa din portbagaj care cazuse si facuse contact la masa, cauzand arderea sigurantei de 7,5A din tabloul mic de sigurante de sub volan pozitia DOME. Mergand la masina, am verificat si eu in portbagaj, si culmea, si la mine lampa de iluminare iesise din locas, rupandu-se un piciorus de plastic de blocare. Dupa fixarea la loc a lampii si inlocuirea sigurantei arse totul a revenit la normal.
Va trebui sa gasesc o solutie pentru fixarea cat mai buna a lampii din portbagaj pentru a ne se mai repeta incidentul. Pentru a nu da banii pe o lampa noua, cred ca am sa trag un snur de silicon sanitar in jurul lampii pe dedesubt pentru a se fixa mai bine, pentru a avea posibilitatea de a o da jos alta data daca va trebui sa inlocuiesc becul.

Multumesc aici si colegului Legionaru'', care ieri a incercat sa ma ajute pentru rezolvarea problemei. A intuit bine problema cu siguranta,dupa cum a si scris mai sus, doar ca eu nu am reusit ieri sa dau de ea pentru ca m-a cam gonit ploaia.
alin94962
La reprezentanta Toyota, azi am schimbat antigelul. Daca cel original al masinii era SLLC (s-a mai discutat pe-aci despre asta), acum am introdus
LLC, care am inteles ca trebuie schimbat la 3 ani/60000 km, fata de SLLC ce se schimba la 5 ani/160000 km.
Sper ca n-am comis o prostie, schimband calitatea, adica sper sa nu dauneze motorului.
Daca aveti argumente impotriva LLC, va rog sa-mi spuneti si-l inlocuiesc. N-as vrea sa ma faultez datorita alegerii pe care am facut-o.
Multam.
alin94962
Nimeni pe-aici????
Rebel
Nu ai facut nici o prostie, nu dauneaza motorului, dar nu inteleg in ce consta logica in a trece de la ceva superior la ceva inferior?

In afara faptului ca reduci vizita la service si reduci din costuri, beneficiezi si de un lichid mai bun atat la temperaturi inalte cat si scazute.

Singura problema este aceea ca trebuie sa faci eliminarea si curatarea sistemului foarte corect altfel te poti alege cu aer in sistem, ce rezulta in spoturi foarte calde care imping indicatorul de temperatura catre zona rosie.
Nu in ultimul rand tot sistemul de racire trebuie curatat foarte bine de lichidul vechi intrucat nu sunt compatibile (SLL = hybrid organic acid technology, LL = ethylene glycol).

In general se trece de la LL la SLL si nu invers. Personal as fi ramas fidel lichidului SLL.

http://www.toyota.co.jp/en/environmental_r...3/pdf/E_p42.pdf
alin94962
Iti multumesc.
La programare am solicitat in mod expres introducerea SLLC.
Odata ajuns in service, nu mica mi-a fost mirarea vazand pregatite flacoanele de LLC, motiv pentru care i-am solicitat consilierului
de service schimbarea cu SLLC. Dupa controlul efectuat la magazie, m-a informat ca nu au pe stoc si ca trebuie comandat, dar ca daca doresc ma reprogrameaza.
Aici am avut un moment de ezitare, mi-am calcat pe principii si am acceptat calitatera inferioara.
Cred ca voi lua decizia de-a- l inlocui cu cel de calitate superioara.
hadriano
Salutare
Iar mai scriu pe forum doar cand am o problema.Dintr-o data , azi dimineata, nu am mai putut porni masina.Lipsa de curent, dar total.Cand ajung cu cheia in pozita de lucru, deci nu cand dau la demaror, se aude un zbarnait d ela doua relee.Unul glow, mare si baban, si altul EFI.M-a disperat, nu sunt in tara si trebuia sa ajung la servici.Ce naiba poate sa fie?Alternatorul baga, am facut 60 de km si bateria e tot moarta complet.Totul s-a intamplat de azi pe maine, fara sa am nici cel mai mic simptopm de baterie batrina.sa fie un sscurt, un consumator mic?Can am ajuns acasa, au inceput sa se aprinda senzori in bord, cand pun faza amre aud un pacanit puternic la airbegul pasagerului si se aprinde in bord si ABS.In final s-a aprins si martorul motor.e naspa cand te ia o chestie din asta pe nepregatite, imi aduce aminte cat suntem de dependenti de masina si cat de vulnerabila poate fi "triotineta" la orice prostioara.Patesti o faza de asta pe autostrada, ce faci, te costa tractatul si alte alea cat face masina.am zis sa scriu pe forum, poate rimesc un sfat.Maine iau un aparat de masura si o iau la puricat , poate descopar ceva.
Sa nu uit, in final am reusit sa o pornesc doar cu cabluri, si dupa 30 de km era la fel de moarta bateria, apoi la intoarcere dupa inca 30 la fel.
vio
pai bateria sau releul de incarcare ... una din astea 2 . daca ai cumva o alta baterie la indemana fa proba. daca ai un ap de masura masoara bateria vezi cati V si A are pe urma porneste cumva mashina si vezi cati V/A baga la ralanti daca nu baga 13.8-14.8 e din circuitu masini.
hadriano
Maine targuiesc aparatul.Iau un volmetru din asta electronic mic, si sa aibe si un ampermetru ,sa verific daca e un scurt.Daca aveam azi stiam cum stau.Ce ma deranjeaza e ca s-a intamplat brusc si dintr-o data cum se zice pe la noi, ca sa fac un spirit de gluma.Bateria nu moare ea asa natural , iar alternatorul in sine merge , ca pe el probabil am mers la munca azi.Ar fi releul ala de incarcare-reglare la 14.4 V, din ce vad pe niste scheme e incorporat dar s-ar putea schimba.In plus m-a crispat rau cand am vazt ca s-a aprins martorul ala de motor, noroc ca s-a intamplat langa casa la intoarcere.Era si f cald motorul, plus ca afara erau 32grade, dar a mai trecut ea prin astea.Neplacut, si e rau ca aici , italia, astia la service schimba tot, baterie 150 euro, ca am intrebat, alternator, 480, etc.Nici nu vreau sa ma mai gandesc.Am vazut ca un releu din ala care chitzaia cand puneam contactul e EFI-electronic injection fuel.Ma gandesc a e normals a chitzaie dacva nu e curent sufiecient, nu ca are ceva elecronica.SPER angry.gif
vio
da ai dreptate releul ala baraie/bazaie cand nu e curent asa ca nu ai de ce sa ti faci griji. el incearca sa cupleze ceva acolo dar nu are curent sufucient. dar sa stii ca bateria se poate suci asa peste noapte. io iti doresc sa fie un cablu ceva cazut sau o sigurantza ceva ...
cristsib
Este de la baterie, am patit si anul trecut la Renault si anul asta la Avensis. Nu mai este ca la Dacia, chiar daca nu avea curent destul, tot mai invartea putin, acum daca nu-i ajunge curentul nu mai cupleaza deloc electromotorul. Culmea este ca la Renault, ochiul bateriei era verde si ea era moarta complet. In ambele cazuri am schimbat bareria si totul a fost in regula.
vio
nu speria omu smile.gif)
cristsib
Eu incercam sa-l incurajez, este numai bateria, releele nu au nimic.
hadriano
revin cu primele masuratori.la rece, cu bateria cuplata la masina, imi arata 12.6V.Cum pun un contactul scade pe la 5.6 apoi cu un consumator, faza mica, la 2.8V.Opresc totul, revine la 12 si ceva, in cateva minute.Pornita cu cabluri, alternatorul arata bine, incarca 13.8 V la relanti si 14,4-14.7 la 2500 rot/min.Trebuie sa vad ce e cu 14.7 asta mai bine, ca nu prea imi place, e putin cam mare.Deci concluzia este ca alternatorul merge bine.Am pus pe ampermetru, nu ot masura decat 200mA, sau 10A.Daca pun pe 200mA, intra in limitare, daca pun pe scala de 10A, nu arata nimic.NU am idee cat ar fi un amperaj normal , fara nici un consumator cuplat, doar bateria aia din radio care tine data, etc.Oricum, cred ca consumul in gol nu este peste un amper, ceea ce zic eu ca nu inseamna un scurt pe undeva.
Ramine sa mai masor maine inca odata mai atent si sa ma decid sa iau baterie.Chiar nu prea stiu ce capacitate ar fi buna, ceva peste 70 AH cred.ce am vazut pe aici, bosh silver era la 140 euro, mult zic eu, si as prefera o varta.Macar azi nu mi-a mai facut figuri cu martorul motorului, in schimb am vazut ca daca pun un consumator, cu ea in mers, faza mica deex, se opreste radioul o secunda si apoi porneste iar.La fel daca pun ventilatia, deschid geamurile, etc, de fiecare data o fractiune de sec se opreste radioul.Ce nu pot intelege e cumn de sa faca asa figuri dintro data bateria, fara nici cel mai mic avertisment, si in plus sa nu se mai incarce absolut deloc, nici dupa 120 de km.
hadriano
am descoperit o chestie.O siguranta, insemnata SHORT D.C.C e "vinovata" de faptul ca am un curent de peste 0.2A.Cum o scot, amperajul este de 0.01 A.Sap acum pe net sa vad ce este cu aceasta siguranta, care e de fapt un sunt.
Colonelu'
hadriano, schimba bateria si ai sa scapi de probleme. Colegii ti-au spus mai sus: la masinile moderne, pline de electronica, bateria "pica" dintr-odata, fara semne de avertisment. Poti sa mergi non-stop si 10.000 km si tot degeaba, pentru ca in fapt bateria ta nu mai poate tine curent in ea - pur si simplu a ajuns la final de viata. Nu mai cauta defecte in alta parte pentru ca pierzi timpul. Daca tot nu crezi asta, imprumuta putin o baterie de la un prieten si ai sa vezi.

Pentru inlocuirea bateriei iti recomand sa cumperi una cu amperaj asemanator cu a ta. ATENTIE: pe baterie curentul este exprimat in mai multe moduri, fiecare cu insemnatatea sa. UN prim mod de exprimare cunoscut de toti este cel care este masurat in Ah (amperi ora), de ex. 88 Ah. Pe baterie mai este specificat un numar, de ex. 635 A (EAJ), care exprima curentul de scurtcircuit sau altfel spus curentul maxim pe care il poate debita bateria la pornire. Tu va trebui sa cauti una care sa aiba curentul exprimat in Ah la fel ca a ta, iar curentul de scurtcircuit este bine sa fie egal sau mai mare cu cel de pe bateria ta (daca este mai mare este cel mai bine).


Bafta si asteptam sa ne spui ce ai facut.
hadriano
Revin...vorba unui clasic:Im back in the business :smile.gif)
sper
Deci...am luat baterie, o varta, 70 AH, 680.Am gast la un magazin cu 116 euro, ieftin fata de altele unde un bosh silver de 64AH era la 140-150.Nu retin ce varta, ceva blue, etc, o sa ma uit exact.
Una peste alta, am scapat de toate problemele.Culmea, incarcarea bateriei se opreste la exact 14.15V, indferent de turatie.Asta pe bateria noua, pe cea veche aveam 14,7V.Ca fapt divers, bteria veche era ceva top super noname, lalala, din sept 2007, dar cu doape pt vizualizat nivelul lichidului, ascunse frumos sub abtzipilduri.Bineinteles ca am dat totul la o parte, am scos doapele, si..am vazut ca nivelul lichidului era sub sub marginea placilor, nu foarte mult, cam 1-1.5 cm la cativa elementi.Concuzia..de la caldura in timp s-a evaporat apa.Acidul s-a concentrat, suprafata placilor s-a redus, etc.Cam banuiam, ca prea murea bateria la cea mai mica sarcina.Am pus apa distilata, sa vedem daca isi va mai reveni...de curiozitate.
Acum chestia CU SIGURANTA DCC.Poate se stie, poate nu, zic ce am aflat.Aceasta siguranta, de fapt un sunt, are urmatorul rol:cand masina e in magazinul de vanzare, in transport, etc. adica cand nu e nevoie sa functioneze, se scoate aceasta siguranta.Ea sunteaza chestiile din amsina ce trebuie sa stea in tensiune:reglajele radioului, computerului de bord, data, etc.Care aparate au un oarecare consum.Cand masina e vanduta, se pune la locul ei siguranta, si toate reintra in normal.Si bineinteles exista un consum de ordinul sutelor de miliamperi in gol.Imi pare totusi mult, daca am 0.25 A, in 4 ore consum 1A, in 24ore consum 4 amperi.Deci daca lasa masina 15 zile, adio pornire.Poate gresesc.Oricum, in concediu, scoateti DCC rolleyes.gif
Sper sa fie totul ok de acum incolo, cateva zile voi mai monitoriza incarcarea, vreau sa fiu sigur ca nu sare pragul.In manualul de service, scrie ca e admis la 2000 rot 13.8-14V.Deci nu mai mult de 14.Eu stiu ca e admis un 14.4, dar ma rog, sa zicem ca a mea e ok.Doamne fereste sa se strice regulatorul din alternator, ca nu se gaseste separat, sau cel putin asa am fost informat .Ca sa mai filozofez putin, ma gandesc cate nebunii au masinile pe ele, mergea un amarat de volmetru la bord, sa vezi mereu tensiunea pe baterie.Dar era prea tehnic probabil rolleyes.gif
drabisan
QUOTE (hadriano @ Jun 12 2010, 05:42 PM) *
Oricum, in concediu, scoateti DCC rolleyes.gif
.....
mergea un amarat de volmetru la bord, sa vezi mereu tensiunea pe baterie.Dar era prea tehnic probabil rolleyes.gif


Care e siguranta aia? Ca ma intereseaza topicul! Fa-i o poza, sau gaseste-o prin manual si da-mi un tip. Te rog!

Voltmetru - eu folosesc detectorul radar. Imi arata tensiunea din bricheta, dar si aia e buna, la o adica, pe post de martor.
stasu
Mergeam azi prin oras si dintr-o data se aude un scartait ca si de placuta de frana uzata(foarte ciudat, placutele au fost schimbate pe la 54000 km, acuma am 95.000 km), am ajuns la destinatie si am simtit un miros puternic de ferodo la roata

dreapta spate, defapt era incinsa sad.gif, m-am gandit ca s-a blocat placuta pe modul cuplat. Ajung acasa, dau roata jos, placuta mai are "carne" vreo 5-6 mm, am incercat sa dau jos etrierul spate sa vad daca nu cumva trebuie sa gresez putin

pistonasul. Din pacate nu am avut cheie necesara cu care sa blochez contra piulita(nefiind chiar acasa). Acum insa va intreb pe voi, daca nu cumva a mai patitit cineva ceva asemanator cu ce am patit eu smile.gif ca sa nu ma apuc sa desfac degeaba.

Multumesc!
stasu
Problema rezolvata:)
Dupa indelungate cautari pe net in privinta schimbarii placutelor pe spate la modelul T22, am gasit nimic.
Asa ca am pus din nou mana pe cheia de 13 + am mai facut rost de cheia lipsa 15 + am cumparat un recipient mic de spray degripant(9 ron) si m-am pus pe treaba. Spre surprinderea mea, nu a durat mai mult de jumatate de ora toata operatia. S-au desurubat doua suruburi, s-a intercalat surubelnita plata intre etrier si kant'ul discului de frana, cu miscari finute sa nu distrug ceva am reusit sa-l scot de la locul lui, (nu am avut peria de sarma ca sa curat toata mizeria ce era pe etrier, asa ca am folosit doar surubelnita si carpa), am luat patentul cu mustati subtiri, i-am bandajat mustatile cu o carpa ca sa nu ciupesc cauciucul ce etanseaza pistonasul de frana, am prins usurel garnitura de cauciuc ridicand-o in sus, atat cat sa-mi permita sa spray-ez cu degripant in interior. In final am sters frumos toate urmele si am repus toate la locul lor asa cum au fost. Din pacate nu am avut lipici sau substanta aceea ce se pune pe partea opusa a placutei de frana care sa o fixeze mai bine de etrier. Dupa efectuarea a catorva probe bruste de frana s-a obtinut rezultatul dorit.
hadriano
Salut
Nu ai scris esentialul, cum ai impins pistonasul de etrier inauntru, ca sa poti baga placutele noi?Inteleg ca ai pus placute noi, nu?Si ca sa cureti, trebuia spray pt frane, sunt doua table finutze cromate, pe alea aluneca placutele, nu direct in suportul etrier.Mare atentie ca pistonasul e legat de frana de mana, nu imi e inca clar mecanismul, trebuie facute ceva miscari exacte.Altfel, vei constata ca frana de mana prinde tot mai sus, si va necesita iar un reglaj.DIn ce stiu, pe spate, la modelele cu disc, nu se impinge pistonajul prin presare inauntru.Se roteste, se impinge inantru, apoi se apropie cu frana de mana de disc placutele noi, si abia apoi se franeaza la pedala.Daca gresesc sau are cineva un link, ar fi binevenit.Si nu stiu la ce lipici te referi, ma refer la cel de lipit placuta de etrier...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.